Gözden kaçırdığınız bir şey söyleyeyim. Doğuştan elektrikli olup şehir içi kullanımı için de uygun olan küçük boyutlu bir iki araçtan biri Kia ev3. B suv bir araç tercih etmem. O yüzden takdirimi kazanacak bir araç değil, aeoridinamik yapısı zayıf bir araç, bu nedenle takdirimi kazanacak bir araç hiç değil.Ucuzluk üzerine bir tespitleme o zaman ?
Şu an ioniq6 (hyundai/kia grup) kullanıcısı olarak
Kia ev3 ü hem fiyatı hem dolu donanımlarını hem batarya kapasitesini (81 kw) Takdir ediyorsunuzdur sanırım.
Evet Bende takdir ediyorum. Evden sarjım olsa direk bu aracı alır gecerdim.
Simdi bu aracıın en dolu gt versiyonunu es gecelim
1840 a bir alt donanımda (premium) gayet iyi dolu !
Fiyat mükemmel ! Yok satıyor
Niye peki ?
Bu araç ucuz ! (Donanımlarıyla bu ucuzluk gel beni al diyor
Cünkü %10 ötv ile satıldığı icin ucuz.
Eger bu araç %80 ötv ile satılsa
1840 degil 3.024 liraya satılacaktı?
Siz 3.024 liraya bu aracı alırmıydınız ?
Elektrikli araçlar %10 ötv lerinden dolayı UCUZ oldukları icin satılıyor. (Bu doluluğa bu fiyat hikayesi yani)
Sizin dediginiz olaya geldik
Ucuz malın alıcısı her zaman vardır.
%80 ötv li 3.024 e kia ev3 ??
Evden elektrigi kaçak kullanan bile bu kia ev3e 3.024 lira çok fazla almaya gerek yok der gecerdi.
Ev3 alan 4 tane tanıdığım var. Hepsi şehir içinde eşinin kullanabilmesi için “mecburen” bu aracı almak zorunda kaldı. Nitekim bu fiyat elektrikli muadillerinin sundukları karşısında ucuz da değil bunu da belirtmek isterim. Tesla bağlantılı özellikler sunması itibariyle daha makul fiyatlı. Hatta aynı fiyata yakın suv sınıfı ev6 daha makul bir araç. Ev3 hızlı şarj yeteneği de zayıf bir araç, benim tercihim ve takdirimi kazanacak bir model hiçbir zaman olmayacak. Zira kendim 18 dk’da %10-80 şarj yapabiliyorum.
Kış günü batarya kondisyonlama yapılmadan, yani batarya ısıtılıp başlanılmayan yani bu nedenle yavaş alınan şarj koşulları görseldeki gibi. Ev3 gibi bir araçta bu koşulda belki 45 dk sürecek şarj almanız. Söylediğiniz fiyat “ucuz” değil. Egea alacak kişinin tercihi “en ucuz araçlar” kategorisinde değil. Bu fiyat bandına çıkıp elektrikli araç arayan kitle bilinç durumu itibariyle fiyat avantajından değil, menzil avantajı ve araç boyutları yüzünden tercih ediyor. Bu fiyatlara fersah fersah ileride model y, ioniq 5, ev6, hatta belki İx1 düşünebilirken alanın tercihi genelde bu sebeplerden oluyor.
Ayrıca atlamayalım “gayet dolu” premium donanım matrix Led farlar gibi bir eksikliğe sahip. Bu çağda artık kabul edilir değil diye düşünüyorum.
Bu arada puandan kırmadım, “Şu an ioniq6 (hyundai/kia grup) kullanıcısı olarak” hatırlamanıza mutluyum.