Lastik Tercih Anketi


Sizce sessizlik ve konfor ön planda olmak üzere aşağıdaki lastiklerden hangisi tercih etmeliyim?


  • Kullanılan toplam oy
    144
@forzaGilles Yuvarlanma direnci yüksek olan lastikler ise yol tutuş ve dinamizm olarak bize dönüyor diye biliyorum. Yokohamanin , pirellinin vs üst seviye lastiklerinde yakıt tüketimi yani yuvarlanma direnci E hatta F seviyesinde. 

Şahsen benimde tecrübem bu yönde. Dediğiniz gibi düşük yuvarlanma direnci aracı "normal şartlarda" daha rahat hareket ettirip, çok az da olsa az yaktiriyor. Ama direnci yüksek lastiğin yol ile teması daha fazla olduğundan, lastiğin asıl vaaz ettiklerini görmüş oluyoruz. 
Dediğinizde teorik olarak haklısınız fakat aynı marka ve aynı model ve aynı ebatta 2 lastik düşünün., birisi standart modeli olsun diğeri S1 denilen yani düşük yuvarlanma dirençli olanı olsun., bu 2 lastik arasında yola tutunma kabiliyetleri tamamen aynı da olabilir., peki bu nasıl olur böyle bişey., üretici özel zaman harcayıp ar-ge ile S1 olan lastiğin ağırlığını 250 gram azaltığı anda olay hallolmuş olur., üretici zaten yuvarlanma direncini azaltıp aynı anda tutunmayı azaltama riskine girme yoluna Michelin gibi premium bir marka bunu yapmaz.,

Misal Primacy 5 çıktı diyelim ve 225 45 R17 ebatta (S1 olmayan standart) lastiği kantara koyduğumuzda 8 kilo tarttık diyelim., aynı lastiği 2-3 sene sonra alın ve tartın daha hafif olduğunu şahit olma ihtimali yüksektir., sebebi üretici bir lastik üretimde kaldığı süre boyunca o lastikte sürekli iyileştirmeler yapar..

 

@ogzogz Oğuz hocam o konuda da S1 ve S2 nin anlam farkları yok malesf.

 
@ogzogz Oğuz hocam o konuda da S1 ve S2 nin anlam farkları yok malesf.
Hocam tam net olarak şu anlama geliyor diyemiyorum. Ancak etiket verilerine göre yorum yapabiliyorum. Yukarıdaki konuda 16 inç için yaptığım kıyaslama fikir oluşturabilir. 

Aynı şekilde aracınızda bulunan 17 inç verilerini yanyana sıralayarak kıyaslanabilir. 

S1, s2 den daha iyi ya da tam tersi gibi bir durum yok gibi görünüyor.

Ayrıca bazı lastik satış sitelerinde "s1" ibaresinin Peugeot onaylı lastikler anlamı taşıdığını belirten açıklamalar da var.(Ancak burada galiba lastik özelliği ile alakalı bir durum var, bu olduğunu düşünmüyorum.)

Özetle, uyumlu olan ebattaki seçenekleeine bakarak etiket değerlerinden fikir sahibi olunabilir. 

 
@Terms @forzaGilles @ogzogz @Golfmk7  Biraz araştırdım, Michelin'de S1 ve S2 farklı seviyelerde yakıt tasarrufu amaçlı yuvarlanma direnci değişikliklerini ifade ediyor. ve evet yuvarlanma direnci azalması ıslak zeminde tutunmanın kötü etkilenmesine neden oluyor. S2'de bu az bir etki yaratırken S1 de daha fazla yaratmış ve etiket değerinide değiştirmiş durumda. Ses seviyeleri ise birbirine çok yakın olup hepsi aynı etiket değerine sahip olmuş.

Dolayısı ile ses değişmediğinden yakıt tasarrufundaki fark için bence ıslak tutunmadan kaybetmek pek mantıklı değil.

Etiket değerleri ve Islak tutunmadaki etki ile ilgili yazı da aşağıda.

Etiketler:
image.png

Islak tutunma Etkisi:

Rolling resistance

They actually affect fuel consumption. However, the lower the rolling resistance, the worse the wet grip. Every driver may independently choose which parameters are the most important for his/her vehicle, but remember that rolling resistance is only one of the factors that determines fuel consumption. 

This parameter is also influenced by driving style, tyre pressure, proper selection of tyres in terms of outdoor conditions etc. On the other hand, wet grip is a key feature for safety on the road.

 
@CemK Teşekkürler cem bey. Aynen düşündüğüm gibi yuvarlanma direnci düşüklüğü tutunmayı da azaltıyrmuş. Bu yönde bir kayıp olacağı kafama takılmıştı.

Paylaştığınız tabloya bakılarak
Ya 225/45 R17 91V  ya da 225/45 R17 91V S2 alınmalı.

 
Biraz araştırdım, Michelin'de S1 ve S2 farklı seviyelerde yakıt tasarrufu amaçlı yuvarlanma direnci değişikliklerini ifade ediyor. ve evet yuvarlanma direnci azalması ıslak zeminde tutunmanın kötü etkilenmesine neden oluyor. S2'de bu az bir etki yaratırken S1 de daha fazla yaratmış ve etiket değerinide değiştirmiş durumda. Ses seviyeleri ise birbirine çok yakın olup hepsi aynı etiket değerine sahip olmuş.

Dolayısı ile ses değişmediğinden yakıt tasarrufundaki fark için bence ıslak tutunmadan kaybetmek pek mantıklı değil.

Etiket değerleri ve Islak tutunmadaki etki ile ilgili yazı da aşağıda.

Etiketler:
Ekli dosyayı görüntüle 43934
224 45 17 ebatta yukaridaki kıyaslamaya göre doğru tespit.

205 55 16'ya göre de bu fark görünüyor. Ancak tamamen S1 ve s2 arası  hangisi daha iyi durumu ebatları göre farklılık gösteriyor.

Ekli dosyayı görüntüle 35011Evet primacy 4 s1, A A tüketim değerleri var. Primacy 4  C A. Bu da  aralarında 100 km'de 0.28 litre daha verimli demek..

Ancak ben bu etiket değerlerinin doğruluğuna pek inanmıyorum.


@thelordof 

Kıyaslama aşağıda. Ekli dosyayı görüntüle 36509

Şartnameler ses iyileştirmeleri olarak geçiyor. Primacy'lerde S1 S2 önceki üretilenlere göre daha düşük yuvarlanan direnci anlamına geliyor. Bu sebeple yakıt tüketimi etikette A olarak geçiyor.

91H olanda lastik içeriğinde de farklılıklar olduğundan 1 desibel artmış görünüyor. Ancak bu desibel olayları benim bildiğim lastiğin dışarı verdiği gürültü, aracın içine değil. Dolaylı yoldan dışarıdan gelecek gürültü de kötü yalıtımlı bir araçta içeriye de olumsuz olarak fark ettirecektir.

200 kmlere çıkılmıyorsa 91H tercih edilebilir. Daha konforlu olacaktır.  

Ben 91V C A olanı kullanıyorum. Memnunum. Bir gün aynı ayarda bi 91V A A etiketli bir lastik denersem yazarım.


@thelordof evet hız farkından başka bir fark var mı diye sorduğunuzdan hız konusuna girmemiştim.

S1 S2 Primacy lastiklerde diğerlerine göre daha düşük yuvarlanma direnci anlamına geliyor. Yani yakıtın etiket üzerinde A olması.

91V S1 de alan olmuştu. Araştırmak lazım.

Golfler (16 ebatların) fabrikadan hepsi 91V olarak geliyor.

Michelin araç bulucudan aracımın modelini girince 91H öneriyor. 

Ben yine de 91V olanını almıştım araç üzerinde de öyle olduğu için. 

Seçim size kalmış. 
Yukarıdaki kıyaslamalara bakıldığında da yuvarlanma artınca lastik daha az sürtünüyor demek, bu da lastik yapısı hamuru vs. farklı kıstasla ve teknolojiyle birbirinden farklı kılıyor.

Genel olarak önceliğe göre seçim yapılması gerekir. 

 
@Terms Aynen öyle hocam, hatta etiket değeri belli bir aralığı gösterdiği için S2'de de tutunmaya negatif etki var ama etikete yansıyacak kadar olmamış. Ben olsam ıslak zeminde de baya bi kullandığımız için direk düz verisyonu alırdım.

Bendeki PliotSport4 Rolling Resistance daha yüksek dolayısı ile etiketinde Yakıt Tasarruf E seviyesinde ve Islak tutunma A'nın en üstlerine yakın olduğundan ıslak tutunma oldukça iyi durumda mesela.

 
@CemK Haklısınız Cem bey
Ben zaten yakıt tasarrufundan ziyade yüksek tutunma, konfor ve fren performansı arıyorum.
Frenlerin iyi performans vermesi içinde yüksek tutunma gerekir.
Yüksek tutunma için de 225/45 R17 91V alınmalı.

 
Videoda, Golf 8 17 inç jantlı r-line'da  Michelin Primacy 4  225 45 r17 91W S1 tercihi görünüyor. Yani etiket değeri B B 69db

Lrr.png

 
selam kardeşlerim   bugün nokian power prof  ( 225 45 r17 91 y ) yaz   lastiklerimi  taktırdım   kampanyadan  tanesini  585 liraya aldım  5 hafta 2021   yılı çıkışlı .... 

daha önce prelli cinturato p7 lastiklerim vardı     hemen 50  km yol yapıp denedim    hissedilir fark var  

ses anlamında olsun konfor anlamında olsun   virajlarda   hafif sert girerek denedim   gayet güzel  

belki yeni olduğundandır  yanlış bilgi vermekte istemem   ilerki zamanlarda   5.  10 bin bandında   tekrardan  tecrübelerimi yazarım   cümleten iyi akşamlar 

 
Arkadaşlar  michelin crossclimate model lastikleri mevcut.Bunlar hem yazlık hem de kışlıkmış bayii 5 yıl ar-ge çalışması yapıldı demişti bu lastikler için kullannan va rmı aacaba ya da fikri olan?.Bence lastikler bi kışık olur bir de yazlık bu 4 mevsim lastik tabiri tamamen pazarlama stratejesi..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@cengiz74 Öyle bir lastik mevcut ve bence karadeniz sahile yakın yerde yaşayanlara uygun.
Kısaca az kar yağan, genellikle yılın her mevsimi yağmurlu ve yaz ayları çok sıcak olmayan iklimler için biçilmiş kaftan.

 

Geri
Üst Alt