Kadrandaki/navigasyondaki hız, hangisi doğru?


Bunu anlamadım hocam.

Aşımdan kastım o 121 km/h hızı aşmak zaten.

Kadrana göre 121'e sabitledim gidiyorum sorun yok.

1 km/h aştığımda dahi ceza yiyeceğim için navigasyona göre 121 km/h, kadrana göre hangi hıza tekabül ediyorsa -mesela 128 km/h- ona göre cc ayarlayıp riske girilmez demek istiyorum.

Kadranı referans almak daha güvenli bu anlamda.
İşte bu soruları ortadan kaldırmak için gösterge hızı ile gps hızı farklı.

Ve evet gps doğru ya da doğruya yakın ancak biz göstergeye göre hareket etmeliyiz. 

 

@frknyldrm Radar cihazlarının %10 hata payı vardır. siz hızınızı 121 sabitlediğinizde radar sizin hızını tam doğru ölçse 121 ölçecektir. Polis bu hızı radarın tam ölçttüğünü bilemez .Bilemeyeceği için ceza yemezsiniz. Ancak radar siz 121 sabit hızla giderken çok düşük bir ihtimalde olsa hızınızı 124 veya 125 ölçebilir. O zaman siz ceza yersiniz. Burada  siz benim hızım 121 idi derseniz yediğiniz cezanın doğru bir şekilde yazıldığını onaylamış olursunuz.

110 olan yerde 110  u geçme hakkınız aslında yok .Ancak hata payından dolayı radarda 122 görünene kadar ceza yemezsiniz.

 
Konu bir anda cezalara gelmiş ama ben yine de yazayım :)  

Bu konu üzerine ciddi bir test yapıp arabanın GPS hızını, OBD deki hızını ve kadrandaki hızını ölçüp karşılaştırmış biri olarak söylyorum(fotolar ve ELM327 cihazı ile alınmış ekran görüntülerim vardı ama şimdi bulamadım), golflerde ve birçok araçta kadran hızı yaklaşın 5 km/s daha hızlı gösteriyor.  Düşük hızlarda bu fark daha küçük olabiliyor. Ben 140 km hıza kadar 10 km/s hız aralıkları ile test ettim ve kadran hızı ile OBD hattındaki hız arasında bu şekilde fark vardı. GPS hızı ise OBD hattındaki hız ile yaklaşık aynı idi. 

Kadraandaki bu yüksek gösterim otomobil üreticilerinin yüksek hızdan kaçındırmak için uyguladıkları bir politika bence.

Uzun yolda ortalama hıza göre gideceğiniz yere varış saatini hesaplarsanız muhtemelen geç kalırsınız :)  Başıma geldi ondan biliyorum :)  

Çünkü Golfte artalama hız kadranda ki hız bilgisine göre hesaplanır. Önceki aracım Kia rio da bu bilgi obd deki hıza göre hesaplanıyordu. Yani 100 km ye hız sabitleyici ile sabitlayip ortalama hızı  sıfırlayınca bir süre sonra gelen yeni dğer 95 km geliyordu. Aynı şeyi golfte denerseniz ortalama hız billgisinin 100 geldiğini görürsünüz. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İşinizi garantiye alın 10 km yavaş gidin ne olacak 110 luk yerde 121 e sabitlemek de neyin nesi :)

100 e sabitleseniz 1 saate 21 km 10 saate 210 km fark eder hem yakıtta tasarruf hemde yüksek cezalardan kurtulma yontemi...

adrenalin ihtiyacı varsa onu bilemem ama 

Supheniz varsa En güzeli servise araç girdiğinde gösterge konturol talep edin ucretsiz ölçüm size sunuyorlar 

Ki bizim araçlarda 2 çeşit hem dijital hem analog gösterge mevcut lastik ebatları orjinal ise hata payı düşük servisten öğrendim ve aracımi olcturmustum...

Aracinizdan emin olun GPS çok da önemli değil derim 

Yine de karar sizin 

 
Arkadaşlar zaten konuyu Kadrandaki/navigasyondaki hız, hangisi doğru? netleştirmek için açmış tım iş döndü dolaştı trafik cezalarına sardı.

Ben 5yıl önce emekli oldum emekli olduğumdan bu yana kendi aracımla seyahat ediyorum ve şehirler arası hızım hep aşağıdaki gibidir. Nadiren değişiklik gösterir.

