@Adv_Dbl
Değerli Hocam
Bahsini ettiğiniz eksik olduğunu düşündüğünüz bilgiler doğru.
Renault'ta durum farklı olabilir ve bağımsız ile torsiyon çubuğu tarzındaki süspansiyon sistemlerinin arasında bir sistem kullanılıyor olabilirler ama bizde maalesef durum aktardığım gibi.
Bunu anlamak için fotoğraflara bakmak yeterli.
Değerli
@calik Hocam hatam varsa düzeltme yapabilir..
@silvershadow Yine harika bir konu açmışsınız, teşekkürler. O resimleri geçen yıl görmüş idim, sonra bu konuya eklemek için epey aradım bulamadım, siz bulmuşsunuz çok sevindim. Kaynağını da ekleyebilir misiniz zahmet olmaz ise.
Söylediklerinizde bana göre yanlış bir durum yok. Birçok arkadaşımız da ayrı ayrı doğru tespitler yapmış.
Ben esasen Motor konusunda çalışıyorum. Bu durumu ise Taşıt > Taşıt Dinamiği konusunda çalışan arkadaşıma sordum. O da resimlerin kaynağını özellikle sordu, siz ekleyince ben de kendisine ileteceğim. Bazı yorumları oldu, onları aktaracağım:
1. fotodaki yatma hareketi için yorumu:
- Resimler aynı anda alınmamış
- Taşıtların süspansiyon ayarları (yay - amortisör vb. aynı değil)
- Taşıtların hızları aynı değil: Özellikle üstteki bağımsız olan taşıtın lastik yanak yüksekliğine ve alttakinin yanak yüksekliğine bakın, lastiklerin üst taraflarındaki yükseklikler aynı olduğu halde, yatan araçta (mavi araç) lastiklerin altında yanak yükseklikleri neredeyse kalmamış. Yani Gri araca göre mavi araçta "yanal ivme" çok fazla ve çok hızlı "gri araca göre".
- Bağımsız süspansiyon ile burulmalı aksın yana yatmaya teorik olarak etkisi de yok
- Gri araçta sadece bağımsız süspansiyon yok ilave olara DCC de var
dedi. Yani "aynı koşullarda test yapılmış olsa idi" virajdaki durum teorik olarak da uygulama olarak da olamaz dedi.
2. fotodaki kafa vurma hareketi için yorumu:
- Frenlemenin aynı şiddette ve aynı şekilde olup olmadığı kesin değil
- Torsional Beam Axle ile Multi-Link Rear Suspension taşıtlarının, süspansyion yapısı ve kütleleri nedeniyle "pitch" yunuslama moment eksenlerinin değiştiği ve bu nedenle bir miktar bu fotodaki farka neden olabileceğini, ancak bu kadar bariz fark olmasının zor olduğunu
söyledi.
Yani benim düşündüğümün aksine 1. fotodaki etkinin değil de 2. fotodaki etkinin olabileceğini (ancak tam olarak eşit şartlarda test gerçekleştirilmiş olsaydı fotodaki kadar fark olmayacağını) söyledi.
Ben Golf 7 aldığımda kendisi 2. Golf 6 sını kullanıyodu ve bu konuyu üzülerek ona "Benim taşıtta arkası Torsional Beam Axle" diye dert yanmış idim. O da bariz bir fark hissedemezsin demiş idi. Sonra bunu Almanya'daki çalışma arkadaşına da sorduk "Neden bağımsız süspansiyondan kısmen vaz geçildi?" diye. O da cevap olarak "normal bir kullanıcı aralarındaki farkı ömrü hayatı boyunca hiç ama hiç fark edemez ki !" demiş idi.
Zaten benzer cevapları nerelerde farklar olduğunu buradaki kullanıcılar da söylemiş.
Özetle:
- Bu fotolardaki kadar fark yok
- Torsional Beam Axle sadece "düz gidiş" seçeneğinde doğası gereği Multi-Link Rear Suspension tasarımından iyi iken
- Multi-Link Rear Suspension ise kasis vb. yol etkilerini sönümlemede + virajlarda (sınır koşullarına çok yakın iseniz) daima daha iyi. Ayrıca bu tasarımda doğası gereği daha kötü olan "düz gidiş" özelliği de alınan özel tedbirlerle iyileştirilerek en az Torsional Beam Axle seviyesine getiriliyor.
Sonuç olarak
1. Multi-Link Rear Suspension her zaman için daha iyi, karmaşık ve pahalı
2. Torsional Beam Axle farkını ancak bazı kasis geçişlerinde ve neredeyse hiçbir zaman ulaşamayacağımız yanal ivmelerde görebiliyoruz. Bunun için ölmek ile kalmak arasındaki sınırlarda olmak gerekiyor.
3.
@silvershadow Murat Beyin güvenlik açısından zaaf var mı endişesi için de "yok" diyebiliriz. Zaten ESP ile sistem yeterince destekleniyor .
Arkadaşımın söyledikleri bunlardı.
Selamlar.