silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Seçmede sıkıntı yok Değerli Erkan HocamMurat hocama merhaba.Golf 7 dizel ve tsi 105 de bağımsız süspansiyon ve DCC seçme olayı var mıydı.
Seçmede sıkıntı yok Değerli Erkan HocamMurat hocama merhaba.Golf 7 dizel ve tsi 105 de bağımsız süspansiyon ve DCC seçme olayı var mıydı.
Kışlık lastik patinaja kalmama durumunda daha başarılıdır çünkü düz kalanllar yerine enine kanallarda var. Hangi yazlık lastiği alırsanız alın kışlık lastik kadar başarılı olamaz bence o konuda. Dunlop bluresponse var bende ve bende patinaja çabuk kalmasından şikayetçiyim, 2000 model 1.4 75 clio bile yağmurlu hava da 2. Viteste patinaja kalıyor.Sanırım sıkıntı ölçülerden çok lastiklerde. Michelin Energy Saver'lar için bir çok yerde yol tutuşta sıkıntı okudum. Yazın kuru hava da bile hafif yokuşta birazcık yüklensem patinaja kalıyorum. Kışlık olarak kullandığın Nokian D4'ler aynı ölçüde ve elimden gelse yaz kış kullanırım, yol tutuş açısından muhteşem lastikler.
Yazlıklar için ilk fırsatta Continental düşünüyorum ancak araç henüz 16.000 km'de, lastikler bu kadar yeni iken masraf yapmak içimden gelmiyor. O yüzden çok zorlamadan kullanmaya çalışıyorum.
Ankara'da yaşayanlar Seğmenler yokuşunu iyi bilir, o yokuşu çıkarken ani bir sollamada 40 ile giderken benim aracımın çok fazla patinaja kalmasını beklemem, neticede 125 BG bir araba. En fazla ilk anda kökleyince ufak bir patinajdan sonra yola tutunup yukarı tırmanmasını beklerim ancak o rampada sık sık ESC ışığımın yanıp söndüğünü bir türlü ilerleyemediğimi biliyorum. Her ne kadar yaz lastikleri kış lastikleri kadar tutunamasa da Michelin Energy Saver'lar sanırım bu konuda baya kötüler. Islak zeminde zaten kimse güvenmiyor da kuru zeminde fren mesafesi dahil bu kadar zayıf olmalarını beklemiyordum. Açıkçası güvenlik opsiyonları standart olan bir markada böyle güvensiz bir lastik şaşırtıcı. O nedenle ekstra temkinli ve sakin kullanıyorum.Kışlık lastik patinaja kalmama durumunda daha başarılıdır çünkü düz kalanllar yerine enine kanallarda var. Hangi yazlık lastiği alırsanız alın kışlık lastik kadar başarılı olamaz bence o konuda. Dunlop bluresponse var bende ve bende patinaja çabuk kalmasından şikayetçiyim, 2000 model 1.4 75 clio bile yağmurlu hava da 2. Viteste patinaja kalıyor.
Ek olarak yukarı da ki yazınızda yol tutuş ve sürüş dinamikleri konusuna pek katılamayacağım. Golf bırakın üst sınıfı, kendi sınıfında en üstte değil. Önce kafadan, sonra 4 tekerden kaymaya çok meyilli.
Focus astra vb c segment neyse ama Bmw 3 serisinin yanına yaklaşamaz bence. Tabi dediğiniz gibi kişiden kişiye değişir.
Okurken gerildim hocam. İyi kurtarmışsınız geçmiş olsun.@fanajal iyi geceler hocam af buyrun bi anımı anlatayım geçen yaz aracımın bakım zamanı geldi tatile çıkmadan halledeyim istedim iki yetkili bayiinin servisinde de birinde %30 diğerinde %40 iskonto indirim vardı rekabet yapıyorlar her neyse gece nöbetten çıkmıştım uyumadan yola çıkayım dedim farklı şehirdeki servisler bunlar yola cıktım 2 saatte servisde sabah 8:30 da bakıma girdi aracımız sonra uzadı da uzadı yıkama yapmayın dedim erken cıksın istedim 11 bucuk gibi işlemler bitti aracımız cıktı kahvaltı yapmadım için öğle yemeği yemek istedim onu da paket yaptırdım yolda yerim diye uyku basmaya başladı farklı şehirdeyim eve dönmek istiyorum bi an önce, yolda 1 saat iyiydi 1 saat yolum kalmıs yolda uyku basmaya başladı yemek yedikten sonra ama dayanmaya çalışıyorum cam açıyorum yok klima açıyorum yok sigara içiyorum yok su içiyorum yok 20 km ilerde opet var akaryakıt istasyonunda yüzümü yıkarım dedim sonrasında yarım saat yolum kalıyor
çok uzattım akaryakıt istasyonunu geçmişim uyku öyle basmıs ki bayılıp ayılıyorum araçta neyse dedim ıskaladık istasyonu ilerde dururum demeye kalmadı yine gözler gitmiş gözümü açtığımda
köprü girişindeyim refüje 10 mt var burundan girmek üzereyim köprü refüjüne muhtemelen araç aradaki köprü boşluğundan aşağıya nehre uçacak içinde ben bir sağ bir sol bir sağ bir sol kurtardım o panik haliyle aracımızda bağımsız süspansiyon vardı 1.4 tsi higline bildiğiniz geyik testini yaşadım midline plus olan diğer 1.6 tdi da ise şehir içinde kontrolsüz kavşakta 4 yol diyelim bir arac burnunu çıkardı diye sağ sol yapmak zorunda kaldım highline ile yaptığım olay rampa aşağı hız 90km midline 1.6 tdi ile yaşadığım şehir içi hız 70 km midline arka tekerleği kaldırdığımı hissettirdi panikledim kurtardım ama kötü oldum ben bu iki olayda bağımsız süspansiyonun ani durumda ne işe yaradığını öğrendim her iki durumda birbirine benzer bağımsızda rampa aşağı ve daha hızlı iken torsiyonlu da düz yol şehir içi hız iki durumda da kaza olmadı çok şükür Allaha ama iki süspansiyonun farkını anladım
dipnot: uykusuz yola çıkmayalım