Golf 7.5 fren şikayetim


hsgur

Üye
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
70
Tepkime puanı
53
İsim
Seçkin
Sevgili forumdaşlar, fren konusunda bir kaç defa başıma gelen tecrübeyi paylaşıp fikir sormak isterim. ABS devreye girmeden yaptığım yüksek hız frenlemeleri tatminkar ancak ABS yi devreye sokacak maksimum frenlemelerde; özellikle kuru zemin ve 40- 50 km civarı süratlerde araba isrediğim noktada durmuyor hissine kapılıyorum, lastikler 2018 dunlop fabrika çıkış lastikleri, 12000 km civarı yol yapmış durumdalar, üçtür önümdeki aniden durunca fren yaptığımda araç altımda kayıyor durmuyor, fikrinizi alabilir miyim?  Not: ABS nin manevra imkanı tanıdığının farkındayım, ancak kısa mesafeli dar yolda frenlemelerde bu imkan yok ve panik frende takdir edersiniz aracın durmasını beklerken sadece seyredebiliyoruz heyecanla😊

 
[mention=16855]cengiz74[/mention] hocam ben bu durumu iki marka lastikte de yaşıyorum, zemin, nem vs. diye kendimi kandırıyorum şimdilik, denemeye devam edeceğim, açıkça yaşadığım şu tam olarak; ani engel sert fren abs devrede lastikler kilitleniyor ve buzda kayma hissi, bu araç 8. aracım ve 3 vw nim ve 2. golfüm, bu hissi yaşamadım desem daha önce yanlış olmaz, lastiklerde sorun olduğuna inanmak istiyorum, aracımı ilana koydum satıyorum golf 8 e kadar, kazasız belasız sürüşler dilerim.
Hocam boşuna kendinizi yormayın çünkü bu durumu yaşamayan birisine anlatmak çok zor nasıl olur golf bu ben şöyle fren yaptım böyle fren yaptım durdum vs ben 2013 den beri yaşıyorum bu problemi lastikle , yolla , hava basıncıyla vs hiç alakası yok araç ani fren tepkilerinde ki bu genelde kaza riski taşıyan durumlarda 40-50 km gibi düşük hızlarda abs frene dokunur dokunmaz devreye giriyor ve hiç yavaşlayamadan baam diye giriyorsunuz 2 kere öndeki araca çarptım , fakat ne hikmetse bilerek sert fren yapıyorum nasıl durmaz bu diye araç duruyor
demek ki bilerekte olsa o panik anındaki fren tepkisini veremiyoruz bu aracın frenleri olmasa bile abs si kesinlikle sorunlu , 225 45 17 pirelli p7 , contisportcon5 , mich prem4 hepside aynı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Upvote 0

@erkanwrc bu konuyla ilgili ne .çok derdi olan varmış.Hocam geçmiş olsun buna kesin bir çözüm bulamaz myız acaba? wv almanya fabrikasına mail atmayı bile düşünüyorum?

 
Upvote 0
@erkanwrc Az öne wv almanyadaki fabrikasına mail attım bakalım ne cevap verecekler burdan paylaşırım..

 
Upvote 0
@erkanwrc hocam adamlar hemen mail cevaplamışlar ,konuyla ilgili şikayetizi çalışma arkadaşlarımıza ilettik demişler bakalım sonuç ne çıkacak

 
Upvote 0
@cengiz74 o otomatik mail. Ben 1000. Km de hata veren dsg mi mail attım mart ayında. Hala cevap yok

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@ack937 hocam demekki o kadar çok mail geliyoki daha sıra gelmemiş evet otomatik mail.bakalım ne diyecekler .sizin sorun çözüldü mü peki

 
Upvote 0
@cengiz74 çözüldü hocam komple değişti garantiden. A3’lere takılan seri kodlu şanzıman takıldı.

 
Upvote 0
@ack937  wv servisinden ayrılıp kendi işyerini aşan bir ustaya göstereceğim bakalım o ne diyecek

 
Upvote 0
Golf 7.5 1.0 dsg kullanıyorum.Frenlerden hiçbir sikayetim olmadi.Bu zamana kadar kullandığım araclar arasinda da en iyisi diyebilirim bana gore tabiki...Aracinizi kullanırken yol şartlarına ve fren dozlamasina dikkat edin.Aniden sert fren yaparsanız aracıniz kaymayi engellemek için abs açacaktır.İslak yol tozlu zeminde de ayni durum söz konusu.Frene basarken aracin öne doğru esnemesini yani süspansiyonlarin kasilma durumunu hissederek dozlayarak frene basiniz.Belki yardımcı olmusumdur...

 
Upvote 0
@fanajal hocam  tehlike anında öyle bir kasılma anını hisssederek nasıl frenleme yapabiliriz ki :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@bf417 hocam ilginiz için teşekkür ederim öncelikle forumda bu şekilde yardımlaşma çok güzel.Lakin;

2019 aralık ayında hidrolik yeni değişti ve ben bu şikayetimi söylemiştim arkadşalar bakar dediler öyle salladılar servistekilierln tipik davranışları ..Sert bastığımda araç duruyor tabiki ama ben fazla basmadan da yavaşlamasını durmasını istiyorum  şikayetim bu aslında bu arada lastik markanız nedir?
Bu sıkıntıyı ara-sıra ben de yaşıyorum/yaşıyordum., fren hidroliğini değiştirince pek yapmamaya başladı.,

Buradaki sıkıntı gaz pedalından ayağımızı aniden çektiğimiz vakit, araç tam güç ani fren ihtiyacı var zannediyor (ama esasında böyle bir ihtiyacımız yok) sürücü gazdan ayağını hızlıca çekince ve frene  (hafif-orta sertlikte) bastığımız vakit ABS devreye giriyor ama biz o an güçlü fren etikisi istemiyoruz ve zaten frene de (hafif-orta sertlikte) bastığımızdan ABS ne yapacağını şaşırıyor., sistem "hafif fren etikisiyle" beraber ABS 'yi devreye sokuyor.,

Böyle olunca da ortada hiç tehlike yokken., birden tehlike çanları çalmaya başlıyor., Herkesin bildiği gibi ABS ile fren mesafesi uzar ama güvenli ve kontrollü şekilde aracın durmasını sağlar., ancak biz ayağımızı gaz pedalından aniden çekince sistem (panik fren) ihtiyacı var yanılgısına düşüyor., Fakat panik fren ihtiyacı yok dolayısıyla güçlü fren etkisi istemediğimizden doğal olarak frene (hafif-orta sertlikte) güç uyguluyoruz.......

Sürücü abs 'nin devreye girmesini tetikleyecek fren etikisi istemiyor, haliyle ABS ihtiyacımız yokken ve araç daha kısa mesafede durabilecekken sistem yanılgıya düşüp abs 'yi devreye sokuyor., sonuç olarak fren mesafesi 3 kat artıyor, o esnada fren pedalına basma kuvvetini artırsak bilee ya iş işten geçmiş oluyor, yada fren hidroliği yeterli desteği sağlayamıyor (bu da ayrı bir sıkıntı), ve eski araçlardaki fren şişme etkisine benzer bir durum oluşuyor.,

Çözüm: tehlike çanları çalmaya başladığından frenden ayağımızı çekip tüm gücümüzle frene tekrar basarak bunu (tamamen veya kısmen) bertaraf etme şansımız var fakat o esnada adrenalin patlaması yaşanırken bunu yapabilmek biraz zor..

Malesef Golf 'ün frenlerine pek güvenmeyin..!!

Fren hidroliğiniz, fren balatalarınız, ve disklerinizi zamanında değiştiriniz., orjinal fren balatası ve disk tercih etmenizi öneririm,

Parçaları (dışardan temin edecekseniz) ferodo, trw, jurid, textar, brembo, bosch, delphi, valeo gibi markalardan uzak durunuz., neden derseniz..?? bu markalar evet kaliteli markalardır ancak dış piyasa için ürettikleri balata ve diskler ile araç üreticisine ürettikleri orjinal yedek parçalar arasında kalite anlamında çok ciddi farklar vardır.,

Bu markaların dış piyasa için ürettikleri balata ve disklerin tamamına yakını Çin malıdır., araç üreticisinin istediği gerekli specs'lerini karşılamıyorlar., Servisten aldığınız balatanın kutusunun içinden çıkan TRW balata ile dışarda sanayiden alınan TRW balata aynı kalitede değildir.,

Servis pahalı geliyorsa ve dışardan temin etmeniz gerekiyorsa, ATE marka balata ve disk almanızı öneririm., Ate ister araç üreticisine orjinal yedek parça üretsin, isterse de dış piyasa için üretisin "tamamen aynı kalitede" üretim yapar, Çin gibi 2. dünya ülkelerinde üretim yapmaz, tüm ürünleri Almaya üretimi veya avrupa ülkelerinde yapıyorlar., Adamların ahmet'e farklı, mehmet'e farklı kalitede üretim anlayışları yok..

