Kadrandaki/navigasyondaki hız, hangisi doğru?


@Terms Kanunda hata payı diye bir şey yok. Ancak  %10 luk tolerans radar cihazlarının hata paylarından dolayı mağduriyeti gidermek için kanuna bu şekilde yazıldı. 

Yakın bir zamanda 122 km ile ceza yiyen bir sürücünün cezasını mahkeme iptal etti. 110 km lik bir yolda %10 luk tolerans olan 121 km lik hızı radar cihazları çok hassas bir şekilde ölçmez dedi mahkeme. Bu yüzden 122 km lik hızın 121 mi 120 mi olduğu bilinemez. Ceza iptal oldu. 

O yüzden 121 hız sınırı olan bir yerde sizin hızını radar 125 ölçse ceza yersiniz. Ancak gerçek hızınız olan 121 olduğu için ceza yememeniz gerekir. O yüzden % 10 luk toleransı sonuna kadar kullanmayın derim. 

@frknyldrm yani şansınızı deneyebilirsiniz. Hakimin olaya yaklaşımı da önemli. 165 ile girmişsin işte öde de diyebilir. 165 % 10 aşağı olan 148,5 dan da değerlendirebilir. Sonuç olarak sizin net hızınız 165 değil. Ama şansınızın çok az olduğunu düşünüyorum. 

 

@Terms dogru olan kdrandir nav sinyali uyduya gidip geri donmesi vs gibi sebeblerden birkac km eksik yansir radar cezalari kesilirkenki yuzde 10 luk limit artirimida bu sebebtendir kadran dogru bilgidir 

 
@Terms Kanunda hata payı diye bir şey yok. Ancak  %10 luk tolerans radar cihazlarının hata paylarından dolayı mağduriyeti gidermek için kanuna bu şekilde yazıldı. 

Yakın bir zamanda 122 km ile ceza yiyen bir sürücünün cezasını mahkeme iptal etti. 110 km lik bir yolda %10 luk tolerans olan 121 km lik hızı radar cihazları çok hassas bir şekilde ölçmez dedi mahkeme. Bu yüzden 122 km lik hızın 121 mi 120 mi olduğu bilinemez. Ceza iptal oldu. 

O yüzden 121 hız sınırı olan bir yerde sizin hızını radar 125 ölçse ceza yersiniz. Ancak gerçek hızınız olan 121 olduğu için ceza yememeniz gerekir. O yüzden % 10 luk toleransı sonuna kadar kullanmayın derim. 

@frknyldrm yani şansınızı deneyebilirsiniz. Hakimin olaya yaklaşımı da önemli. 165 ile girmişsin işte öde de diyebilir. 165 % 10 aşağı olan 148,5 dan da değerlendirebilir. Sonuç olarak sizin net hızınız 165 değil. Ama şansınızın çok az olduğunu düşünüyorum. 
Hocam geçmiş zamanda yaptığım bir yurtdışı alışverişi için belirlenen gümrük vergisinin yanlış hesaplandığı kabul edildiği halde paramı geri alamadım. Teoride itiraz etmek mantıklı fakat pratikte ben de çözüm alınabileceğini sanmıyorum.

Bu arada 165*0,9=148,5 hesabı bizi yanlış sonuca götürür. Çünkü 165 in içerisinde hata payı da var, net hız da var. 165*0,9 yaptığınızda hatayı da düşüyorsunuz, net hızın %10'unu da düşüyorsunuz.

Net hızım 150, bunu %10 yanlış hesaplasam 150*1,1=165 km/h yapar. %10 hata olduğunu kabul edersek net hızım 150 oluyor yani.

 
@Terms dogru olan kdrandir nav sinyali uyduya gidip geri donmesi vs gibi sebeblerden birkac km eksik yansir radar cezalari kesilirkenki yuzde 10 luk limit artirimida bu sebebtendir kadran dogru bilgidir 
Hocam modifiye ile uğraşanlar süre alırken gps tabanlı cihazlar kullanmıyorlar mı?

Boşuna uğraşıyorlar o zaman, kadranın videosunu çekip doğru süreyi alabilirler.

 
Hocam modifiye ile uğraşanlar süre alırken gps tabanlı cihazlar kullanmıyorlar mı?

Boşuna uğraşıyorlar o zaman, kadranın videosunu çekip doğru süreyi alabilirler.
kendim gps ve uydu sektorunde olan biri olarak sunu diyebilirimki gps sinyalleri yanilticidir sizin dediginizden yola cikarsak 120 ile gittiginiz yolda neden polisin radari sizi 115 le gitti goruyor ozaman  kadran gecikmesiz hizi gosterir ama suda var bazi araclarimizda jant lastik vs degisimlerle ufak tefek bir iki km sapmalar olabiliyor gps eksik gostermesi cihazin uyduya cikmasi tekrar veri tabanina inmesi gibi faktorlerden gps yada radar ile yapilan olcumlerde bundan dolayi 8 km kadar bir hata olabilmekte iste zaten trafik cezalarinda yuzde 10 luk bir limit asimi aslinda bize hadi bizdende bir 10 km olsun dediklerinden degil 😀bu hatadan dolayi hatta size baska bir ornek vereyim

mesela yqgisli havalarda bizlere ceza yagdiran trafik radarlari pek calistirmazlar cunki islak zeminle alinan veriler kuru zeminle alnanlarla farklidir bu yuzden ornek acilmis trafik cezasi itirazlarindada emsal teskil edicek iptaller vardir 

