Golf 7 Akü Değişim Önerisi


Brockline

Üye
Katılım
14 May 2020
Mesajlar
40
Tepkime puanı
24
Konum
İstanbul
İsim
Burak
2016 model aracımda yer alan akü bu. Start/Stop devreye girmemeye başladı. Sanırım değişim zamanı geldi. Hangi aküyü almamı önerirsiniz ?

EDIT: Araştırmalarım ve burada yardımcı olan arkadaşlar sonucunda 70 Ah Varta Agm akü aldım, start stop tekrar çalışmaya başladı, sorunsuz kullanıyorum. Herkese teşekkürler.

CF27C6A2-7DE0-4BB7-8415-FE46E4787507.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Servise yedek parça bölümünü arayıp şasi numarasından araca kaç Ah ‘lık akü takılması gerektiğini öğrenin, sonrasında dışardan uygun amper değerinde Varta EFB akü alırsınız,

TSI motorlu araçlar araçlarda 58 Ah / 59 Ah veya 69 Ah akü çıkıyor, aracın donanımına, opsiyonlarına ve motor tipine göre değişkenlik Ah değeri değişkenlik gösteriyor,

Fabrikanın taktığı (58 veya 59 Ah) ise Varta EFB 60Ah (N60 kodlu),

Fabrika 69 Ah takmış ise Varta EFB 70Ah (N70 kodlu) almanız gerekir.
fabrikayı hatırlamıyorum hocam.

araç 2015 1.4 tsi 122 manuel highline

varta sitesinde model detayları girince 70 lik öneriyor.

bana demek düşük amperli takmış, bir sorun yaratmadı ama ? ne yapabilir hocam düşük amper ?
 
Son düzenleme:
Upvote 0

fabrikayı hatırlamıyorum hocam.

araç 2015 1.4 tsi 122 manuel highline

varta sitesinde model detayları girince 70 lik öneriyor.

bana demek düşük amperli takmış, bir sorun yaratmadı ama ? ne yapabilir hocam düşük amper ?
Hocam yetkili servislerden birinin yedek parça birimine bağlanıp plakanızı dahi verseniz fabrikasyon kaç amper ile çıktığını söylüyorlar. Aracınız manuel ise yaklaşık 60 amper çıkma ihtimali yüksek, DSG ise yaklaşık 70 amper(TSI araç için). Çünkü 2015 manuel TSI aracımızda 59ah çıkmıştı, 2016 TSI DSG aracımızda 69ah çıkmıştı. Sizinkine de dolayısıyla düşük amper akü takılmamış gibi duruyor.
 
Upvote 0
o kadar akü muhabeti yaptıktan sonra benim a3 dizelin aküsü dün yolda bitti..bir akrabanın düğününde hemde..oradan eniştemin aracından takviye yaptım ve arabayı stop etmeden düğün salonuna gittik..orada mecburen aracı durdurdum yine çalışmadı haliyle. kasko yol yardımı arayıp akü takviyesi istedim aracı çalıştırıp o trafıkten eve kadar geldim..dün anadolu avrupa geçişleri full trafikliydi.. dün koprude araç stop etseydi millet sabaha eve giderdi trafikten diye düşünüyorum sebebide ben olurdum..neyse benim araçta efb+ akü var 70A kafam karışık önce doğuştan fiyat alıcam sonra vartadan agm akü fiyatı alıcam 4000tl civarıymış..efb de takılabilir dedi akücü arkadaş malum efb+ aküler esasında efb akü sadece kapasitesi büyük diye böyle bir tabir bulmuşlar..vartanın siteside efb ve agm akü tavsiye ediyor ikisinin tüm değerleride aynı ..bakalım hangsi uyarsa onu alacagım
 
Upvote 0
o kadar akü muhabeti yaptıktan sonra benim a3 dizelin aküsü dün yolda bitti..bir akrabanın düğününde hemde..oradan eniştemin aracından takviye yaptım ve arabayı stop etmeden düğün salonuna gittik..orada mecburen aracı durdurdum yine çalışmadı haliyle. kasko yol yardımı arayıp akü takviyesi istedim aracı çalıştırıp o trafıkten eve kadar geldim..dün anadolu avrupa geçişleri full trafikliydi.. dün koprude araç stop etseydi millet sabaha eve giderdi trafikten diye düşünüyorum sebebide ben olurdum..neyse benim araçta efb+ akü var 70A kafam karışık önce doğuştan fiyat alıcam sonra vartadan agm akü fiyatı alıcam 4000tl civarıymış..efb de takılabilir dedi akücü arkadaş malum efb+ aküler esasında efb akü sadece kapasitesi büyük diye böyle bir tabir bulmuşlar..vartanın siteside efb ve agm akü tavsiye ediyor ikisinin tüm değerleride aynı ..bakalım hangsi uyarsa onu alacagım
2013 model golf aracımda benden önceki sahibi yetkili serviste EFB+ akü taktırmış ( jzw... parça kodlu ekonomik akü)
2019 yılının aralık ayında. Bu yılın sonunda 4.yılını devirmiş olacak. Yaptığım ölçümlerde;
Sabah kontak kapalı 12.2
Marş anında 10.4
Çalışır vaziyette 14.4 civarında bir değerle ayakta kalmaya çalışıyor. Stop&start aktif kullanmıyorum; ama hemen devreye giriyor.
Bilgi amaçlı yazmak istedim
 
Upvote 0
2013 model golf aracımda benden önceki sahibi yetkili serviste EFB+ akü taktırmış ( jzw... parça kodlu ekonomik akü)
2019 yılının aralık ayında. Bu yılın sonunda 4.yılını devirmiş olacak. Yaptığım ölçümlerde;
Sabah kontak kapalı 12.2
Marş anında 10.4
Çalışır vaziyette 14.4 civarında bir değerle ayakta kalmaya çalışıyor. Stop&start aktif kullanmıyorum; ama hemen devreye giriyor.
Bilgi amaçlı yazmak istedim
Bu değerler artık akünün son zamanları oldugunu gosterıyor..benimkide bu degerlerde ama akü bitik..bu arada ben efb yerine bıraz daha paraya kıyıp agm aldım..aracı uzun sure daha kullanacagım yarı yolda kalmayalım
 
Upvote 0
2016 modem aracima daha yeni aku değiştirdim önceki de varta idi yine 70 a. Varta taktirdik eski akuyu birakinca 4.200 lira geldi,varta dan şaşmam
 
Upvote 0
Bu değerler artık akünün son zamanları oldugunu gosterıyor..benimkide bu degerlerde ama akü bitik..bu arada ben efb yerine bıraz daha paraya kıyıp agm aldım..aracı uzun sure daha kullanacagım yarı yolda kalmayalım
Benimde tahminim bu kışı çıkartamayacağı yönünde.
EFBden agmye geçince kodlama yaptırılıyor mu?
 
Upvote 0
Benimde tahminim bu kışı çıkartamayacağı yönünde.
EFBden agmye geçince kodlama yaptırılıyor mu?
Aynı akü türünden takılsa da tanıtma yapılmalı. Çünkü araç artık bana yeni akü takıldı diye sarj döngüsünü farklı yapıyor. Agm takılırsa kodlama kesinlikle yapılmalı. Agm nin sarj üst degeri efb den düşüktür.
 
Upvote 0
pazar günü aküm bitmişti efb+ idi efb de alabilirdim ama agm akü aldım..dün kendim taktım ..tabii herşey hata verdi 1-2 km yol yaptım sonra hatalar gitti ön planda..daha sonra akü adaptıonu yaptım..sonrasında arka plandaki hataları sildim ..bugün trafıkte start stopda devreye girdi..şimdilik bir sıkıntı gozukmuyor..
 
Son düzenleme:
Upvote 0


Geri
Üst Alt