Bir Hollanda forumunda 0w30 vs 5w30 hakkında görmüştüm bu yazıyı. Mutlaka okuyun. Google translate ile çevirip paylaşıyorum:
0W30 mu yoksa 5W30 mu? Cevap
VAG'ın geriye dönük olarak 0W30'dan 5W30 yağ spesifikasyonuna (504.00/507.00) geçmesi nedeniyle Shell'e 0W30'un çok "ince" olup olmadığını sordum. Cevap açıktır, VAG spesifikasyonlarına uyduğu sürece 0W30'u basitçe veya daha iyisi kullanabiliriz:
0W ve 5W kalite standartları değildir. Bu, yalnızca soğuk çalıştırmanın mümkün olduğu minimum sıcaklık hakkında bir şeyler söylüyor. 0W -30°'ye kadar, 5W ise -25°'ye kadar düşebilir.
Yağ SAE 30'dur ve öyle KALIR, bu nedenle yağ DAHA İNCE DEĞİLDİR. 100°'de yağın kalınlığı tam olarak SAE 30 spesifikasyonunda belirtilen değere eşittir.
100°'NİN ÜZERİNDE 0W, 5W'DAN DAHA KALINDIR. Bunun nedeni, VT grafiğinin soğuk sıcaklıklarda daha düşük bir seviyede başlaması ve 100°'de birbirini kesmesidir... bu da 100°'nin üzerinde (örneğin silindir segmentleri için önemli olduğu yer) 0W'ın 5W'tan daha kalın olduğu anlamına gelir (ekine bakın) )
VW grubu için onaylar açısından, yağın üretici tarafından resmi olarak onaylanmış olması çok daha önemlidir: bunun için özellikle VW 504.00/507.00.
Nitekim VW grubunun 2014 yılında (eski modellerde geriye dönük olarak) daha önceki 5W tavsiyesi yerine 0W tavsiyesine geçtiği de bir gerçektir. (Bunu PSA, Mercedes, BMW gibi diğer üreticilerde de görüyorsunuz... 0W giderek daha fazla öneriliyor).
Shell, OEM düzenlemelerini takip ediyor, bu nedenle Shell'deki TÜM VW ürünleri, düzenlemelerine uygun olarak 0W oldu. 5W hala mümkün (VW için piyasada hala 5W ürünler var), ancak bunlar 2014'ten önceki formülasyonlara ve onaylara sahip ürünler: yani aslında artık en son teknolojiler değiller.
Yani cevap kesinlikle evet: Bu 0W'ı hiçbir sorun yaşamadan kullanabilirsiniz.
Saygılarımla, Hoşça kalın, saygılarımla
Dany Vlaminck
Teknik Bilgi Merkezi (TIC) BeNeFrUx
Belçika Shell A.Ş.