@mandufla Üstadım Merhaba
benım daha önceki aracımda MK 6 Golf 1.4 tsi 122 dsg idi dediğiniz gibi start stop sistemi olmadığı için aracı istediğim kadar rolantide çalıştırabiliyordum
şirket bünyemizde 4 tane Mercedes travego otobüsler mevcut o araçlarda bile biz yolculuktan sonra turbonun içindeki hava veya benzin (tam olarak çalışma prensibini bilmiyorum)
devre dışı kalması tabiri caiz ise yağlama yapması için minimum 2 dakika bekliyoruz ki aracımızın devir saatinde 100 devirlik bir düşüş gözlemliyoruz ilk parklama ve motor u kapatmadan önce ki kişisel gözlemim
Şuanda MK7 golf 1.4 tsi 125 ps kullanıyorum start stop mevcut olduğu için sabah ilk çalıştırmada muhakkak yinde start stop u tuş üzerinden kapatip aracı 1 dakika ile 2.5 dakika arası rolantide çalışır vaziyette bırakıyorum hava sıcaklığına bağlı olarak
aracı park ettiğimde tekrar start stop tuşunu kapatip 30 35 saniye kadar bekliyorum stop etmeden önce bana göre faydası motor ömrünü uzatması ve yağlaması turbonun basıncını düşürmesi ve kapanması
şimdi üstadım Alman mühendisleri eğerki 800 km giden bir arabayı start stop sisteminden durunca kapanacak şekilde tasarladılar ise bi sorun teşkil edeceğini düşünmüyorum
lakin özellikle uzun süreli kullanımlardan sonra aracı stop ettiğimizde belki fark etmişsinizdir motor içinden gelen tıs tıs tıs bir hava kaçırma sesi mevcut ben bunu turbonun içindeki basınc ı boşaltmasına bağladım
ben aracı start stop un kapatmasına müsade etmeyerek beklediğimde ve motor u kapattığımda böyle bir ses i duymadım demekki alman mühendisleri bunu düşünerek bir sistem tasarlamıslar
toparlamak gerekirse...
drag ve benzeri yarış videolarını izleyin hiç bir araç soğuk motorla yarış a başlamıyor daima motorlar sıcak olarak başlıyorlar
bana göre ilk çalıştırma ve park ederkenki bekleme motor un kendini toplaması turbonun kapanması ve motor un kendini yağlaması açısından önemli
eğer sizin farklı bir düşünceniz ve teoriniz var ise seve seve beyin fırtınası yapabiliriz