0W-20 Motor Yağı Ana Konu (1.0 / 1.5 TSI motor için)



2024 Mart ayında aldığımız 1.0 Tsi 115 ps T-Cross aracımızın da orijinal motor yağını araç 5000km ye geldiğinde vakum makinesi ile üstten çektirdim.

LM Top Tec 6200 0w-20 yağ ile hava filtresini de Mahle filtre ile değiştirdim.

Araç 9000 km ye geldi Mart ayında ( 11 - 12 bin km leri bulur heralde ) ilk periyodik bakıma girecek.

Muhtemelen sadece yağ ve yağ filtresi değiştirecekler.

Hava filtresini de değiştirmelerini isteyeceğim olmaz derlerse yedek parçadan filtreyi satın alıp evde kendim değiştiririm.

Polen filtresini zaten servis değiştirse bile, eve gidince taktıkları filtreyi söküp Mann Antibakyeriyel olandan kullanıyorum.

https://www.otosupermarket.com/urun...filtresi-1-0-tsi-110-beygir-2019-sonrasi-mann



Ekli dosyayı görüntüle 80695


Ekli dosyayı görüntüle 80696







Ekli dosyayı görüntüle 80697
.
Merhabalar. Bende 2021 model Troc 1.5 tsi satın aldım bakım vakti geldi. Liqui Moly toptec 6200 0w-20 benim aracıma da uygun mudur bilginiz var mı
 
Hepsini birden istiyorsan 0/30 diyebilirmiyiz?
Belirli şartlar oluşur ise olur, Bu durum aracınızın motorunun hangi yağ ve üretici onayı ile uyumlu olup-olmadığıyla ilgilidir,

Aracınız ;
VW504.00/507.00 üretici onayına sahip yağlar ile uyumlu ise 5W-30 veya 0W-30 kullanabilirsiniz.

Aracınız ;
VW508.00/509.00 üretici onayına sahip yağlar ile uyumlu ise sadece 0W-20 kullanabilirsiniz.
 
Merhabalar. Bende 2021 model Troc 1.5 tsi satın aldım bakım vakti geldi. Liqui Moly toptec 6200 0w-20 benim aracıma da uygun mudur bilginiz var mı


Motor kaputunu açtığınızda, ön panel üzerindeki etikette ne yazıyorsa, o yağ uygundur.

1b.png





1.png
 
Son düzenleme:
0-20 yağ icin ??

Bu kadar ince/narin/nazik bir yağın , 6 şeritli mütahit otoyollarında nonstop +180+190 hızlarla sabit / cruise control saatlerce yol gidilmesi durumunda mukavemeti / dayanıklılığı soru işareti olabilir mi ?
 
http://mobil.moovelub.com/sites/default/files/mobil_1_esp_formula_5w-30_pds_eng_2014.pdf

-------------------------


Görüldüğü üzere HTHS değeri 0w 20 olanda 2.7 iken 5w 30 olanda 3.58. Yani 5w30 olan özellikle yüksek performanslı kullanımda daha iyi koruma sağlıyor.

Mobil 1 5w30 yağın içeriğinde bulunan fosfor ve çinko oranını belirtmemiş ancak eminim ki 0w20 yağa göre daha yüksektir. Çünkü bu elementler ne kadar yüksekse o kadar fazla koruma, buna paralel de o kadar fazla emisyon demek oluyor. Bu sebeple üretici fabrikada ürettiği aracına daha düşük emisyon ve yakıt tüketimi sağlayan motor yağı koymayı tercih ediyor.

5w30 yağın 0w20'ye göre tüketim dışındaki diğer dezavantajı ısınana kadar daha yüksek viskozite değerine sahip olduğu için soğuk motorda düşük koruma sağlamasıdır. 0w20 40 derecede 44.8 cSt değerindeyken 0w30 40 derecede 72.8 cSt değerine sahip. Bu değer ne kadar düşükse yağ o kadar akışkan, yani daha iyi yağlama yapıyor demektir. Sıcaklık 100 dereceye ulaştığında ise cSt değerleri 0w20 için 8.7, 5w30 için 12.1 cSt olmuş.

Özetle, eğer arabanızı tüketim kasarak kullanıyorsanız bir sonraki bakımda 0w 20'ye dönmeniz yakıt açısından mantıklı. Ama yok ben tüketimden ziyade seri kullanırım diyorsanız 5w30, 5w40 gibi HTHS değeri daha yüksek tam sentetik yağlar daha ideal bir seçim olacaktır.

Daha doğru ve detaylı bilgiler için motor yağlarının TDS veya HTHS değerlerini açıklayan makaleleri okuyabilirsiniz.’Alintidir’
 
0-20 yağ icin ??

