Tiguan Almak ya da Almamak


Merhaba, @ahmet306 Hocam yaşadığınız kararsızlığı çok iyi anlayan biri olarak tecrübelerimi paylaşmak istedim. Sizin gibi makyajlı Golf 7.5 aracımı satıp mevcut Tiguan'a geçiş için büyük kararsızlıklar yaşadım ve sonunda geçen hafta highline tiguan'a geçiş yaptım. Çok uzak olmayan bir zamanda makyajlı Tiguan'ın gelecek olmasına rağmen mevcut Tiguan'ı almak beni de çok düşündürdü. Makyajlı Tiguan'da sevmediğim kısımlar değişen dokunmatik klima kontrolü ve ön koltuk arkalarında yer alan tepsilerinin kaldırılması oldu. Kablosuz carplay'in media composition ile değil de discover pro ile geleceğini düşünüyorum. Ek olarak biliyorsunuz mevcut Tiguan highline donanımı oldukça dolu hale geldi, makyajlı Tiguan için highline donanımın şu anki ile bire bir aynı şekilde tutulup tutulmayacağına dair de endişelerim mevcuttu. Ama açıkçası makyajlı olanı beklemememin en büyük sebebi çok hızlı yükselen fiyatlar oldu. Olumsuz bulduğum kısımlar da şu anki nesli tercih etmemde elimi güçlendirdi. Mart ayında yine almakta kararsız kaldığım highline tiguan araç, 270 bin TL'ye alınabilmekte idi. Haziran sonunda o tarihlerde burada olsa idi fiyatı 315 bin TL olacak Tiguan için kapora verdim. Ancak araç geçen hafta bana teslim edilene kadar 2 tane zam ile 365 bin TL bandına çıktı. Mart ayından günümüze geldiği fiyatları düşünecek olursak 2020 sonuna kadar gelmesi beklenen makyajlı Tiguanın ulaşacağı rakamın sizi alım konusunda tekrar düşündüreceğini, eğer Tiguan almayı kafaya koyduysanız beklediğiniz tüm zamanın fiyat olarak sizi mutlaka zarara uğratacağını düşünüyorum.

Makyajlı Golf'ten Tiguana geçiş ile ilgili olarak da 2-3 günlük sürüş deneyimime göre dikkatimi en çok çekenler; konfor olarak önceki DCC'li Golf'üme göre bariz şekilde üstün ve keyifli olması, dsg dq 381'in 1-2 vites geçişlerinde dq200'deki kararsızlıkları kesinlikle yaşamaması, yıllardır Golf 4-6-7-7,5 neslini kullanan biri olarak bu aracın bana farklı bir araç sürüyor hissini vermesini söyleyebilirim. Olumsuz söyleyebileceğim tek şey Golf'e göre daha yüksek olacak yakıt tüketimi olacaktır :)

Tiguan' daki açık döşemenin çift renk olması bana da basit geldiği için siyah olanı tercih ettim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

yaklaşık 1-2 ay önce babam için highline tiguan için rezervasyon yaptık fakat araç gelecek denmesine rağmen hâla ortada yok onu geçtim üstüne 30 bin fiyat farkı gelmiş hâliyle vazgeçmeyi düşünüyoruz

 
@redeniz yorumlarınız için teşekkürler, kapora verilen aracın fiyatının artması kötüymüş, size kaça mal oldu en son?

@romeo68 bu kadar uzuyor mu süreç, bize söylenen araç üretimden çıkmış, en geç eylül sonuna kadar gelecek.

Bu arada ben fiyat olarak artık tepe noktasına ulaştığını düşünüyorum, Doğuş kur zamlarını önden yüklemeli yaptı, bu fiyatlar aslında bu araçlar için fahiş durumda şu an. bu da beni biraz düşündürüyor, yani aracı alırsak muhtemelen en pahalı fiyatttan alacağız.

Bu arada sahibinden'de aynı aracı 390a felan şak diye alanlar var, onları da hiç anlayamıyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam 2015-2019 arasında Golf 7 ve 7.5 kullandıktan sonra Tiguan 'a geçtim ve hiç pişman olmadım.

Bej döşemeden memnunum ama renk zevk meselesi.Döşeme koyu olunca ön konsol da siyah geliyor ve içerisi çok koyu kalıyor gibi.

Makyajlı bence bu yıl gelmez,yeni zam gelmez ise siparişinizi alın.

Almanya'da 2021 model olarak satışa çıktı veya çıkmak üzere.

Türkiye'de yıl bitmeden 2021 model araç olamaz.

Almanya'da 2021 model olarak satılan bir otomobili de burada 2020 model olarak satacaklarını zannetmiyorum.

