Dizelden benzinliye?


@Nizamettin Kepoğlu



Şuradaki mesajımda aracım çok yeniydi, patinaj konusunda benim de şikayetim oldu. Hatta ışıklarda kalkış yaparken patinaja düşüp kaldırımda bekleyen yaşlı bir çifte karşı çok mahcup olmuştum. Aracın bence anti patinaj sistemi soft modda. 

ANCAK! Altta bahsettiğim hususları göz önüne alırsanız daha net anlaşılacak.

1) Önceki aracım 1.4lt atmosferik + tork konvertörlü idi, istesem de araç patinaj çekemiyorum (şaka yapmıyorum). Atmosferik motor 4000-5000dd lerde max tork verebildiği için kalkarken hiçbir zaman patinaj çekmezdi. Ayrıca tork konvertörlü şanzıman yapısı gereği "sıyırma" mekaniği ile çalıştığı için gerekirse motor yüksek devir çevirir ancak devri 1'e 1 oranda lastiklere aktarmaz, sanki araç yarı debrajda gibi gider sıyırma yapar. (zaten bu nedenle tork konvertörlü şanzımanlar çok yüksek tork ları kaldırır)

Yalnız eski aracımın gaz tepkisi daha yüksekti, bir de tork konvertör yine aracı sürekli itmek suretiyle çalıştığından parmak ucuyla gaza bassan dahi araç hemen kalkardı. (ışıklarda kalkarken kafayı ilk çıkartan hep ben olurdum, bu tork konvertörlü çoğu araçta böyledir) 

Bunu neden anlattım,

A) golf 1.5tsi geçtiğimde bunların tam tersi bir durum vardı. Öncelikle araç turbolu ve 1500dd de 250nm max torku direk verebiliyor, eskisi gibi değil. Neredeyse kalkarken 1500 devire geliyor araç. (tdi sanıyorum 1750dd de 250nm tork veriyor) 

b) Araç dsg olduğundan verilen torkun neredeyse tamamı anlık olarak tekerlere iletiliyor ve tutunma azalıyor.

C) gaz tepkisi eski aracıma göre daha düşük olduğu için, gaza muhtemelen daha fazla basıyordum. Halbuki aracın gaz tepkisi düşük diye daha fazla gaza basmak tepkiyi hızlandırmayacak, tepki süresi aynı kalacak ancak tepki süresi bitiminde daha yüksek yakıt gittiğinden bir anda tork patlaması ile kalkış yapacak ve dolayısıyla patinaja düşecek. 

D) lastikler kışlıktı ancak çok yeniydi. Kışlıkta kuru zeminde patinaj daha zordur ancak üstte saydıklarım nedeniyle hangi kışlık olursa olsun yine payinaj çeker.

Peki şuanda durum ne? 

Şuan sıfır patinaj sorunu yaşıyorum. Muhtemelen hem aracın tepkilerine alıştım, hem dsg nin kavrama noktasına alıştım, hem lastikler alıştı, hem de gazı çok daha kontrollü kullanabiliyorum. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

 1.4 tsi 125 manuel konya şehir içi sakin kullanım

20200514_143557.jpg

 
[mention=2211]Nizamettin Kepoğlu[/mention]
Şuradaki mesajımda aracım çok yeniydi, patinaj konusunda benim de şikayetim oldu. Hatta ışıklarda kalkış yaparken patinaja düşüp kaldırımda bekleyen yaşlı bir çifte karşı çok mahcup olmuştum. Aracın bence anti patinaj sistemi soft modda. 
ANCAK! Altta bahsettiğim hususları göz önüne alırsanız daha net anlaşılacak.
1) Önceki aracım 1.4lt atmosferik + tork konvertörlü idi, istesem de araç patinaj çekemiyorum (şaka yapmıyorum). Atmosferik motor 4000-5000dd lerde max tork verebildiği için kalkarken hiçbir zaman patinaj çekmezdi. Ayrıca tork konvertörlü şanzıman yapısı gereği "sıyırma" mekaniği ile çalıştığı için gerekirse motor yüksek devir çevirir ancak devri 1'e 1 oranda lastiklere aktarmaz, sanki araç yarı debrajda gibi gider sıyırma yapar. (zaten bu nedenle tork konvertörlü şanzımanlar çok yüksek tork ları kaldırır)
Yalnız eski aracımın gaz tepkisi daha yüksekti, bir de tork konvertör yine aracı sürekli itmek suretiyle çalıştığından parmak ucuyla gaza bassan dahi araç hemen kalkardı. (ışıklarda kalkarken kafayı ilk çıkartan hep ben olurdum, bu tork konvertörlü çoğu araçta böyledir) 
Bunu neden anlattım,
A) golf 1.5tsi geçtiğimde bunların tam tersi bir durum vardı. Öncelikle araç turbolu ve 1500dd de 250nm max torku direk verebiliyor, eskisi gibi değil. Neredeyse kalkarken 1500 devire geliyor araç. (tdi sanıyorum 1750dd de 250nm tork veriyor) 
Araç dsg olduğundan verilen torkun neredeyse tamamı anlık olarak tekerlere iletiliyor ve tutunma azalıyor.
C) gaz tepkisi eski aracıma göre daha düşük olduğu için, gaza muhtemelen daha fazla basıyordum. Halbuki aracın gaz tepkisi düşük diye daha fazla gaza basmak tepkiyi hızlandırmayacak, tepki süresi aynı kalacak ancak tepki süresi bitiminde daha yüksek yakıt gittiğinden bir anda tork patlaması ile kalkış yapacak ve dolayısıyla patinaja düşecek. 
D) lastikler kışlıktı ancak çok yeniydi. Kışlıkta kuru zeminde patinaj daha zordur ancak üstte saydıklarım nedeniyle hangi kışlık olursa olsun yine payinaj çeker.
Peki şuanda durum ne? 
Şuan sıfır patinaj sorunu yaşıyorum. Muhtemelen hem aracın tepkilerine alıştım, hem dsg nin kavrama noktasına alıştım, hem lastikler alıştı, hem de gazı çok daha kontrollü kullanabiliyorum. 
Muhtemelen ben de sizin gibi alışacağım, bunu dert etmiyorum, ayrica fazla yakit harcamasini da dert etmiyorum. Sadece yasadiklarimi anlattim ama sikayet ediyormusum gibi algilandi.

