Golf 7 Akü Değişim Önerisi


Brockline

Üye
Katılım
14 May 2020
Mesajlar
40
Tepkime puanı
24
Konum
İstanbul
İsim
Burak
2016 model aracımda yer alan akü bu. Start/Stop devreye girmemeye başladı. Sanırım değişim zamanı geldi. Hangi aküyü almamı önerirsiniz ?

EDIT: Araştırmalarım ve burada yardımcı olan arkadaşlar sonucunda 70 Ah Varta Agm akü aldım, start stop tekrar çalışmaya başladı, sorunsuz kullanıyorum. Herkese teşekkürler.

CF27C6A2-7DE0-4BB7-8415-FE46E4787507.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Selamlar, aracım 2014 1.2 manuel golf. Daha önce 2017’de serviste ego akü ile değişim yapıldı. 2020 aralıkta da kendim apaydınlardan efb 60 amper akü ile değişim yaptım. (Kodlama yapmadım belki o sebeple 3. Senede akü bitti)

Bu sabah araç zorlanarak çalıştı ve akü değerine baktığımda %20 gördüm. Ne tavsiye edersiniz? Küçük bir ilçede yaşıyorum, akülülerde genellikle inci, mutlu gibi markalar var. Kodlama yapabilirler mi bilmiyorum. Zaten ortalamam 3 sene😀 Varta falan aramadan inci, mutlu ne varsa alasım var bu sefer ne önerirsiniz.
 
Upvote 0

Selamlar, aracım 2014 1.2 manuel golf. Daha önce 2017’de serviste ego akü ile değişim yapıldı. 2020 aralıkta da kendim apaydınlardan efb 60 amper akü ile değişim yaptım. (Kodlama yapmadım belki o sebeple 3. Senede akü bitti)

Bu sabah araç zorlanarak çalıştı ve akü değerine baktığımda %20 gördüm. Ne tavsiye edersiniz? Küçük bir ilçede yaşıyorum, akülülerde genellikle inci, mutlu gibi markalar var. Kodlama yapabilirler mi bilmiyorum. Zaten ortalamam 3 sene😀 Varta falan aramadan inci, mutlu ne varsa alasım var bu sefer ne önerirsiniz.
Mutlu aküyü nedendir bilinmez Varta fiyatına satıyorlar, aldığınız akünün markadan bağımsız üretim tarihine bakınız ve 4-5 ay dan daha eski tarihli akü almayınız, sebebi fazla bekleyen akünün bununla doğru orantılı olarak ömrü de kısa olur,

Akücüler yok efendim akülerin raf ömrü 1-2 sene deseler de buna itibar etmeyiniz, fazla bekleyen akünün montaj öncesi en az 12 saat şarj edilmesi gerekir ama hiç bir akücü bunu uygulamaz..!!

Yine Varta tercih ederseniz (montaj öncesi) garanti kartı üzerinde 14 haneli bür kod bulunur, aynı kod akünün (yan duvarına da) kazınmıştır, bu kodu paylaşırsanız, size akünün üretim tarihini (gün/ay/yıl) olarak söyleyebiliriz,

Normal şartlarda bir akünün en az 4-5 sene idare etmesi gerekir.

Yani özetle aldığınız akünün üretim tarihi 4-5 ay dan daha eski olmasın.!
 
Upvote 0
Mutlu aküyü nedendir bilinmez Varta fiyatına satıyorlar, aldığınız akünün markadan bağımsız üretim tarihine bakınız ve 4-5 ay dan daha eski tarihli akü almayınız, sebebi fazla bekleyen akünün bununla doğru orantılı olarak ömrü de kısa olur,

Akücüler yok efendim akülerin raf ömrü 1-2 sene deseler de buna itibar etmeyiniz, fazla bekleyen akünün montaj öncesi en az 12 saat şarj edilmesi gerekir ama hiç bir akücü bunu uygulamaz..!!

Yine Varta tercih ederseniz (montaj öncesi) garanti kartı üzerinde 14 haneli bür kod bulunur, aynı kod akünün (yan duvarına da) kazınmıştır, bu kodu paylaşırsanız, size akünün üretim tarihini (gün/ay/yıl) olarak söyleyebiliriz,

Normal şartlarda bir akünün en az 4-5 sene idare etmesi gerekir.