Bu kadar ince/narin/nazik bir yağın , 6 şeritli mütahit otoyollarında nonstop +180+190 hızlarla sabit / cruise control saatlerce yol gidilmesi durumunda mukavemeti / dayanıklılığı soru işareti olabilir mi ?


Dediğiniz ( +180+190 hızlarla sabit / cruise control saatlerce yol gidilmesi durumunda ) kullanım şartlarında 5w-30 yağ bile pert oluyor. 0w-20 hayli hayli bulaşık suyuna döner.



Böyle bir sürüşten sonra, yağ değiştireli kaç km olursa olsun , yağın acilen değişmesi gerekiyor.

Bir aracın kullanım kılavuzunda denk gelmişti, ama nerede okuduğumu bir türlü bulamıyorum,

aynen şu şekilde açıklama yazıyordu

'' 170 km/s ve üzeri hızlarda, 2 saat ve üzeri kesintisiz seyir sonrası mutlaka motor yağını değiştiriniz ''

Geçen sene bizzat Passat da 5w-30 yağ ile bu durumu yaşadım, yağ değişimi henüz 5000 km olmuştu ve İzmir otobanında 170 - 200 km/s arası hızlarda 3 saat kadar kesintisiz sürüş sonrası, eve geldim. Ertesi gün yağ çubuğunu kontrol ettim, bir eksilme yoktu, mak. çizgisinin 3mm kadar altında idi seviye.

Sonraki 5 gün içerisinde hiç aracı zorlamadan 80 - 90 km kadar yol katettim. Yağ çubuğunu çektiğimde min. çizgisinin tam üzerinde idi.


Yani yağ bütün özelliğini kaybetmiş, buharlaşma ve eksilme hat safhaya ulaşmış.

Hemen yağı değiştirdim. 7000 km sonra yağ bakımı zamanı geldiğinde, yağ seviyesi aynı yerde duruyordu.

Özelliğini yitiren yağ çok hızlı şekilde eksilmeye başlıyor.

Normal kullanım şartlarında bile 0w-20 yağı en geç 7500- 8000 km lerde değiştirmek gerekir.

Ben 5500 - 6500 km aralığında değiştiriyorum T-Cross da. Risk almaya gerek yok.

Bakım konusunda hassas davranmayan vurdumduymaz olan sürücüler için 0w-20 yağ çok büyük tehlike.


.
 
@hosmyy @forzaGilles

Bilgi dolu yorumlarınız için teşekkür ediyorum. Bu konu altındaki daha önceki iletilerimde bahsettiğim gibi 1.5 ecotsi leon fr aracıma kitapçıkta 509.00 uyumlu 0w20 önerisi yapılıyor. Aracım servis bakımlı ve geçmiş servis kayıtlarını incelediğimde sürekli 5w30 castrol kullanıldığını görüyorum. Hatta kayıtların bir tanesinde aracın bakıma geldiğinde 3.7 litre yağa sahip olduğu, olması gereken miktarın 4.3 olması gerektiği belirtilmiş. Anladığım kadarıyla servis 5w30 tercih etmesine rağmen çok uyumlu bir yağ olduğunu söyleyemeyiz çünkü 5w30 castrol yağlar 504.00/507.00 onayına tabii. Ben ise Liqui Moly TopTec 6200 0w20 yağ siparişi verdim. Bugün yada yarın değişimini yapacağım. Aracımın içinde şuan tahminim 5w30 yağ var. Gözle görülür bir değişiklik olacak mı merak ediyorum. 5 Litre sipariş verdim. 4.3 litre dolduracağım. Geriye kalan 0.7 litreyi bir sonraki bakımlara saklamayı düşünüyorum.
 
@hosmyy @forzaGilles

Bilgi dolu yorumlarınız için teşekkür ediyorum. Bu konu altındaki daha önceki iletilerimde bahsettiğim gibi 1.5 ecotsi leon fr aracıma kitapçıkta 509.00 uyumlu 0w20 önerisi yapılıyor. Aracım servis bakımlı ve geçmiş servis kayıtlarını incelediğimde sürekli 5w30 castrol kullanıldığını görüyorum. Hatta kayıtların bir tanesinde aracın bakıma geldiğinde 3.7 litre yağa sahip olduğu, olması gereken miktarın 4.3 olması gerektiği belirtilmiş. Anladığım kadarıyla servis 5w30 tercih etmesine rağmen çok uyumlu bir yağ olduğunu söyleyemeyiz çünkü 5w30 castrol yağlar 504.00/507.00 onayına tabii. Ben ise Liqui Moly TopTec 6200 0w20 yağ siparişi verdim. Bugün yada yarın değişimini yapacağım. Aracımın içinde şuan tahminim 5w30 yağ var. Gözle görülür bir değişiklik olacak mı merak ediyorum. 5 Litre sipariş verdim. 4.3 litre dolduracağım. Geriye kalan 0.7 litreyi bir sonraki bakımlara saklamayı düşünüyorum.
Bende de 1.5 ecotsi Leon var servis daha önce 5w30 kullanmış bende aldıktan sonra bir kaç kere 5w30'dan ilerledim. Daha sonra 0w30'a geçtim ve motor sesi-tüketim ciddi oranda düştü.
 
@hosmyy @forzaGilles

Bilgi dolu yorumlarınız için teşekkür ediyorum. Bu konu altındaki daha önceki iletilerimde bahsettiğim gibi 1.5 ecotsi leon fr aracıma kitapçıkta 509.00 uyumlu 0w20 önerisi yapılıyor. Aracım servis bakımlı ve geçmiş servis kayıtlarını incelediğimde sürekli 5w30 castrol kullanıldığını görüyorum. Hatta kayıtların bir tanesinde aracın bakıma geldiğinde 3.7 litre yağa sahip olduğu, olması gereken miktarın 4.3 olması gerektiği belirtilmiş. Anladığım kadarıyla servis 5w30 tercih etmesine rağmen çok uyumlu bir yağ olduğunu söyleyemeyiz çünkü 5w30 castrol yağlar 504.00/507.00 onayına tabii. Ben ise Liqui Moly TopTec 6200 0w20 yağ siparişi verdim. Bugün yada yarın değişimini yapacağım. Aracımın içinde şuan tahminim 5w30 yağ var. Gözle görülür bir değişiklik olacak mı merak ediyorum. 5 Litre sipariş verdim. 4.3 litre dolduracağım. Geriye kalan 0.7 litreyi bir sonraki bakımlara saklamayı düşünüyorum.
Son yıllarda üzerine çok durulan emisyon değerleri yüzünden otomobil üreticilerine uygulanan baskı yüzünden 5W30 kullanım kitapçığına uygun yağ olarak konulmuyor,halbuki aracınıza en uygun yağ bu,çünkü diğer bütün yağlardan aracınızın motorunu koruyan en iyi yağ tipi bu.Serviste bunu biliyor,sizi düşünerek aracınıza daha uygununu koyuyor,siz ısrarla yanlış olanı alıyorsunuz,e haklı olarak tabi(kitapçık bunu söylüyor!)Bu durum sizi kısa vadede üzmez,ama motor ömrünü kısaltacağı kesin!

0W20 yağ kanımca çok soğuk illerde özellikle kış şartlarında bir nebze mantıklı olabilir,ama özellikle Marmara,Ege,Akdeniz bölgeleri için kesinlikle uygun bir yağ değil.

0.7 litreyi birsonraki bakıma ben olsam kullanmam,yağında bir raf ömrü var çünkü,nasılki kilometre bakılmaksızın senede bir değişimi gerekiyorsa buda durduğu yerde bayatlayacak demektir!
 
Dediğiniz ( +180+190 hızlarla sabit / cruise control saatlerce yol gidilmesi durumunda ) kullanım şartlarında 5w-30 yağ bile pert oluyor. 0w-20 hayli hayli bulaşık suyuna döner.



Böyle bir sürüşten sonra, yağ değiştireli kaç km olursa olsun , yağın acilen değişmesi gerekiyor.

Bir aracın kullanım kılavuzunda denk gelmişti, ama nerede okuduğumu bir türlü bulamıyorum,

aynen şu şekilde açıklama yazıyordu

'' 170 km/s ve üzeri hızlarda, 2 saat ve üzeri kesintisiz seyir sonrası mutlaka motor yağını değiştiriniz ''

Geçen sene bizzat Passat da 5w-30 yağ ile bu durumu yaşadım, yağ değişimi henüz 5000 km olmuştu ve İzmir otobanında 170 - 200 km/s arası hızlarda 3 saat kadar kesintisiz sürüş sonrası, eve geldim. Ertesi gün yağ çubuğunu kontrol ettim, bir eksilme yoktu, mak. çizgisinin 3mm kadar altında idi seviye.

Sonraki 5 gün içerisinde hiç aracı zorlamadan 80 - 90 km kadar yol katettim. Yağ çubuğunu çektiğimde min. çizgisinin tam üzerinde idi.


Yani yağ bütün özelliğini kaybetmiş, buharlaşma ve eksilme hat safhaya ulaşmış.

Hemen yağı değiştirdim. 7000 km sonra yağ bakımı zamanı geldiğinde, yağ seviyesi aynı yerde duruyordu.

