Golf Mk8 ‘de kullanılan tüm TSI ve eTSI motorlarda OPF filtresi mevcuttur,
Aracınız için uyumlu olan yağlar (508.00/509.00 üretici onayı) olan 0W-20 yağlardır,
Normalde 504.00/507.00 onaylı 0W-30 yağların yeni nesil eTSI motorlarda kısa-orta vadede (ilk 60 bin km) bir sıkıntı çıkarmasa da, orta-uzun vadede aracın OPF filtresine ne gibi bir zararı olacağını bilemiyoruz,
0W-20 yağların dezavantajı yazın yüksek sıcaklıklarda ve performanslı kullanımlarda aşınma karşı koruması düşüktür, bunu yağ markalarının paylaştığı TDS verilerinde de görebilirsiniz,
Örneğin kısmet olursa ailenin ortak kullanım aracı olan yaşı oldukça ilerlemiş Opel Corsa D kasa aracı satıp, bir Mk6 Polo 1.0 TSI almayı düşünüyoruz, VW Polo makyaj öncesi kasalarda 504.00/507.00 onaylı 0W-30 ve 5W-30 kullanılıyorken, eğer alacağımız araç “makyajlı kasa” olursa Polo ‘da makyaj ile beraber araçlar OPF filtresi ile geldiği için 508.00/509.00 onayına sahip 0W-20 yağlara geçildi, Ancak 0W-20 yağın aşınmaya karşı korumasının düşük olması bizi ilgilendirmiyor., Neden çünkü alacağımız bu araç şehir içinde sakin, ara-sıra yazlığa git-gel 120 km hızı geçmicek standart bir araç mantığıyla ağırlıklı olarak annem ve eşim tarafından kullanılacak,
Kendim için Mk7 Golf ‘ümü satıp yeni nesil OPF ‘li TSI veya eTSI motora sahip Golf Mk8 / Mk8,5 veya Audi 8Y kasa alsaydım ne yapardım..??
0W-20 yağlarda amaçlanan ilk öncelik emisyonu düşürmek ve çevre yasaları olduğu için (motorun yüksek stres altında çalıştığı performanslı kullanımlarda) koruması düşük olduğu için (motor yağını ve yağ filtresini) daha sık (daha kısa sürede) değiştirirdim, ve aynı zamanda da ülkemizde çok zor bulunan PAO bazlı (gerçekten tam sentetik) olan “ premium segmentteki” bir motor yağı tercih ederdim.
PAO bazlı (gerçekten tam sentetik) olan yağların motor stres altında çalışırken aşınmaya karşı koruması çok yüksektir, Ancak ülkemizde arz-talep olarak, talep azlığı yüzünden bulunması zordur,
PAO bazlı (gerçekten tam sentetik) yağlar —>standart sentetik bazlı (esasen tam sentetik olmayan) özü mineral bazlı yağlara dayanan yağlara göre çok yüksek aşınma koruması sağlarlar ancak PAO bazlı (gerçekten tam sentetik) yağların üretim maliyeti yüksektir, Haliyle pahalı olan bir yağ ülkemizin ekonomik şartlarında pek tercih edilmiyor.,
Ülkede insanların kullandığı yağların %99,9 “u zaten “sentetik bazlı mineral” yağlardır,
0W-20 yağ hakkında bana fikrimi soran arkadaşlarıma (motor yağını ve yağ filtresini) 15.000 km değilde daha erken değiştirmelerini öneriyorum, ancak bakım masrafları artacağı için bu tamamen bütçe meselesi..