Lastik Tercih Anketi


Sizce sessizlik ve konfor ön planda olmak üzere aşağıdaki lastiklerden hangisi tercih etmeliyim?


  • Kullanılan toplam oy
    145
@tuncer_2632 Hocam bende arada kaldım. Gittim geldim ikisi arasında. Ama ben performans istemiyorum ki. Konfor tüketim ve ses ön planda. 

69B115E4-ED70-494C-B449-900284429D7A.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@İlker34 18" için biraz fazla yumuşak bir lastik pilot sport4 taksaydınız daha iyi olabilirdi. Ama en az ses ve en çok konfor aldığınız lastiklerde. Ama dediğim gibi kaldırımlara köşelere çukurlara normal lastikten daha çok dikkat edin.
Kaldırımlar vs için  225/40 R18 92Y XL Primacy 4 lastik satın aldım demiş ya.

XL olması sebebi ile zaten konfordan ödün verilmiş  birde ps4 olsaydı konfor hepten gitmezmiydi hocam.

 
@İlker34  hayırlı olsun ilkerim ben ps4 lastikleri 1.2 aracımda 4 yıl kullandım çok memnundum ama bir arkdaşım özellikle primacy4 önermişti bakalım izlenimlerini bekliyorum...

Selamlar. Bugün Michelin 225/40 R18 92Y XL Primacy 4 lastik satın aldım ve kullanmaya başladım. Bakalım kalitesi nasılmış. Zamanla  izlenimlerimi paylaşabilirim. 

 
@snoppy hocam sanırım aracını a3. Bende de a3 var.Ölçüleriniz nedir bilmiyorum ancak bende dunlop sportmaxx lastiklerden michelin primacy 4 lastiğe geçtim. Resmen dünyam değişti. Lastik ölçülerim 225/45/17
Yasin bey, daha önce sormayı unutmuşum.
Lastikleri kaça aldınız?

Tekrar hayırlı olsun

 
Kaldırımlar vs için  225/40 R18 92Y XL Primacy 4 lastik satın aldım demiş ya.

XL olması sebebi ile zaten konfordan ödün verilmiş  birde ps4 olsaydı konfor hepten gitmezmiydi hocam.
Ebat 18" olunca XL mecburi oluyor., üreticiler 18" ebatta XL olmayan lastik üretmiyor hocam.,

Primacy 4 aşırı yumuşak bir lastik 18-19 gibi ebatlarda biraz riskli bir lastik..

Michelin 'de lastiğin üretim yerine göre kalite ciddi oranda değişiklik gösterebiliyor., Michelin alırken üretim yeri Fransa veya Almanya üretimi olan tercih edilmeli.

 
@Terms teşekkürler hocam. Tanesi 660 tl’den euromaster’dan satın aldım.

 
Ebat 18" olunca XL mecburi oluyor., üreticiler 18" ebatta XL olmayan lastik üretmiyor hocam.,

Primacy 4 aşırı yumuşak bir lastik 18-19 gibi ebatlarda biraz riskli bir lastik..

Michelin 'de lastiğin üretim yerine göre kalite ciddi oranda değişiklik gösterebiliyor., Michelin alırken üretim yeri Fransa veya Almanya üretimi olan tercih edilmeli.
Bilgilendirme için teşekkür ederim Ali hocam.

2018 sonunda ben dunloop lardan kurtulmak için lastik almıştım. Yardımlarınızı ve bilginizi esirgememiştiniz sağolun.

2018 Kasımdan bu yana, 2020 Şubata kadar 7.000km ondan sonra 2.000km(pandemi) toplam 9.000km yaptım. Goodyear Eagle F1 Assym3 225/45 R17 91Y ile.
Bu lastikler 2 yıl 9.000km de 1,2mm dişler eridi ve şuan yarım saat civarında yol yapınca lastiklerin performansı normale dönüyor ve konfordan rahatsızım.

Bir dahaki lastiğim Michelin Primacy 4 - 225/45 R17 91V(Bulabilirsem91H olacak inş.)

 
Bilgilendirme için teşekkür ederim Ali hocam.

2018 sonunda ben dunloop lardan kurtulmak için lastik almıştım. Yardımlarınızı ve bilginizi esirgememiştiniz sağolun.

2018 Kasımdan bu yana, 2020 Şubata kadar 7.000km ondan sonra 2.000km(pandemi) toplam 9.000km yaptım. Goodyear Eagle F1 Assym3 225/45 R17 91Y ile.
Bu lastikler 2 yıl 9.000km de 1,2mm dişler eridi ve şuan yarım saat civarında yol yapınca lastiklerin performansı normale dönüyor ve konfordan rahatsızım.

Bir dahaki lastiğim Michelin Primacy 4 - 225/45 R17 91V(Bulabilirsem91H olacak inş.)
Primacy 4 lastiklerin S1 ve S2 diye geçen özel modelleri var., S1 ve S2 'ler konfor ve ses anlamında ektra optimize edilmiş modellerdir belki duymuşsunuzdur., bunlardan tercih etmenizi öneririm..

 
@forzaGilles Ali hocam, Michelin'lerde S1 ve S2 daha düşük yuvarlanma direnci demekmiş.
Diğer markalarda ise azaltılmış ses demekmiş.

S1 Azaltılmış Ses
S2 Azaltılmış Ses


S1 Michelin Primacy 'lerde  diğerlerinden daha düşük yuvarlanma direnci
S2 Michelin Primacy 'lerde  diğerlerinden daha düşük yuvarlanma direnci


Ek; Daha düşük yuvarlanma direnci demek lastiğin yola daha az tutunması mı demek acaba?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Terms S1 ve S2 farklı anlamlara geliyo olmalı değil mi?
Keşke açıklasaydınız.

Ben üstteki paylaşımdan Michelin in; S1 daha düşük yuvarlanma direnci, S2 ise çok daha düşük yuvarlanma direnci anlıyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Terms bildiğimden değil hocam bilsem zaten açıklarım :)

Senin yazdığında ikisi için ayni şeyler yaziyorda ondan farklı olmalari gerektiğini düşündüğüm icin yazdım...

 
@Terms bildiğimden değil hocam bilsem zaten açıklarım :)

Senin yazdığında ikisi için ayni şeyler yaziyorda ondan farklı olmalari gerektiğini düşündüğüm icin yazdım...
Ben yazmadım netten buldum yapıştırdım.

 
@forzaGilles Ali hocam, Michelin'lerde S1 ve S2 daha düşük yuvarlanma direnci demekmiş.
Diğer markalarda ise azaltılmış ses demekmiş.

S1 Azaltılmış Ses
S2 Azaltılmış Ses


S1 Michelin Primacy 'lerde  diğerlerinden daha düşük yuvarlanma direnci
S2 Michelin Primacy 'lerde  diğerlerinden daha düşük yuvarlanma direnci


Ek; Daha düşük yuvarlanma direnci demek lastiğin yola daha az tutunması mı demek acaba?
Yok hocam öyle şey olur mu hiç., yuvarlanma direnci ne kadar düşük olursa o kadar iyidir., yuvarlanma direnci fazla olan lastikte araba bu kaybı motor vasıtası ile kapatmaya çalışır., bu da yakıtı artırır.. lastiğin ağırlığındaki azalma veya artış bile yuvarlanma direncinde farklılıklar oluşturur.

 

@forzaGilles Yuvarlanma direnci yüksek olan lastikler ise yol tutuş ve dinamizm olarak bize dönüyor diye biliyorum. Yokohamanin , pirellinin vs üst seviye lastiklerinde yakıt tüketimi yani yuvarlanma direnci E hatta F seviyesinde. 

Şahsen benimde tecrübem bu yönde. Dediğiniz gibi düşük yuvarlanma direnci aracı "normal şartlarda" daha rahat hareket ettirip, çok az da olsa az yaktiriyor. Ama direnci yüksek lastiğin yol ile teması daha fazla olduğundan, lastiğin asıl vaaz ettiklerini görmüş oluyoruz. 

 

Geri
Üst Alt