Kadrandaki/navigasyondaki hız, hangisi doğru?


Terms

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
11 May 2015
Mesajlar
3,684
Tepkime puanı
7,856
Araç
Golf 7 1.4 TSI 125 DSG Highline
Merhaba arkadaşlar.

Nokia akıllı telefonlardaki Navigasyonla beraber araba kadranındaki hız ile navigasyondaki hızın farklı olduğunu farkettim.

O zamandan bu yana kullandığım araçlar Linea, Focus, Volvo S60, jetta ve son Golf

Bu araçların hepsinde de navigasyondaki hız daha düşük.
Örnek verecek olursam
Linea kadran 100Km/s iken Navigasyon daki hız 93-94Km/s oluyordu.
Diğerlerinin tamamında CC vardı ve CC 100km/s yaptığımda Navigasyon 96-97Km/s gösteriyor.

Araçların tamamı fabrikasyon jant ve lastikte ölçüsünde kullandım.

Bu farkın sebebi nedir?

Kullandığım Navigasyon uygulaması  Here We Go ücretsiz reklamsız full sürüm üstelik haritalarını içerisinden telefona indirirseniz internetsiz de kullanabiliyorsunuz.
İnternet üzerinden kullanımda anlık yol durumu da var.

HERE WeGo

Samsung Galaxy S8

 
Kullandığınız navigasyon uygulamasının bir önemi yok, önemi olan kullandığınız cihaz, bu ister nokia ister iphone olsun içlerinde gayet iptidai bir gps anteni var, hata payı çok yüksek çünkü kullanıcının ihtiyacı yok, bu hata payı 10 metreyi bulabiliyor, bu hata payı yüzünden hızınız olduğundan farklı çıkıyor. Hata payı 1-2 Cm olan gps cihazları 10 bin euro gibi fiyatlardan başlıyor, gps üzerinden hız tahmini gecikmeli ve hata payı yüksek, etkileyen bir çok faktor var.

 
Uygulama ile gps verileri farklılık göstermez.

Telefonun aldığı gps verisi sabittir.

Telefon ve araç kameralarında denemem üzere tespitiniz doğrudur.

 %10 olayı zaten hak değil sadece geçiş yaparken ya da küçük hataları tolere etmek için.
Bu farkın içinde araçların farklı ebat jant lastik değişimlerinde olan %3 pay da düşünülerek böyle olduğunu düşünüyorum.

Radar ölçümleri yanlış hatırlamıyorsam, gps versine yakın ve radar aracından karşı tarafa sinyal (radyo dalgası) gönderip o sinyalin radar aracına geri gelmesi ile ölçülüyor diye biliyorum. 

Uyulması gereken göstergedir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@PassificGolf7Bende navigasyon diye düşünüyorum.
Kaldıki kullandığım Volvo S60 ta fabrikasyon navigasyon vardı o da Here idi.
Fabrikanın  koyduğu navigasyon ile araç arasında da 3km/s hız farkı vardı. Navigasyon daha düşük gösteriyordu.

@Byazici@Culture33 Kadran doğru ise neden Navigasyondaki hız ile karayollarının bazı yerlere koyduğu hız gösteren tabelalar aynı iken kadran daha yüksek?

 @ogzogz Kullandığım hiç bir araçta fabrika montajı dışında jant lastik ölçüsü olmadı.

Ek bir bilgi daha Golf 7 1.4 TSI Highline 225 45 17 jant lastik.
Cuma günü mersine gittim geldim otoyolda bu durumu tekrar kıyasladım.
CC  100 yapıyorum aracı navigasyon 97
CC  120 yapıyorum aracı navigasyon 116
CC  132 yapıyorum aracı navigasyon 128
CC  135 yapıyorum aracı navigasyon 130

 
 @ogzogz Kullandığım hiç bir araçta fabrika montajı dışında jant lastik ölçüsü olmadı.
Ben farklı jant lastik kullanıyorsunuz diye yazmadım.

İnsanların farklı ebatlarda jant lastik kullanabilecekleri düşünülerek bu şekilde bir farkın olduğunu ve oluşacak hata paylarını tolere etmek için de hız limitlerindeki %10 payın eklediğini düşünüyorum.

Hem hız sınırına düşmemek hem de risk açısından gösterge dikkate alınmalıdır. 

 
Ben farklı jant lastik kullanıyorsunuz diye yazmadım.

İnsanların farklı ebatlarda jant lastik kullanabilecekleri düşünülerek bu şekilde bir farkın olduğunu ve oluşacak hata paylarını tolere etmek için de hız limitlerindeki %10 payın eklediğini düşünüyorum.

Hem hız sınırına düşmemek hem de risk açısından gösterge dikkate alınmalıdır. 
Yanlış anlaşıldıysam özür dilerim sizi itham etmek değildi amacım.
Bilgi vermekti orjinal olduğuna dair.

