0W-20 Motor Yağı Ana Konu (1.0 / 1.5 TSI motor için)


Arkadaşlar merhaba,

1.5 eco tsi leon aracıma dün yağ filtre bakımını yaptırdım. Yağ olarak Liqui Moly 6200 0w20 kullandık. 4.3 litre olarak dolumunu yaptık. Daha önceki iletilerimde bahsettiğim üzere serviste 5w30 koymuşlardı ancak araca uyumlu yağ 0w20 olarak gözüktüğü için 0w20 tercih ettim. Aracın sesi hemen fark etti. Aracı yeni aldığım için daha önce olup olmadığını bilmediğim ufak bir sorun var. Araç soğukken olmuyor ama biraz gazlayınca yada kullanınca rölantide dururken 3-5 saniye aralıkla hafif bir titreşim veriyor. Gaza basınca geçiyor. Klima/kalorifer açınca bir değişiklik olmuyor. Aracım 85 bin km de. Muhtemelen 60 bin km bakımında bujiler değişmiştir diye düşünüyorum. Bu problem neyden kaynaklı olabilir ? Aklıma 5w30 dan 0w20 ye geçtiğim için olabileceği geliyor. Önerileriniz nedir ?

Not: bu sorun tsiların hepsinde hafifte olsa var, bunun bilincindeyim ama haddinden fazla olduğunu düşünüyorum. Daha önce 1.2 tsi ve 1.4 tsi araçlarım oldu. Şuan ki diğer aracım 1.4 tsi 122 hp golf, onda bu kadar vibrasyon yok.


@hosmyy @forzaGilles @thelordof

Yetkili servise giderek aracın geçmiş bakımlarda değişenlere bakabilir misiniz? Buji değişmiş mi görmüş olursunuz.
 

Hiç kimseyi itham etmek değil niyetim ama az bilgi ile çok konuşmak tehlike. Araç üreticisi ne lazım "ÇOK AÇIK" belirtmiş.

Korur mu korumaz mı konusunu çok merak eden varsa lab analizleri ile teyit edebilir bu kadar basit.

Siz her konuda araç üreticisine güvenemezsiniz. Zira araç üreticisi kar amacı güden ticari bir şirket, dolayısı ile ilk hedefleri işlerini devam ettirebilmek ve şirketlerinin kârını gözetmektir.

Yakıt ve emisyon değerleriyle oynamak için her türlü dalgayı yaparlar.

Bunu örneklerle anlayabiliriz. Örneğin triger kayışı servis kitaplarında 210.000km yazıyor bir çok araç için. Kaç tane yürekli kişi 200.000 km ye kadar bekler? O kayış velev ki kopsa, motorun senkronizasyonu bozulsa o senkronizasyonu tekrar yapacak usta sayısı bile az. Artı çıkacak masraf vs. Triger kopan araçla yurt dışında servis bile uğraşmaz direk yeni motor takarlar yada araç hurdaya çıkar.

Örneğin şanzıman yağı üreticiye göre ömürlüktür. Ancak bu bilime test. Sıvı bozulur, ne olursa olsun bir gün bozulur.

Yada EGR, FAB sisteminin motor için turbo için, kullanıcı için zararlı olduğu bir gerçek. Aynı zamanda Toplum sağlığı vakıflarına göre yapması gereken işi de yapamıyor ve yeterince efektif değil. Ancak resmi mercilerin ölçümleri ve yasal düzenlemelerini gayet güzel geçiyor.

Silikat torbaları vs.

Daha bir sürü şey bulunabilir kullanıcı ve araç için zararlı olan ama düzenlemeler, kâr marjı, sürdürülebilirlik vs. için yapılan.


Sonuç olarak olay fikirler yada zevkler ile ilgili değil. Düşük dereceli yağ ısı arttıkça daha çok incelir ve sürtünmeyi daha çok arttırır.

Bu yüzden günlük 3-5 km mesafelerde işe git gel yapan adam 0w20 ile yakıt ekonomisi, emisyon ve soğuk motor kullanımı yönünden fayda sağlayabilir. Ancak uzun mesafelerde, uzun yolda, stresli kullanımda motoru daha çok yıpratacak.
 
Dediklerinizin çoğuna katılıyorum. Otomobil firmaları her zaman kar amacını güdecektir. Özellikle bu son yıllarda daha yoğun hissedililir noktada. Parça kalitesi vs..

