@DoğanARABACI hocam gözükmüyor resminiz. Tekrar atabilir misiniz linki ?

 
Bu hususta çok uzun yıllar 1998-2000 arası Renault Concorde 2003-2010 Renault Laguna I 2.0 S ve 2011-2016 arasında Renault Laguna II 2.0 Turbo kullanmış ve hepsinin Torsiyonlu arka süspansyona sahip araçlar oldukları dikkate alındığında sanırım ki bir kaç söz söylememde umarım mahsur yoktur. Torsiyonlu sistem konusunda ilk mesajdaki bilgi genel itibariyle doğru olsa da eksiklik içermekte. Şöyle ki; sistem dümdüz bir boruya bağlı sabit aks gibi algılanıyor ne yazık ki bu öyle bir şey değil iki tekerlekten gelen duz hat ortada çelik burulma dirençli bir bilya vasıtası ile kontrol edilir! Yani başka bir deyişle aslında bir tekerlek yukarı kalktığında diğer tekerlek onunla birlikte kalkmaz. Evet birbirinden tamamen bağımsız değildir ama bütünüyle de birbirine bağlı değildir orta kısım hareketli parçadan oluşmaktadır. Golf te kullanılan sistem belki biraz daha farklı çalısıyor olabilir ama ama Renault da sistemin çalışması bu şekildedir. Golfte bu sistem inanın zaman zaman yıllardır butun yatırımını torsiyona yapmış Renault un sisteminden bile daha iyi çalışmakta. uzun yıllar bu tarz araç kullanmış biri olarak bunu rahatlıkla ifade edebilirim. Torsiyonlu sstemde yol tutuştan sıkıntı yaşayan arkadaşlarımın bence lastik hava basınçları, lastik aşınmışlık durumları ve özellikle de lastik yanak yüksekliği ciddi etken oluşturuyor. Highline daki 45 yanak ile yol tutuş neredeyse mükemmel seviye de en azından kendi aracım için bu böyle. Pek çok arkadaşımın da ifade ettiği üzere normal kullanımlarda iki süspansyon arası farkı anlayabilmek neredeyse imkansiz.   

 
@Adv_Dbl

Değerli Hocam 

Bahsini ettiğiniz eksik olduğunu düşündüğünüz bilgiler doğru. 

Renault'ta durum farklı olabilir ve bağımsız ile torsiyon çubuğu tarzındaki süspansiyon sistemlerinin arasında bir sistem kullanılıyor olabilirler ama bizde maalesef durum aktardığım gibi.

Bunu anlamak için fotoğraflara bakmak yeterli. :)

Değerli @calik Hocam hatam varsa düzeltme yapabilir..

 
Bu hususta çok uzun yıllar 1998-2000 arası Renault Concorde 2003-2010 Renault Laguna I 2.0 S ve 2011-2016 arasında Renault Laguna II 2.0 Turbo kullanmış ve hepsinin Torsiyonlu arka süspansyona sahip araçlar oldukları dikkate alındığında sanırım ki bir kaç söz söylememde umarım mahsur yoktur. Torsiyonlu sistem konusunda ilk mesajdaki bilgi genel itibariyle doğru olsa da eksiklik içermekte. Şöyle ki; sistem dümdüz bir boruya bağlı sabit aks gibi algılanıyor ne yazık ki bu öyle bir şey değil iki tekerlekten gelen duz hat ortada çelik burulma dirençli bir bilya vasıtası ile kontrol edilir! Yani başka bir deyişle aslında bir tekerlek yukarı kalktığında diğer tekerlek onunla birlikte kalkmaz. Evet birbirinden tamamen bağımsız değildir ama bütünüyle de birbirine bağlı değildir orta kısım hareketli parçadan oluşmaktadır. Golf te kullanılan sistem belki biraz daha farklı çalısıyor olabilir ama ama Renault da sistemin çalışması bu şekildedir. Golfte bu sistem inanın zaman zaman yıllardır butun yatırımını torsiyona yapmış Renault un sisteminden bile daha iyi çalışmakta. uzun yıllar bu tarz araç kullanmış biri olarak bunu rahatlıkla ifade edebilirim. Torsiyonlu sstemde yol tutuştan sıkıntı yaşayan arkadaşlarımın bence lastik hava basınçları, lastik aşınmışlık durumları ve özellikle de lastik yanak yüksekliği ciddi etken oluşturuyor. Highline daki 45 yanak ile yol tutuş neredeyse mükemmel seviye de en azından kendi aracım için bu böyle. Pek çok arkadaşımın da ifade ettiği üzere normal kullanımlarda iki süspansyon arası farkı anlayabilmek neredeyse imkansiz.   
Tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Özellikle burulma çubuğu markasından gelen birisinin tecrübelerini duymak faydalı oldu.

