kemalserkan
Üye
- Katılım
- 7 Ara 2016
- Mesajlar
- 100
- Tepkime puanı
- 4
- İsim
- Kemal Serkan YILDIRIM
430 km olmuş sanırım.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
asıl saolun eğer vites kolunuz normal sartlardada sert ileri geri hareket ediyorsa lütfen aracınızın su pompasını kontrol ettirin MK 7 leri bilmiyorum ama MK 6 larda su pompası belirli bir km den sonra arıza çıkartıyor kronik olarak ve görevini yerine getiremiyor erken fark edip değiştirmek 220 lira ama motorun susuz kalıp hareret yapması ALLAH KORUSUNKatılıyorum ben 1 maddeyi yapmıyordum bir iki cm ileri geri hareket ediyordu. Birde vitesi p ya da r alırken çok zor geçiyordu öğrendiğim iyi oldu çok sağllun
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Teşekkür ettim normalde değil yani araç park halinde iken zor geçiyordu dün sizin dediğiniz 1 kuralı yaptım gayet başarılı daha dikkatli olmam gerekmiş ama yine bir kontrol ettireyim.asıl saolun eğer vites kolunuz normal sartlardada sert ileri geri hareket ediyorsa lütfen aracınızın su pompasını kontrol ettirin MK 7 leri bilmiyorum ama MK 6 larda su pompası belirli bir km den sonra arıza çıkartıyor kronik olarak ve görevini yerine getiremiyor erken fark edip değiştirmek 220 lira ama motorun susuz kalıp hareret yapması ALLAH KORUSUN
Bende 2012 Golf 6 1.6 tdi dsg kullanıyorum. Aldığımda 65 binde idi. Şimdi neredeyse 90 bin oldu. Şanzımanla ilgili sıkıntı yaşamadım. Gerçi oldukça dikkat ettim. Ama en sıkıntılı durum D veya S farketmeden araç çok düşük hızlarda bile 2. viteste kalıyor. Şehir içi düşük süratlerde bu sebepten ötürü devamlı manuel kullanıyorum. 2 de kalıp kavramayı sıyırıp durmasın diye.Hey maşallah
Şehir içi düşük süratlerde manuel kullanıyor musunuz? Birde devamlı şehir içi kullanım mı? Bende genelde şehir dışı kullanıyorum.2012 MK 6 1.4 TSİ 122 Ps DSG 7 İLERİ aracımı 52.000 km satın aldım
yaklaşık 24 ay içinde aracım 108.852 km oldu Dsg şanzıman kullanırken dikkat edilmesi gereken sadece bir kaç hayati kural var uzun müddet sıkıntısız kullanılabilir.
1) aracınızı park ederken muhakkak ayağınızı frenden kaldırmadan direk önce el frenini çekin sonra P konumuna getirin önemi;
aracınızı park ederken Vitesi P konuma alip freni bırakıp El frenini çekerseniz aracınızın o anki bütün frenleme yükünü dsg şanzımana bindirmiş olursunuz. ( aracınız muhtemelen 1 veya 2 santim geriye esneme yapar ki cok zararlıdır )
dsg acısından yanlıs parklama yaptığınızı şu şekilde anlarısınız aracınızı tekrar çalıştıracağınız zaman motor kısmından sanki araç devirli çalışır gibi bi ses gelir
ve siz misal vitesi R ye takıp gitmek için kolu hareket ettiğinzde "GARÇ" şeklinde bir ses duyarsınız ve vites P den R ye zor geçer bu söylediklerim D konumu içinde geçerli
2) Işıklarda trafikte vs durduğunuzda TAM FRENLEME YAPIN fren e yarım basmayın yanı aracınız kavrama yapmayı bıraksın önemi ;
yarım frenlemede aracın Kavrama tarafı boşta kalmadığı için büyük arızalara sebeb verebilir. TAM FRENLEME yaptığınızı şu şekilde anlayabilirsiniz.
aracınız durduğunda ayağınız frende iken DSG vitesli araçlar 800 devirde çalışır
bunu şu şekilde test edebilirsiniz herhangi bi boşlukta araç D konumunda iken aracı durdurun frenı birakın araç kendi kendine hareket edecektir ileri doğru devir saatini takip ederek
anlayabilirsiniz.
2 sene ve 56.000 km Tecrübesi ile sabittir
yaklaşık olarak 6 kere istanbul-altınoluk git gel yaptı araç yanı 6000 km uzun yolda kullandım geri kalanı sürekli şehir içi günlük olarak minimum 20 km olmak üzere kullandımŞehir içi düşük süratlerde manuel kullanıyor musunuz? Birde devamlı şehir içi kullanım mı? Bende genelde şehir dışı kullanıyorum.
