Sıfır Araç Teklifi Alanlar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan erkan163
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Ucuzluk üzerine bir tespitleme o zaman ?

Şu an ioniq6 (hyundai/kia grup) kullanıcısı olarak

Kia ev3 ü hem fiyatı hem dolu donanımlarını hem batarya kapasitesini (81 kw) Takdir ediyorsunuzdur sanırım.

Evet Bende takdir ediyorum. Evden sarjım olsa direk bu aracı alır gecerdim.

Simdi bu aracıın en dolu gt versiyonunu es gecelim



1840 a bir alt donanımda (premium) gayet iyi dolu !

Fiyat mükemmel ! Yok satıyor

Niye peki ?

Bu araç ucuz ! (Donanımlarıyla bu ucuzluk gel beni al diyor

Cünkü %10 ötv ile satıldığı icin ucuz.

Eger bu araç %80 ötv ile satılsa

1840 degil 3.024 liraya satılacaktı?

Siz 3.024 liraya bu aracı alırmıydınız ?

Elektrikli araçlar %10 ötv lerinden dolayı UCUZ oldukları icin satılıyor. (Bu doluluğa bu fiyat hikayesi yani)

Sizin dediginiz olaya geldik

Ucuz malın alıcısı her zaman vardır.

%80 ötv li 3.024 e kia ev3 ??

Evden elektrigi kaçak kullanan bile bu kia ev3e 3.024 lira çok fazla almaya gerek yok der gecerdi.
Gözden kaçırdığınız bir şey söyleyeyim. Doğuştan elektrikli olup şehir içi kullanımı için de uygun olan küçük boyutlu bir iki araçtan biri Kia ev3. B suv bir araç tercih etmem. O yüzden takdirimi kazanacak bir araç değil, aeoridinamik yapısı zayıf bir araç, bu nedenle takdirimi kazanacak bir araç hiç değil.

Ev3 alan 4 tane tanıdığım var. Hepsi şehir içinde eşinin kullanabilmesi için “mecburen” bu aracı almak zorunda kaldı. Nitekim bu fiyat elektrikli muadillerinin sundukları karşısında ucuz da değil bunu da belirtmek isterim. Tesla bağlantılı özellikler sunması itibariyle daha makul fiyatlı. Hatta aynı fiyata yakın suv sınıfı ev6 daha makul bir araç. Ev3 hızlı şarj yeteneği de zayıf bir araç, benim tercihim ve takdirimi kazanacak bir model hiçbir zaman olmayacak. Zira kendim 18 dk’da %10-80 şarj yapabiliyorum.

Kış günü batarya kondisyonlama yapılmadan, yani batarya ısıtılıp başlanılmayan yani bu nedenle yavaş alınan şarj koşulları görseldeki gibi. Ev3 gibi bir araçta bu koşulda belki 45 dk sürecek şarj almanız. Söylediğiniz fiyat “ucuz” değil. Egea alacak kişinin tercihi “en ucuz araçlar” kategorisinde değil. Bu fiyat bandına çıkıp elektrikli araç arayan kitle bilinç durumu itibariyle fiyat avantajından değil, menzil avantajı ve araç boyutları yüzünden tercih ediyor. Bu fiyatlara fersah fersah ileride model y, ioniq 5, ev6, hatta belki İx1 düşünebilirken alanın tercihi genelde bu sebeplerden oluyor.

Ayrıca atlamayalım “gayet dolu” premium donanım matrix Led farlar gibi bir eksikliğe sahip. Bu çağda artık kabul edilir değil diye düşünüyorum.

Bu arada puandan kırmadım, “Şu an ioniq6 (hyundai/kia grup) kullanıcısı olarak” hatırlamanıza mutluyum.

IMG_9385.jpeg
 

Far teknolojisi evet

ioniq6 da matrix farınız var
Kiaev3 de adaptif led var

Yanlız

İoniq 6 batarya 53 kw
Kia ev3 81 kw


***Sarj hızı verimi

400volt / 800 volt mimari (teknolojisinden bahsetmistiniz

800 volt ioniq6 ile Evet yukarda sizin 21 dakika sarj
Kia ev3 de 42 dakika olsun diyelim.

Ben burada +21 dakikayı sorun etmiyorum ama

Uzun yol Ticari sarj istasyonlarında nerdeyse dizelle/benzinle kafa kafaya gelen maliyetlere itirazım var.

Amaç git-gel uzun yolda 4 kere yada 5 kere 21 yada 42 dakika beklemek degil. mümkün oldugunca sarja az girerek (giderken 1 kere dönerken 1 kere ) istanbul antalya yapabilmek benim önceligim (110 sabit)
 
Son düzenleme:
Far teknolojisi evet

ioniq6 da matrix farınız var
Kiaev3 de adaptif led var

Yanlız

İoniq 6 batarya 53 kw
Kia ev3 81 kw


***Sarj hızı verimi

400volt / 800 volt mimari (teknolojisinden bahsetmistiniz

800 volt ioniq6 ile Evet yukarda sizin 21 dakika sarj
Kia ev3 de 42 dakika olsun diyelim.