Renault R9 larda o dediğinize benzer bir sistem var idi, yani yay yok, her teker bir burulma mekanizması ile aksa bağlı. Tekerlekler birbirine doğrudan bağlı değil.

Ancak daha sonraki Renault lar Laguna III, Megane, Fluence, Talisman bunlarda Golftekine benzer "Torsional Beam Axle" var. Yani bazı Golf tekilere benzer sistem. Siz de bu taşıtları kullanmışsınız. Ona rağmen VW yi daha başarılı bulmanız önemli bir bilgi.

Selamlar..

 
@Adv_Dbl

Değerli Hocam 

Bahsini ettiğiniz eksik olduğunu düşündüğünüz bilgiler doğru. 

Renault'ta durum farklı olabilir ve bağımsız ile torsiyon çubuğu tarzındaki süspansiyon sistemlerinin arasında bir sistem kullanılıyor olabilirler ama bizde maalesef durum aktardığım gibi.

Bunu anlamak için fotoğraflara bakmak yeterli. :)

Değerli @calik Hocam hatam varsa düzeltme yapabilir..
@silvershadow Yine harika bir konu açmışsınız, teşekkürler. O resimleri geçen yıl görmüş idim, sonra bu konuya eklemek için epey aradım bulamadım, siz bulmuşsunuz çok sevindim. Kaynağını da ekleyebilir misiniz zahmet olmaz ise.

Söylediklerinizde bana göre yanlış bir durum yok. Birçok arkadaşımız da ayrı ayrı doğru tespitler yapmış.

Ben esasen Motor konusunda çalışıyorum. Bu durumu ise Taşıt > Taşıt Dinamiği konusunda çalışan arkadaşıma sordum. O da resimlerin kaynağını özellikle sordu, siz ekleyince ben de kendisine ileteceğim. Bazı yorumları oldu, onları aktaracağım:

1. fotodaki yatma hareketi için yorumu:

- Resimler aynı anda alınmamış 

- Taşıtların süspansiyon ayarları (yay - amortisör vb. aynı değil)

- Taşıtların hızları aynı değil: Özellikle üstteki bağımsız olan taşıtın lastik yanak yüksekliğine ve alttakinin yanak yüksekliğine bakın, lastiklerin üst taraflarındaki yükseklikler aynı olduğu halde, yatan araçta (mavi araç) lastiklerin altında yanak yükseklikleri neredeyse kalmamış. Yani Gri araca göre mavi araçta "yanal ivme" çok fazla ve çok hızlı "gri araca göre".

- Bağımsız süspansiyon ile burulmalı aksın yana yatmaya teorik olarak etkisi de yok

- Gri araçta sadece bağımsız süspansiyon yok ilave olara DCC de var

dedi. Yani "aynı koşullarda test yapılmış olsa idi" virajdaki durum teorik olarak da uygulama olarak da olamaz dedi.

2. fotodaki kafa vurma hareketi için yorumu:

- Frenlemenin aynı şiddette ve aynı şekilde olup olmadığı kesin değil

- Torsional Beam Axle ile Multi-Link Rear Suspension taşıtlarının, süspansyion yapısı ve kütleleri nedeniyle "pitch" yunuslama moment eksenlerinin değiştiği ve bu nedenle bir miktar bu fotodaki farka neden olabileceğini, ancak bu kadar bariz fark olmasının zor olduğunu

söyledi.

Yani benim düşündüğümün aksine 1. fotodaki etkinin değil de 2. fotodaki etkinin olabileceğini (ancak tam olarak eşit şartlarda test gerçekleştirilmiş olsaydı fotodaki kadar fark olmayacağını) söyledi.

Ben Golf 7 aldığımda kendisi 2. Golf 6 sını kullanıyodu ve bu konuyu üzülerek ona "Benim taşıtta arkası Torsional Beam Axle" diye dert yanmış idim. O da bariz bir fark hissedemezsin demiş idi. Sonra bunu Almanya'daki çalışma arkadaşına da sorduk "Neden bağımsız süspansiyondan kısmen vaz geçildi?" diye. O da cevap olarak "normal bir kullanıcı aralarındaki farkı ömrü hayatı boyunca hiç ama hiç fark edemez ki !" demiş idi.

Zaten benzer cevapları nerelerde farklar olduğunu buradaki kullanıcılar da söylemiş.

Özetle:

- Bu fotolardaki kadar fark yok

- Torsional Beam Axle sadece "düz gidiş" seçeneğinde doğası gereği Multi-Link Rear Suspension tasarımından iyi iken 

- Multi-Link Rear Suspension ise kasis vb. yol etkilerini sönümlemede + virajlarda (sınır koşullarına çok yakın iseniz) daima daha iyi. Ayrıca bu tasarımda doğası gereği daha kötü olan "düz gidiş" özelliği de alınan özel tedbirlerle iyileştirilerek en az Torsional Beam Axle seviyesine getiriliyor.

Sonuç olarak

1. Multi-Link Rear Suspension her zaman için daha iyi, karmaşık ve pahalı

2. Torsional Beam Axle farkını ancak bazı kasis geçişlerinde ve neredeyse hiçbir zaman ulaşamayacağımız yanal ivmelerde görebiliyoruz. Bunun için ölmek ile kalmak arasındaki sınırlarda olmak gerekiyor.

3. @silvershadow Murat Beyin güvenlik açısından zaaf var mı endişesi için de "yok" diyebiliriz. Zaten ESP ile sistem yeterince destekleniyor .

Arkadaşımın söyledikleri bunlardı.

Selamlar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@silvershadow Yine harika bir konu açmışsınız, teşekkürler. O resimleri geçen yıl görmüş idim, sonra bu konuya eklemek için epey aradım bulamadım, siz bulmuşsunuz çok sevindim. Kaynağını da ekleyebilir misiniz zahmet olmaz ise.

Söylediklerinizde bana göre yanlış bir durum yok. Birçok arkadaşımız da ayrı ayrı doğru tespitler yapmış.

Ben esasen Motor konusunda çalışıyorum. Bu durumu ise Taşıt konusunda hem de "Taşıt Dinamiği" konusunda çalışan arkadaşıma sordum. O da resimlerin kaynağını özellikle sordu, siz ekleyince ben de kendisine ileteceğim. Bazı yorumları oldu, onları aktaracağım:

Çoğumuzun sandığının aksine 1. fotodaki yatma hareketi için yorumu:

- Resimler aynı anda alınmamış 

- Taşıtların süspansiyon ayarları (yay - amortisör vb. aynı değil)

- Taşıtların hızları aynı değil: Özellikle üstteki bağımsız olan taşıtın lastik yanak yüksekliğine ve alttakinin yanak yüksekliğine bakın, lastiklerin üst taraflarındaki yükseklikler aynı olduğu halde, yatan araçta (mavi araç) lastiklerin altında yanak yükseklikleri neredeyse kalmamış. Yani Gri araca göre mavi araçta "yanal ivme" çok fazla ve çok hızlı "gri araca göre".

- Bağımsız süspansiyon ile burulmalı aksın yana yatmaya teorik olarak etkisi de yok

dedi. Yani "aynı koşullarda test yapılmış olsa idi" virajdaki durum teorik olarak da uygulama olarak da olamaz dedi.

Devam edeceğim birazdan ..
Kaynak auto-motor-und-sport.de/Golf-Achsen-Mehrlenker-Achse-19-fotoshowImageNew- idi değerli Hocam :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Umuyor ve İstiyorum  ki Golf 8 de Dizellerde dahil olmak üzere Bağımsız Süspansiyon Kullanılsın :(' :'( :mad:

 
@Ender

degerli ender hocam bağımsız süspansıyon aracı yormuyor bıle söylediğinize katılıyorum vw  bugüne kadar böyle birşey yapmamıştı  :'(

 
frenaja etkisi varmı bilmiyorum ama geçen farkettim. ilk resimlerde de belli olyor biraz..

arka fren tertibatında , balata ve kaliperlerin disk üzerindeki konumları her iki sistemde farklı..

disk çapları farklı değildir ama disk üzerindeki yerleri değişik.. bağımsızda öndisklerin konumunda , torsiyonda diske 45 derecelik bi açı ile duruyor.

 
Değerli hocalarım pejo 307 gibi olmamasını temenni ederek 1.2 tsı siparişi verdim hoş olacaksada olur 6 ayda bir torsiyon bilyasımıydı takozumuydu değiştirilmiyodur heralde (fransıza fıransız kalıyorum bundan sonra )

 
Değerli hocalarım pejo 307 gibi olmamasını temenni ederek 1.2 tsı siparişi verdim hoş olacaksada olur 6 ayda bir torsiyon bilyasımıydı takozumuydu değiştirilmiyodur heralde (fransıza fıransız kalıyorum bundan sonra )
307, citroen gibi araclar torsiyonun dibi tabiri yerindeyse. Cok sesli çalışırlar ve sarsarlar. Ayrica ani frenlerde arkayi saga sola sallarlar. Golf un torsiyon oldugunu anlamak cok zor inanin bana.

Dogru tercih ?.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@ansolakdoğru söylüyorsun hocam arabanın arkası vurup vurup duruyodu 307 de

inşaallah allah utandırmaz golfte ...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar merhaba,

Bu gün 1.4 Tsi 122bg comfortline aracımı servise bıraktım , servisten 1.2 Tsi 110 bg DSG araç verdiler ve  sabah servisten işe gelirken aracı biraz denedim. Kim ne derse desin bağımsız süspansiyon ile torsiyon arasında fark var , ama bu durum Golf için geçerli onu belirteyim, 2. aracım A3'te aşağıda bahsettiğim durumları yaşamadım.

Bağımsız süspansiyonlu aracımla 60 ile girdiğim  keskin virajda  , torsiyon süspansiyon ile 55 ile girdim , arkadan hafif bir kayma eylemi gerçekleşti ve esp devreye girdi. Herhalde benim viraja giriş açım  farklı yada aracın lastiklerinde bir problem var diye düşündüm. 2. viraja geldiğimde gene benzer bir durum gerçekleşti yavaşladım ve kenara çekip lastikleri kontrol ettim. Lastikler aynı Hankook ve aracın km si hemen hemen aynı , lastiğin diş derinliğinde herhangi bir azalma göremedim.

Ayrıca sert frenlerde bağımsıza göre hafif de olsa öne yığılma var. Bozuk yollardan geçerken bağımsız süspansiyon daha konforlu hissettiriyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Uzun süre bağımsız süspansiyon sistemli golfler kullandım.hatta son aracım golf 6 esp siz  16.jant michelin. lastik vardı. şindi ki golfüm 7 tdi torsiyon sistem.17.pirelli lastikler var.hani kullanımda fark var mı? emin olun çok fark hissetmedim.hatta deseler ki bağımsız olanı 3 bin tl ucuz satılıyor tereddütsüz tercih ederim. eğer ki bağımsız-torsiyon farkı arıyorsanız fiat dobloya binin o zaman bağımsız ne torsiyon ne gayet iyi hissedersiniz ;)  herkese saygılar

 

Geri
Üst Alt