@Ysn
@romeo68
Aslında leaving home ve coming homeun çakması bu kodlama. Çünkü iç aydınlatmaya paralel bağlanmış oluyor yazılım olarak, kapılar açıksa yanıyor kapalı ve iç ışık süresi sona erdiyse sönüyor...
Mantığını anlatayım.
Araç kilitli diyelim uzaktan kumanda ile açtınız, iç aydınlatma yandığı için farlarınız ve stoplarınız yanıyor.30 sn kapıları açmadıysanız sönüyor.
Araçtan ineceksiniz kapıyı açtınız yanmaya başlıyor, kapıyı kapattınız diyelim iç aydınlatmalar sönene kadar yada kumandadan kilitleyene kadar yanmaya devam ediyor.
Olumsuzluklar:
- Aracın kapısı her açılışta yanıyor. Gündüz gece farketmiyor (çünkü far sensörü yok, gerçi bu kodlamanın onunla alakası da yok)
-Yıkamacıya verdiniz , yarım saat kapılar açık kaldı, sürekli yandığı için, yarım saatte aküyü bitirmese de kritik noktalara kadar aküyü deşarj edebilir.
-Aracı kilitleyince hemen o an sönüyor, o yüzden uzaklaşıp ışığa ihtiyacınız kalmadığı an kilitlemeli...
-İstenilmediğinde pratik bir kapatma yöntemi yok ne yazık ki.. vagcom kabloyu takıp laptopdan eski haline çevireceksiniz.
İç aydınlatmayı söndürmek de bu sistemi devre dışı bırakmakta işe yaramıyor ne yazık ki, tüm kapılar açıkken kilitlerinin dilini içeri itip aracı kilitlerseniz ancak öyle sönüyor. (Aman dikkat bu durumda kapıyı kapatmaya çalışmayın çarpmayın unutmayın kapıyı kapatmaya çalışanları engelleyin, diller içeri sabitlendiği için aracınıza hasar verebilir, önce kumandadan kilidi açıp dış kapı kolunu çekip dilleri açık pozisyona çevirmek gerekir)
Ben aracımın içini temizlerken bu yöntemi kullanıyorum.
Akü bitirme riskine karşı ön farların parlaklıklarını yüzde 25 e kadar düşürdüm, gece karanlığında rahatsız etmeyen ama yerleri yeteri kadar aydınlatıyor. (Normal zamanda yaktığımız kısa far ların gücünü etkilemez, sakıncası yok)
Ama bu kadar sıkıcı detaya dikkat etmek yerine; Aliexpressten Orjinal far sensörü ve yağmur sensörü alıp montaj edeceğim. bu kodlamayı eskiye çevirip orjinal kodlamaya geçerek bu durumdan kurtulmak artık daha mantıklı gelmeye başladı bana...