Bilgiler için teşekkür ederim. 2. maddeye tamamen katılıyorum fakat ilk maddedeki anlattıklarınızı aşağıda anlatacağım ufak farklarla uygulamanın daha doğru olacağını düşünüyorum.2012 MK 6 1.4 TSİ 122 Ps DSG 7 İLERİ aracımı 52.000 km satın aldım
yaklaşık 24 ay içinde aracım 108.852 km oldu Dsg şanzıman kullanırken dikkat edilmesi gereken sadece bir kaç hayati kural var uzun müddet sıkıntısız kullanılabilir.
1) aracınızı park ederken muhakkak ayağınızı frenden kaldırmadan direk önce el frenini çekin sonra P konumuna getirin önemi;
aracınızı park ederken Vitesi P konuma alip freni bırakıp El frenini çekerseniz aracınızın o anki bütün frenleme yükünü dsg şanzımana bindirmiş olursunuz. ( aracınız muhtemelen 1 veya 2 santim geriye esneme yapar ki cok zararlıdır )
dsg acısından yanlıs parklama yaptığınızı şu şekilde anlarısınız aracınızı tekrar çalıştıracağınız zaman motor kısmından sanki araç devirli çalışır gibi bi ses gelir
ve siz misal vitesi R ye takıp gitmek için kolu hareket ettiğinzde "GARÇ" şeklinde bir ses duyarsınız ve vites P den R ye zor geçer bu söylediklerim D konumu içinde geçerli [emoji4]
2) Işıklarda trafikte vs durduğunuzda TAM FRENLEME YAPIN fren e yarım basmayın yanı aracınız kavrama yapmayı bıraksın önemi ;
yarım frenlemede aracın Kavrama tarafı boşta kalmadığı için büyük arızalara sebeb verebilir. TAM FRENLEME yaptığınızı şu şekilde anlayabilirsiniz.
aracınız durduğunda ayağınız frende iken DSG vitesli araçlar 800 devirde çalışır
bunu şu şekilde test edebilirsiniz herhangi bi boşlukta araç D konumunda iken aracı durdurun frenı birakın araç kendi kendine hareket edecektir ileri doğru devir saatini takip ederek
anlayabilirsiniz.
2 sene ve 56.000 km Tecrübesi ile sabittir
Denemekte Muhakkak Fayda var MK7 için tam kesin olarak konuşmam doğru olmaz ( şuan sadece florya mez!de içine oturdum )Benim kullandığım MK 6 da el freni eski sistem kollu olduğu için pek bi sıkıntı yaratmıyordu fakat MK 7 lerde elektirikli el freni mevcut Test etmeden üzerine konuşmam çok yersiz olur sanırımBilgiler için teşekkür ederim. 2. maddeye tamamen katılıyorum fakat ilk maddedeki anlattıklarınızı aşağıda anlatacağım ufak farklarla uygulamanın daha doğru olacağını düşünüyorum.
Şöyle açıklayayım.Park esnasında sizin dediğiniz gibi yapınca yani D konumunda el frenini çekip aracı hiç boşta ağırlığıyla salmamış olacağımız için yine yük şanzımana biner diye düşünüyorum.Yani D konumunda önce el frenini çekip sonra P konumuna getirirseniz eğimli bir yolda hem P konumuna hem de el frenine aynı oranda iş düşmesi kuvvetle muhtemel.Ama direk P ye alıp el frenini çekmekten daha efektif olacağı kesin.
Ben daha garanti ama biraz daha uzun olan uyguladığım yolu tarif edeyim.
1-Araç fren ile durdurulur.
2-Şanzıman "N" yani boş konumuna alınır.
3-El freni çekilir.
4-Ayak frenden çekilir.( Bu sırada araçın ağırlığı tamamen el frenine geçirilmiş olur)
5-Tekrar frene basılıp "P" konumuna alınır.Ve kontak kapatılır.
Dediğim gibi sizin yönteminiz de doğru olabilir ancak yüksek eğimli yerlerdeki park konumlarında "P" konumundaki şanzımana da yük binme riskini almaktan hep imtina etmişimdir.
Dsg den önce tam otomatik, yarı otomatik, Cvt vs gibi birçok araç kullandım.Garç sesinden bıkmış birisi olarak sağdan soldan duyduklarım ve kendi tecrübelerim sayesinde en kusursuz ve garanti yolun bu olduğunu düşünüyorum.
SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi