forzaGilles
Moderatör
- Katılım
- 26 Kas 2015
- Mesajlar
- 6,274
- Tepkime puanı
- 8,677
- Konum
- İstanbul
- İsim
- Ali
- Araç
- Golf Mk7 1.6 TDI 110ps Highline /Tungsten Silver Metallic
Dediğinizde teorik olarak haklısınız fakat aynı marka ve aynı model ve aynı ebatta 2 lastik düşünün., birisi standart modeli olsun diğeri S1 denilen yani düşük yuvarlanma dirençli olanı olsun., bu 2 lastik arasında yola tutunma kabiliyetleri tamamen aynı da olabilir., peki bu nasıl olur böyle bişey., üretici özel zaman harcayıp ar-ge ile S1 olan lastiğin ağırlığını 250 gram azaltığı anda olay hallolmuş olur., üretici zaten yuvarlanma direncini azaltıp aynı anda tutunmayı azaltama riskine girme yoluna Michelin gibi premium bir marka bunu yapmaz.,@forzaGilles Yuvarlanma direnci yüksek olan lastikler ise yol tutuş ve dinamizm olarak bize dönüyor diye biliyorum. Yokohamanin , pirellinin vs üst seviye lastiklerinde yakıt tüketimi yani yuvarlanma direnci E hatta F seviyesinde.
Şahsen benimde tecrübem bu yönde. Dediğiniz gibi düşük yuvarlanma direnci aracı "normal şartlarda" daha rahat hareket ettirip, çok az da olsa az yaktiriyor. Ama direnci yüksek lastiğin yol ile teması daha fazla olduğundan, lastiğin asıl vaaz ettiklerini görmüş oluyoruz.
Misal Primacy 5 çıktı diyelim ve 225 45 R17 ebatta (S1 olmayan standart) lastiği kantara koyduğumuzda 8 kilo tarttık diyelim., aynı lastiği 2-3 sene sonra alın ve tartın daha hafif olduğunu şahit olma ihtimali yüksektir., sebebi üretici bir lastik üretimde kaldığı süre boyunca o lastikte sürekli iyileştirmeler yapar..