0W-20 Motor Yağı Ana Konu (1.0 / 1.5 TSI motor için)


VW 504.00 / 507.00 bu kodlara 0 30 ve 0 20 koyuyorlar. Bu karışıklık gibi görünen şey aslında bir çok ülkede var. Kimisi 0 30 koyuyor kimisi 0 20 koyuyor. ikisinde de sorun olacağını düşünmüyorum. Ben 4 bakımdır Liqui Moly top tec 4210 0w-30 kullanıyorum. Tavsiye ederim. Zaten tek yetkili satıcısı var internete yazarsanız bulursunuz. Reklam olmasın yazmayayım. 0w 30 ile 15.000 km de 0.3 0.4 lt kadar yağ eksiliyor. Normal mi bilmiyorum ama bir sorun değil.
Aracım 1.0 TSI , genelde uzun yolda kullanırım. Yurt dışı da yapıyorum , 140-160 km hızla molasız 4 saat kullandığım olur.
 

@fanajal
Hocam dediğim gibi marka fark etmeksizin 0W-20 yağların teknik datasına baktığımızda dayanımı ve motor aşınma koruması zayıftır, Bu 0W-20 yağlar tamamen emisyon değerleri açısından günü kurtarmak amacıyla üretilmiş bir yağdır, Avrupada araçlar artık dayanıklı tüketim malı olarak geçtiği için araçların ömrü 10 yıl olarak belirlenmiştir,

Tavsiyem (VW504.00 / 507.00 onaylı) 5W-30 veya 0W-30 yağ kullanmanız yönündedir.

Zaten geçmişte de VW Almanya bu araca 5W-30 ve 0W-30 yağ kullanıyordu, Oyun oynanırken (kural değiştirilmez) diye bir söz vardır.

0W-20 yağlar Golf Mk8 kasa 1.0 eTSI / 1.5 eTSI motorlar için uyumlu olan bir yağdır.
 
VW 504.00 / 507.00 bu kodlara 0 30 ve 0 20 koyuyorlar. Bu karışıklık gibi görünen şey aslında bir çok ülkede var. Kimisi 0 30 koyuyor kimisi 0 20 koyuyor. ikisinde de sorun olacağını düşünmüyorum. Ben 4 bakımdır Liqui Moly top tec 4210 0w-30 kullanıyorum. Tavsiye ederim. Zaten tek yetkili satıcısı var internete yazarsanız bulursunuz. Reklam olmasın yazmayayım. 0w 30 ile 15.000 km de 0.3 0.4 lt kadar yağ eksiliyor. Normal mi bilmiyorum ama bir sorun değil.
Piyasada ve hatta dünyada VW 504.00 / 507.00 kodlu 0W-20 bir yağ bulamazsınız. Çünkü böyle bir yağ yoktur.
 
Resimlerde goruldugu uzere 0 20 yagin 100 derecedeki viskozitesi 8.Casrtol 5 30 un 100 derecede 11.9.Parlama noktasi 197 derece.0 20 nin parlama noktası 201 derece.Buradan 100 derecede 5 30 akiskanligi daha iyi oldugunumu cikarmaliyiz? Ama 0 20 kayanama parlama yani daha dayanimli oldugunu mu anlamaliyiz?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_7287.png
    IMG_7287.png
    226.1 KB · Görüntüleme: 11
  • IMG_7286.png
    IMG_7286.png
    225.4 KB · Görüntüleme: 11
Resimlerde goruldugu uzere 0 20 yagin 100 derecedeki viskozitesi 8.Casrtol 5 30 un 100 derecede 11.9.Parlama noktasi 197 derece.0 20 nin parlama noktası 201 derece.Buradan 100 derecede 5 30 akiskanligi daha iyi oldugunumu cikarmaliyiz? Ama 0 20 kayanama parlama yani daha dayanimli oldugunu mu anlamaliyiz?
Hocam kaynama / parlama noktası değerlerini pek dikkate almayınız, Sebebi bazı yağ üretücileri kaynama / parlama noktası ölçümleri için (açık kap methodunu) kullanır, bazı yağ üreticileri ise (kapalı kap methodunu) kullanır. Teknik data karşılaştırması yaparken dikkate almanız gereken en önemli kıstaslardan biri HTHS değeridir.

Tabii her 2 yağın kaç °C derece HTHS ölçümü yaptığına da dikkat etmelisiniz.
 
@forzaGilles 1.5 etsi golfe 0 30 koysak ne olur
eTSI motorlu araçlarda OPF yani “benzin partikül filtresi” olduğu için 0W-30 yağ kullanımında OPF filtresine olumlu-olumsuz ne gibi şeyler yaşanabilir bilemiyoruz. 0W-30 elbette daha iyi aşınma koruması sağlayacaktır fakat OPF için böyle bir sıkıntı da mevcuttur.

