DSG aracınız ile kaç kilometredesiniz


Bu dsg nin manuel sanzimandan hic bir farki yok. Manuelin nasil baskisi bitiyorsa elbet dsg nin de bitecek. Ama dsg de unutmayin ki iki tane kavrama var :)  Yani x2 oluyor manuele gore. Ortalama 150 bin kmde bir baski degisimide bir sorun degil bir gerekliliktir. Dsg de 4 km hizin ustunde hep 2 yle kaldirmaya calistigi icin bu hususa dikkat etmek lazim. Surekli yarim debriyaj yapmasi baskiyi erken km de bitiriyor tabi. Bu hususa dikkat etmek lazim.

Eski dsg lerde baski disindada sorunlar cikiyordu. Yeni dsg ler hani mqb platformu ile gelenler eskiye nazaran cok cok daha iyi. Ayrica Dsg Türk halkina otomatik sanziman kullanmayi ogretti. :)  Yukarida ki tavsiyeler tum oto sanzimanlar icin gecerli.

 

ed25188f696eb45cc3cca879577217f0.jpg


Polo bu ikincisi ilkini yanılmıyorsam 12000km kullandık bir sıkıntı olmamıştı.

 
33.000 km'ye kadar hiç sorunsuz kullandım. Sonrasında araç su birikintisinde kaldı 2 saat kadar. Volan ve kavrama değişti. Sanırım yenilendiği için 30.000 km daha sorunsuz binebilirim


 
@Striker02 autohold ile gerek yok hocam. Kavrama bırakıyor zaten autohold da beklerken. 

 
@FurcHT Şimdi aracı ilk alırken de satış temsilcisi düzgün bahsetmedi. 1 . Maddeyi nisan 2016 da aracı aldığımda sormuştum.  Kendisi gerek yok demişti.  Yorumlara bakarak park ederken uygulamak faydalı olur galiba ? Durunca da gerçi autoholde aliyor hemen ama kafam karıştı 

 
@Striker02 Cihad Hocam, benim aracimi kullanirken dikkat ettigim 3 husus var, asagida size de ozetleyeyim;

1. Park ederken aracimi frene basip vitesi once N konumuna aliyorum, ardindan park frenini cekip freni birakiyorum, arac yuku park frenine verdigi zaman tekrar frene basip P konumuna getiriyorum.

2. Duruslarda frene basip autohold devreye girdigi zaman (yesil park freni isigi yanar) zaten kavrama birakiyor, ayagimi frenden cekiyorum.

3. Cok dur kalkli trafiklerde araci manual modda, 1. viteste kullaniyorum. Kavrama omrunu uzatabilmek adina.

Sizin de bunlara dikkat ederek kavrama omrunu uzatabileceginizi dusunuyorum, kazasiz belasiz gunler dilerim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
14 ay 23 bin km şehir içi ayagımı korkak kullanmayarak karma tuketim 7,1 şehir dısı 130 sabit 6 bazen 5.9 ben memnumun bakkal hesabı 250 tl ye sehir içi 700 bazen 750 yapıyor uzun yolda ise 800km şuanki litre tl hesabıyla.. dsg den cok memnunum maşallah

1.4 tsi dsg

 
4) aracınızı   stop etmeden once mümkünse 1 dakika  uzun süreli kullanımlarda  3 dakika rolantide çalıştırın 

uzun yazıyorum umarım rahatsız olmazsızın ve bu bilgilerden arkadaşlarda faydalanırlar.
Yazının bu kısmında takıldım. Önceki aracım olan 1.4 tsi jetta için bunu uyguluyordum. Turbo yağlanması vs için. Ancak şimdi uygulamıyorum. Araç 1.6 tdi dsg. 800 km yol gittim varacağım yere vardım.Kapının önünde durdum, start stop devreye girdi ve araç stop etti. Dedim "ben VW den akıllı mıyım ki aracı geri çalıştırayım." Bence bu konuda bir gereklilik olsaydı (sonuçta aracın ne kadar süre çalıştığı belli) ona göre bir planlama, yazılım yaparlardı diye düşünüyorum. Atıyorum, araç 3 saat kesintisiz çalıştı, start stop 2 dakika sonra devreye girecek şekilde bir yazılım yapılabilirdi eğer şart olsaydı. Tabi bu benim fikrim.

 
@mandufla Üstadım Merhaba 

benım daha önceki aracımda MK 6  Golf 1.4 tsi  122 dsg idi  dediğiniz gibi  start stop sistemi olmadığı için  aracı istediğim kadar  rolantide çalıştırabiliyordum 

şirket bünyemizde 4 tane   Mercedes travego otobüsler mevcut   o araçlarda bile  biz  yolculuktan sonra turbonun içindeki  hava veya benzin (tam olarak çalışma prensibini bilmiyorum)

devre dışı kalması tabiri caiz ise  yağlama yapması için  minimum 2 dakika bekliyoruz ki aracımızın devir saatinde  100 devirlik bir düşüş gözlemliyoruz   ilk parklama ve  motor u kapatmadan önce ki kişisel gözlemim 