Ustanın lafına güvenerek aracın disklerini asla tornalatma işlemi yaptırmayın..!! diskler sıcakken aracı yıkamayın..!!

Lastikler: kim ne derse desin en doğru lastik basıncı aracın etiketinde yazan değerlerdir., lastikçilerin alışa gelmiş laflarına itibar etmeyiniz., kitapçıkta söylediği gibi lastik basınçlarını lastikler ısınmadan/1-2km fazla yol yapmamışken ayarlamak gerek., dişleri aşınmış, 50bin km'yi geçmiş lastik artık güvenli fren mesafesi sağlaması mümkün değildir, Tam tersi dişleri aşınmamış ve az km yapmış lastik bilee olsa 5 yılın sonunda o lastikte dişlerinde ve yanak bölgesinde çatlamalar oluşmaya başlıyor.,

Son olarak fren hidroliği değişimlerini aksatmamanızı öneririm., 3 kuruşluk bir sıvı olan hidrolik denilen şeyin hayati önemi var., bazı arkadaşlar ben fazla km yapmıyorum diyerek her 2 senede bir değişmesi gereken fren hidroliğini 3-4 yılda bir değiştirsem olur mu diye düşünebiliyor, FAKAT fren hidroliği denilen sıvı hiç yol yapmasanızda durup dururken özelliğini kaybetmeye meğilli olan illet bir sıvıdır., Mutlaka VW501.14 onaylı fren hidroliği kullanınız..

@hsgur @Kysr038 @yally @ibragah @ogzogz @mhmt35 @bf417 @Culture33 @erkanwrc @ack937

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Bu sıkıntıyı ara-sıra ben de yaşıyorum/yaşıyordum., fren hidroliğini değiştirince pek yapmamaya başladı.,
Buradaki sıkıntı gaz pedalından ayağımızı aniden çektiğimiz vakit, araç tam güç ani fren ihtiyacı var zannediyor (ama esasında böyle bir ihtiyacımız yok) sürücü gazdan ayağını hızlıca çekince ve frene  (hafif-orta sertlikte) bastığımız vakit ABS devreye giriyor ama biz o an güçlü fren etikisi istemiyoruz ve zaten frene de (hafif-orta sertlikte) bastığımızdan ABS ne yapacağını şaşırıyor., sistem "hafif fren etikisiyle" beraber ABS 'yi devreye sokuyor.,
Böyle olunca da ortada hiç tehlike yokken., birden tehlike çanları çalmaya başlıyor., Herkesin bildiği gibi ABS ile fren mesafesi uzar ama güvenli ve kontrollü şekilde aracın durmasını sağlar., ancak biz ayağımızı gaz pedalından aniden çekince sistem (panik fren) ihtiyacı var yanılgısına düşüyor., Fakat panik fren ihtiyacı yok dolayısıyla güçlü fren etkisi istemediğimizden doğal olarak frene (hafif-orta sertlikte) güç uyguluyoruz.......
Sürücü abs 'nin devreye girmesini tetikleyecek fren etikisi istemiyor, haliyle ABS ihtiyacımız yokken ve araç daha kısa mesafede durabilecekken sistem yanılgıya düşüp abs 'yi devreye sokuyor., sonuç olarak fren mesafesi 3 kat artıyor, o esnada fren pedalına basma kuvvetini artırsak bilee ya iş işten geçmiş oluyor, yada fren hidroliği yeterli desteği sağlayamıyor (bu da ayrı bir sıkıntı), ve eski araçlardaki fren şişme etkisine benzer bir durum oluşuyor.,
Çözüm: tehlike çanları çalmaya başladığından frenden ayağımızı çekip tüm gücümüzle frene tekrar basarak bunu (tamamen veya kısmen) bertaraf etme şansımız var fakat o esnada adrenalin patlaması yaşanırken bunu yapabilmek biraz zor..
Malesef Golf 'ün frenlerine pek güvenmeyin..!!
Fren hidroliğiniz, fren balatalarınız, ve disklerinizi zamanında değiştiriniz., orjinal fren balatası ve disk tercih etmenizi öneririm,
Parçaları (dışardan temin edecekseniz) ferodo, trw, jurid, textar, brembo, bosch, delphi, valeo gibi markalardan uzak durunuz., neden derseniz..?? bu markalar evet kaliteli markalardır ancak dış piyasa için ürettikleri balata ve diskler ile araç üreticisine ürettikleri orjinal yedek parçalar arasında kalite anlamında çok ciddi farklar vardır.,
Bu markaların dış piyasa için ürettikleri balata ve disklerin tamamına yakını Çin malıdır., araç üreticisinin istediği gerekli specs'lerini karşılamıyorlar., Servisten aldığınız balatanın kutusunun içinden çıkan TRW balata ile dışarda sanayiden alınan TRW balata aynı kalitede değildir.,
Servis pahalı geliyorsa ve dışardan temin etmeniz gerekiyorsa, ATE marka balata ve disk almanızı öneririm., Ate ister araç üreticisine orjinal yedek parça üretsin, isterse de dış piyasa için üretisin "tamamen aynı kalitede" üretim yapar, Çin gibi 2. dünya ülkelerinde üretim yapmaz, tüm ürünleri Almaya üretimi veya avrupa ülkelerinde yapıyorlar., Adamların ahmet'e farklı, mehmet'e farklı kalitede üretim anlayışları yok..
Ustanın lafına güvenerek aracın disklerini asla tornalatma işlemi yaptırmayın..!! diskler sıcakken aracı yıkamayın..!!
Lastikler: kim ne derse desin en doğru lastik basıncı aracın etiketinde yazan değerlerdir., lastikçilerin alışa gelmiş laflarına itibar etmeyiniz., kitapçıkta söylediği gibi lastik basınçlarını lastikler ısınmadan/1-2km fazla yol yapmamışken ayarlamak gerek., dişleri aşınmış, 50bin km'yi geçmiş lastik artık güvenli fren mesafesi sağlaması mümkün değildir, Tam tersi dişleri aşınmamış ve az km yapmış lastik bilee olsa 5 yılın sonunda o lastikte dişlerinde ve yanak bölgesinde çatlamalar oluşmaya başlıyor.,
Son olarak fren hidroliği değişimlerini aksatmamanızı öneririm., 3 kuruşluk bir sıvı olan hidrolik denilen şeyin hayati önemi var., bazı arkadaşlar ben fazla km yapmıyorum diyerek her 2 senede bir değişmesi gereken fren hidroliğini 3-4 yılda bir değiştirsem olur mu diye düşünebiliyor, FAKAT fren hidroliği denilen sıvı hiç yol yapmasanızda durup dururken özelliğini kaybetmeye meğilli olan illet bir sıvıdır., Mutlaka VW501.14 onayı fren hidroliği kullanınız..
[mention=17449]hsgur[/mention] [mention=4841]Kysr038[/mention] [mention=20476]yally[/mention] [mention=17621]ibragah[/mention] [mention=3244]ogzogz[/mention] [mention=20021]mhmt35[/mention] [mention=6422]bf417[/mention] [mention=2809]Culture33[/mention] [mention=167]erkanwrc[/mention] [mention=16544]ack937[/mention]
 