Biraz kullanim Golf 8 e gecme dusuncesiyle almistim bunu, dizel gelmez diyorlar ama gelirse dizel gelmez ise yine bu motoru tercih ederim sanirim.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
İfadeler yazıya dökülünce duygular, tonlamalar kaybolduğu için yanlış anlaşılmalar olabiliyor. 

Araca alıştığınızda inanıyorum hem patinaj sorunu hem de yakıt tüketiminiz iyileşecektir.

 
Merhabalar, herkese hayırlı günler dilerim öncelikle. 1.6 Tdi Dsg kullanıcısı olarak yorumlarımı belirtmek istiyorum ben de.

Tsi'ci arkadaşların neye bu kadar alınganlık yaptığını anlayamadım öncelikle. :)   Herkes bütçesine göre araba alıyor, biniyor. Dizel motor gürültüsünden biraz abartılı bahsedilmiş. 2012 Polo 1.6 Tdi aracım vardı golf'ten önce. Polo gerçekten çok gürültülüydü. Yani baya bir gürültülü. Dışardan ve kabinden hissedilen bir motor gürültüsü vardı. Ondan sonra 2016 Golf 7 1.6 Tdi satın aldık ve polo'daki gürültünün 5'te biri bile bu araçta yok. Rahatlıkla söyleyebilirim. Evet benzine göre tabiki gürültülü ama rahatsız etmiyor. Biz aracı ailede 3 kişi aktif olarak kullanıyoruz, yani bize benzin yetişmiyor. Bu yüzden dizel araç tercih ettik. Ha şunu sorarsanız, bu kadar aktif kullanmasak yine benzin tercih etmeyebilirdik. Göstergede 230 km menzil verirken şehir içi 25-30 km devirli yol gidip 230'la kontak kapatmanın, yakıt çizgisinin gözle görülmeyecek kadar ufak düştüğünü görmenin keyfini dizelciler iyi bilir. :) Benzinli araçlarda gözüm hep yakıt çizgisinde oluyor benim, özellikle biraz agresifleştiğin an geçmiş olsun :)   1 buçuk sene benzinli C180 Kompressor tecrübesi de olan biri olarak söylüyorum. Poloyla haftada 100 liraya deliler gibi gezdiğimi bilirim, golf ha keza. Mercedes'te de tem trafiğine girdiğimiz an navigasyondan en yakın istasyona bakardık. :)   Ayrıca yapmayın gözünüzü seveyim, bu 1.0, 1.2 tsi motorlar türkiyede bize ahım şahım gösteriliyor. Almanya'da, Amerika'da millet 2.0 motordan aşağısına gitmiyor gözüyle bakıyor. Doğru demiyorum ancak biz bunlara razı olmuşuz. 1.0, 1.2 Tsi'ler az yakıyor doğru ancak bir 1.6, 2.0 Tdi doyumu da vermiyor kabul etmek lazım. Yani özetle herkes bütçesine göre araç alır, biner, satar. Memnun kalır, kalmaz. Bir çok faktör etkiliyor bunu. Birbirimizi kırmaya, üzmeye değmez. Allah kimseye kaza bela vermesin, hayırlı sürüşler nasip etsin :)

 
Türk milleti 

90 lara kadar 

İstedigi kadar 1.6 olsun

65 beygir reno 9 broadway, spring

70 beygir doğan slx le kandırıldığı icin 

Bana göre turbolu 105/110 hp 1.2 tsi 1.0 tsi  öpüp baş üstüne konulacak teknolojiler.

Hep düşünürüm

90 ların ortalarına kadar çoluk çocuk 65 hp atmosferik reno 9 springe dolusup bolu dağını/ ılgazı  nasıl tırmanıyorlardı diye .

1970 lerde Amerikan gazıyla italyan / fransız kazığı der peder bey bu araclara (tofaş reno)

Halbuki 

70 lerin 

Opel kadett

Opel ascona 

Opel rekord unu 

Gelip bursada üretseler adam gibi arabaya binerdi millet

 

Geri
Üst Alt