Özelliğini yitiren yağ çok hızlı şekilde eksilmeye başlıyor.

Normal kullanım şartlarında bile 0w-20 yağı en geç 7500- 8000 km lerde değiştirmek gerekir.

Ben 5500 - 6500 km aralığında değiştiriyorum T-Cross da. Risk almaya gerek yok.

Bakım konusunda hassas davranmayan vurdumduymaz olan sürücüler için 0w-20 yağ çok büyük tehlike.


.


Benim gibi uzun yol 110 sabit gidene sorun yok o zaman (5-30 / 0-20 farketmez)
Zaten nerde mütahit otoyolu görsem , (kuzey marmara, istanbul/izmir otoyolu ) bu yollara girmemek icin özel çaba sarfediyorum.

Ne zaman parasını verip girerdim ? audi A6 karizmasına yakısır sekilde +180 ve üzeri basmak üzere girerdim yüksek ihtimal. Nasıl olsa bu otoyollarda parayı bastınmı radar yok ceza yok.

Gerci 4,5 milyonluk A6 ım varsa radar cezası da keder yapmaz. 3 ayda bir 0-20 yağ degistirmekte cebimi yakmaz.
 
Son yıllarda üzerine çok durulan emisyon değerleri yüzünden otomobil üreticilerine uygulanan baskı yüzünden 5W30 kullanım kitapçığına uygun yağ olarak konulmuyor,halbuki aracınıza en uygun yağ bu,çünkü diğer bütün yağlardan aracınızın motorunu koruyan en iyi yağ tipi bu.Serviste bunu biliyor,sizi düşünerek aracınıza daha uygununu koyuyor,siz ısrarla yanlış olanı alıyorsunuz,e haklı olarak tabi(kitapçık bunu söylüyor!)Bu durum sizi kısa vadede üzmez,ama motor ömrünü kısaltacağı kesin!

0W20 yağ kanımca çok soğuk illerde özellikle kış şartlarında bir nebze mantıklı olabilir,ama özellikle Marmara,Ege,Akdeniz bölgeleri için kesinlikle uygun bir yağ değil.

0.7 litreyi birsonraki bakıma ben olsam kullanmam,yağında bir raf ömrü var çünkü,nasılki kilometre bakılmaksızın senede bir değişimi gerekiyorsa buda durduğu yerde bayatlayacak demektir!
Peki ilk paragrafınızda yazdığınız durumu deneyimlediniz mi ? Ölçümleriniz neye göre ? Servisin beni düşündüğünü çok zannetmiyorum. Elindeki yağı koyduğu aşikar. Ayrıca 5w30 koyulmuş araç neden 10 bin km sonra 0.6 lt eksiltiyor ? 0w20 koyanların hiçbirinde bu problem yok. Bu da bir soru işareti. Çok performanslı kullanacak olursam 5w30 toptec'e geçiş yapabilirim ancak şuan için 0w20 ile bir bakım periodunda eksiltme durumunu gözetlemek istiyorum. Şayet ki bir eksiltme olmaz ise 0w20 den devam ederim. Eksiltme devam ederse 5w30'a geçiş yaparım. Madem eksiltiyor bari performanslı şürüşlerde sorun yaşamayalım mantığını düşünürüm. 0.7 litreyi bir sonraki bakıma saklama nedenim 6 ayda bir bakım yapmamdan kaynaklı. 6 ay uygun sıcaklıkta bekleyen yağa hiçbir şey olmaz ki Liqui Moly' den bahsediyoruz, kendi web sitesinden değişim periodlarının ne kadar uzun olduğunu görebilirsiniz.
 

Bende de 1.5 ecotsi Leon var servis daha önce 5w30 kullanmış bende aldıktan sonra bir kaç kere 5w30'dan ilerledim. Daha sonra 0w30'a geçtim ve motor sesi-tüketim ciddi oranda düştü.
Önerilen olarak 0w20 yazıyor kitapçıkta eğer bulamazsanız 0w30 kullanabilirsiniz diye bir ibare mevcut. Eğer 0w30 kullanılırsa bir sonraki bakımda mutlaka 0w20 koyun diyorlar. Bu konuya da dikkat etmek gerek. Bakalım 6200 toptec 0w20 sipariş verdim şuan kargoda. Deneyimlerimi yine buradan aktaracağım. Aracı yeni aldığım için tüketim ve ses konusuna sağlıklı bir yorum yapmam mümkün olmayacak. Yağ değişim vakti geldiği için leonu kullanmıyorum diğer aracım olan golfü aktif olarak kullanıyorum.
 

Geri
Üst