Peki sevgili Moderatörümüz, OPF filtresi olduğunu nasıl anlayacağız ?
Aracımda OPF olduğunu düşünüyorum ayrıca DADA veya DPCA motor kodlarının her ikisine de yağ seçiciler 0w20 öneriyor.
508.00/509.00 uzunca yazmak istemediğim için sadece 509.00 yazdım. Benzinli/Dizel ayrım bilgisi için teşekkürler.
Bu arada servise 2018 araçta gitse 2020 de gitse 5w30 koyuyorlar keza benim aracım da serviste sürekli 5w30 koymuşlar.
Geldiğimiz durumda öneriniz nedir ? Bu aracın yağı ne olacak ?
Ayrıca 0w20 ile 0w30 soğuk havada aynı performansı gösterir evet ama sıcak havada mutlak bir fark vardır.
Siz yetkili birisine benziyorsunuz, ciddi anlamda soruyorum, hangi yağı koyalım bu arabaya ? Şuan için 0w20 den devam edeceğim ancak yaza doğru sizin önerdiğiniz yağı koyacağım, unutmazsam buraya atarım.
Araçta OPF var diye biliyorum ancak iletinizde kafamı karıştırdınız. Var mı yok mu ? Servise gidip soralım mı ? 2018/12/21 trafiğe çıkışlı. Fatura kesim tarihi ise 1-2 gün önce aracın.
Dostum malesef yağ seçiciler her koşulda %100 güvenilir değildir,
Peki neden..?
Bir örnek ile anlatalım, misal 1.2 / 1.4 TSI ve 1.6 TDI motor için konuşacak olursak eskiden Motul yağ seçici bu motorlar için 504.00/507.00 onaylı 5W-30 yağlarını önerirken, bir süre sonra (4-5 sene sonra) 507.00 onaylı 0W-30 yağlar piyasaya çıkınca, Nedense bir anda 150.000 km’den az km yapmış araçlara 0W-30 önerisinde bulunmaya başladı, 150.000 km’yi geçmiş araçlar için 5W-30 önerisinde bulunmaya başladı, Peki niye böyle.? Farkettiyseniz ortada bir (play a trick) durumu söz konusu, km’si düşük yeni araca 0W-30 öneriyor, km’si yüksek eski araca 5W-30 öneriyor, Amaç artık motoru korumaktan ziyade her geçen gün artan katı çevre yasaları, artık ilk öncelik motoru korumaktan ziyade her geçen gün artan katı Avrupa Birliği yasalarıdır, Bu yasalar her geçen gün araç üreticilerini köşeye sıkıştırmaktadır, Malesef 20 yıl öncesi gibi ilk öncelik motorun sağlığı değil artık, İlaveten üreticiler de kârlarını daha da artırmak için geçmişteki gibi bir aracın uzun yıllar hizmet vermesi günümüz dünyasında istenilen bir şey değildir, tıpki beyaz eşya gibi otomobillerin de artık bir kullanım ömrü vardır, ve üreticilere göre bir aracın kullanım ömrü 10 yıl olarak belirlenmiştir. Avrupa gibi alım gücü yüksek ülkelerde bu bir sorun teşkil etmese de üllemiz koşullarında bir aracın “sadece 10 yıl” hizmet vermesi mümkün değil, ancak durum istesekte istemesekte bundan ibarettir,
Diğer bir örnek ile anlatalım;
Shell yağ seçiciye girdiğinizde 1.2 ve 1.4 TSI ve 1.6 TDI için uyumlu olan 5W-30 motor yağını artık üretmedikleri için 0W-30 öneriyor., yani (0W-30 ve 5W-30) olarak her iki alternatifi öneremiyor
Başka bir örnek ile anlatalım;
Castrol yağ seçiciye girdiğimizde 1.2 ve 1.4 uyumlu olan yağ üretimi yapıyor ve doğru olan 504.00 onaylı Edge LL 5W-30 yağı üretiyor, ancak 504.00 onayına sahip 0W-30 yağ üretimi yok, böyle olunca da yağ seçici işine geleni öneriyor, Peki ağır kış şartlarında bir şehirde yaşayan birisi yani 0W-30 ihtiyacı olan bir araç sahibini ne yapacak.??
Yani özetlersek
yağ markalarının yağ seçicileri malesef %100 güvenilir değildir, Burada iş size yani son kullanıcıya düşüyor, Geçmişe göre çok daha zor şartlarda araç sahibi olduğumuzu düşünürsek insanların artık daha bilinçli ve motor yağı gibi önemli konularda biraz daha araştırmacı olması zaruri bir durum,
Aracınız DADA motor koduna sahip 2018 model Seat Mk3 Leon 1.5 TSI sanırım değil mi..?
Bu motor koduna sahip araçlarda bazılarında OPF filtresi mevcuttur, bazınlarında mevcut değildir, Emin olmamakla beraber 2018 sonu veya 2019 başından itibaren OPF filtresi ile üretildiği diye hatırlıyorum, ancak bazı ülkelere OPF filtreli araçlar gönderilirken, bazı ülkelere OPF filtresiz araçlar gönderildi, O zamanlar Türkiye’ye gelen Golf Mk7,5 ve Mk3 Leon araçlarda OPF yoktu diye hatırlıyorum.,
Peki bunu anlamanın (OPF var mı / yok mu) bir yolu var mı..? Elbette var, öğrenmesi de çok basittir, aracınızı sanayide veya yetkili serviste (lifte kaldırıp) kolayca öğrenebilirsiniz, OPF filtresi neye benziyor nette pek çok görsel bulabilirsiniz,
Özetlersek ;
Araçta OPF filtresi var ise kullanmanız gereken yağlar 508.00 onaylı 0W-20 yağlardır,
Not: 508.00 onaylı yağlar geriye dönük uyumlu değildir, yani eski nesil (CHZ, CJZ, CXS, CPT kodlu TSI benzinli motorlar) ve eski nesil (CAY, CLH, CXX, DDY) gibi DPF filtreli dizel motorlar 0W-20 yağlar ile uyumlu değildir, yalnızca yeni nesil (DTS, DSR, DTT) gibi DPF filtreli dizel motorlar ile ve OPF filtresine sahip yeni nesil TSI motorlar ile uyumludur.
Araçta OPF filtresi yok ise kullanmanız gereken yağlar 504.00 onayına sahip 0W-30 ve 5W-30 yağlardır, Not: (504.00 onaylı yağlar DPF mevcut olan/olmayan motorlar için uyumludur, ancak OPF filtresi olan motorlar ile uyumlu değildir),
Efendim ben yağın 504.00 veya 508.00 üretici onayı olması umrumda değil gibi düşünce ve söylemlerin size orta vadede 100 bin lira üstü çok ciddi pahalı onarım masrafları ile baş başa bırakacaktır,
Castrol, Liqui Moly, Shell, Motul, Mobil 1 vs.. hangi yağı kullanırsanız kullanın ilk önceliğiniz mutlaka seçtiğiniz yağın aracınıza uyumlu olan (üretici onayı) spefikasyonlarını karşılıyor mu yani üretici onayına sahip mi, ilk önceliğiniz her zaman bu olmalıdır.