0W-20 Motor Yağı Ana Konu (1.0 / 1.5 TSI motor için)


Peki ilk paragrafınızda yazdığınız durumu deneyimlediniz mi ? Ölçümleriniz neye göre ? Servisin beni düşündüğünü çok zannetmiyorum. Elindeki yağı koyduğu aşikar. Ayrıca 5w30 koyulmuş araç neden 10 bin km sonra 0.6 lt eksiltiyor ? 0w20 koyanların hiçbirinde bu problem yok. Bu da bir soru işareti. Çok performanslı kullanacak olursam 5w30 toptec'e geçiş yapabilirim ancak şuan için 0w20 ile bir bakım periodunda eksiltme durumunu gözetlemek istiyorum. Şayet ki bir eksiltme olmaz ise 0w20 den devam ederim. Eksiltme devam ederse 5w30'a geçiş yaparım. Madem eksiltiyor bari performanslı şürüşlerde sorun yaşamayalım mantığını düşünürüm. 0.7 litreyi bir sonraki bakıma saklama nedenim 6 ayda bir bakım yapmamdan kaynaklı. 6 ay uygun sıcaklıkta bekleyen yağa hiçbir şey olmaz ki Liqui Moly' den bahsediyoruz, kendi web sitesinden değişim periodlarının ne kadar uzun olduğunu görebilirsiniz.
Araba sizin,para sizin vakit sizin,herşey sizin.Siz istediğiniz yağı koymakta özgürsünüz tabi,kaldıki üreticide onu öneriyor zaten,ben fikrimi belirtiyorum sadece.
Liqoi Moly Long Life 2 sene yağ değişim aralığı vaad ediyorki,bende öyle yapıyorum zaten!Buradan yola çıkarak koyacağınız yağı Liqoi Moli'nin vaad ettiği süre kadar kullanacağınızı zannderek 0.7 litreyi kullanmanızı önermedim,6 ay sonra tabiki o yağa birşey olmaz,benim bunu bimediğimimi zannediyorsunuz :)
 

Araba sizin,para sizin vakit sizin,herşey sizin.Siz istediğiniz yağı koymakta özgürsünüz tabi,kaldıki üreticide onu öneriyor zaten,ben fikrimi belirtiyorum sadece.
Liqoi Moly Long Life 2 sene yağ değişim aralığı vaad ediyorki,bende öyle yapıyorum zaten!Buradan yola çıkarak koyacağınız yağı Liqoi Moli'nin vaad ettiği süre kadar kullanacağınızı zannderek 0.7 litreyi kullanmanızı önermedim,6 ay sonra tabiki o yağa birşey olmaz,benim bunu bimediğimimi zannediyorsunuz :)
Konuyu farklı yere çekmeye gerek yok, kimsenin bilgisini sorgulamıyorum aksine kendi bilgimden emin olmadığım için buraya ileti gönderiyorum. Bunun farkında olmamanız beni üzdü açıkçası. Evet araç, para ve vakit benim ama araç için en mantıklısı neyse onu yapmak isterim. Sonuçta bu aracı almak için para ve emek sarf ettik. 0.7 litre konusuna çok takılmaya gerek yok belki bir sonraki bakımda sizin önerilerinizi denemek amaçlı 5w30 alacağım ve o 0.7 litre çöp olacak. Bunu bilemiyoruz, ben sadece bu bakımda 0w20 deneyeceğimi söyledim. 0w20 koyduktan sonra sık sık yağ sıcaklığını ve yağ seviyesini kontrol edeceğim. 2 sene vaadine gelirsek ben kmden bağımsız olarak kış ayına girerken ve yaz ayına girerken bakım yapıyorum. Bu benim başlıca prensibim. 24 ay yada 30 bin km bekleme gibi bir seçeneği uygulamam. Umarım konuyu anlaşılır hale getirebilirmişimdir, Fikirleriniz için teşekkür ederiz, kalpler bir olsun gerisi mühim değil, bir avuç civata parçası için kimseyi kırmak istemem, çekindiğimden değil, insani değerleri ön planda tuttuğumdan.
 
Hocam 0.7 lt yağı tüm özel servisler araca ekliyor. Bunun hakkı 5 lt deyip tüm bidonu döküyorlar.
Bu hataya kesinlikle düşmem. Yağ basıncı gibi başlıca problemleri yanında getireceği aşikar. Aracın bakımlarını çok yakın arkadaşımın servisinde yaptırıyoruz. Başında duruyorum ki durmasam bile kendisi ne kadar titiz olduğumu bilir fazla yada eksik koymaz. 4.3 lt ekleyeceğim. 5 lt kesinlikle bu araca fazla. 4.1 ile 4.5 arası tolerans edilebilir ama 5 lt kesinlikle haddinden fazla.
 
Konuyu farklı yere çekmeye gerek yok, kimsenin bilgisini sorgulamıyorum aksine kendi bilgimden emin olmadığım için buraya ileti gönderiyorum. Bunun farkında olmamanız beni üzdü açıkçası. Evet araç, para ve vakit benim ama araç için en mantıklısı neyse onu yapmak isterim. Sonuçta bu aracı almak için para ve emek sarf ettik. 0.7 litre konusuna çok takılmaya gerek yok belki bir sonraki bakımda sizin önerilerinizi denemek amaçlı 5w30 alacağım ve o 0.7 litre çöp olacak. Bunu bilemiyoruz, ben sadece bu bakımda 0w20 deneyeceğimi söyledim. 0w20 koyduktan sonra sık sık yağ sıcaklığını ve yağ seviyesini kontrol edeceğim. 2 sene vaadine gelirsek ben kmden bağımsız olarak kış ayına girerken ve yaz ayına girerken bakım yapıyorum. Bu benim başlıca prensibim. 24 ay yada 30 bin km bekleme gibi bir seçeneği uygulamam. Umarım konuyu anlaşılır hale getirebilirmişimdir, Fikirleriniz için teşekkür ederiz, kalpler bir olsun gerisi mühim değil, bir avuç civata parçası için kimseyi kırmak istemem, çekindiğimden değil, insani değerleri ön planda tuttuğumdan.
Ozaman son bir tavsiye vereyim bari,marka ve yağ tipi değişiminde Liqoi Moly'nin motor temizleme sıvısını kullanın,özellikle marka değişiminden sonra,ve mümkün olduğunca aynı marka ve tip yağı tercih edin,motor sağlığı açısından buda önemli bir factördür çünkü.
 
Ozaman son bir tavsiye vereyim bari,marka ve yağ tipi değişiminde Liqoi Moly'nin motor temizleme sıvısını kullanın,özellikle marka değişiminden sonra,ve mümkün olduğunca aynı marka ve tip yağı tercih edin,motor sağlığı açısından buda önemli bir factördür çünkü.
Teşekkürler engine flush kullanacağım.
 
Önerilen olarak 0w20 yazıyor kitapçıkta eğer bulamazsanız 0w30 kullanabilirsiniz diye bir ibare mevcut. Eğer 0w30 kullanılırsa bir sonraki bakımda mutlaka 0w20 koyun diyorlar. Bu konuya da dikkat etmek gerek. Bakalım 6200 toptec 0w20 sipariş verdim şuan kargoda. Deneyimlerimi yine buradan aktaracağım. Aracı yeni aldığım için tüketim ve ses konusuna sağlıklı bir yorum yapmam mümkün olmayacak. Yağ değişim vakti geldiği için leonu kullanmıyorum diğer aracım olan golfü aktif olarak kullanıyorum.
Kitapçıkta öyle bir yazı göremedim ben daha önce incelediğimde, sadece yağın kodları yazıyordu 508-509 vs. 0w20-0w30-5w30 kodlarını karşılıyordu bende 0w30'a geçiş yaptım bu sebeple. Biraz uzun yol fazla yaptığım için 140-150 bandında kullanıyorum uzun yolda o yüzden 0w20 yerine 0w30 tercih ettim.
 
