0W-20 Motor Yağı Ana Konu (1.0 / 1.5 TSI motor için)


Bakım kağıtlarını kontrol ettiğimde 25 bin km önce özel serviste buji değişimi yapılmış. Muhtemelen orjinal buji takılmadı ve 25 bin km de ömrünü dolduruyor yavaştan. 1 takım buji sipariş verdim pazartesi takacağız.
Ben yetkili serviste değişti diye anlamıştım.

Dışarda değişecekse Ngk nın uyumlu modeli takılması taraftarıyım. Bosch veya diğer bujileri çok beğenmiyorum.

Yetkili servisten de buji fiyatı alınabilir.
 

Temizleyici kullandınız mı?
Aşağıda temizleyici ile ilgili konuyu paylaştım.
https://www.golftutkusu.com/topic/24267-motor-ic-temizleyici-engine-flush-test/
Kullandıysanız
Çubuktan yağı kontrol ediniz. Kalan yağ ile karşılaştırın. Gözle görülür bir fark var mı bakınız. Temizleyici kalıntısı kalmışsa özelliğini kaybetmiş ve incelmiş olabilir. En basit yöntem bu. Böylece yağ ile ilgili soru işareti tam olarak sonuç vermese de belki bir fayda olabilir.
Temizleyici kullanmadım.
 
Ben yetkili serviste değişti diye anlamıştım.

Dışarda değişecekse Ngk nın uyumlu modeli takılması taraftarıyım. Bosch veya diğer bujileri çok beğenmiyorum.

Yetkili servisten de buji fiyatı alınabilir.
https://mekato.com.tr/atesleme-sist...gk-iridium-4-lu-buji-takimi-95929-ilker7a8egs

bu ürünü satın aldım. Bende başta yetkili serviste değişti zannettim ancak detaylı baktığımda dışarıda değiştiğini gördüm. 25 bin km önce.
 
Ben yetkili serviste değişti diye anlamıştım.

Dışarda değişecekse Ngk nın uyumlu modeli takılması taraftarıyım. Bosch veya diğer bujileri çok beğenmiyorum.

Yetkili servisten de buji fiyatı alınabilir.
Kardeşimin 2020 makyajlı rline 1.5tsi tiguanı var. 2 hafta önce bakım yaptırdı yetkilide, 4.bkm. 35bin km de araç, bujileride değiştirmişler, 4 bin TL. Çıkan bujileri iste dedim servisten. Çıkan bujilere baktım, gayet iyi durumda. Ben bujilere baksınlar, gerekirse değiştirsinler dedim. Ama maalesef servis zihniyeti, 4.bakim diye değiştirmişler. Halbuki buji, yağ gibi durduğu yerde zaman içerisinde bozulan bir şey değil. 60bin de değişmesi lazım, yıldan bağımsız. Yağ olsa tamam, km dolmasada yıldan dolayı değişir.
 
Arkadaşlar bujileri değiştirdim titreşim çözüldü. Çıkan bujiler hafiften sararmıştı ama kurum yoktu.

Yağ konusuna gelirsek yaklaşık 500-600 km yol yaptım herhangi bir eksilme yok, olmasını da beklemiyordum zaten ancak asıl eksiltme yapıp yapmadığını 5-6 bin km sonra anlayabiliriz.

Araç ile gazlıyorum tabii ki bunlar 170-180 ile 2-3 saat gitmek gibi absürt gazlamalar değil. Şehirlerarası 2 şerit gidiş-geliş bölünmüş yolda max. yapabileceğiniz tarzda gazlamalar. 200 km/h yi gördüğümde yağ sıcaklığı 103 derece idi. Bana gayet normal geldi. Belki böyle 10 dakika gitsem 110-115 i görürdü ancak yol müsait değildi.

Gündelik normal kullanımda kesinlikle 95-98 dereceyi geçmiyor. Motorun sesinden memnunum.

Bir sonraki bakım muhtemelen yaz girişi olacağı için 0w-30 koyacağım. Havalar ısınacağı için performanstan ödün vermek istemiyorum.
 
Arkadaşlar bujileri değiştirdim titreşim çözüldü. Çıkan bujiler hafiften sararmıştı ama kurum yoktu.

Yağ konusuna gelirsek yaklaşık 500-600 km yol yaptım herhangi bir eksilme yok, olmasını da beklemiyordum zaten ancak asıl eksiltme yapıp yapmadığını 5-6 bin km sonra anlayabiliriz.

Araç ile gazlıyorum tabii ki bunlar 170-180 ile 2-3 saat gitmek gibi absürt gazlamalar değil. Şehirlerarası 2 şerit gidiş-geliş bölünmüş yolda max. yapabileceğiniz tarzda gazlamalar. 200 km/h yi gördüğümde yağ sıcaklığı 103 derece idi. Bana gayet normal geldi. Belki böyle 10 dakika gitsem 110-115 i görürdü ancak yol müsait değildi.

Gündelik normal kullanımda kesinlikle 95-98 dereceyi geçmiyor. Motorun sesinden memnunum.

Bir sonraki bakım muhtemelen yaz girişi olacağı için 0w-30 koyacağım. Havalar ısınacağı için performanstan ödün vermek istemiyorum.
Aracınız 2018 model değil mi..?

Keyfinize göre kışın 0W-20 viskozite yağ kullanayım, yazın 0W-30 kullanırım, Canım isterse 5W-30 kullanayım, böyle tercihler yapmamanız gerekir.!!

Ömcelikle anlamanız gereken ;
Tüm 1/5 TSI motorlar 0W-20 uyumlu değildir..!!

Kullanım klavuzları malesef sadece (Almanca’dan —>Türkçe’ye) çeviri mantığıyla basılmıştır, Ancak 1.5 TSI ilk çıktığı zamanlar ülkelere göre farklılıklar içeren motor tipleri mevcuttu, Fakat kullanım klavuzlarında ülkeye özgü üretilen motorlar ile ilgili bir ayrım yoktu..!! Yani 2018-2019 model yılı üretilen ve ülkemize gelen 1.5 TSI motorlu araçların kullanım klavuzu sadece çeviri mantığıyla basılmış bir nevi copy-paste şeklinde kitapçıklardır.

Öncekikle doğru yağ için aracınızın motor kodunu bilmeniz gerekiyor, Motor kodu için insanların aklına ilk başta ruhsatta yazan gelir, ancak ruhsatta yazan motor kodu değil motor numarasıdır, evet motor numarası içinde de bir kod vardır, ancak bu kod için motor kodunun tamamı diyemeyiz, çünkü orada yazan da 1 (harf) eksiktir,

Aracınıza uyumlu doğru motor yağı için ihtiyacınız olanlar;

Motor kodu: sürücü kapısını açtığınızda büyük sticker bulunur, burada yazar.

İlk muhayene geçerlilik tarihi: bu tarihe neden ihtiyacınız var..? Bu tarihten 3 yıl öncesi aracınızın (gün/ay/yıl) olarak üretim tarihidir.

Aracınızda OPF var mı bilmeniz gerekir.
 
Aracınız 2018 model değil mi..?

Keyfinize göre kışın 0W-20 viskozite yağ kullanayım, yazın 0W-30 kullanırım, Canım isterse 5W-30 kullanayım, böyle tercihler yapmamanız gerekir.!!

Ömcelikle anlamanız gereken ;
Tüm 1/5 TSI motorlar 0W-20 uyumlu değildir..!!

Kullanım klavuzları malesef sadece (Almanca’dan —>Türkçe’ye) çeviri mantığıyla basılmıştır, Ancak 1.5 TSI ilk çıktığı zamanlar ülkelere göre farklılıklar içeren motor tipleri mevcuttu, Fakat kullanım klavuzlarında ülkeye özgü üretilen motorlar ile ilgili bir ayrım yoktu..!! Yani 2018-2019 model yılı üretilen ve ülkemize gelen 1.5 TSI motorlu araçların kullanım klavuzu sadece çeviri mantığıyla basılmış bir nevi copy-paste şeklinde kitapçıklardır.

Öncekikle doğru yağ için aracınızın motor kodunu bilmeniz gerekiyor, Motor kodu için insanların aklına ilk başta ruhsatta yazan gelir, ancak ruhsatta yazan motor kodu değil motor numarasıdır, evet motor numarası içinde de bir kod vardır, ancak bu kod için motor kodunun tamamı diyemeyiz, çünkü orada yazan da 1 (harf) eksiktir,

Aracınıza uyumlu doğru motor yağı için ihtiyacınız olanlar;

Motor kodu: sürücü kapısını açtığınızda büyük sticker bulunur, burada yazar.

İlk muhayene geçerlilik tarihi: bu tarihe neden ihtiyacınız var..? Bu tarihten 3 yıl öncesi aracınızın (gün/ay/yıl) olarak üretim tarihidir.

Aracınızda OPF var mı bilmeniz gerekir.
Sakin ol hocam. Aracımın motor kodunu biliyorum. Şaseden sorgulayınca zaten 0w20 çıkıyor. DADA motor kodlu aracım. Ayrıca aracımın üretim tarihi de belli. 2018 in son parti araçlarından.

5w30 düşüncesi hiçbir zaman aklımda yoktu. Konudaki geçmiş iletilere bakarsanız insanların beni 5w30 a ikna etmeye çalıştığını görebilirsiniz ama ben kesinlikle karşı durdum. 509.00 onayı olmayan yağ kullanmayacağımı belirttim.

Aracın üreticisinin dediği gibi soğuk iklimlerde ve şehiriçi kullanımlarda 0w20, nispeten performanslı kullanımlarda ve sıcak iklimlerde 0w30 kullanın yazıyor.

Kafama göre değişiklik yapmıyorum aksine araç üreticisinin verdiği spesifikasyonlara uyuyorum.
 
Valla benim aracimda 2018 1.0 dsg servis hep 5 30 koydu ozel servis 0 20 olmasi gereken dedi iyi dedim o olsun.Alti ay olacak 5 30 a gore yakit az yakiyorum su anda kis lastikleri olmasina ragmen max 7 lt onceden 8 den asagi dusmezdi kisliklarla.Motor sessiz ve daha atik ve rahat.Sonraki degisimde de 0 20 dusunuyorum.Ama tabi 5 30 0 20 aeasinda daglar kadar fark yok onemli olan yillik bakimdir bence…
 
Araç üreticisinin uygun gördüğü ve onayladığı motor yağının kullanıldığını varsayarak fikrimi beyan edeyim.

Özelliğini yitiren yağ, çok kısa sürede aşırı eksilme yapar. Bunun takibinde olup,

Kullanılan motor yağının , özelliğini çabuk yitirdiği, korumasının zayıf olduğu şüphesi oluştuğunda, hemen viskozite değişimine gidilmemeli, önce yağ markası değiştirilmelidir.

Başka yağ markalarının kullanımında yine aynı şüphe devam ediyorsa, o zaman viskozite değişimi gündeme alınabilir.

Bir sonraki yağ bakımına kadar, yağ ilave etmeye gerek kalmıyor ise veya en fazla yarım litre yağ ilavesi ile bir sonraki yağ değişimine gidilebiliyorsa, kullanılan yağ markası ve vizkozitesi yeterlidir.

Marka veya vizkozite değişimi gibi aksiyonlara girip, macera aramaya gerek yoktur.


.
 
Sakin ol hocam. Aracımın motor kodunu biliyorum. Şaseden sorgulayınca zaten 0w20 çıkıyor. DADA motor kodlu aracım. Ayrıca aracımın üretim tarihi de belli. 2018 in son parti araçlarından.

5w30 düşüncesi hiçbir zaman aklımda yoktu. Konudaki geçmiş iletilere bakarsanız insanların beni 5w30 a ikna etmeye çalıştığını görebilirsiniz ama ben kesinlikle karşı durdum. 509.00 onayı olmayan yağ kullanmayacağımı belirttim.