Ben burada +21 dakikayı sorun etmiyorum ama

Uzun yol Ticari sarj istasyonlarında nerdeyse dizelle/benzinle kafa kafaya gelen maliyetlere itirazım var.

Amaç git-gel uzun yolda 4 kere yada 5 kere 21 yada 42 dakika beklemek degil. mümkün oldugunca sarja az girerek (giderken 1 kere dönerken 1 kere ) istanbul antalya yapabilmek benim önceligim (110 sabit)

Bu bahsettiğiniz maliyet firmadan firmaya değişen bir şey, bir diğer mesele de araçtan araca değişim hali. Carviser videosuna devasa tüketime bakarak değerlendirmemek lazım, range rover muadilinin tüketimi ile normal bir eelektrikli tüketimi bir değil. Carviser’ın o soğuk, hızlı, yağmurlu tüketim koşullarında 18-20 kw tüketirsiniz ioniq 6 gibi bir araçta.

Antalya İstanbul için ise çıkış şarjı hariç 50 kW toplam tüketime denk gelir, az keyif yapıp performanslı dip gaz sollamalı sürüş yapalım 60 sayalım. Elektriğin kw değeri 9,6 tl olan Trugo istasyonları tercih edersek 576 liralık şarj yapar. Dönüşte ilk şarjı da dışarıdan yapmış olsak 1084 lira yapar. Benzinliye yaklaşan değerler demek biraz güç. Benzinlide sırf gidiş zaten 2000 lira.
 
Yazan oldu mu bilmiyorum ama Tiguan elegance ve rline da elektrikli hafizali ergo koltuklar standart olmus.
Simdi biraz daha alinir olmus.

Bu arada Skodaya baktim, Kodiaqin fiyatini o kadar sacma belirlemisler mi resmen tiguana yonlendirmisler.

Altur elegance icin 2745 verdi, eminim dogus daha iyi fiyat verir.

Ben 2025 modelleri bekleyecegim.
 
Yazan oldu mu bilmiyorum ama Tiguan elegance ve rline da elektrikli hafizali ergo koltuklar standart olmus.
Simdi biraz daha alinir olmus.

Bu arada Skodaya baktim, Kodiaqin fiyatini o kadar sacma belirlemisler mi resmen tiguana yonlendirmisler.

Altur elegance icin 2745 verdi, eminim dogus daha iyi fiyat verir.

Ben 2025 modelleri bekleyecegim.

Vw tr nin klasik hokkabazlık fiyatlamaları

Aaaa kodiaq 3300

Tiguan bu fiyata bedava !!!!

balık halinde Hamsiye 500 yazıp istavrit 350 ye bedava deyip sazanlamak gibi

şark kurnazı esnaflık zihniyeti.
 
Dogus elegancelari 2703e kadar dusuyor.
Rline metalik renk 2866
 
ID.7 inceledim
Kalite ve ic dizayn net olarak Tigundan daha iyi.
Yalniz cam tavan olmamasi araci klostrofobik yapmis.

Su araci Passat sedan olarak getirip 1.5tsi motorla 3milyon altina satsalar satis rekoru kirardi.
 
Yazan oldu mu bilmiyorum ama Tiguan elegance ve rline da elektrikli hafizali ergo koltuklar standart olmus.
Simdi biraz daha alinir olmus.

Bu arada Skodaya baktim, Kodiaqin fiyatini o kadar sacma belirlemisler mi resmen tiguana yonlendirmisler.

Altur elegance icin 2745 verdi, eminim dogus daha iyi fiyat verir.

Ben 2025 modelleri bekleyecegim.

Tiguanlarda Travel Assist'i kaldırdılar.
 
ID.7 inceledim
Kalite ve ic dizayn net olarak Tigundan daha iyi.
Yalniz cam tavan olmamasi araci klostrofobik yapmis.

Su araci Passat sedan olarak getirip 1.5tsi motorla 3milyon altina satsalar satis rekoru kirardi.
Hocam arka jantların arasından bakarsanız keyfiniz kaçabilir. Zira orada kampanalar duruyor.
 
Hocam arka jantların arasından bakarsanız keyfiniz kaçabilir. Zira orada kampanalar duruyor.


Hakketen öyle yavvv

Skoda favorit mi alıyoruz ?

İyice saçmalamışlar artık

Skodanın ! skoda Favoritli yıllarında

Vw nin skodayı degil
Skodanın vw i satın alması bugünler icin daha hayırlısı olurmuş sanki

Arkada disk olmadığı resmi büyütünce belli oluyor.

İd7 ye 2800 istiyorlar masada

Kampana farkını fiyattan düşmeleri lazım

IMG_20250119_200618.jpg
 
Vw id.7 icin yillik 22bin mtvyi unutmamak lazim. 1.5 tsi 2 kati vergi.
3-4 depo benzin eder.
 


Geri
Üst