 
Son olarak bende bir yorum yazayım  :)

GPS ile ölçüm sırasında gittiğiniz yolun eğimi de önemli, yani sabit hızda yokuş çıkarken veya inerken okuduğunuz değer düz yolda okuduğunuz değerden düşük olur. Ama aracın kadranı hep aynıdır.. Sebebi olarak gbs sinyali yerküre üzerinde hareket halinizdeki konum değişikliğine göre hesap yapar. Misal, 10km'lik dik bir rampayı çıktığınızda kuşbakışı görünüme göre aslında 10km mesafe kat etmemişsinizdir. Yine örneğin dümdüz bir yolda 10km kat ettiğinizde, aynı yolu düz ama inişli çıkışlı bir şekilde gittiğinizde kat edeceğiniz mesafe 10km'den fazla olur.

Anlaşılması adına, bir tepeye düz çıkıp yine diğer taraftan düz bir şekilde indiğinizde kat ettiğiniz mesafe ile aynı tepeyi içinden geçen bir tünelden gittiğinizde kat ettiğiniz mesafe farklıdır.

GPS, dünya üzerindeki konum değişikliğine göre ölçüm yapar, araçlar ise tekerleklerin konum değişikliğine göre ölçüm yapar.

Bazı yollarda kilometre başlangıcı ve bitişi gibi ibareler vardır. En güzeli aracınızı bu tip yerde denemeniz olacaktır. Km başlangıcında km'yi sıfırlayın, km sonunda tabeladaki değer ile sizin kat ettiğiniz km aynı ise, yolda giderken kadrandan okuduğunuz değer doğru demektir. Yanılma var ise, yanılma payı oranında hız gösterenizde farklı gösteriyor demektir.

Hız= mesafe / zaman

Saygılar,

 
kendim gps ve uydu sektorunde olan biri olarak sunu diyebilirimki gps sinyalleri yanilticidir sizin dediginizden yola cikarsak 120 ile gittiginiz yolda neden polisin radari sizi 115 le gitti goruyor ozaman  kadran gecikmesiz hizi gosterir ama suda var bazi araclarimizda jant lastik vs degisimlerle ufak tefek bir iki km sapmalar olabiliyor gps eksik gostermesi cihazin uyduya cikmasi tekrar veri tabanina inmesi gibi faktorlerden gps yada radar ile yapilan olcumlerde bundan dolayi 8 km kadar bir hata olabilmekte iste zaten trafik cezalarinda yuzde 10 luk bir limit asimi aslinda bize hadi bizdende bir 10 km olsun dediklerinden degil 😀bu hatadan dolayi hatta size baska bir ornek vereyim

mesela yqgisli havalarda bizlere ceza yagdiran trafik radarlari pek calistirmazlar cunki islak zeminle alinan veriler kuru zeminle alnanlarla farklidir bu yuzden ornek acilmis trafik cezasi itirazlarindada emsal teskil edicek iptaller vardir 
Bu konu da çözüme kavuşturamayacağımız konulardan birisi olacak muhtemelen. :)

...

GPS, dünya üzerindeki konum değişikliğine göre ölçüm yapar, araçlar ise tekerleklerin konum değişikliğine göre ölçüm yapar.

...
Tekerleklerin konum değişikliğine göre ölçüm yapmak ne demek anlamadım hocam. 

Araçta hız ve mesafe ölçümü devir üzerinden yapılıyor, aynı şeyi söylüyorsanız ben anlayamadım kusura bakmayın.

Hız=Yol/Zaman=(Devir Sayısı*Tekerlek çevresi)/Zaman

 
Önümüzde mis gibi kadranimiz var iken ne diye aksiyon ararız ki :)

 
@frknyldrm cümle düşük olmuş kusura bakmayın. " Tekerleklerin konum değişikliğine göre " 

Evet, devir ile ölçüm yapıyor ama bildiğiniz gibi bir aracın 1 devirde kat ettiği mesafe tekerlek çapına göre değişiyor. Lastikteki ufak bir farklılık, kat ettiğiniz mesafeyi etkileyeceği gibi kadrandaki hız göstermesini de etkileyecektir. ( ciddi farklar olmayacaktır ama diş kalınlığı azalan veya havası az bir lastik, sıfır ve havası uygun durumdaki haline göre daha fazla dönecektir. Misal, abs sensörleri üzerinden lastik uyarı sistemi bu mantıkla çalışır )

Bundan dolayı yukarıda da yazdığım gibi, eğer mevcut tekerlekleriniz ile kat ettiğiniz mesafe aracın km sayacı ile örtüşüyorsa hız göstergenizinde doğru gösteriyor anlamına gelmesi gerekir.

 
@Terms araclarla ilgili bir tv programinda dinlemistim.Aracin kadraninda gosterdigi anlik km degeri reel de gittiginizden 5km dusuk oluyor.Bunu da zaten aracla giderken navigasyon acinca goreceksiniz.Bunun sebebi farbrika cikisli olarak araclarda bu km kalibrasyonu boyle yapiliyormus.Hiz kontrollerine yakalandiginizda ceza sinirinda arac kullanimi onlenmesi icinmis.

 

Geri
Üst Alt