Bağımsız Süspansiyon ve Torsiyon Çubuklu Süspansiyon sistemi hakkında..

1.2 TSI  1.6 TDI'da kullanılan Sabit Askı Sistemi.

Bu sistemde tek bir metal dingil (torsiyon Çubuğu)  her iki tekerleği birbirine bağlar. Yani bir tekerlek üzerine gelen kuvvet ve oluşan titreşim diğer tekerleği de etkiler. Titreşimlerin fazla olması oldukça konforsuz bir sürüşe neden olmaktadır. Fakat bu askı sistemini meydana getiren parça az ve sistem basit olduğundan darbe dayanımı ve ömrü daha uzundur. Bu nedenle ağır taşımacılık yapan araçlarda sık kullanılan bir sistemdir.

Golf-Achsen-Verbundlenker-Achse-19-fotoshowImageNew-6ee07b52-652055.jpg




1.4 TSI ile 2.0 TSI ve 2.0 TDI'da kullanılan Serbest Askı sistemi de denen Bağımsız süspansiyon sistemi.

Binek arabaların tümünde ön askı sistemi olarak kullanılır. Bu sistemde süspansiyonlar birbirinden bağımsız olarak çalışırlar. İki tekerlek arasında doğrudan aks bağlantısı bulunmadığından, sağ ve sol tekerleklerde süspansiyon mekanizmaları bağımsız olarak çalışır ve çok daha konforlu bir sürüş sağlanmış olur. Yaysız kütle az olduğundan ve aşağıda tutulabildiğinden lastiklerin yol tutuşu çok iyidir ve titreşimler çok daha iyi absorbe edilebilir. Fakat bu sistemlerde tekerlekler çok hareketli olduğundan ve birbirleri ile bağlı olmadıklarından yanal kuvvetlere dayanıklılıkları daha az ve aşınmaları daha kolaydır. Fakat binek otomobillerde bu sistemin kullanılması rahat bir sürüş ve konfor için olmazsa olmazlardandır. En çok kullanılan serbest askı sistemi MacPherson sistemidir.

Golf-Achsen-Mehrlenker-Achse-19-fotoshowImageNew-5f1643f-652054.jpg
2011 GOLF 6 tdi de bile bağımsız torsiyon çubuğu bulunurken Golf 7 tdi de ne yazık ki sabir torsiyon çubuğu var.Sistem teknoliye istinaden geliştirilmesi gerekirken dahada geri gidiliyor ne kadar tuhaf ve ayıp birşer.@silvershadow

 

Ozan Tuna dedi:
Üç yıl 115000 km golf 6 tdi 105 trendline daha sonrada 90lık  midline plus golf 7 tdi kullandım şuan 70 000 de araç.Araçlar  ikiside kiralık şirket aracı pek çok değişik yol şartlarında kullandım ve zorladım.Şunu söyleyebilirim Golf 7 ye bu paraları vermek tamamen aptallık aralarında dağlar kadar fark var .Bu sadece dünyayı kandırarak dolandırmış bir markanın maliyeti düşürme çabası.Golf 6 focus gibi yol tutuyordu ve daha hisli bir direksiyonu vardı(bir önceki arabam tdci focus sedan).tabi bir fluence lie kıyaslarsanız golf 7 daha iyi fakat asla 4 tekerleğide bağımsız  ams .bir araç ile kıyaslanamaz.para sizin isterseniz full donanımlısına 100.000 üzerinde para verin ama  asla bir focus yada bmw 1 sürenin güvenliği ve konforu olmyacak.

selamlar
Selam vermeden önce insanları aşağılamasanız iyiydi. 

1.4 motorda bağımsız süspansiyon var. Aracı zorlanmayı seven gider onu alır. 

 
@Ozan Tuna

Keşke Golf 7 sahiplerini nitelendirdiğiniz "APTAL" ithamını bize sarfetmeden önce yapacağınız bu hakaretin "Basit Hakaret Suçu" dolayısıyla tüm Golf 7 sahipleri tarafından TCK m. 125/1 uyarınca şikayet edilip; sonucunda 3 aydan 2 yıla kadar hapis cezasına çarptırılabileceğinizi veyahut para cezasına çarptırılabileceğinizi araştırsaydınız belki daha düzgün bir üslup takınabilirdiniz. 

Ayrıca birdaha hakaret içerikli yazı yazmakta kararlıysanız TCK m.125-131 gözden geçirmenizi öneririm.

