0W-20 Motor Yağı Ana Konu (1.0 / 1.5 TSI motor için)


Arkadasler 5 30 0 20 farketmez o kdar koyun birini gecim bazisina 5 30 bazisina 0 20 iyi hissiyat verir.Ben yuksek hiz yapmiyorum 0 20 nin yaglayiciligi 5 30 0 30 dan bile iyi hts mi ne diolar ondan 0 20 koyarim falan .isteyen 5 30 0 30 hemsi de 1500 tlnim uzerinde yaglar hepsi cok iyi 😉😉☺️
 

Peki sevgili Moderatörümüz, OPF filtresi olduğunu nasıl anlayacağız ?

Aracımda OPF olduğunu düşünüyorum ayrıca DADA veya DPCA motor kodlarının her ikisine de yağ seçiciler 0w20 öneriyor.

508.00/509.00 uzunca yazmak istemediğim için sadece 509.00 yazdım. Benzinli/Dizel ayrım bilgisi için teşekkürler.


Bu arada servise 2018 araçta gitse 2020 de gitse 5w30 koyuyorlar keza benim aracım da serviste sürekli 5w30 koymuşlar.

Geldiğimiz durumda öneriniz nedir ? Bu aracın yağı ne olacak ?

Ayrıca 0w20 ile 0w30 soğuk havada aynı performansı gösterir evet ama sıcak havada mutlak bir fark vardır.

Siz yetkili birisine benziyorsunuz, ciddi anlamda soruyorum, hangi yağı koyalım bu arabaya ? Şuan için 0w20 den devam edeceğim ancak yaza doğru sizin önerdiğiniz yağı koyacağım, unutmazsam buraya atarım.

Araçta OPF var diye biliyorum ancak iletinizde kafamı karıştırdınız. Var mı yok mu ? Servise gidip soralım mı ? 2018/12/21 trafiğe çıkışlı. Fatura kesim tarihi ise 1-2 gün önce aracın.
Dostum malesef yağ seçiciler her koşulda %100 güvenilir değildir,

Peki neden..?
Bir örnek ile anlatalım, misal 1.2 / 1.4 TSI ve 1.6 TDI motor için konuşacak olursak eskiden Motul yağ seçici bu motorlar için 504.00/507.00 onaylı 5W-30 yağlarını önerirken, bir süre sonra (4-5 sene sonra) 507.00 onaylı 0W-30 yağlar piyasaya çıkınca, Nedense bir anda 150.000 km’den az km yapmış araçlara 0W-30 önerisinde bulunmaya başladı, 150.000 km’yi geçmiş araçlar için 5W-30 önerisinde bulunmaya başladı, Peki niye böyle.? Farkettiyseniz ortada bir (play a trick) durumu söz konusu, km’si düşük yeni araca 0W-30 öneriyor, km’si yüksek eski araca 5W-30 öneriyor, Amaç artık motoru korumaktan ziyade her geçen gün artan katı çevre yasaları, artık ilk öncelik motoru korumaktan ziyade her geçen gün artan katı Avrupa Birliği yasalarıdır, Bu yasalar her geçen gün araç üreticilerini köşeye sıkıştırmaktadır, Malesef 20 yıl öncesi gibi ilk öncelik motorun sağlığı değil artık, İlaveten üreticiler de kârlarını daha da artırmak için geçmişteki gibi bir aracın uzun yıllar hizmet vermesi günümüz dünyasında istenilen bir şey değildir, tıpki beyaz eşya gibi otomobillerin de artık bir kullanım ömrü vardır, ve üreticilere göre bir aracın kullanım ömrü 10 yıl olarak belirlenmiştir. Avrupa gibi alım gücü yüksek ülkelerde bu bir sorun teşkil etmese de üllemiz koşullarında bir aracın “sadece 10 yıl” hizmet vermesi mümkün değil, ancak durum istesekte istemesekte bundan ibarettir,

Diğer bir örnek ile anlatalım;
Shell yağ seçiciye girdiğinizde 1.2 ve 1.4 TSI ve 1.6 TDI için uyumlu olan 5W-30 motor yağını artık üretmedikleri için 0W-30 öneriyor., yani (0W-30 ve 5W-30) olarak her iki alternatifi öneremiyor :)

Başka bir örnek ile anlatalım;
Castrol yağ seçiciye girdiğimizde 1.2 ve 1.4 uyumlu olan yağ üretimi yapıyor ve doğru olan 504.00 onaylı Edge LL 5W-30 yağı üretiyor, ancak 504.00 onayına sahip 0W-30 yağ üretimi yok, böyle olunca da yağ seçici işine geleni öneriyor, Peki ağır kış şartlarında bir şehirde yaşayan birisi yani 0W-30 ihtiyacı olan bir araç sahibini ne yapacak.??

Yani özetlersek
yağ markalarının yağ seçicileri malesef %100 güvenilir değildir, Burada iş size yani son kullanıcıya düşüyor, Geçmişe göre çok daha zor şartlarda araç sahibi olduğumuzu düşünürsek insanların artık daha bilinçli ve motor yağı gibi önemli konularda biraz daha araştırmacı olması zaruri bir durum,

Aracınız DADA motor koduna sahip 2018 model Seat Mk3 Leon 1.5 TSI sanırım değil mi..?

Bu motor koduna sahip araçlarda bazılarında OPF filtresi mevcuttur, bazınlarında mevcut değildir, Emin olmamakla beraber 2018 sonu veya 2019 başından itibaren OPF filtresi ile üretildiği diye hatırlıyorum, ancak bazı ülkelere OPF filtreli araçlar gönderilirken, bazı ülkelere OPF filtresiz araçlar gönderildi, O zamanlar Türkiye’ye gelen Golf Mk7,5 ve Mk3 Leon araçlarda OPF yoktu diye hatırlıyorum.,

Peki bunu anlamanın (OPF var mı / yok mu) bir yolu var mı..? Elbette var, öğrenmesi de çok basittir, aracınızı sanayide veya yetkili serviste (lifte kaldırıp) kolayca öğrenebilirsiniz, OPF filtresi neye benziyor nette pek çok görsel bulabilirsiniz,

Özetlersek ;
Araçta OPF filtresi var ise kullanmanız gereken yağlar 508.00 onaylı 0W-20 yağlardır,
Not: 508.00 onaylı yağlar geriye dönük uyumlu değildir, yani eski nesil (CHZ, CJZ, CXS, CPT kodlu TSI benzinli motorlar) ve eski nesil (CAY, CLH, CXX, DDY) gibi DPF filtreli dizel motorlar 0W-20 yağlar ile uyumlu değildir, yalnızca yeni nesil (DTS, DSR, DTT) gibi DPF filtreli dizel motorlar ile ve OPF filtresine sahip yeni nesil TSI motorlar ile uyumludur.

Araçta OPF filtresi yok ise kullanmanız gereken yağlar 504.00 onayına sahip 0W-30 ve 5W-30 yağlardır, Not: (504.00 onaylı yağlar DPF mevcut olan/olmayan motorlar için uyumludur, ancak OPF filtresi olan motorlar ile uyumlu değildir),

Efendim ben yağın 504.00 veya 508.00 üretici onayı olması umrumda değil gibi düşünce ve söylemlerin size orta vadede 100 bin lira üstü çok ciddi pahalı onarım masrafları ile baş başa bırakacaktır,

Castrol, Liqui Moly, Shell, Motul, Mobil 1 vs.. hangi yağı kullanırsanız kullanın ilk önceliğiniz mutlaka seçtiğiniz yağın aracınıza uyumlu olan (üretici onayı) spefikasyonlarını karşılıyor mu yani üretici onayına sahip mi, ilk önceliğiniz her zaman bu olmalıdır.
 
@forzaGilles bu konudaki deneyiminiz ve bilginiz gerçekten takdire şayan. Kendi adıma oldukça faydalanıyorum. Emeğinize sağlık.

Sakıncası yoksa, bu sektörün bir profesyoneli misiniz? Merakımı mazur görün.
 
@forzaGilles detaylı bilgiler için teşekkürler . Servise sorsam açıklayamaz.
yaklaşık 1.5 yıl önce liqui moly 0/30 top tec 4210 a geçtim.
Araç 2021 1.0 etsi life golf 8 . Motor bölümünde yağ kodu etiketim yok. Aracı sıfır almıştım.
Şimdi ben bu yağı tercih ederek iyimi ettim kötümü ? İsparta hem soğuk hem sıcak memleket . Ayrıca fazla uzun yol yapıyorum.
 
@forzaGilles bu konudaki deneyiminiz ve bilginiz gerçekten takdire şayan. Kendi adıma oldukça faydalanıyorum. Emeğinize sağlık.

Sakıncası yoksa, bu sektörün bir profesyoneli misiniz? Merakımı mazur görün.
Rica ederim., “direkt olarak” sektörün içinde değilim, en-direkt olarak diyebiliriz, Esasında aileden gelen bir merak, küçüklükten gelen araba merakı bizi bu noktaya getirdi, birazcık fazla aşırıya kaçmış araba tutkusu bendeki.
 
@forzaGilles detaylı bilgiler için teşekkürler . Servise sorsam açıklayamaz.
yaklaşık 1.5 yıl önce liqui moly 0/30 top tec 4210 a geçtim.
Araç 2021 1.0 etsi life golf 8 . Motor bölümünde yağ kodu etiketim yok. Aracı sıfır almıştım.
Şimdi ben bu yağı tercih ederek iyimi ettim kötümü ? İsparta hem soğuk hem sıcak memleket . Ayrıca fazla uzun yol yapıyorum.
Golf Mk8 ‘de kullanılan tüm TSI ve eTSI motorlarda OPF filtresi mevcuttur,

Aracınız için uyumlu olan yağlar (508.00/509.00 üretici onayı) olan 0W-20 yağlardır,

Normalde 504.00/507.00 onaylı 0W-30 yağların yeni nesil eTSI motorlarda kısa-orta vadede (ilk 60 bin km) bir sıkıntı çıkarmasa da, orta-uzun vadede aracın OPF filtresine ne gibi bir zararı olacağını bilemiyoruz,

0W-20 yağların dezavantajı yazın yüksek sıcaklıklarda ve performanslı kullanımlarda aşınma karşı koruması düşüktür, bunu yağ markalarının paylaştığı TDS verilerinde de görebilirsiniz,

Örneğin kısmet olursa ailenin ortak kullanım aracı olan yaşı oldukça ilerlemiş Opel Corsa D kasa aracı satıp, bir Mk6 Polo 1.0 TSI almayı düşünüyoruz, VW Polo makyaj öncesi kasalarda 504.00/507.00 onaylı 0W-30 ve 5W-30 kullanılıyorken, eğer alacağımız araç “makyajlı kasa” olursa Polo ‘da makyaj ile beraber araçlar OPF filtresi ile geldiği için 508.00/509.00 onayına sahip 0W-20 yağlara geçildi, Ancak 0W-20 yağın aşınmaya karşı korumasının düşük olması bizi ilgilendirmiyor., Neden çünkü alacağımız bu araç şehir içinde sakin, ara-sıra yazlığa git-gel 120 km hızı geçmicek standart bir araç mantığıyla ağırlıklı olarak annem ve eşim tarafından kullanılacak,

Kendim için Mk7 Golf ‘ümü satıp yeni nesil OPF ‘li TSI veya eTSI motora sahip Golf Mk8 / Mk8,5 veya Audi 8Y kasa alsaydım ne yapardım..??

0W-20 yağlarda amaçlanan ilk öncelik emisyonu düşürmek ve çevre yasaları olduğu için (motorun yüksek stres altında çalıştığı performanslı kullanımlarda) koruması düşük olduğu için (motor yağını ve yağ filtresini) daha sık (daha kısa sürede) değiştirirdim, ve aynı zamanda da ülkemizde çok zor bulunan PAO bazlı (gerçekten tam sentetik) olan “ premium segmentteki” bir motor yağı tercih ederdim.

PAO bazlı (gerçekten tam sentetik) olan yağların motor stres altında çalışırken aşınmaya karşı koruması çok yüksektir, Ancak ülkemizde arz-talep olarak, talep azlığı yüzünden bulunması zordur,

PAO bazlı (gerçekten tam sentetik) yağlar —>standart sentetik bazlı (esasen tam sentetik olmayan) özü mineral bazlı yağlara dayanan yağlara göre çok yüksek aşınma koruması sağlarlar ancak PAO bazlı (gerçekten tam sentetik) yağların üretim maliyeti yüksektir, Haliyle pahalı olan bir yağ ülkemizin ekonomik şartlarında pek tercih edilmiyor.,

Ülkede insanların kullandığı yağların %99,9 “u zaten “sentetik bazlı mineral” yağlardır,

0W-20 yağ hakkında bana fikrimi soran arkadaşlarıma (motor yağını ve yağ filtresini) 15.000 km değilde daha erken değiştirmelerini öneriyorum, ancak bakım masrafları artacağı için bu tamamen bütçe meselesi..
 
j
Golf Mk8 ‘de kullanılan tüm TSI ve eTSI motorlarda OPF filtresi mevcuttur,

Aracınız için uyumlu olan yağlar (508.00/509.00 üretici onayı) olan 0W-20 yağlardır,

Normalde 504.00/507.00 onaylı 0W-30 yağların yeni nesil eTSI motorlarda kısa-orta vadede (ilk 60 bin km) bir sıkıntı çıkarmasa da, orta-uzun vadede aracın OPF filtresine ne gibi bir zararı olacağını bilemiyoruz,

0W-20 yağların dezavantajı yazın yüksek sıcaklıklarda ve performanslı kullanımlarda aşınma karşı koruması düşüktür, bunu yağ markalarının paylaştığı TDS verilerinde de görebilirsiniz,

Örneğin kısmet olursa ailenin ortak kullanım aracı olan yaşı oldukça ilerlemiş Opel Corsa D kasa aracı satıp, bir Mk6 Polo 1.0 TSI almayı düşünüyoruz, VW Polo makyaj öncesi kasalarda 504.00/507.00 onaylı 0W-30 ve 5W-30 kullanılıyorken, eğer alacağımız araç “makyajlı kasa” olursa Polo ‘da makyaj ile beraber araçlar OPF filtresi ile geldiği için 508.00/509.00 onayına sahip 0W-20 yağlara geçildi, Ancak 0W-20 yağın aşınmaya karşı korumasının düşük olması bizi ilgilendirmiyor., Neden çünkü alacağımız bu araç şehir içinde sakin, ara-sıra yazlığa git-gel 120 km hızı geçmicek standart bir araç mantığıyla ağırlıklı olarak annem ve eşim tarafından kullanılacak,

Kendim için Mk7 Golf ‘ümü satıp yeni nesil OPF ‘li TSI veya eTSI motora sahip Golf Mk8 / Mk8,5 veya Audi 8Y kasa alsaydım ne yapardım..??

0W-20 yağlarda amaçlanan ilk öncelik emisyonu düşürmek ve çevre yasaları olduğu için (motorun yüksek stres altında çalıştığı performanslı kullanımlarda) koruması düşük olduğu için (motor yağını ve yağ filtresini) daha sık (daha kısa sürede) değiştirirdim, ve aynı zamanda da ülkemizde çok zor bulunan PAO bazlı (gerçekten tam sentetik) olan “ premium segmentteki” bir motor yağı tercih ederdim.

PAO bazlı (gerçekten tam sentetik) olan yağların motor stres altında çalışırken aşınmaya karşı koruması çok yüksektir, Ancak ülkemizde arz-talep olarak, talep azlığı yüzünden bulunması zordur,

PAO bazlı (gerçekten tam sentetik) yağlar —>standart sentetik bazlı (esasen tam sentetik olmayan) özü mineral bazlı yağlara dayanan yağlara göre çok yüksek aşınma koruması sağlarlar ancak PAO bazlı (gerçekten tam sentetik) yağların üretim maliyeti yüksektir, Haliyle pahalı olan bir yağ ülkemizin ekonomik şartlarında pek tercih edilmiyor.,

Ülkede insanların kullandığı yağların %99,9 “u zaten “sentetik bazlı mineral” yağlardır,

0W-20 yağ hakkında bana fikrimi soran arkadaşlarıma (motor yağını ve yağ filtresini) 15.000 km değilde daha erken değiştirmelerini öneriyorum, ancak bakım masrafları artacağı için bu tamamen bütçe meselesi..
cok güzel yazmışsın abi. pao bazlı olan premium yağ markaları hangileri acaba
 
@forzaGilles detaylı bilgiler için teşekkürler . Servise sorsam açıklayamaz.
yaklaşık 1.5 yıl önce liqui moly 0/30 top tec 4210 a geçtim.
Araç 2021 1.0 etsi life golf 8 . Motor bölümünde yağ kodu etiketim yok. Aracı sıfır almıştım.
Şimdi ben bu yağı tercih ederek iyimi ettim kötümü ? İsparta hem soğuk hem sıcak memleket . Ayrıca fazla uzun yol yapıyorum.
Yeni 15000km bakım yapıldı yetkili serviste 1000029261.jpg
@forzaGilles detaylı bilgiler için teşekkürler . Servise sorsam açıklayamaz.
yaklaşık 1.5 yıl önce liqui moly 0/30 top tec 4210 a geçtim.
Araç 2021 1.0 etsi life golf 8 . Motor bölümünde yağ kodu etiketim yok. Aracı sıfır almıştım.
Şimdi ben bu yağı tercih ederek iyimi ettim kötümü ? İsparta hem soğuk hem sıcak memleket . Ayrıca fazla uzun yol yapıyorum.
Yeni bakım yapıldı golf 8 1.0 etsi 15000 bakım shell konuldu, en çok dikkatimi çeken yağ sıcaklığı daha düşük gibi geldi
 
@forzaGilles teşekkürler hocam. Bu halde benim sonraki koyacağım yağ 0/20 olacak.
Yağ viskozitesi değişeceği için tam performansını 2.ci yağ değişiminden sonra alırsınız, 0W-20 ‘ye geçeceğiniz için en azından yağ markasını değiştirmeden Liqui Moly ‘den devam ederseniz iyi olur,
LM Top Tec 6200 LongLife IV 0W-20
 
2020 üretim Tiguan bakımlarında 5w30 kullanıldı yetkili servisler tarafından, bence doğrusu da bu, TR gibi iklimi sıcak bir havada çok ince yağ kullanmak bana mantıklı gelmiyor.
 

Golf Mk8 ‘de kullanılan tüm TSI ve eTSI motorlarda OPF filtresi mevcuttur,

Aracınız için uyumlu olan yağlar (508.00/509.00 üretici onayı) olan 0W-20 yağlardır,

Normalde 504.00/507.00 onaylı 0W-30 yağların yeni nesil eTSI motorlarda kısa-orta vadede (ilk 60 bin km) bir sıkıntı çıkarmasa da, orta-uzun vadede aracın OPF filtresine ne gibi bir zararı olacağını bilemiyoruz,

0W-20 yağların dezavantajı yazın yüksek sıcaklıklarda ve performanslı kullanımlarda aşınma karşı koruması düşüktür, bunu yağ markalarının paylaştığı TDS verilerinde de görebilirsiniz,

Örneğin kısmet olursa ailenin ortak kullanım aracı olan yaşı oldukça ilerlemiş Opel Corsa D kasa aracı satıp, bir Mk6 Polo 1.0 TSI almayı düşünüyoruz, VW Polo makyaj öncesi kasalarda 504.00/507.00 onaylı 0W-30 ve 5W-30 kullanılıyorken, eğer alacağımız araç “makyajlı kasa” olursa Polo ‘da makyaj ile beraber araçlar OPF filtresi ile geldiği için 508.00/509.00 onayına sahip 0W-20 yağlara geçildi, Ancak 0W-20 yağın aşınmaya karşı korumasının düşük olması bizi ilgilendirmiyor., Neden çünkü alacağımız bu araç şehir içinde sakin, ara-sıra yazlığa git-gel 120 km hızı geçmicek standart bir araç mantığıyla ağırlıklı olarak annem ve eşim tarafından kullanılacak,

Kendim için Mk7 Golf ‘ümü satıp yeni nesil OPF ‘li TSI veya eTSI motora sahip Golf Mk8 / Mk8,5 veya Audi 8Y kasa alsaydım ne yapardım..??

0W-20 yağlarda amaçlanan ilk öncelik emisyonu düşürmek ve çevre yasaları olduğu için (motorun yüksek stres altında çalıştığı performanslı kullanımlarda) koruması düşük olduğu için (motor yağını ve yağ filtresini) daha sık (daha kısa sürede) değiştirirdim, ve aynı zamanda da ülkemizde çok zor bulunan PAO bazlı (gerçekten tam sentetik) olan “ premium segmentteki” bir motor yağı tercih ederdim.

PAO bazlı (gerçekten tam sentetik) olan yağların motor stres altında çalışırken aşınmaya karşı koruması çok yüksektir, Ancak ülkemizde arz-talep olarak, talep azlığı yüzünden bulunması zordur,

PAO bazlı (gerçekten tam sentetik) yağlar —>standart sentetik bazlı (esasen tam sentetik olmayan) özü mineral bazlı yağlara dayanan yağlara göre çok yüksek aşınma koruması sağlarlar ancak PAO bazlı (gerçekten tam sentetik) yağların üretim maliyeti yüksektir, Haliyle pahalı olan bir yağ ülkemizin ekonomik şartlarında pek tercih edilmiyor.,

Ülkede insanların kullandığı yağların %99,9 “u zaten “sentetik bazlı mineral” yağlardır,

0W-20 yağ hakkında bana fikrimi soran arkadaşlarıma (motor yağını ve yağ filtresini) 15.000 km değilde daha erken değiştirmelerini öneriyorum, ancak bakım masrafları artacağı için bu tamamen bütçe meselesi..
Teşekkürler uzun yola çok gidiyorum. Aracımi temmuz ayında aldım. 8250 km deyim. 5 6 kere uzun yola çıktım. Genelde 170 üstü gittim. Yağ eksilmesi gibi bir problem olmadı. 10 bin, olmasını bekleyeyim mi? Yoksa hemen değişmesi mi lazım yeni bir uzun yola çıkmadan. Uzun yola cıkarsam yine 170 üstü giderim. Yağ 0-20
 

Geri
Üst Alt