Golflerimizde ince düşünülmüş detaylar.


2017 model aracımda bugün fark ettiğim bir özelliği yazmak istiyorum. Medya > Ses kısmında Hıza duyarlı ses adaptasyonu (Yanlışta hatırlıyor olabilirim) diye bir bölüm var. Eğer hızlı gittiğinizde müziğin sesini çok açarsanız (Bu sistemin 0-7 arası kademesi var) bu sistem aktif ise müziğin sesini kısıyor. Bunu sanırım insanlar müziğin sesini daha çok açıp müziğin gazına gelmesinler diye yapmış olabilirler. Işıklarda durduğumda sesin eski haline geldiğini gözlemledim. Psikolojik bir şey olacağını açıkçası düşünmüyorum zira ışıklarda dururken bass seviyesi bile daha güçlü oluyor.
 

2017 model aracımda bugün fark ettiğim bir özelliği yazmak istiyorum. Medya > Ses kısmında Hıza duyarlı ses adaptasyonu (Yanlışta hatırlıyor olabilirim) diye bir bölüm var. Eğer hızlı gittiğinizde müziğin sesini çok açarsanız (Bu sistemin 0-7 arası kademesi var) bu sistem aktif ise müziğin sesini kısıyor. Bunu sanırım insanlar müziğin sesini daha çok açıp müziğin gazına gelmesinler diye yapmış olabilirler. Işıklarda durduğumda sesin eski haline geldiğini gözlemledim. Psikolojik bir şey olacağını açıkçası düşünmüyorum zira ışıklarda dururken bass seviyesi bile daha güçlü oluyor.
Ben bu sistemi hiz arttikca ses yukseliyor olarak biliyorum. Hiz arttikca yol sesini duymamak adina sesi arttiriyor olarak.

Yanlis biliyor olabilirim, bahsettiginiz şekilde olduguna emin misiniz?
 
Otomatik silecekler de hıza duyarlı. Aynı ayardayken yavaş giderken yavaşlıyor silecekler. Hızlanınca hızlanıyor.

Mk7.5 tek J farların içindeki statik viraj aydınlatması düşük hızdayken sağ sol sinyal verince aktifleşip kör noktaları aydınlatıyor ayrıca.
 
Benim araçım şöför tarafında ufak bir tuş var alarm mesala kapıları kilitledin içinde beklerken belli bir saniye sonra haraket edince ötmeye başlıyor.standart bir özellik mi yoksa sonradan mı yapılmış bilmiyorum servisteki usta skodalar da vs oluyor demişti bana.
 
Kontak kapattıktan sonra camların ve sunroofun açık olduğunu fark ettiğinde anahtardan kilitleme tuşuna uzun basılı tuttuğun zaman açık olan camları kapatıyor. Hepsi tamamen kapandığında araç 1 kez dörtlü flaşörleri açıp kapatıyor. Bu özellikte güzel bişey. Birde medya üzerinden ayar yaptığın zaman yine anahtar üzerinden kilit açma tuşuna uzun basılı tuttuğun zaman bütün camları açabiliyorsun.
 
Kapılardan biri tam kapanmamış halde aracı kilitlerseniz, aynanın altındaki ışık sürekli yanıyor ve sizi uyarıyor. (katlanır ayna olan araçlarda)
 
Kumandadan kilit açma butonuna basınca 30 saniye içinde kapılar açılmazsa tekrar kilitlendiğini biliyoruz.

Kumandadan bagaj açma butonuna bastıktan sonra 2 dk içinde bagaj açılmazsa tekrar kilitleniyor.
 
Bir tane daha gelsin..

Park ettiğimizde sinyal kolu ile istediğimiz tarafın park lambasını aktif edildiğini biliyoruz.

Ancak, bir yere park ederken sinyaliniz aktif kalıp kontağı kapatırsanız, taraf park lambası yanmaz. Önce orta konuma getirip, daha sonra istediğiniz tarafa yönlendirebilirsiniz.
(unutulan sinyal lambası kontak açınca tekrar çalışmaya devam eder..)

Yani istem dışı sinyal takılı kalırsa ve siz kontak kapatıp giderseniz akünüz boşalmasın diye düşünülmüş bir özellik..
 
Aracım 1.0 TSI, 3 silindirli olduğu için. Aracı soğukkende sıcakkende çalıştırsanız her daim kendisini 1.500 devirde çalıştırıyor. 25-30 sn sonra kendisi 980-1000 devire düşüyor. 3 silindirli motor yapısı gereği orantısız olduğu için yazılım ile tamamen yağlama yaptıktan sonra yola çıkmanız konusunda her zaman emniyette tutuyor motor ömrünü. Bu detaya hep uymuşumdur. Beklemeden asla hareket ettirmem
 
Paylaşıldı mı bilmiyorum ama bence çok önemli bir özellik olan yaklaşık 20-30 dk boyunca araç kontağı takılı değilse tüm iç aydınlatma, teyp gibi sistemlerin elektriğini otomatik kesiyor. Ne zaman ki bagaj veya herhangi bir kapı açılırsa elektrik yeniden verilmeye başlanıyor. Böylelikle tavan lambası vs açık kaldı akü bitti riski minimuma iniyor...
 
Sanırım kimsenin aklına gelmemiş ben söyleyeyim ön koltuk altlarında bulunan çekmeceler :) Ufak olabilir ama ruhsat fiş not defteri ya da özel tutulması gereken şeyler için güzel bir seçenek. Her araçta yok sanırım benim aracım 2017 Golf 7.5
 

ACC radarı takılı ise aracınızda, (Adaptif Hız Sabitleyici kapalı olsa dahi) kırmızı ışıkta start&stop devreye girip motorunuz stop ettiğinde önde ki araç hareket edince sizinde motorunuzu hiçbir şeye basmadan çalıştırır. Bu özellik trafik ışıklarında cep telefonu ya da başka bir şeyle ilgilenip arkanızda ki araçları bekletmemeniz için yapıldığını düşünüyorum.

(ACC radarı takılı olmasa da) Ayrıca ışıklarda motorunuz kendisi stop ettiği zaman pedallara dokunmadan sadece direksiyonu hafif sağ ya da sola çevirmeniz durumunda da motorunuz otomatik olarak çalışacaktır.

Bu özelliği ilk başta ACC'yi taktırdıktan sonra yeşil ışığı algıladı motoru çalıştırdı olarak anladım. 2-3 lamba boyunca cahilliğim sürdükten sonra espiriyi tam olarak kavramıştım :) :)
 
Son düzenleme:

Geri
Üst Alt