Saygılarımla

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Ozan Tuna Golf 7 ve sizinde sahip olduğunuz TDCİ sedan Focus araç var ailemizde. Şunu açıkça söyleyebilirim ki kalite istiyorsanız kesinlikle Golf alınmalı, iç mekan kalitesi, kendini özel hissettirme vb konularda Golf Focus'tan açık olarak üstün. İki aracında birbirine üstünlük sağladığı noktalar var, Focus'un yol tutuşu iyi evet ama bunu sert süspansiyonlarına borçlu, Golf daha yumuşak bir araç(İki araçta da 205/55 R16 jant lastik var). Focus (F2 için konuşuyorum) Bir miktar daha geniş(bunun sedan olmasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum hb versiyona da bakmak lazım.), torpido malzemesi daha yumuşak, Dizeli daha güçlü belki biraz daha az yakıyordur emin değilim, ama iç mekan kalitesi, benzinli motor felan deyince iş değişiyor ibre Golf'e dönüyor. Focus 121.000km Golf 12.000 km'de şuan, o yüzden yüksek hız stabilitesi vb konulara girmeyeyim diyorum ama Golf uzun yolda benzinli olmasınında avantajıyla daha konforlu. He 2 katı fazla yakıyor o ayrı. İlerleyen km'ler de çıkacak sorunlar felan bilemem ama Ford'un parçalarının daha dayanıklı olduğunu düşünüyorum. Focus 120 bin km yi geçti kavramadır, trigerdir daha yeni değişecek. Çevremde 60bin km de debriyajından takır takır ses gelen Polo ve Golfler var.  

Bu arada şu zamanda ucuz araç kaldı mı acaba? Bu fiyata Golf değil de ne alacaksınız? Focus'u sevdiğimi tüm forum biliyor ama açık ve net ben bu paraya Golf yerine gidipte yeni Focus almam. Şuan segmentinde başı çeken bir araç Golf. Satış rakamları ortada, bu kadar insan "aptal"da, bir siz mi akıllısınız? 

Sıfır değilde ikinci el alınacaksa 2015 düşük km'li Mondeo alır geçerim. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ayrıca Aptallık değil aklı selim bir şey değil veya mantık dışı demeliyim,Söylemek istediğim buydu zaten.Kimseye hakaret etmek istemem yapmamda zaten biz tüketicileri aptal yerine koymalarına kızgınlığım...

selamlar

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ozan Tuna dedi:
1-Adamlar dünyayı dolandırdı buda kanıtlandı dünyanın tazminatını ödedi hala ödüyor...

2- Ucuza kaçmak için bir fark yaratmıyor diyip 140 ps altındaki arabalarda arkalarda bağımsız kullanmamayı seçti...

3- Türkiye gibi az gelişmiş ülkelerde vergilendirme emisyona değil motor hacmine göre yapıldığı için Türkiyedeki kullanıcılarına bu motordan sizde yok varsa bile zaten Türkiyede yasalar böyle uygulanmıyor diye tazminat ödenmeyeceğini duyurdu.

4-Rezil burnundan kıl aldırmayan bir servis ve satış ağı tarafından ukala tavırlarıyla davranılması hoşunuza gidiyorsa birşey diyemem.Bakınız Ww servs şikayetleri.Ki birççok insan sırf bu muameleyi görmemek için ikincikez ww grubu almıyor.

5-kandırdıkları ülkelere baktığımızda Abd ve ab birliğindeki gibi dünya devi ülkeleri kandırıp bu ülkelere araba satmışlar,bizim gibi üçüncü dünya ülkelerine bu adamlar neler yapar hayal bile edemiyorum.

6-çok uluslu bir firmada çalışıyorum yaptığı bu rezillikten dolayı bir sonraki filo kiramamızı ww grundan hiçbir araç olmayacak diye global bir karar aldık.şimdikini geri veremiyoruz sözleşme şartlarından dolayı .Tüm dünyada 28000  üzerinde çalışanı olanan firma ww grubu kullanmayı bıraktı...

7-Satın alan kimseye aptal demedim ama bunları bilerek satın almak akıllıca birşey değildir.ADAMLARIN ÖDEDİĞİ TAZMİNATA İNGİLİZCENİZ VARSA bakabilirsiniz.

ww grubu birçok ülkede araç motorlarına eklediği elektronik devre ile emisyonunu olduğundan düşükmgöstermiş ve tüketicileri kandırmış diğer araba üretici firmalarıyla haksız rekabet yaratmıştır.Röportajda hakim Hakimin ağzından çıktğı gibi bu bir hırsızlık davası olmalıydı...

bu grubun arabasını satın almak gerçekten size göre akıllıca bir hareketse siz akıllısınız ben aptal olamayı kabul ederim...

saygılarımla
Golf şirket aracı olmak için kaliteli zaten. Focus vs kullanın diğer firmalar gibi. Bağımsız süspansiyonunuz olur hem. 

 
merhaba arkadaşlar,

yaklaşık 1,5 ay önce 2013 model golf 1.4 tsi dsg comfortline aracımı satarak, yeni 2016 model 1.6 tdi dsg comfortline araç aldım. daha önce de 2.0 tdi passat dsg 2007 kullanıyordum. 

öncelikle golf özelinde konuşursak bağımsız süspansiyon ve torsiyon çubuğu arasında belirgin bir fark var. bağımsız süspansiyona sahip olan versiyon hem darbe emmede hem de yol tutuşta bariz daha başarılı. bağımsız süspansiyona sahip olan aracın lastiği hankook ventus prime2 iken yeni gelende conti ecocontact5 var. vw tüm golflere bağımsız süspansiyon koymayarak ayııp etmiş.

ancak şunu da belirtmek gerekiyor torsiyon çubuklu araç dahi çoğu rakibinden daha iyi. kişisel olarak şirket aracı kullanıyorum. 2016 model focus 1.5 tdci powershift. torsiyon çubuklu golf dahi focustan daha sessiz, daha yumuşak ve daha pürüzsüz. ancak babamda b8 passat var. bağımsız golf passattan bile daha yumuşakken, torsiyonlu golf passattan biraz daha sert.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@emreb Aramıza hoşgeldiniz Hocam. Bağımsız-Torsiyon konusuna katılıyorum, arada fark var. 

Focus'la o kadar fark olmasının sebebi sert arka süspansiyonu Focus'un, zaten yol tutuş sırrınında birazını o sert süspansiyona borçlu Focus. 

 
Merhabalar,

Baştan belirteyim uzunca bir yazı oldu :)  Foruma yeni katıldım. 2016 Aralık çıkışlı Golf 7 1.4 TSi 125bg  / DSG - Comfortline sahibiyim. Araç ayrıntılarını özellikle veriyorum ki benzer araç sahipleri ile karşılaştırma imkanı olsun. Bağımsız süspansiyonun konfora etkisini tartışmadan önce bu konularda dıştan içe gitmenin (lastik, cant, bağlantı elemanları ve süspansiyon, şasi gibi..) doğru olacağını düşünerek, hangi aracı alırsak alalım, ne tür özellikleri olursa olsun,  0 araç alınırken lastik basıncının ilk kontrol etmemiz gereken değer olduğunu belirtmek isterim. Aşağıda bununla ilgili bir deneyimimi ve bağlı olarak konfor durumunu aktarmak isterim. 

Aracımı teslim alıp Doğuş Şaşmaz'dan (Ankara) çıktım ve temiz bir asfaltta yol aldım. Bu esnada yol düzgün olduğu için pek hissetmedim ancak şehir içine girdiğimde çok derin çukurları olmayan, yer yer bozuk asfaltlarda dahi aracın resmen zıpladığını ve takır tukur gittiğini hissettim. Açıkçası bir an acayip moralim bozuldu, ciddi para harcayıp tam bir takoz aldığımı düşündüm. Halbuki test sürüşü yapmış ve aracı denemiştim. Daha önce sürdüğüm Golf'ler de bu derece sert değildi. Neyse ki aklıma hemen lastik havalarını kontrol etmek geldi ve o an bomba patladı "ön-arka 44 psi!!"

Hemen kullanım kılavuzunu açtım ve tavsiye edilen değeri bulup 35psi'ye indirdim. Bu konuda da lütfen benzinlikteki arkadaşlara güvenip kafadan Türkiye standardı olan 32psi'ye ayarlamayın, her aracın kendi ölçtüğü ideal bir değer var, bilmeyenler için sürücü kapısı için de veya kullanma kılavuzunda bu değer mevcut. Daha sonra kılavuzu tekrar ve dikkatli  okuduğumda konfor için 31-32 PSI tavsiye edildiğini gördüm ancak yeni nesil araçlar emisyon değerlerini tutturmak için sanırım daha fazla hava ile tavsiye ediliyor, üzerindeki düşük sürtünme dirençli Michelin Energy Saver+ lastikler de bu yüzden veriliyor diye düşünüyorum. Basıncı düşürdükten sonra haliyle konforda ve yol gürültüsünde çok ciddi fark oldu. Hemen servisi aradım ve durumu ilettim, aldığım yanıt "bazen araçlar uzun süre depoda sabit yatıyor, bu arada lastik basınçları düşebiliyor, o yüzden fazla hava basıyoruz" oldu. Peki hadi o ara bastın havayı müşteriye teslim ederken genel bir kontrol yapmaz mı insan? Şans eseri sert bir fren yapsam veya viraja hızlı girsem muhtemelen metrelerce giderdim 44 psi lastiklerle. Ayrıca lastiğe bu kadar hava basmanın yapısını da zedeleyebileceğini düşünüyorum, kamyonet değil bu neticede.

Özetle; bağımsız süspansiyonun konfor etkisini tartışmadan önce lastik marka/model ve hava basınç değerlerinin bu konuda çok daha öncelikli olduğunu belirtmek isterim. Aracıma kışlık lastik taktırırken ekteki fotoğrafı çekmiştim çünkü onca forum sayfası ve VW'nin kendi sitesinde bile malesef aracımın süspansiyon sistemine ilişkin net bir bilgi bulamadım. Dedim bari altını göreyim bağımsız mı yoksa torsiyon çubuğu mu var anlamış olurum. 

Sürüş deneyimine gelince; yaklaşık 2-3 yıl kadar ortalama her hafta sonu farklı araçlar kiraladım ve rahatlıkla diyebilirim ki düşük segmentten (yanlış anlaşılmasın) (Hyundai i10-Nissan Micra) orta-üst segmente kadar (Focus-Megane-Corolla-Golf-Jetta-Passsat-Mercedes C Serisi-Bmw 3 serisi) birçok farklı araç kullandım. Golf'ün yol tutuşu, yolda stabil duruşu, sürerken yola yapışma hissi ve verdiği güven emin olun kendi VW markası için de bile oldukça üst sırada (Jetta'dan çok daha iyi, Passat'a yaklaşır). BMW 3 serisi bana havada gidiyormuş hissi verirken GOLF'te yere daha yakın ve güvende hissediyorum. Tabi ki bu durum sürücüden sürücüye değişir ancak viraja girdiğiniz anda (nasıl girdiğinizde önemli) aracın ne kadar yattığı, ne kadar dışarı kayma eğiliminde olduğu, kayıp kaymadığı gibi durumları gözetince GOLF 7 bence segmentinin üzerinde bir performans sergiliyor. Bir kaç kere ters eğim ve hafif bombeli yol yüzünden fark etmeden hızlı girdiğim virajlarda tekerlerin yerden kesilme noktasında, aracın çok ufak bir dalgalanma ile yola oturup kendi nasıl topladığına açıkçası şaşırdım. Özellikle XDS sisteminin bu konuda çok etkin olduğunu düşünüyorum. 

Bağımsız süspansiyon ve torsiyon arasında konfor açısından fark "kesinlikle var" ama bu dağlar gibi bir fark değil kanımca. 1.2 TSi ve Leon FR'da (125 BG manuel) ile yaptığım sürüşlerde virajlarda gayet stabil, çukur vs konularda da beklediğimden iyi sonuçlar olduğunu gördüm. Bağımsız süspansiyonun etkisini çok bozuk zeminlerde mutlaka hissediyorsunuz, gövde daha az sarsılıyor veya daha az sağa sola yatıyor,  ancak VW belli standartlarda ve orta segmentin hafif üst sıralarına uygun teknolojiler kullanıyor. Bu nedenle iki sistem arasında dağlar kadar fark yok ve aynı segmentteki bir çok araçtan daha iyi bir sürüş keyfi var. Gönül ister ki bu tür standartları aynı model araçlar içerisinde değiştirmesin, tüm araçlarında aynı standartları uygulasın ancak firma politikası, tercih bizim.

Sürüş hissiyatının ergonomi, ağırlık merkezi vb bir sürü parametresi var ancak her aracın kendine has sürüş özellikleri olduğunu unutmamak gerek. Bağımsız süspansiyon tek başına etkili bir eleman iken süspansiyon sisteminin sertliğinden şaşi bağlantısına, aracın genel olarak gövde ve şaşi uyumu-esnemesine kadar bir çok etken sürüşü etkiliyor.  

Bazı arabalara bu kadar para verilmesi çok eleştirilen bir konu. Ben aksesuar manyağı biri değilim, bir çok aracın üzerinde hiç kullanmadığımız tonlarca özelliği yüzünden fiyatı aşırı şişiyor. Tamamen kendi görüşüm ancak şu anda Highline bir Golf TDİ'a 120.000 TL civarı para vereceğime 1-2 yaşında BMW 1 serisi bir araç alır seviye atlarım. Yada daha eski bir E-Classe Mercedes veya BMW-5 serisi. Malumunuz bahsettiğim arabaların ölüsü bile 3 tane VW grubu araba eder, sanırım bunları tartışmaya gerek yok ancak tamamen tercih meselesi. O yüzden kimin hangi arabaya ne kadar ödemek istediği kendi sorunu. Araç fiyatlarını bence segmentleri içerisinde kıyaslamak lazım. Ben aracımı alırken aynı fiyata Megane Dizel Otomatik Icon, veya dolu bir Peugeot 308 alabiliyordum. 

Ancak gidip araçları incelediğimde ne malzeme kalitesini ne detay işçiliğini ne de sürüşlerini beğenmedim, o yüzden halen Golf'ün kendi segmenti içerisine parasını en çok hak eden araç olduğunu düşünüyorum. 