Bu durumda Navigasyona göre gidersem radar cezası yemem diye düşünüyorum.
Gerçi navigasyonu sadece bilmediğim yerde açıyorum ancak nav ile kadran arası farkı ezberledim artık.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yanlış anlaşıldıysam özür dilerim sizi itham etmek değildi amacım.
Bilgi vermekti orjinal olduğuna dair.
Bu durumda Navigasyona göre gidersem radar cezası yemem diye düşünüyorum.
Gerçi navigasyonu sadece bilmediğim yerde açıyorum ancak nav ile kadran arası farkı ezberledim artık.
Hız sınırı 120 olan yerde hızınızı gps e göre 132 yaparsınız yersiniz.
 
Yanlış anlaşıldıysam özür dilerim sizi itham etmek değildi amacım.
Bilgi vermekti orjinal olduğuna dair.

Bu durumda Navigasyona göre gidersem radar cezası yemem diye düşünüyorum.
Gerçi navigasyonu sadece bilmediğim yerde açıyorum ancak nav ile kadran arası farkı ezberledim artık.
Yok hayır ben de ayrıntı yazdım sadece.

Navigasyon hızı gerçek hıza yakındır.

Yani cezalarda oranları belirlenirken %10 - %30 arasında aşmak gibi basamakları olduğu için gps verisine göre de ortalama 5 km/hız fark ile sorun olmaz.

Ancak 50 km hız sınırı olan yerlerde hızı kontrol etmek zor olduğundan %10'u fark düşününce  5 km/lık fark çok çabuk kapanır ve radara yakalanılabilir. 

Aslında çok da dikkat etmedim aradaki farka ancak hız arttıkça fark açılıyor muydu sabah sabah tam çözümleyemedim. Ona bi bakmam lazim :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hız sınırı 120 olan yerde hızınızı gps e göre 132 yaparsınız yersiniz.
Bunu neden yapayım ki?

Hız sınırı 120 olan yerde kadran 134-135 yapsam CC ile. Navigasyona göre zaten 129-130 olacağından radar ceza yazmamalı.

 
@Termsnavigasyonda gps lerden aldığı sinyalleri size iletir kalibresi 0 hatayla yapılsa bile, yol durumları sinyal alımını veya sinyal geçişlerindeki sapmaları hissetmeyebilir, ama kadranlarda bire bir verileri aldığı için kadranlar daha doğrudur, 

bu sapmaları yüzdelik olarak hesaplamalısınız dikkat ederseniz 100 ve 135 km hızlarda aracı sürmüşsünüz bu aralıkta da 3, 4 ve 5 km lik sapmalar meydana gelmiş, hız arttıkça belli bir oranda sinyal alımı geçişleri zayıflıyor.

ve şunu demişsiniz "Kadran doğru ise neden Navigasyondaki hız ile karayollarının bazı yerlere koyduğu hız gösteren tabelalar aynı iken kadran daha yüksek?"  onlarda da hız algılayıcıları vardır. siz şunu deneyin, aracınızla giderken radardan geçtiğiniz de hemen sağa çekip kaç ile geçtiğinizi memur beye sorun. en azından sizin aklınızda soru işareti kalmayacaktır.

farklı bir durum da var, o da hız sınırlamasında cezayı %10 ve üzerinde kullanınca hızdan ceza yiyorsunuz, 80 ile giderken 87 ile ceza yemezsiniz ama 88 ile ceza yersiniz. diyelim ki 85 ile gidiyorsunuz ama radara 88 ile girdiniz cezayı yediniz. o zaman ne yapacaksınız, en azından elinizde üreticinin sorumluluğunda olan verileri bire bir alan/aldığına inandığımız bir sistem var. bunun üzerinden giderseniz cezanız yüksek oranda iptal edilebilir, ama yok ben navi ile gidiyorum derseniz iş değişir. 

 
bu sapmaları yüzdelik olarak hesaplamalısınız dikkat ederseniz 100 ve 135 km hızlarda aracı sürmüşsünüz bu aralıkta da 3, 4 ve 5 km lik sapmalar meydana gelmiş, hız arttıkça belli bir oranda sinyal alımı geçişleri zayıflıyor.
Anladım Mehmet bey siz ısrarla arac doğru gösteriyor diyorsunuz.
Ben de diyorum ki araç %3 fazla gösteriyor.

Yani araç 100 gösterirken gerçekte 97 ile gidiyor, bu durumda araç 150 gösterirken araç 145,5 la, 200 gösterirken de 194 le gidiyor ben böyle düşünüyorum.

Geçen yıl Eskişehir'den Ankaraya geçerken CC 115Km/s ayarlıydı Navigasyon 111/112km/s ara ara değişiyordu. Yoldaki Arabanın Plakasını ve hızını gösteren tabela da Hızınız 111Km/s yavaş yazıyordu.

Bence aracın gösterdiği hızdan gerçek hız %3 daha düşük. Bu durumda da Navigasyonun hızı daha doğru.

 


Geri
Üst Alt