Yani özetle aldığınız akünün üretim tarihi 4-5 ay dan daha eski olmasın.!
Çok teşekkür ederim. Daha önce varta aldık da ne oldu diye düşünüyorum, 3 sene gitti. O sebeple eğer fiyatı vartaya göre uygunsa mutlu/İnci alacağım. Bu kodlama mevzusu önemli mi? Mutlaka yaptırmalı mıyım sizce
 
Upvote 0
Çok teşekkür ederim. Daha önce varta aldık da ne oldu diye düşünüyorum, 3 sene gitti. O sebeple eğer fiyatı vartaya göre uygunsa mutlu/İnci alacağım. Bu kodlama mevzusu önemli mi? Mutlaka yaptırmalı mıyım sizce
Fabrikanın taktığı ilk akü muhtemelen 58-59 Ah değerindedir, kodlama yaptırırsanız iyi olur ama 1-2 Ah yüzünden akünüz çabuk bitmez,

Akünüzün çabuk bitmesinin ana sebebi üretim tarihi eski tarihli akü takmalarından kaynaklıdır, veya aracınızda park halindeyken enerji çeken sebebler olabilir,

Sağlıklı sıfır bir akü en az 4-5 sene idare etmesi lazım,

Yaşadığınız bu durumda akü markası ve kodlamaya odaklanmadan ziyade bahsettiğim diğer hususlara odaklanmanız daha doğru olacaktır. Nasıl olda hepsi 3 sene gidiyor tabiri yanlış bir bakış açısı.. belli ki yolunda gitmeyen başka şeyler var.
 
Upvote 0
Bu konuda şahsi fikrim aracın orjinalinde ( 2019 model sıfır aldığım araçta efb 59 mAh akü var ) efb varsa da yoksa da agm akü almak daha mantıklı diye düşünüyorum. Marka olarak da varta en çok bilinen olsa da yetkili servisten alınmadıkça sahte varta olma ihtimali yüksek. ( Orjinal satan firmalar illaki vardır ama çok iyi araştırmak lazım ). Bu yüzden bosch akü tercih edilebilir. Zaten orta kalitede bir marka olduğu için en azından sahte ürün olmayacağı yüksek ihtimal diyebilirim. Ayrıca akü kodlaması yapılmadan kullanıldığında aracı kitleyip evinize çıktığınızda araç uyku moduna giremiyor şeklinde bir bilgi almıştım kendi ustamdan. Bu yüzden de kodlama şart. Bu bilgiler dahilinde son karar sizin
 
Upvote 0
Bu konuda şahsi fikrim aracın orjinalinde ( 2019 model sıfır aldığım araçta efb 59 mAh akü var ) efb varsa da yoksa da agm akü almak daha mantıklı diye düşünüyorum. Marka olarak da varta en çok bilinen olsa da yetkili servisten alınmadıkça sahte varta olma ihtimali yüksek. ( Orjinal satan firmalar illaki vardır ama çok iyi araştırmak lazım ). Bu yüzden bosch akü tercih edilebilir. Zaten orta kalitede bir marka olduğu için en azından sahte ürün olmayacağı yüksek ihtimal diyebilirim. Ayrıca akü kodlaması yapılmadan kullanıldığında aracı kitleyip evinize çıktığınızda araç uyku moduna giremiyor şeklinde bir bilgi almıştım kendi ustamdan. Bu yüzden de kodlama şart. Bu bilgiler dahilinde son karar sizin
Daha neler artık, ustalar her gün mühendis edasıyla yeni icatlar çıkarıyorlar,

aAkü kodlanmazsa eski akünün yani (fabrikanın ilk montajda taktığı) akünün kodlaması geçerli olur, EFB yerine yine EFB takılacaksa hiç bir olumsuz durum yaşanmaz. Aksi durumda (EFB yerine AGM) veya tam tersi gibi durumlarda kodlama önem kazanır. Sahte Varta aküyü anlamak (fark etmek) sadece 1 dk.nızı alır. Ki ben buna hiç denk gelmedim (gelmeyeceğim anlamına tabii ki gelmiyor),

Akücüler bu hususta bir cin ‘lik yapıyor, tıp ki süper marketler, eczaneler gibi eski tarihli aküyü rafların (paletlerin) ön kısmına veya depoya kaldırıyor, ilk önce elindeki eski tarihli olanları bitirmenin derdindeler.!
 
Upvote 0
Daha neler artık, ustalar her gün mühendis edasıyla yeni icatlar çıkarıyorlar,

aAkü kodlanmazsa eski akünün yani (fabrikanın ilk montajda taktığı) akünün kodlaması geçerli olur, EFB yerine yine EFB takılacaksa hiç bir olumsuz durum yaşanmaz. Aksi durumda (EFB yerine AGM) veya tam tersi gibi durumlarda kodlama önem kazanır. Sahte Varta aküyü anlamak (fark etmek) sadece 1 dk.nızı alır. Ki ben buna hiç denk gelmedim (gelmeyeceğim anlamına tabii ki gelmiyor),

Akücüler bu hususta bir cin ‘lik yapıyor, tıp ki süper marketler, eczaneler gibi eski tarihli aküyü rafların (paletlerin) ön kısmına veya depoya kaldırıyor, ilk önce elindeki eski tarihli olanları bitirmenin derdindeler.!