Misal 2.0 TSI GTI ve 2.0 TSI R ‘da kullanılan motor temel olarak aynı motorlar ama üretici GTI için 0W-20 öneriyor, R için 0W-30 öneriyor, Temel olarak ikisi de aynı motor olduğu için GTI ‘da 0W-30 kullanılmasında sakınca görmüyorum, Fakat 1.0 eTSI ve 1.5 eTSI motorlar için bu kadar kesin konuşamıyoruz.
 
eTSI motorlu araçlarda OPF yani “benzin partikül filtresi” olduğu için 0W-30 yağ kullanımında OPF filtresine olumlu-olumsuz ne gibi şeyler yaşanabilir bilemiyoruz. 0W-30 elbette daha iyi aşınma koruması sağlayacaktır fakat OPF için böyle bir sıkıntı da mevcuttur.

Misal 2.0 TSI GTI ve 2.0 TSI R ‘da kullanılan motor temel olarak aynı motorlar ama üretici GTI için 0W-20 öneriyor, R için 0W-30 öneriyor, Temel olarak ikisi de aynı motor olduğu için GTI ‘da 0W-30 kullanılmasında sakınca görmüyorum, Fakat 1.0 eTSI ve 1.5 eTSI motorlar için bu kadar kesin konuşamıyoruz.
Peki hocam bu araç katalogları yada yağ firmalarının sitelerinde görünen yağ bulucu kısımlarında tavsiye edilen yağın 0-20 olması hakkında ne düşünüyorsunuz. Ve bilmediğimden soruyorum esnek yağ değişimi nedir neden 2 yılda bir yada 30 bin km dir. Acaba bu bakım değilde 2 sene içinde her yağ eksiltme sinde yağı sıfırdan değilde üstüne ekleme anlamınamı geliyor.
 
Peki hocam bu araç katalogları yada yağ firmalarının sitelerinde görünen yağ bulucu kısımlarında tavsiye edilen yağın 0-20 olması hakkında ne düşünüyorsunuz. Ve bilmediğimden soruyorum esnek yağ değişimi nedir neden 2 yılda bir yada 30 bin km dir. Acaba bu bakım değilde 2 sene içinde her yağ eksiltme sinde yağı sıfırdan değilde üstüne ekleme anlamınamı geliyor.
Avrupada yağ değişim aralıkları 2 yıl veya 30 bin km’dir. Sadece yağ değişim aralığı da değil aynı şekilde Hava Filtresi de 2 yıl da bir değişiyor,

Buna esnek servis diyorlar. Avrupa’da otomobiller dayanıklı tüketim malı olarak geçer ve kullanım ömürleri 10 yıl olarak belirlenmiştir. Adamlarda alım gücü rahat olduğu için arabanın 10 yıl sonra hurdaya ayrılması amaçlanmıştır.

Yani bir nevi adamlar motor yağı aracı “yalnızca” 10 yıl boyunca çalışmasını sağlasın bakın motor yağı —>motoru aşınmaya karşı korusun demiyorum, motorun çalışmasını idame etmesini sağlasın, Emisyon olarak çevreye daha az zarar versin, 2 yıl da bir yağ değişimi ile daha az atık yağ ortaya çıkacak, gerisi önemli değil sonrasında aracı hurdaya ayırıp geri dönüşümünü sağlamak. Bu söylediklerim 0W-20 viskozite yağ içindir.
 
Avrupada yağ değişim aralıkları 2 yıl veya 30 bin km’dir. Sadece yağ değişim aralığı da değil aynı şekilde Hava Filtresi de 2 yıl da bir değişiyor,

Buna esnek servis diyorlar. Avrupa’da otomobiller dayanıklı tüketim malı olarak geçer ve kullanım ömürleri 10 yıl olarak belirlenmiştir. Adamlarda alım gücü rahat olduğu için arabanın 10 yıl sonra hurdaya ayrılması amaçlanmıştır.

Yani bir nevi adamlar motor yağı aracı “yalnızca” 10 yıl boyunca çalışmasını sağlasın bakın motor yağı —>motoru aşınmaya karşı korusun demiyorum, motorun çalışmasını idame etmesini sağlasın, Emisyon olarak çevreye daha az zarar versin, 2 yıl da bir yağ değişimi ile daha az atık yağ ortaya çıkacak, gerisi önemli değil sonrasında aracı hurdaya ayırıp geri dönüşümünü sağlamak. Bu söylediklerim 0W-20 viskozite yağ içindir.
Çok mantıklı gelmedi ama, bu seferde avrupalılara göre 10 senede yaklaşık 150 bin km ye gelmiş arabanın motorunun çöp olduğu anlamına geliyor.
 
Merhabalar,

Audi Q2 1.0 TSI 2018 CHZJ motor, 177.000km arabamız için en uygun yağı araştırıyorum. Arabayı daha çok şehir içinde kullanıyoruz. En son yağ değişiminde Shell Helix Ultra Professional AV-L 0w30 kullandıldı. Bu yağdan memnunum, ama daha önceki yağ 5w30 (markayı bilmiyorum) sanki daha az ses yapıyordu. Şimdi tekrar 5w30 ile değişmek istiyorum, ama biraz kararsız kaldım. Aşağıdaki yağlardan sizin tercihiniz hangileri olurdu?

Ravenol VMP 5W-30 (Almanlar bunu çok övüyor)

Castrol Edge 5W-30 Longlife Titanium LL

Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30

Mobil 1 ESP 5W-30 (yüksek PAO içerdiği için iyi diyorlar)

Total Quartz Ineo Longlife 5W-30 (ucuz, ama iyi diyorlar)







Ravenol motor yağı Türkiye de bolca mevcut


0w-20 / 0w-30

https://www.hepsiburada.com/magaza/...e:0W€20€2d€2030,0W€20€2d€2020&tab=allproducts


5w-30 / 5w-40

https://www.hepsiburada.com/magaza/...e:5W€20€2d€2030,5W€20€2d€2040&tab=allproducts





.
 
Ravenol servislerde bulunmuyor kendim yagi getirsem dedim kabul edilmyor.Tr de varsa yoksa Castrol Mobil anlamadim gitti…Koyduk bakalim Castrolu bidahaki degisimde en pahalısı hangisiyse onu alacagim kabul eden bir yer bulurum elbet 0 40 net 😅0 20 koyduk motor sicakligi sabitlendi 95 stabil seyrediyoruz bakalım…
 
Selamlar 20 - 25 gün önce 2018 1.0 tsi manuel golf sahibi oldum araç şu an 67 bin kmde bu süreçte 1500 km üzerinde uzun yol yaptım. Yağ seviyesini ilk kontrol ettiğimde kontrol çubuğundaki taralı alanın 3 çeyrek kademesine yakınken 1500 km sonunda çubuğun tam orta seviyesinde.
Arabanın bakımı eski sahibi tarafından 3 ay ve 5 bin km önce, bakım kartında da yazılana göre shell 0w 30 yağ ile yapılmış. (Yağın detayını öğrenemedim)
Rastgele bir tamircinin önerisiyle Liqui Moly Synthoil longtime 0w 30 yağın (vw 502 00 onaylı) 1 litreliğini, daha fazla eksilme olursa risk almamak adına ilave için bagajda bulunduruyor, yağ seviyesinin takibini yapıyorum.
Forumda yazılanları okuduktan sonra kafam karman çorman oldu.
Sizce bu yağ ile ilave sağlıklı bir işlem olur mu?
Bir sonraki bakıma kadar ilave yaparak devam etmek doğru bir işlem mi?
Yoksa 1 - 2 ay içerisinde L M 5w 30 Top tec 4200 ile değişim yapmak mı mantıklı?
Önerileriniz için şimdiden teşekkürler.
 

Selamlar 20 - 25 gün önce 2018 1.0 tsi manuel golf sahibi oldum araç şu an 67 bin kmde bu süreçte 1500 km üzerinde uzun yol yaptım. Yağ seviyesini ilk kontrol ettiğimde kontrol çubuğundaki taralı alanın 3 çeyrek kademesine yakınken 1500 km sonunda çubuğun tam orta seviyesinde.
Arabanın bakımı eski sahibi tarafından 3 ay ve 5 bin km önce, bakım kartında da yazılana göre shell 0w 30 yağ ile yapılmış. (Yağın detayını öğrenemedim)
Rastgele bir tamircinin önerisiyle Liqui Moly Synthoil longtime 0w 30 yağın (vw 502 00 onaylı) 1 litreliğini, daha fazla eksilme olursa risk almamak adına ilave için bagajda bulunduruyor, yağ seviyesinin takibini yapıyorum.
Forumda yazılanları okuduktan sonra kafam karman çorman oldu.
Sizce bu yağ ile ilave sağlıklı bir işlem olur mu?
Bir sonraki bakıma kadar ilave yaparak devam etmek doğru bir işlem mi?
Yoksa 1 - 2 ay içerisinde L M 5w 30 Top tec 4200 ile değişim yapmak mı mantıklı?
Önerileriniz için şimdiden teşekkürler.
Aldığınız yağın (VW 502.00 üretici onayı) yoktur, Sadece yağ üreticisi tarafından bu spefikasyon test edilmiş ve uygun bulunmuş fakat araç üreticisinden onay alınmamış anlamına gelmektedir.,

VW 502.00 üretici onaylı yağlar zaten LongLife tipte bir yağ değildir, Aracınız için uyumlu yağlar (VW 504.00 Approved / üretici onayına) sahip olan 5W-30 ve 0W-30 yağlardır.
 

Geri
Üst Alt