Bir de VW tarihinde Golf'ün farklı bir yeri var, tabiri caiz ise VW markasının armadasıdır Golf. Bir aracı 7 nesildir üretip sürekli geliştirmek ve marka içinde ona özel bir yer ayırmak ayrıcalıklı bir durumdur. Markanın 1970'ler ortasında satış rekorları kırdığı sırada Beetle konseptinden sonra tanıttığı ilk 3 modeli Golf, Passat ve Scirocco'dur. Daha sonra Passat ve Scirocco bir şekilde durgunluk dönemine girmiş, arada üretimleri durmuş, 80'lerin başında taze kan olarak Golf Mk3 ile birlikte Jetta konsepti tanıtılmıştır. Arada "Bora" gibi görünüp kaybolan modeller de mevcut. Dikkat edin diğer modellerinde nesil kodları "Mk I" "Mk II" şeklinde gitmez. Bu araç "kaplumbağa" dediğimiz klasik VW'nin yerini alan araçtır ve Hatchback tasarımının ya ilki ya da ilklerindendir.

Şimdi bu kadar güzel şeyler yazınca VW'de çalıştığımı filan düşünebilirsiniz :) ancak ben araba konusunda titiz ve araştırmacı biriyim, ayırca satın almacı olduğum için çok fazla araştırır, incelerim. Doğrudan kulaktan dolma bilgiler, bütçesel nedenler veya kedi-ciğer yaklaşımı ile forumlarda düşünülmeden yazılmış yazılar oluyor. Bu konular teknik konulardır, duygusal konular değildir. Aracınız hurda dahi olsa sizin için manevi değeri olabilir, ona kimsenin lafı olmaz ancak yiğidi öldürünce de hakkını vermek lazım.

Mevcut düzende kar maksimizasyonları kaliteden ödün vermeden yapılamaz hale gelmiştir. En büyük markaların bile eski ve yeni araçları arasında malzeme ve işçilik açısından büyük farklar varken özellikle Golf için konuşuyorum ben geriye giden bir durum görmedim , genelde hep daha iyiye gidiyor ve aracın özellikle iç kalitesi artıyor. Sadece daha fazla plastik aksamdan kaynaklı trim sesinin arttığını düşünüyorum. Fırsatınız olursa 98 model bir E kasa ve 2015 modeli inceleyin, 2015 yılının getirdiği teknolojik, albenili, süslü tasarımı yanında eski tasarımın ne kadar sade ve ağırbaşlı durduğunu, ağaç görünümlü plastik değil gerçek gül ağacı detayları ve ön kapı içleri dahil her köşesinin kaya gibi olduğu görürsünüz. Artık araçlar motor teknolojileri ile kapışıyor, malzeme kalitesi genellikle kullanıcıların 2. aşamada baktığı veya incelediği konular. Bu nedenle orta segmentte bile son derce yakışıklı ama teneke kaportalı araçlar görüyoruz. Forumları gezin yeni araçlarda bahsedilen şikayetlerin çoğu kaliteli 10-15 yıllık araçlarda yoktur.

Kusura bakmayın uzunca bir yazı oldu ancak bir çok forumda değinilen bu konuyla ilgili başka yazıları da okuyup genel bir cevap yazmak istedim. Yine belirtmek isterim ki araba seçmek tamamen tercih meselesidir, kimi parasına göre kimi zevkine göre alır, mesele aldığımız şeyle ilgili yeterince bilgi sahibi değil isek burada karalama yapmayalım, atıp tutmayalım. Birilerini veya araçlarını hor görmek, onların seçim kriterlerini bilmeden yargılamanın ve yakıştırma yapmanın çok cahilce bir davranış olduğunu düşünüyorum.

Kazasız, belasız, keyifli sürüşler dilerim.