Şuanda MK7  golf 1.4 tsi 125 ps kullanıyorum start stop mevcut olduğu için  sabah ilk çalıştırmada muhakkak yinde start stop u tuş üzerinden kapatip aracı 1  dakika ile  2.5 dakika arası rolantide çalışır vaziyette bırakıyorum hava sıcaklığına bağlı olarak 

aracı  park ettiğimde tekrar start stop tuşunu kapatip 30 35 saniye kadar  bekliyorum    stop etmeden önce bana göre faydası motor ömrünü uzatması ve yağlaması  turbonun basıncını düşürmesi ve  kapanması  

şimdi  üstadım    Alman mühendisleri eğerki  800 km giden bir arabayı  start stop sisteminden durunca kapanacak şekilde tasarladılar ise    bi sorun teşkil edeceğini  düşünmüyorum

lakin   özellikle   uzun süreli kullanımlardan sonra aracı stop ettiğimizde   belki fark etmişsinizdir    motor içinden gelen tıs tıs tıs bir hava kaçırma sesi mevcut  ben bunu turbonun içindeki basınc ı boşaltmasına bağladım 

ben aracı  start stop un  kapatmasına müsade etmeyerek beklediğimde ve  motor u  kapattığımda böyle bir ses i  duymadım  demekki alman mühendisleri bunu  düşünerek bir sistem tasarlamıslar  

 toparlamak gerekirse...

drag ve benzeri yarış videolarını izleyin hiç bir araç  soğuk motorla yarış a başlamıyor   daima motorlar sıcak olarak başlıyorlar 

bana göre    ilk çalıştırma ve park ederkenki bekleme  motor un kendini toplaması turbonun kapanması ve motor un kendini yağlaması  açısından önemli 

eğer sizin farklı bir düşünceniz ve teoriniz var ise seve seve   beyin fırtınası yapabiliriz :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yazının bu kısmında takıldım. Önceki aracım olan 1.4 tsi jetta için bunu uyguluyordum. Turbo yağlanması vs için. Ancak şimdi uygulamıyorum. Araç 1.6 tdi dsg. 800 km yol gittim varacağım yere vardım.Kapının önünde durdum, start stop devreye girdi ve araç stop etti. Dedim "ben VW den akıllı mıyım ki aracı geri çalıştırayım." Bence bu konuda bir gereklilik olsaydı (sonuçta aracın ne kadar süre çalıştığı belli) ona göre bir planlama, yazılım yaparlardı diye düşünüyorum. Atıyorum, araç 3 saat kesintisiz çalıştı, start stop 2 dakika sonra devreye girecek şekilde bir yazılım yapılabilirdi eğer şart olsaydı. Tabi bu benim fikrim.
Değerli Hocam 

Kılavuz kitapçıkta uzun süreli yolculuktan sonra kontağı kapatmadan önce bir kaç dakika rölantide çalıştırmayı öneriyor. 

Yazılım konusunda haklısınız. 

Ben aynı yazılımı hatalı kullanımı önlemek için rodaj da da isterdim.

Sanırım kullanıcıyı sınırlamak istemiyor.

 
21.200 Km oldu şükürler olsun henüz en ufak sıkıntı yok 

 
21.200 Km oldu şükürler olsun henüz en ufak sıkıntı yok 
üstadım Mk 6    aracımı 106 bin km  kadar sıkıntısız kullandım 1.4 tsi dsg  allaha bin sükür hiç bir sorunla karsilasmadim

hepimizin altında  alman panzeri var   insallah hiç birimiz üzücü olaylarla karşılaşmayız

@silvershadow üstadım benım önerdiğim  yöntemde   sadece aracımızın    motor ve turbosunun ömrünü uzatmak  adına kendi uyguladığım  sistem

Mühendisler  zaten bunu düşünmüştür   ben bu şekilde uygulayarak üzerine +1 koyduğumu düşüyorum

 kendi yakın çevremde  eleştiren de var haklı bulanda var  uygulayıp motorunun daha stabil çalıştığını söyleyen de oldu umarım  hepimize yardımcı olur .

 
Aracım Golf 7 DSG 87.000 Km'deyim. Sıfır Sıkıntı :)  En Ufak Geçişlerde Sorun, Titreme, Silkeleme, Ses Vs yok.. Bence Hassas olan DSG'de kullanımın çok büyük etkisi var.. Trafikte uzun süre aracın D konumunda kalması, yokuşlarda Şanzımana yük bindirilmesi vs hepsinin büyük etkisi var diye düşünüyorum. Ayrıca aracınızı stop etmeden rölantide çalıştırılması çok faydalıdır. Turbonun çıkmış olduğu devirlerden aşağı inmesi ve inene kadar yağlamanın devam etmesi çok önemlidir. Buna dikkat edin derim..

 

Aracım 2013 model tam yüzbin km yaptım dsg ile ve sorun çıkmadı 3 ay önce sattım ve 2016 aldım sıfır ve gene dsg aldım dsg kesinlikle pişmanlık degil

 

Geri
Üst Alt