Sen bu işi biliyorsun hocam [emoji122][emoji122][emoji122]
Dediğin gibi fren hidroliği değişiminde bariz bir şekilde fark ediyor daha dolu oluyor fren pedalı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Upvote 0

@forzaGilles Hocam öncelikle verdiğiniz güzel aydınlatıcı bilgiler için teşekkür ediyorum.Benim sıkıntımı tam manasıyla anlatmışsınız.Dün wv servisinden ayrılıp kendi işyerini açan özellikle wv grubu araçlara bakan ustayla test sürüşüne çıktık ortlama 100-110 km hız yaptık.Usta ani frenlemeler yaptı ve dediki;balataların sertleşmiş değiştirilmesi lazım ondan bunu yapıyorve abs yi ara sıra devreye sokacak  şekilde sert frenlemer yapmalısın.Kendi aracı 2019 passatı var,bana jantlardaki balata tozlarını gösterdi seninkin de hiç yok dedi gerçekten de yok,freni fazla kullanmamaktan kaynaklı dedi.Zamanla balatalar fazla kullanmamaktan? kaynaklı sertleşebilir dedi.Ayrıca çözüm olarak da şöyle bişiy dedi;

Benzinliklerde ki köpükle balataların iç ve dış kısımlarına köpük sık ve 1-2 dk bekle sonra da yıka dedi faydası olur.Dediğini dün yaptım sanki bi nebze de olsa faydası oldu gibi.Sene sonunda arabamın yıllık bakım zamanı geliyor o zman balataları değiştirieceğim.

Herkese şimdiden hayırlı ve  sağlıklı bayramlar diliyorum..

Bartından sevgi ve saygılar..

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt