0W-20 Motor Yağı Ana Konu (1.0 / 1.5 TSI motor için)


Teşekkürler uzun yola çok gidiyorum. Aracımi temmuz ayında aldım. 8250 km deyim. 5 6 kere uzun yola çıktım. Genelde 170 üstü gittim. Yağ eksilmesi gibi bir problem olmadı. 10 bin, olmasını bekleyeyim mi? Yoksa hemen değişmesi mi lazım yeni bir uzun yola çıkmadan. Uzun yola cıkarsam yine 170 üstü giderim. Yağ 0-20

Yukarda bilim kurulu uzmanları gerekli açıklamayı yaptı

0-20 w yağlar ile uzun yol +160-170 ler
Sehiricinde kalkıslarda deviri 3500-4000 lere dayayanlar

12 ay /15 bin km kitap periyodik yağ degisim talimatnamesini 12ay/10 bin km ye düsürmeli.

Hatta 12 ay / 8500-9000 km de daha iyi olabilir.

Tabi bu sürüslerin çogunu uzun yolda bu sekilde 160-170 hızlarla yol alan biri icin bu gecerli.

Yoksa yılda 2 kere 2 tatilde 160-170 git gel bastım diyen icin gerek yok. (Kalanı full sehir ici normal sürüş)

İş gereği devamlı uzun yol yapana 0-20 yag error verdirebilir. (160-170 hızlar)
 

Arkadaslar Opv dedigimiz sey benzin partikul filtresi dizellerde olan hani kurum baglayan devirli kullanmak lazim falan denilen…Opv nin motorun korunmasi yaglanmasi ile ne kadar alakasi var?Egzos manifoldunun onunde yada arkasinda olan bir parca cevreye az gaz salinmasini azaltmak icin olayi bu sadece.Motora konulan yagin Opv li mi degilmi diye indirgemek ne kadar mantıklı?2017 2024 tsi 1.0 motoru ele alalim moturun her seyi ayni piston tasarim sadece ufak tefek degisikler var Opv eklenmesi gibi yada yazilimsal farklar.Kafami karistiran Opv araca 0 20 oneriliyorsa ya 0 20 yagin temizleme ozelligi daha fazla Opv tikanmasin vs diye oneriliyor tamamen cevresel koruyuculuk anlaminda…Tum bunlar mantiksiz ise bir dahakine 5 30 a gecmeli.
Videoda görüldüğü uzerede 0 20 yagin akiskanligi ve metal hareketlitigi yani yağlayici ozelligi hepsinden daha iyi…
 
Son düzenleme:
Arkadaslar Opv dedigimiz sey benzin partikul filtresi dizellerde olan hani kurum baglayan devirli kullanmak lazim falan denilen…Opv nin motorun korunmasi yaglanmasi ile ne kadar alakasi var?Egzos manifoldunun onunde yada arkasinda olan bir parca cevreye az gaz salinmasini azaltmak icin olayi bu sadece.Motora konulan yagin Opv li mi degilmi diye indirgemek ne kadar mantıklı?2017 2024 tsi 1.0 motoru ele alalim moturun her seyi ayni piston tasarim sadece ufak tefek degisikler var Opv eklenmesi gibi yada yazilimsal farklar.Kafami karistiran Opv araca 0 20 oneriliyorsa ya 0 20 yagin temizleme ozelligi daha fazla Opv tikanmasin vs diye oneriliyor tamamen cevresel koruyuculuk anlaminda…Tum bunlar mantiksiz ise bir dahakine 5 30 a gecmeli.
Videoda görüldüğü uzerede 0 20 yagin akiskanligi ve metal hareketlitigi yani yağlayici ozelligi hepsinden daha iyi…
. bu videoyu güzelce izleyin opf ile yağın arasındaki bağ ne öğreneceksiniz. opf tıkanınca araba calısır mı sizce
 
. bu videoyu güzelce izleyin opf ile yağın arasındaki bağ ne öğreneceksiniz. opf tıkanınca araba calısır mı sizce

Videodaki vatandaş, yukarıdaki arkadaşın bir cümleyle özet geçtiği şeyden farklı bir şey anlatmıyor.
Yani motor yağıyla ilgili bir cümle dahi geçmiyor. Bu normal çünkü OPF denilen şey motor yağlama sisteminin dışında bir mekanizma. Ancak dolaylı yoldan etkisi var. Yani 0w20 yağ ile daha az yakıt yakan bir araç, 5w30 yağ ile daha fazla yakıt yakan araçtan daha az kurum üretecek. Ancak yinede aradaki fark seçim kiriterini etkileyecek değer de değil. Çeşitli analiz sonuçlarında gördüğüm bu. Tıkanma konusu ise daha çok kullanılan yakıt kalitesi ve sürüş şekliyle ilgili bence.


Daha öncede belirttiğim gibi bu yağ konusu benim edindiğim kanıya göre tamamen emisyonlarla ilgili. Günümüzde toplumların araç kullanım alışkanlıkları da (iş ev çoğunlukla kısa sürüşler) bu işe tuz, biber oluyor.

Çoğumuz için kafaya yormaya gerek yok bence üretici onaylı ürünü kullanıp geçeceğiz. Sürüş şekli toplumun çoğunluğundan farklı olan vatandaş da kendisi karar verecek ne kullanmak istediğine.


Videoda görüldüğü uzerede 0 20 yagin akiskanligi ve metal hareketlitigi yani yağlayici ozelligi hepsinden daha iyi…

Olay da burada zaten. Kısa sürüşlerle hayatını geçiren bir sürücü için 0w20 gayet avantajlı, motor ısındı/ısınmadı derdi olmadan işine bakacak, hem motor soğuk iken daha iyi yağlanmış olacak, hemde yakıt ekonomisi ve daha az çevre kirliliği.
 
Teşekkürler uzun yola çok gidiyorum. Aracımi temmuz ayında aldım. 8250 km deyim. 5 6 kere uzun yola çıktım. Genelde 170 üstü gittim. Yağ eksilmesi gibi bir problem olmadı. 10 bin, olmasını bekleyeyim mi? Yoksa hemen değişmesi mi lazım yeni bir uzun yola çıkmadan. Uzun yola cıkarsam yine 170 üstü giderim. Yağ 0-20
Bu tamamen bütçe meselesi, eğer (motor yağı ve yağ filtresi) değişimi bütçenizi zorlamayacaksa değiştirirmeniz yararınıza olur, benim aracım 0W-20 kullanıyor olsaydı ben her 8-10 bin km’de bir değiştirirdim. Zaten aracınızı performanslı kullandığınızdan bahsetmişsiniz, bu yağın daha hızlı eskimesinr sebebiyet vermektedir,

Yağ çubuğunu çekip, peçeteye silip yağın rengini gözlemleyiniz, yağın rengi size yağdaki oksidasyon durumu hakkında fikir verecektir,

Dikkat peçete derken sokakta insanların sattığı 10’lu ince selpak peçetelerden bahsetmiyorum, bu tip peçeteler çok narin yapıda olduğundan yağ çubuğunu silerken yırtılıp bir parçası çubukta kalabilir, fark etmezseniz yağ çubuğuyla beraber motorun içine girer, Yani peçete ile silin derken havlu peçetelerden bahsediyorum,

Not: her yağ değişimi esnasında 120 liralık (karter tapası ve tapa pulunu) değiştirmeyi unutmayınız, dışardan sanayiden almaya gerek yoktur, orjinal karter tapası ve tapa pulu zaten yetkili serviste ucuz bir parçadır.
 
Daha önceki bir yazımdan alıntıdır;

Eskiden benzinli/dizel "tüm motorlarda" 5w-30 viskozite de yağ kullanılıyordu., fakat 1.0 ve 1.5 tsi motora geçilmesiyle beraber benzinli araçlarda VW 508.00 onayı olan 0w-20 yağ kullanılmaya başlandı.,

(bilinmeyen belirli bir model yılından itibaren 1.0 ve 1.5 tsi motorlarda 0w-20 kullanılmaya başlandı)., tarih olarak ne zaman geçildi net bilmiyoruz., (VW geçiş tarihi hakkında net bir cevap vermiyor)., hatırladığım kadarıyla 2017 sonundan itibaren "kademeli olarak" başladılar.,

Üretici 1.0 ve 1.5 tsi için VW 508.00 onayı olan 0w-20 kullanılmasını öneriyor fakat TR 'de yetkili servisler bu yeni çıkan 0w-20 yağa geçmekte geç kaldı halen 5w-30 kullanıyorlar., servisler 2021 yılı itibariyle geçeceklerdi ama halen tam geçiş sağlanamadı.,

1.0 ve 1.5 tsi motorda VW 508.00 onaylı 0w-20 yerine alternatif olarak VW 504.00 5w-30 'da kullanılabilir bunda sıkıntı yok fakat 5w-30 kullanılırsa yakıt tüketiminde artış ve motor az biraz sesli çalışıyor denilmekte.,

Fakat dikkat edlmesi gereken bazı hususlar var; üretici yani VW AG aracın üretim aşamasında "yağ dolumu" esnasında (kendi belirlediği bazı ülkelere gönderilecek araçlarda) halen VW 502.00 veya VW504.00 onaylı 5w-30 yağ kullanmayı tercih edebiliyor.,

Peki bunu bizler nasıl anlayacağız..?

Motor kaputunu açıyoruz, motor bölmesinde VW 502.00 veya VW504.00 yazan bir etiket yapıştırılmışsa bunun anlamı fabrika üretim aşamasında VW 502.00 veya VW504.00 onayına sahip 5w-30 yağ dolumu yapmış ve bunun kullanılmasını öneriyor anlamına geliyor., Yani motor kaputunda bu etiketlerden biri yapıştırılmışsa 0w-20 kullanmıyoruz..!! (fikir vermesi açısından örnek bir yağ etiketi aşşağıda paylaşıcağım)..,

Özetle 1.0 ve 1.5 tsi motor araçlarda motor bölmesine VW 502.00 veya VW504.00 yazan bir etiket yapıştırılmışsa 5w-30 viskozitede yağ kullanacağız., veya soğuk bir şehirde yaşıyorsanız 0w-30 kullanabilirsiniz., 0w-30 veya 5w-30 tercihi bu tamamen araç sahibinin yaşadığı şehirdeki iklim koşullarına göre kendi tercihine kalmış bişey.,

Eğer motor bölmesinde VW 502.00 veya VW504.00 ibaresi bulunan bir etiket yapıştırılmamış ise bunun anlamı kullanmanız gereken yağ tipi VW 508.00 onaylı 0w-20 yağ kullanılmalı demek oluyor., nedense VW firması VW 508.00 kullanılması gereken araçlar için özel bir etiket koymamış., (şuan 2021 yılı Şubat ayındayız bundan sonrasında kafaları dank edip yapışrırırlarsa onu bilmiyorum).,

VW 508.00 onayı olan (yani bu specs 'leri karşılıyan) motor yağının kullanımı veya kullanılmaması hakkında benzer yazılar (2017 model yılı ve sonrası üretilen araçların) kullanım klavuzlarında da yazmaktadır.!

Not: şayet motor bölmesindeki etikette VW 502.00 yazıyor olsa bile., bunu dikkate almayıp VW 504.00 onaylı 5w-30 veya 0w-30 yağ kullanılmalıdır., Nedeni ise TSI motorların yağ yakma (yağ eksiltme) problemi olduğu için VW 502.00 onaylı yağ pek tercih edilmiyor., bunun yerine yağ eksiltme ihtimalini azaltmak asgari miktarda tutmak adına veya yaşanmaması adına LongLife tip VW 504.00 onaylı yağ tercih edilmelidir..!!

VW 504.00 onaylı 5w-30 olarak;

Liqui Moly TopTec 4200 LongLife III 5w-30

Liqui Moly LongLife III 5w-30

Mobil 1 ESP 5w-30 (kutu üzerinde ESP Formula yazan artık üretilmiyor)

Motul 8100 X-clean+ 5w-30

Motul Specific 504 00 507 00 5w-30

Castrol Edge Professional LongLife III 5w-30

Castrol Edge LL 5w-30

VW 504.00 onaylı 0w-30 (soğuk iklimde yaşayanlar için);

Liqui Moly TopTec 4210 LongLife III 0w-30

Mobil 1 ESP 0W-30 (dikkat ESP LV olan uygun değil, ESP LV farklı bir yağ)

Motul Specific 504 00 507 00 0w-30

VW 508.00 onaylı 0w-20 olarak;

Liqui Moly TopTec 6200 LongLife IV 0w-20

Motul Specific 508 00 509 00 0w-20

Castrol Edge Professional LL IV FE 0w-20

Castrol Edge LL IV 0w-20

Mobil 1 ESP X2 0w-20

Bu yazı "sadece" 1.0 ve 1.5 TSI benzinli araçlar içindir., 1.6 TDI motorlu araç sahiplerini ilgilendirmiyor..!!

Motor bölmesindeki etiket hakkında örnek resimler;

Ekli dosyayı görüntüle 42883

Ekli dosyayı görüntüle 42884

Ekli dosyayı görüntüle 43543
Konunun üzerinden 4 yıl geçmiş yine de yardımınız dokunur düşünüyorum.
Araç Polo 2012 model 1.4 benzinli atmosferik motor CGGB kodlu
İlk aracım olduğundan tecrübeli değilim.
Aracı aldım alalı hobi oldu araştırma gereği duydum.
Kullanma kitapçıgı elimde mevcut değil volkswagen sitesinden online kullanma kılavuzunda baktığımda benzinli motor 504 00 502 00 görüntü de olduğu gibi altta paylaşacağım.
Yağ markalarının onaylı spesifiklerini incelediğimde 504 00 507 00 (,dpf li araçlar için üretilmiş)
Tek kod 502 veya 504 olmadığından bende shell 502 505 onaylı shell helix ×8 5w 30 aldım. 504 00 507 00 alsam ne gibi etkisi olur araç 1.4 ve yüksek performans olmadığı gibi 504 507 yerine 502 505 aldım.Screenshot_20250105-214146_Chrome.jpg
 
Konunun üzerinden 4 yıl geçmiş yine de yardımınız dokunur düşünüyorum.
Araç Polo 2012 model 1.4 benzinli atmosferik motor CGGB kodlu
İlk aracım olduğundan tecrübeli değilim.
Aracı aldım alalı hobi oldu araştırma gereği duydum.
Kullanma kitapçıgı elimde mevcut değil volkswagen sitesinden online kullanma kılavuzunda baktığımda benzinli motor 504 00 502 00 görüntü de olduğu gibi altta paylaşacağım.
Yağ markalarının onaylı spesifiklerini incelediğimde 504 00 507 00 (,dpf li araçlar için üretilmiş)
Tek kod 502 veya 504 olmadığından bende shell 502 505 onaylı shell helix ×8 5w 30 aldım. 504 00 507 00 alsam ne gibi etkisi olur araç 1.4 ve yüksek performans olmadığı gibi 504 507 yerine 502 505 aldım.Ekli dosyayı görüntüle 81155
504.00/507.00 hem DPF ‘li dizel motorlar hem DPF ‘siz dizel motorlar hem de benzinli motorlar için uyumlu bir yağdır,

X marka bir motor yağı “çok istisnai durumlar hariç” her zaman hem dizel hem de benzinli araçlar ile uyumlu olarak üretilir,

504.00/507.00 (Long Life tipte) bir yağdır,

1.4 atmosferik bir motorda 502.00 yağ kullanmanızda herhangi bir sakınca yoktur, Sadece Shell ‘in Helix HX8 serisi yağı alt segmentte olan bir yağıdır,

Önereceğim yağlar:
Mobil 1 ESP 5W-30 (Approvals: VW 504.00/507.00)

Liqui Moly Top Tec 4200 LongLife III 5W-30 (Approval: VW 504.00/507.00)

Liqui Moly Special Tec LL 5W-30 (Approval: VW 502.00/505.00)
 

504.00/507.00 hem DPF ‘li dizel motorlar hem DPF ‘siz dizel motorlar hem de benzinli motorlar için uyumlu bir yağdır,

X marka bir motor yağı “çok istisnai durumlar hariç” her zaman hem dizel hem de benzinli araçlar ile uyumlu olarak üretilir,

504.00/507.00 (Long Life tipte) bir yağdır,

1.4 atmosferik bir motorda 502.00 yağ kullanmanızda herhangi bir sakınca yoktur, Sadece Shell ‘in Helix HX8 serisi yağı alt segmentte olan bir yağıdır,

Önereceğim yağlar:
Mobil 1 ESP 5W-30 (Approvals: VW 504.00/507.00)

Liqui Moly Top Tec 4200 LongLife III 5W-30 (Approval: VW 504.00/507.00)

Liqui Moly Special Tec LL 5W-30 (Approval: VW 502.00/505.00)
Shell ect multi alacaktım bayii kafamı kurcaladı
Shell ultra 504 507 ile değişim yapacağım benim de kafama uymadı shell helix x8
Castrol sahtesi çok piyasada petrol marketlerinde satışı olanlara güvenemedim fiyatı reklam balonu diye düşünüyorum.
Shell de kaliteli yağdır
Çalıştığım işletme de bakım-onarım işinde çalışıyorum shell yağları kullanıyoruz sorun yaşamıyoruz
 

Geri
Üst Alt