Aracın üreticisinin dediği gibi soğuk iklimlerde ve şehiriçi kullanımlarda 0w20, nispeten performanslı kullanımlarda ve sıcak iklimlerde 0w30 kullanın yazıyor.

Kafama göre değişiklik yapmıyorum aksine araç üreticisinin verdiği spesifikasyonlara uyuyorum.
Sakin mi olayım..? Beni güldürdünüz Alllah ‘ta sizin yüzünüzü güldürsün,

Mesajınızda bahsettiğiniz ;
(Aracın üreticisinin dediği gibi soğuk iklimlerde ve şehiriçi kullanımlarda 0w20, nispeten performanslı kullanımlarda ve sıcak iklimlerde 0w30 kullanın yazıyor.)

Bu doğru bir bilgi değildir, 0W-20 ve 0W-30 yağlar (siyah ile beyaz kadar) birbirinden tamamen farklı yağ tipleridir,

0W-30 ve 5W-30 viskozite yağlar 504.00/507.00 onayına sahip yağlardır,

0W-20 viskozite yağlar ise 508.00/509.00 onayına sahip yağlardır,

En önemlisi ise;
508.00/509.00 onaylı yağların geriye dönük uyumluluğu yoktur..!! Bu bilgiyi araç üreticileri ve yağ üreticileri zaten açıkça belirtmiştir,

Benzinli motora sahip olan aracınızda 509.00 onayına sahip olmayan yağ kullanmayacağınızı söylemişsiniz, bunu söyleyebilmeniz için öncelikle şunu öğrenmenizde fayda var;
509.00 onay kodu dizel motorları temsil eder:) ., 508.00 onay kodu ise benzinli motorları temsil eder.

Araç ürericisi soğuk iklimde 0W-20 öneriyormuş, performanslı kullanımda ve nispeten sıcak iklimlerde 0W-30 kullanılmasını öneriyormuş, 0W-20 ve 0W-30 yağın “soğuk iklim şartlarında” davranışı aynıdır.

Aracınızın kullanım klavuzuna göre yaptığınız bu yorumlar, önceki msj.ımda da söylediğim gibi o yıllarda (2018-2019 yıllarında) üretilmiş araçlarda o dönem VW Grubu bünyesindeki araçlarda bir geçiş aşamadındaydı, bazı ülkelere (OPF filtresine sahip TSI araçlar gönderilirken, bazı ülkelere ise (OPF filtresine sahip olmayan) TSI araçlar gönderildi, Ancak OPF filtresi olan ve olmayan araçlara 2 ayrı kullanım klavuzu basılması gerekirken, bunu yapmadılar, maliyet artacağı için sadece OPF filtreli araçlara göre bir kullanım klavuzu hazırlandı,

Özetlersek ;
TSI motorlarda OPF filtresine sahip olmayan araçlar (504.00 onayına sahip) 0W-30 ve 5W-30 yağlar kullanması gerekir,

TSI motorlarda “yalnızca” OPF filtresine sahip araçlar (508.00 onayına sahip) 0W-20 yağ kullanması gerekir,

Motor yağları hususunda uzman olan kişiler ve meraklıları OPF filtresine sahip olmayan bir araçta 0W-20 yağ kullanılmaması gerektiğini zaten bilir,

Bu forumda kimsenin sizi ikna etmeye çalışma gibi bir durumu söz konusu değildir, arkadaşların söylemek istedikleri sadece “doğru olanı” yapmanız adına düşünceleridir, ister 0W-20 kullanırsınız isterseniz de başka viskozite kullanırsınız bu sizin tercihinizdir, kimsenin sizi ikna etme gibi bir çabası yoktur, paşa gönlünüz hangisini istiyorsa onu kullanırsınız.
 
Sakin mi olayım..? Beni güldürdünüz Alllah ‘ta sizin yüzünüzü güldürsün,

Mesajınızda bahsettiğiniz ;
(Aracın üreticisinin dediği gibi soğuk iklimlerde ve şehiriçi kullanımlarda 0w20, nispeten performanslı kullanımlarda ve sıcak iklimlerde 0w30 kullanın yazıyor.)

Bu doğru bir bilgi değildir, 0W-20 ve 0W-30 yağlar (siyah ile beyaz kadar) birbirinden tamamen farklı yağ tipleridir,

0W-30 ve 5W-30 viskozite yağlar 504.00/507.00 onayına sahip yağlardır,

0W-20 viskozite yağlar ise 508.00/509.00 onayına sahip yağlardır,

En önemlisi ise;
508.00/509.00 onaylı yağların geriye dönük uyumluluğu yoktur..!! Bu bilgiyi araç üreticileri ve yağ üreticileri zaten açıkça belirtmiştir,

Benzinli motora sahip olan aracınızda 509.00 onayına sahip olmayan yağ kullanmayacağınızı söylemişsiniz, bunu söyleyebilmeniz için öncelikle şunu öğrenmenizde fayda var;
509.00 onay kodu dizel motorları temsil eder:) ., 508.00 onay kodu ise benzinli motorları temsil eder.

Araç ürericisi soğuk iklimde 0W-20 öneriyormuş, performanslı kullanımda ve nispeten sıcak iklimlerde 0W-30 kullanılmasını öneriyormuş, 0W-20 ve 0W-30 yağın “soğuk iklim şartlarında” davranışı aynıdır.

Aracınızın kullanım klavuzuna göre yaptığınız bu yorumlar, önceki msj.ımda da söylediğim gibi o yıllarda (2018-2019 yıllarında) üretilmiş araçlarda o dönem VW Grubu bünyesindeki araçlarda bir geçiş aşamadındaydı, bazı ülkelere (OPF filtresine sahip TSI araçlar gönderilirken, bazı ülkelere ise (OPF filtresine sahip olmayan) TSI araçlar gönderildi, Ancak OPF filtresi olan ve olmayan araçlara 2 ayrı kullanım klavuzu basılması gerekirken, bunu yapmadılar, maliyet artacağı için sadece OPF filtreli araçlara göre bir kullanım klavuzu hazırlandı,

Özetlersek ;
TSI motorlarda OPF filtresine sahip olmayan araçlar (504.00 onayına sahip) 0W-30 ve 5W-30 yağlar kullanması gerekir,

TSI motorlarda “yalnızca” OPF filtresine sahip araçlar (508.00 onayına sahip) 0W-20 yağ kullanması gerekir,

Motor yağları hususunda uzman olan kişiler ve meraklıları OPF filtresine sahip olmayan bir araçta 0W-20 yağ kullanılmaması gerektiğini zaten bilir,

Bu forumda kimsenin sizi ikna etmeye çalışma gibi bir durumu söz konusu değildir, arkadaşların söylemek istedikleri sadece “doğru olanı” yapmanız adına düşünceleridir, ister 0W-20 kullanırsınız isterseniz de başka viskozite kullanırsınız bu sizin tercihinizdir, kimsenin sizi ikna etme gibi bir çabası yoktur, paşa gönlünüz hangisini istiyorsa onu kullanırsınız.
Peki sevgili Moderatörümüz, OPF filtresi olduğunu nasıl anlayacağız ?

Aracımda OPF olduğunu düşünüyorum ayrıca DADA veya DPCA motor kodlarının her ikisine de yağ seçiciler 0w20 öneriyor.

508.00/509.00 uzunca yazmak istemediğim için sadece 509.00 yazdım. Benzinli/Dizel ayrım bilgisi için teşekkürler.


Bu arada servise 2018 araçta gitse 2020 de gitse 5w30 koyuyorlar keza benim aracım da serviste sürekli 5w30 koymuşlar.

Geldiğimiz durumda öneriniz nedir ? Bu aracın yağı ne olacak ?

Ayrıca 0w20 ile 0w30 soğuk havada aynı performansı gösterir evet ama sıcak havada mutlak bir fark vardır.