Ben usta değilim. Vw yetkili servisinde 11-12 yıl çalışmış bir usta’nın söyledikleri bunlar. Siz de ustaysanız bunu bilirsiniz zaten. Akü satanların cinliği uyanıklığı ayrı. Çarpılmamak için bu işlerin içinde olmak ya da içinde olandan yardım almak gerekli. Eski akü tipi ne olursa olsun Efb ya da agm hangi akü takılırsa takılsın akü kodlaması gerekli olduğunu, kodlama yapılmazsa akü nün ömrünün kısa olacağını ustam söylemişti bana. Akü değişimi zamanı geldiğinde kodlamasını yaptırır kullanırım.
Kodlama yaptırmayanın hali ortada. Karar aküyü alacak vatandaşındır.
 
Upvote 0
Merhaba, akü değişimi için gittiğim bayide varta efb 60 amper yoktu, 72 amper vardı ve bayi ilk kez duyduğum bir aküyü ısrarla tavsiye etti. (Tab) Açıkçası bilmediğim bir ürünü normalde almam ama daha önce kullandığım üç akü de en fazla üç yıl gittiğinden (bayi de biraz tanıdık olduğundan) peki ustam senin dediğin olsun dedim. Fiyatı 2500 lira. Üç yıl garantisi varmış o da yeterli göründü. Start stop da çok sürmeden devreye girdi, şimdilik sorun yok.

Yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim.
 
Upvote 0
Merhaba, akü değişimi için gittiğim bayide varta efb 60 amper yoktu, 72 amper vardı ve bayi ilk kez duyduğum bir aküyü ısrarla tavsiye etti. (Tab) Açıkçası bilmediğim bir ürünü normalde almam ama daha önce kullandığım üç akü de en fazla üç yıl gittiğinden (bayi de biraz tanıdık olduğundan) peki ustam senin dediğin olsun dedim. Fiyatı 2500 lira. Üç yıl garantisi varmış o da yeterli göründü. Start stop da çok sürmeden devreye girdi, şimdilik sorun yok.

Yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim.


Guzel fiyat

gule gule kullanin
 
Upvote 0
Daha önce sorun yaşamış biri olarak tek söyleyebileceğim; aküyü zamanında değiştirin. Bu arabalar fazlasıyla elektronik.
 
Upvote 0
AGM-EFB veya tersi değişimlerde kodlama şart. Ancak aynı cins ile değişim yapılsa bile kodlama yine önemli. Zira akü yaşlandıkça parametreleri, kapasitesi falan değişiyor. Araç beyni buna adapte oluyor. "Hiç habersiz" aküyü değiştirirseniz araç beyni hala eski akü var zannediyor ve tam potansiyelinde kullanamıyor.

Varta üretimi AGM akü vardı araç üzerinde. 4 yıla doğru yaşlanma emareleri gösterip 5 yıldan biraz fazla gitti. Apaydınlar'dan alıp kendim değiştirip kodladım pandemi zamanı. (eski akü de bende kaldı, şarj aletim de var. Backup güç olarak kullanıyorum) 4 yıl olmak üzere, şuan için hiçbir sıkıntı yok.

Bu arada, hala değişmedi ise emsal Bosch AGM aküyü Varta (Johnson Controls) üretiyor ve Varta'nın bire bir aynısı. Ama daha ucuz. O gün bilsem onu alırdım.
 
Upvote 0
Akü değişimi için uygun fiyatlı yer bulunsa bile bu kodlama işini yapamıyorlar. Söyleyince de aynısını taktık diyorlar vs. Akü işi tam bir macera...
 
Upvote 0
2016 model aracım ilk sahibiyim hala aynı aküyü kullanıyorum akü durumunu ekrandan göremiyorum var mı bir yöntemi bunun YouTube da olan videolara baktım aynısını yapıyorum,fakat yüzde olarak göremiyorum serviste akü durumu iyi dedi fakat güvenemedim.ilk aracım golf 5 ti onda da 8 sene sonra ne olur ne olmaz diye değiştirmiştim.
 
Upvote 0
2016 model aracım ilk sahibiyim hala aynı aküyü kullanıyorum akü durumunu ekrandan göremiyorum var mı bir yöntemi bunun YouTube da olan videolara baktım aynısını yapıyorum,fakat yüzde olarak göremiyorum serviste akü durumu iyi dedi fakat güvenemedim.ilk aracım golf 5 ti onda da 8 sene sonra ne olur ne olmaz diye değiştirmiştim.


Bazi yildan sonrakilerde gostermiyor

Gostersede pek saglikli bilgi olmuyor
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt