- Katılım
- 20 Ara 2019
- Mesajlar
- 1,469
- Tepkime puanı
- 2,294
- İsim
- Erinç
@Nizamettin Kepoğlu
Şuradaki mesajımda aracım çok yeniydi, patinaj konusunda benim de şikayetim oldu. Hatta ışıklarda kalkış yaparken patinaja düşüp kaldırımda bekleyen yaşlı bir çifte karşı çok mahcup olmuştum. Aracın bence anti patinaj sistemi soft modda.
ANCAK! Altta bahsettiğim hususları göz önüne alırsanız daha net anlaşılacak.
1) Önceki aracım 1.4lt atmosferik + tork konvertörlü idi, istesem de araç patinaj çekemiyorum (şaka yapmıyorum). Atmosferik motor 4000-5000dd lerde max tork verebildiği için kalkarken hiçbir zaman patinaj çekmezdi. Ayrıca tork konvertörlü şanzıman yapısı gereği "sıyırma" mekaniği ile çalıştığı için gerekirse motor yüksek devir çevirir ancak devri 1'e 1 oranda lastiklere aktarmaz, sanki araç yarı debrajda gibi gider sıyırma yapar. (zaten bu nedenle tork konvertörlü şanzımanlar çok yüksek tork ları kaldırır)
Yalnız eski aracımın gaz tepkisi daha yüksekti, bir de tork konvertör yine aracı sürekli itmek suretiyle çalıştığından parmak ucuyla gaza bassan dahi araç hemen kalkardı. (ışıklarda kalkarken kafayı ilk çıkartan hep ben olurdum, bu tork konvertörlü çoğu araçta böyledir)
Bunu neden anlattım,
A) golf 1.5tsi geçtiğimde bunların tam tersi bir durum vardı. Öncelikle araç turbolu ve 1500dd de 250nm max torku direk verebiliyor, eskisi gibi değil. Neredeyse kalkarken 1500 devire geliyor araç. (tdi sanıyorum 1750dd de 250nm tork veriyor)
b) Araç dsg olduğundan verilen torkun neredeyse tamamı anlık olarak tekerlere iletiliyor ve tutunma azalıyor.
C) gaz tepkisi eski aracıma göre daha düşük olduğu için, gaza muhtemelen daha fazla basıyordum. Halbuki aracın gaz tepkisi düşük diye daha fazla gaza basmak tepkiyi hızlandırmayacak, tepki süresi aynı kalacak ancak tepki süresi bitiminde daha yüksek yakıt gittiğinden bir anda tork patlaması ile kalkış yapacak ve dolayısıyla patinaja düşecek.
D) lastikler kışlıktı ancak çok yeniydi. Kışlıkta kuru zeminde patinaj daha zordur ancak üstte saydıklarım nedeniyle hangi kışlık olursa olsun yine payinaj çeker.
Peki şuanda durum ne?
Şuan sıfır patinaj sorunu yaşıyorum. Muhtemelen hem aracın tepkilerine alıştım, hem dsg nin kavrama noktasına alıştım, hem lastikler alıştı, hem de gazı çok daha kontrollü kullanabiliyorum.
Şuradaki mesajımda aracım çok yeniydi, patinaj konusunda benim de şikayetim oldu. Hatta ışıklarda kalkış yaparken patinaja düşüp kaldırımda bekleyen yaşlı bir çifte karşı çok mahcup olmuştum. Aracın bence anti patinaj sistemi soft modda.
ANCAK! Altta bahsettiğim hususları göz önüne alırsanız daha net anlaşılacak.
1) Önceki aracım 1.4lt atmosferik + tork konvertörlü idi, istesem de araç patinaj çekemiyorum (şaka yapmıyorum). Atmosferik motor 4000-5000dd lerde max tork verebildiği için kalkarken hiçbir zaman patinaj çekmezdi. Ayrıca tork konvertörlü şanzıman yapısı gereği "sıyırma" mekaniği ile çalıştığı için gerekirse motor yüksek devir çevirir ancak devri 1'e 1 oranda lastiklere aktarmaz, sanki araç yarı debrajda gibi gider sıyırma yapar. (zaten bu nedenle tork konvertörlü şanzımanlar çok yüksek tork ları kaldırır)
Yalnız eski aracımın gaz tepkisi daha yüksekti, bir de tork konvertör yine aracı sürekli itmek suretiyle çalıştığından parmak ucuyla gaza bassan dahi araç hemen kalkardı. (ışıklarda kalkarken kafayı ilk çıkartan hep ben olurdum, bu tork konvertörlü çoğu araçta böyledir)
Bunu neden anlattım,
A) golf 1.5tsi geçtiğimde bunların tam tersi bir durum vardı. Öncelikle araç turbolu ve 1500dd de 250nm max torku direk verebiliyor, eskisi gibi değil. Neredeyse kalkarken 1500 devire geliyor araç. (tdi sanıyorum 1750dd de 250nm tork veriyor)
b) Araç dsg olduğundan verilen torkun neredeyse tamamı anlık olarak tekerlere iletiliyor ve tutunma azalıyor.
C) gaz tepkisi eski aracıma göre daha düşük olduğu için, gaza muhtemelen daha fazla basıyordum. Halbuki aracın gaz tepkisi düşük diye daha fazla gaza basmak tepkiyi hızlandırmayacak, tepki süresi aynı kalacak ancak tepki süresi bitiminde daha yüksek yakıt gittiğinden bir anda tork patlaması ile kalkış yapacak ve dolayısıyla patinaja düşecek.
D) lastikler kışlıktı ancak çok yeniydi. Kışlıkta kuru zeminde patinaj daha zordur ancak üstte saydıklarım nedeniyle hangi kışlık olursa olsun yine payinaj çeker.
Peki şuanda durum ne?
Şuan sıfır patinaj sorunu yaşıyorum. Muhtemelen hem aracın tepkilerine alıştım, hem dsg nin kavrama noktasına alıştım, hem lastikler alıştı, hem de gazı çok daha kontrollü kullanabiliyorum.
Moderatör tarafında düzenlendi: