0W-20 Motor Yağı Ana Konu (1.0 / 1.5 TSI motor için)


Abicim saygılar sunarım zaman ayırıp yazdığın için teşekkür ederim.
Aldığım yağın fotoğrafını çektim size sunayım. Arkasında vw onayı bulunmuyor sitesinde de böyle bir yağ yok.

Ürünün arkasında vw onayı yok stress ettiren durum da bu oldu
9bin km oldu yağ değişimi 950 tl ücret ödedim helak olmasın acemiliğim geleceğe tecrübe oldu.
ACEA sl sn c2 c3 nedir öğrendim inceledim.
Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim
Aradığınız ya da istediğiniz yağa aşağıdaki yöntemle ulaşabilirsiniz.
https://www.golftutkusu.com/topic/21321-shell-helix-ultra-professional-av-l-nereden-bulunur/
 

Abicim saygılar sunarım zaman ayırıp yazdığın için teşekkür ederim.
Aldığım yağın fotoğrafını çektim size sunayım. Arkasında vw onayı bulunmuyor sitesinde de böyle bir yağ yok.

Ürünün arkasında vw onayı yok stress ettiren durum da bu oldu
9bin km oldu yağ değişimi 950 tl ücret ödedim helak olmasın acemiliğim geleceğe tecrübe oldu.
ACEA sl sn c2 c3 nedir öğrendim inceledim.
Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim

İnternette biraz inceledim, neredeyse bütün ETC C3 ambalajlarında BMW Longlife onayı var. Hatta ispanya üretimi olanlarda BMW Longlife 'a ek olarak VW 504/507 var. Bu ambalajda neden yok anlamadım.

2083475865.png
 
İnternette biraz inceledim, neredeyse bütün ETC C3 ambalajlarında BMW Longlife onayı var. Hatta ispanya üretimi olanlarda BMW Longlife 'a ek olarak VW 504/507 var. Bu ambalajda neden yok anlamadım.

2083475865.png
Kendi sitesinde bu yağı bulamadım Yağ çarşısı sitesinde benim attığım foto ile aynı ürün.
Üsteki foto da olduğu gibi 504 00/507 00 BMW LongLife onayı olmuş olsaydı içim rahat ederdi shell üretim yerlerine göre Yağ kategorisi değişiyor çok saçma shell alma düşüncesine nerden girdim pişman oldum ve sizlerinde zamanını alıyorum.
En rahatı yakınım da istasyon dan shell helix ultra alıp degiştireyim kafam rahatlar
 
Bir Hollanda forumunda 0w30 vs 5w30 hakkında görmüştüm bu yazıyı. Mutlaka okuyun. Google translate ile çevirip paylaşıyorum:

0W30 mu yoksa 5W30 mu? Cevap
VAG'ın geriye dönük olarak 0W30'dan 5W30 yağ spesifikasyonuna (504.00/507.00) geçmesi nedeniyle Shell'e 0W30'un çok "ince" olup olmadığını sordum. Cevap açıktır, VAG spesifikasyonlarına uyduğu sürece 0W30'u basitçe veya daha iyisi kullanabiliriz:

0W ve 5W kalite standartları değildir. Bu, yalnızca soğuk çalıştırmanın mümkün olduğu minimum sıcaklık hakkında bir şeyler söylüyor. 0W -30°'ye kadar, 5W ise -25°'ye kadar düşebilir.
Yağ SAE 30'dur ve öyle KALIR, bu nedenle yağ DAHA İNCE DEĞİLDİR. 100°'de yağın kalınlığı tam olarak SAE 30 spesifikasyonunda belirtilen değere eşittir.
100°'NİN ÜZERİNDE 0W, 5W'DAN DAHA KALINDIR. Bunun nedeni, VT grafiğinin soğuk sıcaklıklarda daha düşük bir seviyede başlaması ve 100°'de birbirini kesmesidir... bu da 100°'nin üzerinde (örneğin silindir segmentleri için önemli olduğu yer) 0W'ın 5W'tan daha kalın olduğu anlamına gelir (ekine bakın) )

VW grubu için onaylar açısından, yağın üretici tarafından resmi olarak onaylanmış olması çok daha önemlidir: bunun için özellikle VW 504.00/507.00.

Nitekim VW grubunun 2014 yılında (eski modellerde geriye dönük olarak) daha önceki 5W tavsiyesi yerine 0W tavsiyesine geçtiği de bir gerçektir. (Bunu PSA, Mercedes, BMW gibi diğer üreticilerde de görüyorsunuz... 0W giderek daha fazla öneriliyor).
Shell, OEM düzenlemelerini takip ediyor, bu nedenle Shell'deki TÜM VW ürünleri, düzenlemelerine uygun olarak 0W oldu. 5W hala mümkün (VW için piyasada hala 5W ürünler var), ancak bunlar 2014'ten önceki formülasyonlara ve onaylara sahip ürünler: yani aslında artık en son teknolojiler değiller.

Yani cevap kesinlikle evet: Bu 0W'ı hiçbir sorun yaşamadan kullanabilirsiniz.

Saygılarımla, Hoşça kalın, saygılarımla
Dany Vlaminck
Teknik Bilgi Merkezi (TIC) BeNeFrUx
Belçika Shell A.Ş.
 
Sayın Forumdaşlar,

2021 life 1.0 TSI 45.000km Araca sahibim.

0-20 & 0-30 yazılanlara göre arada kaldım. Servis 0-20 koyuyor. Son ikna postu atabilirmisiniz,

Ful şehir içi kullanım ( istanbul )

Teşekkürler
 
Son düzenleme:
Sayın Forumdaşlar,

2021 life 1.0 TSI 45.000km Araca sahibim.

0-20 & 0-30 yazılanlara göre arada kaldım. Servis 0-20 koyuyor. Son ikna postu atabilirmisiniz, Teşekkürler
Benim 8.5 da kaputu açınca orda yazıyor 0-20 yazıyor
 
Bir Hollanda forumunda 0w30 vs 5w30 hakkında görmüştüm bu yazıyı. Mutlaka okuyun. Google translate ile çevirip paylaşıyorum:

0W30 mu yoksa 5W30 mu? Cevap
VAG'ın geriye dönük olarak 0W30'dan 5W30 yağ spesifikasyonuna (504.00/507.00) geçmesi nedeniyle Shell'e 0W30'un çok "ince" olup olmadığını sordum. Cevap açıktır, VAG spesifikasyonlarına uyduğu sürece 0W30'u basitçe veya daha iyisi kullanabiliriz:

0W ve 5W kalite standartları değildir. Bu, yalnızca soğuk çalıştırmanın mümkün olduğu minimum sıcaklık hakkında bir şeyler söylüyor. 0W -30°'ye kadar, 5W ise -25°'ye kadar düşebilir.
Yağ SAE 30'dur ve öyle KALIR, bu nedenle yağ DAHA İNCE DEĞİLDİR. 100°'de yağın kalınlığı tam olarak SAE 30 spesifikasyonunda belirtilen değere eşittir.
100°'NİN ÜZERİNDE 0W, 5W'DAN DAHA KALINDIR. Bunun nedeni, VT grafiğinin soğuk sıcaklıklarda daha düşük bir seviyede başlaması ve 100°'de birbirini kesmesidir... bu da 100°'nin üzerinde (örneğin silindir segmentleri için önemli olduğu yer) 0W'ın 5W'tan daha kalın olduğu anlamına gelir (ekine bakın) )

VW grubu için onaylar açısından, yağın üretici tarafından resmi olarak onaylanmış olması çok daha önemlidir: bunun için özellikle VW 504.00/507.00.

Nitekim VW grubunun 2014 yılında (eski modellerde geriye dönük olarak) daha önceki 5W tavsiyesi yerine 0W tavsiyesine geçtiği de bir gerçektir. (Bunu PSA, Mercedes, BMW gibi diğer üreticilerde de görüyorsunuz... 0W giderek daha fazla öneriliyor).
Shell, OEM düzenlemelerini takip ediyor, bu nedenle Shell'deki TÜM VW ürünleri, düzenlemelerine uygun olarak 0W oldu. 5W hala mümkün (VW için piyasada hala 5W ürünler var), ancak bunlar 2014'ten önceki formülasyonlara ve onaylara sahip ürünler: yani aslında artık en son teknolojiler değiller.

Yani cevap kesinlikle evet: Bu 0W'ı hiçbir sorun yaşamadan kullanabilirsiniz.

Saygılarımla, Hoşça kalın, saygılarımla
Dany Vlaminck
Teknik Bilgi Merkezi (TIC) BeNeFrUx
Belçika Shell A.Ş.

Tecrübe sizin için önemliyse 8 bakım yaklaşık 90bin km'dir Shell Helix ultra professional AV-L 0w-30 yağ kullanıyorum.
Yağın inceliği ya da kalınlığındaki kasıt da başlangıçta daha akışkan oluşudur.

Daha öncesinde yaklaşık 90bin km kullandığım castroll 5w-30 yağ verilerine baktığımızda da Shell Helix değerleri daha iyidir.

Mevcut VW logolu yağları Shell Helix tarafından doluyor.

Açıkçası bir firma yetkilisinin verdiği cevap bazen şüphe uyandırabilir. Bu sebeple tecrübenin de desteklemesi gerektiğini düşünürüm.
Benim tecrübeme göre de gayet sağlıklı bir seçenek olduğunu görüyorum..
 
Son düzenleme:
Selamünaleyküm platform sakinleri değerli bilgilerinize ve takdirinize sunmak istediğim konu hakkında bilgi rica ediyorum.
Araç kaza sonrası 10 gündür sanayi ile uğraşıyorum moralim sıfır ve bugün yağ değişimi ve Buji değişimi için tamirciye teslim ettim. Kendim alamadım alacak zamanım olmadığından tamirciye castrol koy dedim. Bujileri bosch Kendim arayıp ustaya teslim ettirdim.
Ustanın koyduğu yağ bidonunu arka bagajda görünce kazanın verdiği moral bozukluğu tavana fırladı.
Araç 2012 model polo 1.4 atmosferik motor benzinli
Ustanın koyduğu yağı aşağıya ekliyorum
Motora zararı olurmu bilmiyorum.
Vw onayı yok A5 magnatec ford motorlar için ibaresi yazıyor. Sitesine baktığım da tür: yarı sentetik bidon üzerinde tam sentetik firmanın çelişkisi de cabası
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20250218-211032_Chrome.jpg
    Screenshot_20250218-211032_Chrome.jpg
    57.9 KB · Görüntüleme: 15
Selamünaleyküm platform sakinleri değerli bilgilerinize ve takdirinize sunmak istediğim konu hakkında bilgi rica ediyorum.
Araç kaza sonrası 10 gündür sanayi ile uğraşıyorum moralim sıfır ve bugün yağ değişimi ve Buji değişimi için tamirciye teslim ettim. Kendim alamadım alacak zamanım olmadığından tamirciye castrol koy dedim. Bujileri bosch Kendim arayıp ustaya teslim ettirdim.
Ustanın koyduğu yağ bidonunu arka bagajda görünce kazanın verdiği moral bozukluğu tavana fırladı.
Araç 2012 model polo 1.4 atmosferik motor benzinli
Ustanın koyduğu yağı aşağıya ekliyorum
Motora zararı olurmu bilmiyorum.
Vw onayı yok A5 magnatec ford motorlar için ibaresi yazıyor. Sitesine baktığım da tür: yarı sentetik bidon üzerinde tam sentetik firmanın çelişkisi de cabası
Bende bir zarari olmaz konulmus artik zaten masrafli ve sikintili bir surec yasamissiniz.Sakin olup rahat dusunmelisiniz.Arac atmosferik oldugu icin problem olmaz sonucta Castrol Manatec .İcinize sinmezse yaza istediginiz yagi koyarsiniz hem ziyan olmamis olur…Unutmayin sizden degerlisi yok bu hayatta ama ustalarda boyle degisik seyler yapabiliyor…
 
Gerçekten ustalığına işçiliğine teknik bilgisine güvenmediğiniz kişilere karar verdirmeyin. Parça eşya vb materyalleri hazır ederek iş yerini ve aletlerini kullanın.
 
Bende bir zarari olmaz konulmus artik zaten masrafli ve sikintili bir surec yasamissiniz.Sakin olup rahat dusunmelisiniz.Arac atmosferik oldugu icin problem olmaz sonucta Castrol Manatec .İcinize sinmezse yaza istediginiz yagi koyarsiniz hem ziyan olmamis olur…Unutmayin sizden degerlisi yok bu hayatta ama ustalarda boyle degisik seyler yapabiliyor…
Teşekkür ederim efendim motive edici sözleriniz için
Moralimi bozan mala gelen zarar değil parayla iş yaptırıyorum ve işin uzmanı olarak ücret alıyorlar bizden.burdan edindiğim bilgilerin içeriğini hiçbir usta gr bilmiyor. "Servis tecrübeli ustayım" diyorlar.adam vw onayı almamış yağ koyuyor. Araç arıza vermeden arızaya sokuyorlar yaptıkları iş adı üstünde tamir bakım-onarım iken yaptıkları boz-yap.
Ulan serviste hiçmi görmedin vw onaylı yağ kodlarını yani servis daha tecrübeli olur,sanayi ustalarından diyoruz ama kimlere teslim milyonluk araçlar.
Kazadan dolayı alt takım parçaları alıyorum orjinal parça üreticilerinin hiçbir ürünü yok. İyiki platform siteleri ve üyeleri bilgi ve tecrübelerini aktarıyor benim gibi bilgisiz araç kullanıcılarına tecrübe kazandırıyorlar.
 


Geri
Üst