Son 1 yıldır 0w-30 yağ kullanıyorum tüketime performansa ciddi etkisi var ancak sürekli değişmesi gereken yağlar servis bakımı 15.000km ayarlıyor 10.000km e gelmeden değişiyorum yoksa vites düşünce bile 2-3 derece yükseliyor sıcaklık. Ancak daha eksildiğine şahit olmadım.
 
@Backup

0-20 çok enteresan bir yağ.

Kitapçıkta ilk 5000 km de yağ eksilmesi normalden daha fazla olur diyor ama bende fabrika dolumu yağ hiç eksilme yapmadı.

Yağı Liqui moly ile değiştirdikten sonra 4000 km geçti, yine hiç eksilme yok.

Çok üst limitlerde kullanımlarda özelliğini yitirme riski var ama, ona dikkat edildiği sürece sıkıntı yaşatmayacaktır .

Özelliğini yitirdiğinde birden aşırı eksiltme yapabilir, bunu yakalayabilmek için sık sık seviye kontrolü gerektiren bir yağ.




.
.
 
@Backup

0-20 çok enteresan bir yağ.

Kitapçıkta ilk 5000 km de yağ eksilmesi normalden daha fazla olur diyor ama bende fabrika dolumu yağ hiç eksilme yapmadı.

Yağı Liqui moly ile değiştirdikten sonra 4000 km geçti, yine hiç eksilme yok.

Çok üst limitlerde kullanımlarda özelliğini yitirme riski var ama, ona dikkat edildiği sürece sıkıntı yaşatmayacaktır .

Özelliğini yitirdiğinde birden aşırı eksiltme yapabilir, bunu yakalayabilmek için sık sık seviye kontrolü gerektiren bir yağ.




.
.
Evet çok nazik bir yağmış. Denemekten zarar gelmez. En kötü 5w30 a geri dönerim.
 
Evet çok nazik bir yağmış. Denemekten zarar gelmez. En kötü 5w30 a geri dönerim.


Araç kullanım stiliniz genelde agresif değilse, yüksek süratlerde (160 - 170 km/s ) üzeri otoban sürüşleriniz de yoksa sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.

Olurda vizkozite değişimine giderseniz 0w-30 kullanınız.

0w-20 ye göre uyarlanmış motorlarda , 5w-30 yağ emisyon değerleri kötü yönde etkileyebilir.

Shell ile anlaşmalı olan yetkili servislerde 5w-30 yok, Castrol ile anlaşmalı servislerin 5w-30 kullandığı bütün araçlarda 0w-30 kullanıyorlar



https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-0w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4210-5-litre-21605

https://www.cleanpex.com.tr/mobil-1-esp-0w30-motor-yagi-1-l-ut-2024-42

https://www.shell.com.tr/suruculer/...shell-helix-ultra-profesyonel-av-l-0w-30.html


.
 
Araç kullanım stiliniz genelde agresif değilse, yüksek süratlerde (160 - 170 km/s ) üzeri otoban sürüşleriniz de yoksa sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.

Olurda vizkozite değişimine giderseniz 0w-30 kullanınız.

0w-20 ye göre uyarlanmış motorlarda , 5w-30 yağ emisyon değerleri kötü yönde etkileyebilir.

Shell ile anlaşmalı olan yetkili servislerde 5w-30 yok, Castrol ile anlaşmalı servislerin 5w-30 kullandığı bütün araçlarda 0w-30 kullanıyorlar



https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-0w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4210-5-litre-21605

https://www.cleanpex.com.tr/mobil-1-esp-0w30-motor-yagi-1-l-ut-2024-42

https://www.shell.com.tr/suruculer/...shell-helix-ultra-profesyonel-av-l-0w-30.html


.
Güzel bilgiler için teşekkür ederim. Formül anlaşıldı. 0w20 ile gözlemleme yapacağım daha sonrasında duruma göre 0w30 a geçeceğim. Aslında 5w30 benim kafama yatmamıştı çünkü 509.00 onayı yok ama yukarıda ısrarla 5w30 kullanın denilince ve araca daha öncesinde serviste 5w30 koydukları için biraz kafam karışmıştı. Şuan mantıklı gelmeye başladı.
 
Arkadaşlar merhaba,

1.5 eco tsi leon aracıma dün yağ filtre bakımını yaptırdım. Yağ olarak Liqui Moly 6200 0w20 kullandık. 4.3 litre olarak dolumunu yaptık. Daha önceki iletilerimde bahsettiğim üzere serviste 5w30 koymuşlardı ancak araca uyumlu yağ 0w20 olarak gözüktüğü için 0w20 tercih ettim. Aracın sesi hemen fark etti. Aracı yeni aldığım için daha önce olup olmadığını bilmediğim ufak bir sorun var. Araç soğukken olmuyor ama biraz gazlayınca yada kullanınca rölantide dururken 3-5 saniye aralıkla hafif bir titreşim veriyor. Gaza basınca geçiyor. Klima/kalorifer açınca bir değişiklik olmuyor. Aracım 85 bin km de. Muhtemelen 60 bin km bakımında bujiler değişmiştir diye düşünüyorum. Bu problem neyden kaynaklı olabilir ? Aklıma 5w30 dan 0w20 ye geçtiğim için olabileceği geliyor. Önerileriniz nedir ?

Not: bu sorun tsiların hepsinde hafifte olsa var, bunun bilincindeyim ama haddinden fazla olduğunu düşünüyorum. Daha önce 1.2 tsi ve 1.4 tsi araçlarım oldu. Şuan ki diğer aracım 1.4 tsi 122 hp golf, onda bu kadar vibrasyon yok.


@hosmyy @forzaGilles @thelordof
 
Bu yağ konusunu yeni gördüm ve konunun ilk mesajları oldukça ilginç. 😄

Yağ konusu benim bildiğim kadarıyla ülkeden ülkeye, bölgeden bölgeye değişiyor. İklim şartları ve yasal düzenlemeler vs. Yani bir motora Türkiye de 5w30 öneriyorlarsa başka bir ülkede 0w30 önerebilirler yada bir başkasında 10w40 önerebilirler. Mexsika gibi sıcak ülkelerde 20w50, 10w60 bile kullanıldığını söyleyenler var.

Yabancı forumlarda gördüğüm kadarıyla, kullanıcılar 0w20 yağların özellikle bazı ülkelerdeki emisyon verilerini düşük göstermek için ilgili ülkelere özel kullanıcılara dayatıldığı düşünülüyor. Zira nispeten sıcak ülkelerde yaşan kişiler 0w20 gibi bir yağ kullanmanın motorları için hiç de sağlıklı olmayacağını bilir. Bu yüzden uzun yıllar üretici tavsiyesini bir kenara bırakıp araçlarının sağlığı için 5w30 0w40, 10w40 kullananlar çok.

Bence Türkiye iklimi için 5w30, 5w40 gayet ideal. Belki Erzurum'da kışı -20 lerde geçiren adam 0w20, 0w30 kullanır, anlaşılabilir. Yada aracını tüm yıl kısa kısa mesaferlede kullanan adam 0w20 kullanır neyse dersin. Ancak mesela Antalya da yaşayıp da 0w20 kullanan adam bence motorunun aşınma hızını artırmaktan başka birşey yapmıyor.
 

Hiç kimseyi itham etmek değil niyetim ama az bilgi ile çok konuşmak tehlike. Araç üreticisi ne lazım "ÇOK AÇIK" belirtmiş.

Korur mu korumaz mı konusunu çok merak eden varsa lab analizleri ile teyit edebilir bu kadar basit.
 

Geri
Üst Alt