Siz yetkili birisine benziyorsunuz, ciddi anlamda soruyorum, hangi yağı koyalım bu arabaya ? Şuan için 0w20 den devam edeceğim ancak yaza doğru sizin önerdiğiniz yağı koyacağım, unutmazsam buraya atarım.

Araçta OPF var diye biliyorum ancak iletinizde kafamı karıştırdınız. Var mı yok mu ? Servise gidip soralım mı ? 2018/12/21 trafiğe çıkışlı. Fatura kesim tarihi ise 1-2 gün önce aracın.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1262.png
    IMG_1262.png
    229.4 KB · Görüntüleme: 10
  • IMG_1260.png
    IMG_1260.png
    288 KB · Görüntüleme: 10
Araç üreticisinin uygun gördüğü ve onayladığı motor yağının kullanıldığını varsayarak fikrimi beyan edeyim.

Özelliğini yitiren yağ, çok kısa sürede aşırı eksilme yapar. Bunun takibinde olup,

Kullanılan motor yağının , özelliğini çabuk yitirdiği, korumasının zayıf olduğu şüphesi oluştuğunda, hemen viskozite değişimine gidilmemeli, önce yağ markası değiştirilmelidir.

Başka yağ markalarının kullanımında yine aynı şüphe devam ediyorsa, o zaman viskozite değişimi gündeme alınabilir.

Bir sonraki yağ bakımına kadar, yağ ilave etmeye gerek kalmıyor ise veya en fazla yarım litre yağ ilavesi ile bir sonraki yağ değişimine gidilebiliyorsa, kullanılan yağ markası ve vizkozitesi yeterlidir.

Marka veya vizkozite değişimi gibi aksiyonlara girip, macera aramaya gerek yoktur.


.
Kafamı kurcalayan nokta da bu işte. Aracın servis kayıtları var 5w30 koyulmuş bir sonraki bakıma geldiğinde 0.6ml eksiltmiş. Kabul edilebilir bir eksiltme ancak benim hiçbir aracım 2 bakım arası 1 gram yağ eksiltmedi. (1.6 tdi(x2) / 1.4 tsi (x2) / 1.2 tsi / 1.2 tdi (x2) )

Bu aracın da eksiltmemesi gerekiyor.

Eğer 0w20 de eksiltme yapmaz ise 0w20 ile devam ederim. Yazın da 0w30 koyarım. Onay kodunu geçtim artık yağ sıcaklığı ve / eksiltme durumuna göre aksiyon alacağım.

Hata bizde aslında. Bu kadar takmaya gerek yok millet açık yağ koyuyor aracına devam ediyor biz fazla takığız :)
 

Kafamı kurcalayan nokta da bu işte. Aracın servis kayıtları var 5w30 koyulmuş bir sonraki bakıma geldiğinde 0.6ml eksiltmiş. Kabul edilebilir bir eksiltme ancak benim hiçbir aracım 2 bakım arası 1 gram yağ eksiltmedi. (1.6 tdi(x2) / 1.4 tsi (x2) / 1.2 tsi / 1.2 tdi (x2) )

Bu aracın da eksiltmemesi gerekiyor.

Eğer 0w20 de eksiltme yapmaz ise 0w20 ile devam ederim. Yazın da 0w30 koyarım. Onay kodunu geçtim artık yağ sıcaklığı ve / eksiltme durumuna göre aksiyon alacağım.

Hata bizde aslında. Bu kadar takmaya gerek yok millet açık yağ koyuyor aracına devam ediyor biz fazla takığız :)


Aynen öyle.

Sakınan göze çöp batar misali, ne gelirse titiz davrananların başına geliyor.

Ben 2 araçta da 6000 km de bir yağ ve hava filtresi değiştiriyorum. Bu kadar pipirik olmayayım diyorum. Yine zaptedemiyorum kendimi.

Para harcamaya yer arıyorum demek ki. Bu nedenle duygularımı kendi haline bıraktım.


.
 

Geri
Üst Alt