"Sonuç olarak olay fikirler yada zevkler ile ilgili değil. Düşük dereceli yağ ısı arttıkça daha çok incelir ve sürtünmeyi daha çok arttırır."

Buna katılmam. Düşük dereceli yağ ısı arttıkça daha incelir ve aşınma artar diye bir genelleme yapamazsınız elinizde veri olmadan. Biraz araştırırsanız VW onaylı 0W-20 yağların aşınma değerleri oldukça az yağ analizlerinde çok çok iyi sonuçlar çıkarıyorlar. Yüksek ısı koşullarında kullanılmasına rağmen!!

Yağ kimyası sadece bunun vizkozitesi düşük ısınınca incelirden ibaret değil anlatmaya çalıştığım şey bu.

0W-20 yağ kullanmıyorum. Bu yağın kullanılması gereken aracım olsa, eğer sürüş profilim uygunsa çekinmeden kullanırım.

Herkes istediğini kullanabilir deyip konuyu kapatıyorum.

10.000 km Audi A4 TFSI'da kullanılmış 0W-20 yağ. Sonuçlar vizkozitesi kesilip motorda aşınma yapan sonuçlar mı? :)))
 

Ekli dosyalar

  • Laboranalyse_A4_35TFSI.jpg
    Laboranalyse_A4_35TFSI.jpg
    134 KB · Görüntüleme: 18
Son düzenleme:
Hiç kimseyi itham etmek değil niyetim ama az bilgi ile çok konuşmak tehlike. Araç üreticisi ne lazım "ÇOK AÇIK" belirtmiş.

Korur mu korumaz mı konusunu çok merak eden varsa lab analizleri ile teyit edebilir bu kadar basit.
Hangi iletiye istinaden yazdınız bilmiyorum ancak ben araç üretici ne dediyse o yağı koydum ve bunu savundum :)
 
Yetkili servise giderek aracın geçmiş bakımlarda değişenlere bakabilir misiniz? Buji değişmiş mi görmüş olursunuz.
Bujiler değişmiş gözüküyor. Bu titreşimin kaynağı yağdan kaynaklı olabilir mi ? Yorumunuz nedir ?
 
Bujiler değişmiş gözüküyor. Bu titreşimin kaynağı yağdan kaynaklı olabilir mi ? Yorumunuz nedir ?
hocam 2020 1.5 tsi passat aldım. Bendede aynı sıkıntı var 1.4 tsi çok rafine bir motordu gerçekten çok özlüyorum. Titreşim kaynağı motor kulakları ya da şanzıman kulakları olabilir.
 
hocam 2020 1.5 tsi passat aldım. Bendede aynı sıkıntı var 1.4 tsi çok rafine bir motordu gerçekten çok özlüyorum. Titreşim kaynağı motor kulakları ya da şanzıman kulakları olabilir.
Kontrol ettireceğim bir kaç forumda 1.5 tsi da sorun yaşayanları gördüm. Arkadaşımda aynı motor golf var onda titreşim sorunu yok mesela. OBD cihazı ile missfirelere bakacağım eğer missfire veriyorsa bujidir diye düşünüyorum.
 
buji'de biraz fark ediyor ama bariz titriyor hocam cold start'da baya hissediliyor.
 
buji'de biraz fark ediyor ama bariz titriyor hocam cold start'da baya hissediliyor.
İşin garip yani cold startta titreme yok. Araç ısındıktan sonra rölantide bekleyince yapıyor. 1.2 tsi da başıma gelmişti buji değiştirdiğimde çözülmüştü. 1.4 tsi da dediğin gibi buji değişiminden sonra çok büyük fark olmadı ama yine 1.5 tsi daki gibi titremiyor asla.
 
Arkadaşlar merhaba,

1.5 eco tsi leon aracıma dün yağ filtre bakımını yaptırdım. Yağ olarak Liqui Moly 6200 0w20 kullandık. 4.3 litre olarak dolumunu yaptık. Daha önceki iletilerimde bahsettiğim üzere serviste 5w30 koymuşlardı ancak araca uyumlu yağ 0w20 olarak gözüktüğü için 0w20 tercih ettim. Aracın sesi hemen fark etti. Aracı yeni aldığım için daha önce olup olmadığını bilmediğim ufak bir sorun var. Araç soğukken olmuyor ama biraz gazlayınca yada kullanınca rölantide dururken 3-5 saniye aralıkla hafif bir titreşim veriyor. Gaza basınca geçiyor. Klima/kalorifer açınca bir değişiklik olmuyor. Aracım 85 bin km de. Muhtemelen 60 bin km bakımında bujiler değişmiştir diye düşünüyorum. Bu problem neyden kaynaklı olabilir ? Aklıma 5w30 dan 0w20 ye geçtiğim için olabileceği geliyor. Önerileriniz nedir ?