Alt görünüm.jpg

 
Merhabalar,
 
Baştan belirteyim uzunca bir yazı oldu [emoji4] Foruma yeni katıldım. 2016 Aralık çıkışlı Golf 7 1.4 TSi 125bg  / DSG - Comfortline sahibiyim. Araç ayrıntılarını özellikle veriyorum ki benzer araç sahipleri ile karşılaştırma imkanı olsun. Bağımsız süspansiyonun konfora etkisini tartışmadan önce bu konularda dıştan içe gitmenin (lastik, cant, bağlantı elemanları ve süspansiyon, şasi gibi..) doğru olacağını düşünerek, hangi aracı alırsak alalım, ne tür özellikleri olursa olsun,  0 araç alınırken lastik basıncının ilk kontrol etmemiz gereken değer olduğunu belirtmek isterim. Aşağıda bununla ilgili bir deneyimimi ve bağlı olarak konfor durumunu aktarmak isterim. 
Aracımı teslim alıp Doğuş Şaşmaz'dan (Ankara) çıktım ve temiz bir asfaltta yol aldım. Bu esnada yol düzgün olduğu için pek hissetmedim ancak şehir içine girdiğimde çok derin çukurları olmayan, yer yer bozuk asfaltlarda dahi aracın resmen zıpladığını ve takır tukur gittiğini hissettim. Açıkçası bir an acayip moralim bozuldu, ciddi para harcayıp tam bir takoz aldığımı düşündüm. Halbuki test sürüşü yapmış ve aracı denemiştim. Daha önce sürdüğüm Golf'ler de bu derece sert değildi. Neyse ki aklıma hemen lastik havalarını kontrol etmek geldi ve o an bomba patladı "ön-arka 44 psi!!"
Hemen kullanım kılavuzunu açtım ve tavsiye edilen değeri bulup 35psi'ye indirdim. Bu konuda da lütfen benzinlikteki arkadaşlara güvenip kafadan Türkiye standardı olan 32psi'ye ayarlamayın, her aracın kendi ölçtüğü ideal bir değer var, bilmeyenler için sürücü kapısı için de veya kullanma kılavuzunda bu değer mevcut. Daha sonra kılavuzu tekrar ve dikkatli  okuduğumda konfor için 31-32 PSI tavsiye edildiğini gördüm ancak yeni nesil araçlar emisyon değerlerini tutturmak için sanırım daha fazla hava ile tavsiye ediliyor, üzerindeki düşük sürtünme dirençli Michelin Energy Saver+ lastikler de bu yüzden veriliyor diye düşünüyorum. Basıncı düşürdükten sonra haliyle konforda ve yol gürültüsünde çok ciddi fark oldu. Hemen servisi aradım ve durumu ilettim, aldığım yanıt "bazen araçlar uzun süre depoda sabit yatıyor, bu arada lastik basınçları düşebiliyor, o yüzden fazla hava basıyoruz" oldu. Peki hadi o ara bastın havayı müşteriye teslim ederken genel bir kontrol yapmaz mı insan? Şans eseri sert bir fren yapsam veya viraja hızlı girsem muhtemelen metrelerce giderdim 44 psi lastiklerle. Ayrıca lastiğe bu kadar hava basmanın yapısını da zedeleyebileceğini düşünüyorum, kamyonet değil bu neticede.
Özetle; bağımsız süspansiyonun konfor etkisini tartışmadan önce lastik marka/model ve hava basınç değerlerinin bu konuda çok daha öncelikli olduğunu belirtmek isterim. Aracıma kışlık lastik taktırırken ekteki fotoğrafı çekmiştim çünkü onca forum sayfası ve VW'nin kendi sitesinde bile malesef aracımın süspansiyon sistemine ilişkin net bir bilgi bulamadım. Dedim bari altını göreyim bağımsız mı yoksa torsiyon çubuğu mu var anlamış olurum. 
Sürüş deneyimine gelince; yaklaşık 2-3 yıl kadar ortalama her hafta sonu farklı araçlar kiraladım ve rahatlıkla diyebilirim ki düşük segmentten (yanlış anlaşılmasın) (Hyundai i10-Nissan Micra) orta-üst segmente kadar (Focus-Megane-Corolla-Golf-Jetta-Passsat-Mercedes C Serisi-Bmw 3 serisi) birçok farklı araç kullandım. Golf'ün yol tutuşu, yolda stabil duruşu, sürerken yola yapışma hissi ve verdiği güven emin olun kendi VW markası için de bile oldukça üst sırada (Jetta'dan çok daha iyi, Passat'a yaklaşır). BMW 3 serisi bana havada gidiyormuş hissi verirken GOLF'te yere daha yakın ve güvende hissediyorum. Tabi ki bu durum sürücüden sürücüye değişir ancak viraja girdiğiniz anda (nasıl girdiğinizde önemli) aracın ne kadar yattığı, ne kadar dışarı kayma eğiliminde olduğu, kayıp kaymadığı gibi durumları gözetince GOLF 7 bence segmentinin üzerinde bir performans sergiliyor. Bir kaç kere ters eğim ve hafif bombeli yol yüzünden fark etmeden hızlı girdiğim virajlarda tekerlerin yerden kesilme noktasında, aracın çok ufak bir dalgalanma ile yola oturup kendi nasıl topladığına açıkçası şaşırdım. Özellikle XDS sisteminin bu konuda çok etkin olduğunu düşünüyorum. 
Bağımsız süspansiyon ve torsiyon arasında konfor açısından fark "kesinlikle var" ama bu dağlar gibi bir fark değil kanımca. 1.2 TSi ve Leon FR'da (125 BG manuel) ile yaptığım sürüşlerde virajlarda gayet stabil, çukur vs konularda da beklediğimden iyi sonuçlar olduğunu gördüm. Bağımsız süspansiyonun etkisini çok bozuk zeminlerde mutlaka hissediyorsunuz, gövde daha az sarsılıyor veya daha az sağa sola yatıyor,  ancak VW belli standartlarda ve orta segmentin hafif üst sıralarına uygun teknolojiler kullanıyor. Bu nedenle iki sistem arasında dağlar kadar fark yok ve aynı segmentteki bir çok araçtan daha iyi bir sürüş keyfi var. Gönül ister ki bu tür standartları aynı model araçlar içerisinde değiştirmesin, tüm araçlarında aynı standartları uygulasın ancak firma politikası, tercih bizim.
Sürüş hissiyatının ergonomi, ağırlık merkezi vb bir sürü parametresi var ancak her aracın kendine has sürüş özellikleri olduğunu unutmamak gerek. Bağımsız süspansiyon tek başına etkili bir eleman iken süspansiyon sisteminin sertliğinden şaşi bağlantısına, aracın genel olarak gövde ve şaşi uyumu-esnemesine kadar bir çok etken sürüşü etkiliyor.  
 
Bazı arabalara bu kadar para verilmesi çok eleştirilen bir konu. Ben aksesuar manyağı biri değilim, bir çok aracın üzerinde hiç kullanmadığımız tonlarca özelliği yüzünden fiyatı aşırı şişiyor. Tamamen kendi görüşüm ancak şu anda Highline bir Golf TDİ'a 120.000 TL civarı para vereceğime 1-2 yaşında BMW 1 serisi bir araç alır seviye atlarım. Yada daha eski bir E-Classe Mercedes veya BMW-5 serisi. Malumunuz bahsettiğim arabaların ölüsü bile 3 tane VW grubu araba eder, sanırım bunları tartışmaya gerek yok ancak tamamen tercih meselesi. O yüzden kimin hangi arabaya ne kadar ödemek istediği kendi sorunu. Araç fiyatlarını bence segmentleri içerisinde kıyaslamak lazım. Ben aracımı alırken aynı fiyata Megane Dizel Otomatik Icon, veya dolu bir Peugeot 308 alabiliyordum. 
Ancak gidip araçları incelediğimde ne malzeme kalitesini ne detay işçiliğini ne de sürüşlerini beğenmedim, o yüzden halen Golf'ün kendi segmenti içerisine parasını en çok hak eden araç olduğunu düşünüyorum. 
 
Bir de VW tarihinde Golf'ün farklı bir yeri var, tabiri caiz ise VW markasının armadasıdır Golf. Bir aracı 7 nesildir üretip sürekli geliştirmek ve marka içinde ona özel bir yer ayırmak ayrıcalıklı bir durumdur. Markanın 1970'ler ortasında satış rekorları kırdığı sırada Beetle konseptinden sonra tanıttığı ilk 3 modeli Golf, Passat ve Scirocco'dur. Daha sonra Passat ve Scirocco bir şekilde durgunluk dönemine girmiş, arada üretimleri durmuş, 80'lerin başında taze kan olarak Golf Mk3 ile birlikte Jetta konsepti tanıtılmıştır. Arada "Bora" gibi görünüp kaybolan modeller de mevcut. Dikkat edin diğer modellerinde nesil kodları "Mk I" "Mk II" şeklinde gitmez. Bu araç "kaplumbağa" dediğimiz klasik VW'nin yerini alan araçtır ve Hatchback tasarımının ya ilki ya da ilklerindendir.
 
Şimdi bu kadar güzel şeyler yazınca VW'de çalıştığımı filan düşünebilirsiniz [emoji4] ancak ben araba konusunda titiz ve araştırmacı biriyim, ayırca satın almacı olduğum için çok fazla araştırır, incelerim. Doğrudan kulaktan dolma bilgiler, bütçesel nedenler veya kedi-ciğer yaklaşımı ile forumlarda düşünülmeden yazılmış yazılar oluyor. Bu konular teknik konulardır, duygusal konular değildir. Aracınız hurda dahi olsa sizin için manevi değeri olabilir, ona kimsenin lafı olmaz ancak yiğidi öldürünce de hakkını vermek lazım.
 
Mevcut düzende kar maksimizasyonları kaliteden ödün vermeden yapılamaz hale gelmiştir. En büyük markaların bile eski ve yeni araçları arasında malzeme ve işçilik açısından büyük farklar varken özellikle Golf için konuşuyorum ben geriye giden bir durum görmedim , genelde hep daha iyiye gidiyor ve aracın özellikle iç kalitesi artıyor. Sadece daha fazla plastik aksamdan kaynaklı trim sesinin arttığını düşünüyorum. Fırsatınız olursa 98 model bir E kasa ve 2015 modeli inceleyin, 2015 yılının getirdiği teknolojik, albenili, süslü tasarımı yanında eski tasarımın ne kadar sade ve ağırbaşlı durduğunu, ağaç görünümlü plastik değil gerçek gül ağacı detayları ve ön kapı içleri dahil her köşesinin kaya gibi olduğu görürsünüz. Artık araçlar motor teknolojileri ile kapışıyor, malzeme kalitesi genellikle kullanıcıların 2. aşamada baktığı veya incelediği konular. Bu nedenle orta segmentte bile son derce yakışıklı ama teneke kaportalı araçlar görüyoruz. Forumları gezin yeni araçlarda bahsedilen şikayetlerin çoğu kaliteli 10-15 yıllık araçlarda yoktur.
 