Otoyol 125 CC
Bölünmüş  yol 115 CC
Çift yönlü Yol 95 CC

Emekli olmadan önce şirket aracı vardı ve allah ne verdiyse. Şimdi emekliye dokunur trafik cezası.

 
Devletlerin veya firmaların düşük hız istemesinden ziyade ben üreticilerin yakıt tüketimini düşük göstermek ve emisyon değeri vs. nedeniyle kadrandaki hızın gerçek hızı göstermediğini, (bunu da gıdalardan bildiğimiz artı eksi gramaj farkı gibi tolerelerle kılıfına uydurduklarını)  düşündüm meşhur şüpheciliğimle (vw zaten mimli bu konuda) ☺️ sadece şahsi tahminimdir, doğru bilgi olmayabilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Deneme yapmak için yola çıktım. Maalesef şehiriçi ve veriler aşağıdaki gibi

Kayıt altına alınan maksimum veriler:

Gösterge 52-53 km/h 

Obd girişi verisi 51 km/h

Telefon gps'i 50,5 km/h

Kamera gps'i 50 km/h

Gösterge ve kamera buçuklu kayıt yapmıyor. 

Burada Obd girişi ile dijital gösterge verisi arasındaki fark da buçukları yuvarlamada oluşmuş olabilir. Telefonun verileri alma süresi ile yakalayamamış da olabilir. Muhtemelen yüksek süratte bu da eşitleniyor olabilir.

Daha yüksek süratte sabit deneme yapılırsa daha doğru sonuç olur, denemek lazım, şimdilik bu kadar.

 
@frknyldrm Radar cihazlarının %10 hata payı vardır. siz hızınızı 121 sabitlediğinizde radar sizin hızını tam doğru ölçse 121 ölçecektir. Polis bu hızı radarın tam ölçttüğünü bilemez .Bilemeyeceği için ceza yemezsiniz. Ancak radar siz 121 sabit hızla giderken çok düşük bir ihtimalde olsa hızınızı 124 veya 125 ölçebilir. O zaman siz ceza yersiniz. Burada  siz benim hızım 121 idi derseniz yediğiniz cezanın doğru bir şekilde yazıldığını onaylamış olursunuz.

110 olan yerde 110  u geçme hakkınız aslında yok .Ancak hata payından dolayı radarda 122 görünene kadar ceza yemezsiniz.
Hocam olaya ceza yemek/yememek olarak değil de "hangi dilimden ceza yemeliyim?" diye bakarsak benim hız sınırının 120 olduğu yolda 165 ile yediğim cezaya itiraz etmek içn mantıklı bir gerekçem olmuş olur.

%10 hata payı var demek 165 ölçülen hızımın gerçekte 150 olması demek ki bu koşulda bir alt dilimden ceza yemem gerekiyor.

Hız koridoru bu konuda en sağlıklı ölçümü veren yöntem muhtemelen, onda böyle bir ihtimal yok. İki nokta arası mesafe belli, zamandan hız hesaplanıyor. Fakat nokta radarlar için itiraz yolu açılır bu "hata oranı" durumu ile.

 
Bu ceza dilimi mevzusundan @ogzogzhocam da bahsetmişti benim cezam sebebiyle.

Bu hata oranı tamamen belirsiz bir durum olduğu için itirazların da kabul edilmemesi için bir sebep olmaması lazım aslında. 

 

Bu ceza dilimi mevzusundan @ogzogzhocam da bahsetmişti benim cezam sebebiyle.

Bu hata oranı tamamen belirsiz bir durum olduğu için itirazların da kabul edilmemesi için bir sebep olmaması lazım aslında. 
Furkan hocam. Radarda hata payı diye birşey yok bilginize.
O radar daki vatandaşlar uyarı için hız belirliyorlar. Örnek ; otoyol da ise radardaki memurların bazıları uyarıyı 133,  bazıları 135 bazıları ise 140 ayarlıyor. uyarı 140 ayarlı radardan 135 le geçerseniz ceza yemezsınız. Doğrusu 133 ayarlaması kurallara göre ancak çok yoğun zamanlarda az çevirme için 140 a kadar çıkarabiliyorlar uyarıyı.

Diğer bir örnek Adanada bulvarların tamamına yakınında aksi belirtilmedikçe hız sınırı 60.
Radar ceza yazmak için uyarı 67 ayarlı.

 

Geri
Üst Alt