 
Tiguanın fiyatının aşırı bir şekilde artması şu aralar 2. el piyasasında duygunluk yaşanmasına sebep oluyor,bu yüzden insanlar başka araçlara kaçabiliyor.

bende Aralık ayında 2019 Tiguan 1.5 tsi almıştım,kardeşimde şubatta 2020 model Seat Ateca almıştı,

Tiguanda malzeme kaliteli ama bariz işçilik hataları var

benim araç wolfsburg üretimle kardeşiminki ispanya,inanın ispanya üretimi kalem gibi,en ufak hatası yok,ama benim aracımın kapıları birbirine sürtüyordu,kaput çamurluk sökülmüş takılmış,üzerine rötuş yapılmış,güya ayar yapmışlar ama gene tutturamamışlar,far çizgileri kayık,(led farlı olanların farı başka markaymış,onun için far taktıktan sonra ayar yapılması gerekiyormuş,yabancı bir forumda okudum,yalan gerçek bilemem!!!)sol arka kapıyı hızlı kapatmazsan kapanmıyordu,abanmak lazımdı,gösterge panelinin arkasından tıkır tıkır ses geliyor ve meşhur sağ cam direk kaplaması....kışın devamlı çıtırtı sesi geliyordu,bütün Tiguanlardan geliyor o ses,facebook grubunda herkes yazdı,servis 2 kere baktı,en son trim geçme tırnaklarını kırdı rahatladı,3500 km ye kadar 5 defa kaporta düzeltmesi için servise gittim,genede düzeltemediler,araçtan soğudum sattım,

özellikle sikayet sitelerinde Tiguanla ilgili çok fazla kaporta şikayeti var,o eski volkswagen işçiliği aramayın derim.

Yüzüde eskidi,siz bilirsiniz gene,T-roc alın bence,onlar daha popüler bu ara

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
 @lions_coach yeni teslim aldığım aracımda belirttiğiniz sorunların (kapıların denk gelmemesi, zor kapanması, far çizgilerinin kayık durması, kaporta ile ilgili durum, gösterge paneli ya da farklı bir panelden trim sesi gelmesi) hiçbiri bulunmamaktadır. Yaşadığınız sorunlara üzüldüm, şans ya da belli dönemlerde üretilen araçların kalite farkı mıdır bilemedim. 2013 yılında aldığım Golf 7'de geçmek ya da bitmek bilmeyen bir klima/ızgara ya da ön direkten gelen trim sesi mevcut idi. 2018 yılında aldığım Golf 7.5'da en ufak trim sesi sorunu yaşamadım mesela. Tiguan'da da en ufak trim sesi fark etmedim.

Troc için binme şansınız olmadıysa eğer, içine bindiğinizde Polo'dan farklı olmadığını hatta yumuşak plastiğin araçta neredeyse kullanılmadığını söyleyebilirim. Şu an popüler gibi gözükmesini 1-2 ay önceye kadar VW'de satılmayan son araç olmasına, bayilerin elinde bulunma şansının daha çok olmasına bağlıyorum.

@ahmet306 ben üretimde olan bir araca kapora vermiştim, yaklaşık 1 ay, 3 haftada bana ulaştı diyebilirim. Gemiye binene kadar vw uygulamasından, araç gemiye bindikten sonra danışmanınızdan gemi adını öğrenip izleyebilirsiniz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ben olsam crv alırdım 1.6 dizel hemde zf dadından yenmez gırtlak dolu araba. DSG alıp bişey olurmu diye narin kullanmaktansa zf yi canını çıkararak kullanırdım. Hem dört çeker dağa bayırda vur.
Dağa bayırda altını vur desek daha iyi olurdu sanki.

Yüksek mühendislik kullanarak aracın arka koltuğunda şaft tüneli olmasın diye haldex kutusunu aşağıya çıkıntı olacak şekilde yerleştirmişler. Evin garajına sokarken bile kutu yere sürtüyordu. Gerekli fotoğrafı yüklerim.

Araçta her donanım var ama yarım var aracı tam olarak da Cem Yılmaz'ın dediği gibi little little into the middle mantığıyla üretmişler.

ACC açık önümde kamyonet gidiyor aracı göremiyor...

Şerit takip açık yol gidiyorum direksiyonu bırakayım diyorum şeritte bir o yana bir bu yana şaşkına dönüyor araba.

 
2016'dan 2020'ye gelen süre içerisinde aracın genel üretim kalitesinin düştüğü yönünde kullanıcılardan birçok duyum aldım fakat, şurasında şöyle ses var her araçta var kronik gibi bir durum mevcut değil.

Özellikle bu yıl teslim edilen araçların kaput bölgesinde civatalar üzerinde fabrikada yapılan ayardan dolayı rötuş olma durumu var.

Ama kapının kapanmaması gibi durumlar kötü şans olmuş ve bu bir üretim hatasıdır sonuçta.

 
daha önce 1.6tdi dsg highline full+full golfüm vardı. mart ortasında 2020 tiguan highline aldım 285e. sürüş ve konfor olarak tiguan daha iyi geldi. daha bir güven veriyor insana. dq381 şanzıman vites geçişleri vs. çok iyi. golfte bu kadar iyi değildi ve dq200 den dolayı hep içimde bir tereddüt vardı. mekatronik ve kavrama iyiniyetten değişmiş olmasına rağmen. yakıt ve extra donanımlarda tabiki önceki golfümü arıyorum. (acc,dcc,ergo, disc.pro,line asist vs.) 

bence c suv kategorisinde her markanın modelinin birbirine karşı avantaj ve dezavantajları var. hiçbiri dört dörtlük değil. örneğin; geçen hafta kardeşime 3008 bakmaya gittik. 1.5blue hdi gt line eat8 kum gri araç. liste fiyatı 375, 1 kuruş aşağı inmiyorlar. sanırım biri siparişini iptal etti, kardeşim daha önce numarasını bırakmış, aramışlar. araç yoldaymış. bu arada renginide beğenmedik. bildiğiniz haki renk.

görünüş,sportiflik, iç mekan tasarımı, koltuklar vs. göze hitap ediyor. artı araçta yok yok. high tiguanda olmayan acc, line asist vs. yakıt sarfiyatı teknik broşürdeki değerlere göre çok iyi. standart. eksi olarak; kapıların kapanırken camların sallanması, kapıların hafifliği, tokluk olmaması, iç plastik aksam (gögüs ve ön yanlar hariç), motor kaputunun amortisör yerine kollu olması vs.  kısaca bence görsellik, donanım var, kalite düşük. 5-6 sene kullanım sonrası ne durumda olduğuna bakmak lazım.

kısaca en full 3008 in 375 den satıldığı yerde highline tiguan (2020 modeller bayağı dolu. acc, line asist ve discovery pro olsaydı tadından yenmezdi.) 370 e alınır. sadece yakıt olarak biraz üzülürsünüz. boş ağırlıklar golf 1.5tsi dsg 1300kg civarı, tiguan 1.5tsi dsg 1600kg civarı. golfe göre biraz fazla yakmasıda normal.

muadil c suv araçlarda tiguan 1600kg ile diğerlerinden (ateca, grandlanx, karoq, 3008 1300-1400kg civarı) daha ağır. diğerlerinin tiguana göre az yakmasıda normal sayılır.

 
....

görünüş,sportiflik, iç mekan tasarımı, koltuklar vs. göze hitap ediyor. artı araçta yok yok. high tiguanda olmayan acc, line asist vs. yakıt sarfiyatı teknik broşürdeki değerlere göre çok iyi. standart. eksi olarak; kapıların kapanırken camların sallanması, kapıların hafifliği, tokluk olmaması, iç plastik aksam (gögüs ve ön yanlar hariç), motor kaputunun amortisör yerine kollu olması vs.  kısaca bence görsellik, donanım var, kalite düşük. 5-6 sene kullanım sonrası ne durumda olduğuna bakmak lazım.
yorumunza kesinlikle katılıyorum, bu kadar fiyata çıktıktan sonra insan bu tarz donanımların olmasını bekliyor/istiyor, yani şu araçta insan bi elektrikli hafızalı koltuk, bi acc, kör nokta felan bekliyor.

bir de tabi önceki sayfada yazıldığı gibi bu donanımların olduğu ama düzgün çalışmadığı(CRV) araçların da keyfi olmuyor.

şu durumda en ciddi rakibi 3008 kalıyor, onda hem dizel avantajı hem de daha bol donanımı var, fakat şu an araç yok gördüğüm kadarıyla. gerçekten 375bine dizel GT-line bir araç varsa Tiguan Highline'dan daha mantıklı gibi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@ahmet306  Kaliteden ödün verilecekse Kia Sportage ve Hyundai Tucson gibi korelilerin 4x4 özelligi ile Fransizlarin önünde oldugunu belirtmek isterim, kalite korelilerde de düsük ama en azindan dört ceker

Hem alman olucak hemde full olucak, fransizla ayni paraya olmaz, suanda ayni paraya: kalite + bosline=tiguan, kalitesiz+full donanim= fransiz, kalitesiz+full donanim+4x4 (tam dört ceker degil ama hic yoktan iyidir)= kore

benim tercihim koreli 4 cekerler olurdu

Honda CRV cok arastirdim, almayi düsünüyordum ama motordaki sorunlari korkuttu, cözüm bulunmussa tercih edilir

 

Geri
Üst Alt