Kusura bakmayın uzunca bir yazı oldu ancak bir çok forumda değinilen bu konuyla ilgili başka yazıları da okuyup genel bir cevap yazmak istedim. Yine belirtmek isterim ki araba seçmek tamamen tercih meselesidir, kimi parasına göre kimi zevkine göre alır, mesele aldığımız şeyle ilgili yeterince bilgi sahibi değil isek burada karalama yapmayalım, atıp tutmayalım. Birilerini veya araçlarını hor görmek, onların seçim kriterlerini bilmeden yargılamanın ve yakıştırma yapmanın çok cahilce bir davranış olduğunu düşünüyorum.
Kazasız, belasız, keyifli sürüşler dilerim.
 
/monthly_2017_08/59880f467cda1_Altgrnm.thumb.jpg.133f151ffada6f6907ddc7eb6240f132.jpg
Merhabalar , aracı yıkayıp süsleyip püsleyip teslim ediyorlar fakat dediğiniz gibi hayati önem taşıyan lastik basınçlarını önemsemiyorlar bu çok yanlış birşey.Birde size tavsiyem 205 55 16 ölçüleriyle ve özellikle michelin energy sever lastiklerle golfün yol tutuşunu pek zorlamayın kafadan kayma ve arkayı bırakmaya çok meyilli eğer imkan varsa 225 45 17 lere geçin golfün bence hakkı bu ölçüler . Kazasız belasız sürüşler.
 
Merhabalar , aracı yıkayıp süsleyip püsleyip teslim ediyorlar fakat dediğiniz gibi hayati önem taşıyan lastik basınçlarını önemsemiyorlar bu çok yanlış birşey.Birde size tavsiyem 205 55 16 ölçüleriyle ve özellikle michelin energy sever lastiklerle golfün yol tutuşunu pek zorlamayın kafadan kayma ve arkayı bırakmaya çok meyilli eğer imkan varsa 225 45 17 lere geçin golfün bence hakkı bu ölçüler . Kazasız belasız sürüşler.
%100 'de 100 katılıyorum. 205 55 16 michelin energy saver ekonomi amaçlı bir lastik biraz zorlayınca araç kayma eğilimine giriyor. Bana da fabrikasyon bu lastikler geldi.

 
Değerli Hocam,

Elbette ki DCC süspansiyonların vereceği tepkiyi sertliği ile absorbe ederek  ve ağırlık merkezini de aşağı çekerek ağırlık transferinin gerçekleşmesine standart bir torsiyon çubuklu süspansiyondan daha kontrollü olunmasını sağlayacak bir tepki verecekse de bana kalırsa;

bağımsız süspansiyon ile DCC mükemmel bir kombinasyon.
Murat hocama merhaba.Golf 7 dizel ve tsi 105 de bağımsız süspansiyon ve DCC seçme olayı var mıydı.

 

Merhabalar , aracı yıkayıp süsleyip püsleyip teslim ediyorlar fakat dediğiniz gibi hayati önem taşıyan lastik basınçlarını önemsemiyorlar bu çok yanlış birşey.Birde size tavsiyem 205 55 16 ölçüleriyle ve özellikle michelin energy sever lastiklerle golfün yol tutuşunu pek zorlamayın kafadan kayma ve arkayı bırakmaya çok meyilli eğer imkan varsa 225 45 17 lere geçin golfün bence hakkı bu ölçüler . Kazasız belasız sürüşler.
Sanırım sıkıntı ölçülerden çok lastiklerde. Michelin Energy Saver'lar için bir çok yerde yol tutuşta sıkıntı okudum. Yazın kuru hava da bile hafif yokuşta birazcık yüklensem patinaja kalıyorum. Kışlık olarak kullandığın Nokian D4'ler aynı ölçüde ve elimden gelse yaz kış kullanırım, yol tutuş açısından muhteşem lastikler.

Yazlıklar için ilk fırsatta Continental düşünüyorum ancak araç henüz 16.000 km'de, lastikler bu kadar yeni iken masraf yapmak içimden gelmiyor. O yüzden çok zorlamadan kullanmaya çalışıyorum. 

 

Geri
Üst Alt