Not: bu sorun tsiların hepsinde hafifte olsa var, bunun bilincindeyim ama haddinden fazla olduğunu düşünüyorum. Daha önce 1.2 tsi ve 1.4 tsi araçlarım oldu. Şuan ki diğer aracım 1.4 tsi 122 hp golf, onda bu kadar vibrasyon yok.


@hosmyy @forzaGilles @thelordof


Yağ viskozite değişimi ile bu tip sorun oluşabileceğini düşünmüyorum açıkçası.

Bunu ispat edebilmenin tek yolu, tekrar 5w-30 yağ kullanıp gözlemlemek.

Uyumsuz bujı kullanılması, bobinlerin birinde kaçak / atlama, eksantrik konum sensöründe , hava akışmetrede, enjektörlerde veya herhangi bir başka sensörde kurumlanma, motor - şanzıman kulağı deformasyonu gibi sorunlardan kaynaklı da olabilir.
 
284
Bu yağ konusunu yeni gördüm ve konunun ilk mesajları oldukça ilginç. 😄

Yağ konusu benim bildiğim kadarıyla ülkeden ülkeye, bölgeden bölgeye değişiyor. İklim şartları ve yasal düzenlemeler vs. Yani bir motora Türkiye de 5w30 öneriyorlarsa başka bir ülkede 0w30 önerebilirler yada bir başkasında 10w40 önerebilirler. Mexsika gibi sıcak ülkelerde 20w50, 10w60 bile kullanıldığını söyleyenler var.

Yabancı forumlarda gördüğüm kadarıyla, kullanıcılar 0w20 yağların özellikle bazı ülkelerdeki emisyon verilerini düşük göstermek için ilgili ülkelere özel kullanıcılara dayatıldığı düşünülüyor. Zira nispeten sıcak ülkelerde yaşan kişiler 0w20 gibi bir yağ kullanmanın motorları için hiç de sağlıklı olmayacağını bilir. Bu yüzden uzun yıllar üretici tavsiyesini bir kenara bırakıp araçlarının sağlığı için 5w30 0w40, 10w40 kullananlar çok.

Bence Türkiye iklimi için 5w30, 5w40 gayet ideal. Belki Erzurum'da kışı -20 lerde geçiren adam 0w20, 0w30 kullanır, anlaşılabilir. Yada aracını tüm yıl kısa kısa mesaferlede kullanan adam 0w20 kullanır neyse dersin. Ancak mesela Antalya da yaşayıp da 0w20 kullanan adam bence motorunun aşınma hızını artırmaktan başka birşey yapmıyor.


285
Hiç kimseyi itham etmek değil niyetim ama az bilgi ile çok konuşmak tehlike. Araç üreticisi ne lazım "ÇOK AÇIK" belirtmiş.

Korur mu korumaz mı konusunu çok merak eden varsa lab analizleri ile teyit edebilir bu kadar basit.

290
Hangi iletiye istinaden yazdınız bilmiyorum ancak ben araç üretici ne dediyse o yağı koydum ve bunu savundum :)


284 no lu iletiye istinaden yazılmıştır. Siz üzerinize alınmayın 😊


.
 
Bujiler değişmiş gözüküyor. Bu titreşimin kaynağı yağdan kaynaklı olabilir mi ? Yorumunuz nedir ?

Çok genel bir sorun gibi. Usta bujilere muhtemelen gözüyle de kontrol eder diye düşünüyorum. Fabrikasyon kusurlu çıkar mı çıkabilir.

Bir arkadaşın yazdığı gibi motor veya şanzıman kulağından olabilir. Bazı 1.5TSI kullanıcılarında yaşayanlar olmuştu. Buna kesinlikle baksınlar. !!!!

Motor yazılım ve beyinlerini yeni sürüm varsa onlarla ilgili olma durumu var mıdır bilemedim.
 

Geri
Üst Alt