@magic evet hocam fakat arcı yolda n konuma uzun sure devam edip durursanız fren pedalınada basmanızı istıyor

 

@silvershadowdeğerli hocam benim bacanak sol ayakla debriyaj arayıp frene asıldı nerdeyse zincirleme kazaya sebep olucaktık

 
P viteste kontağı çevirirken niye frene basıyoruz?

 
P viteste kontağı çevirirken niye frene basıyoruz?
araç çalışmıyor hocam yoksa  :)

ekleme: hocam cevap çok primitif oldu tabi kusura bakmayın, teknik sebebini bilmiyorum ama kontak yapmaya çalıştığınızda fren pedalına basın diyor. bu kullandığım 2000 model mercedeste de böyleydi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Kıymetli üstadım;

Kontağı çevirmek isteyince MFA ekranında uyarı yazısı çıkıyor: Fren pedalına basınız diye 
Bende de debriyaja basın diyor. Ben de bu fren alışkanlık oldu. O demezse dahi alışkanlık olmalı hepimizde bu ;)

 
Bu forumda söylenenler benim için referans olduğu için daha önce başka yerlerde okumama rağmen teyit etmek için soruyorum.

"D konumundan S konumuna( veya S den D ye) geçişlerde aracın hareket halinde olması sorun yaratmaz" mı?

 
Bu forumda söylenenler benim için referans olduğu için daha önce başka yerlerde okumama rağmen teyit etmek için soruyorum.

"D konumundan S konumuna( veya S den D ye) geçişlerde aracın hareket halinde olması sorun yaratmaz" mı?
Yok Hocam, herhangi bir sorun yaratmaz.

Debriyaja basıp vites küçültüyor  veya büyültüyor gibi düşünün ;)

 
Saygıdeğer forumdaşlarım aranızda 7 vıtes dahil 6 vites dsg veya 6vites dsg golf 5 1.4 tsı 140 bg olanlar ve golf7 R da tam otomatik aısın warner gol5 1.6 fsı veya düz 1.6 larda cikıyor sanzımanlı araçları olan arkadaşlar bunlarla ilgili şikayetlerinizide belirtebilirsiniz. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bütün yazılanların hepsini  okudumda bu dsg ve otomatik işi bana biraz karışık geldi  8D

 
@zambor007 Hocam daha önce düz ve otomatik vites kullanmış ve şu an dsg kullanan biri olarak söyleyebileceğim kafanız hiç karışmasın. Dsg sanki araçta hiç vites yokmuş hissi uyandırıyor.Geçişler çok sessiz ve yumuşak. Burda arkadaşların bahsettiği şeyler sürüş ihtiyacını ve konforunu artırmaya yönelik yapılmış yardımcı donanimlardir. Yani vitesi s pozisyonuna veya manuel moda almadan da gayet konforlu bir sürüş oluyor ama aracı kesfettikce bu ekstra özellikleri de kullanacağınız pozisyonlarda kullanma ihtiyacı duyuyorsunuz. Bence dsg çok keyifli yıllarca otomatik vitese karşı durmus biri olarak su an dsg den vazgecemiyorum. Öyleki manuel araç kullanmakta zorlanıyorum. Vites değiştirmek zul geliyor. Teşekkürler Ww.

 
araç çalışmıyor hocam yoksa  :)

ekleme: hocam cevap çok primitif oldu tabi kusura bakmayın, teknik sebebini bilmiyorum ama kontak yapmaya çalıştığınızda fren pedalına basın diyor. bu kullandığım 2000 model mercedeste de böyleydi.
yok murat kardeşim, estağfurullah, net olmuş daha çok  :000074-medium:

Kıymetli üstadım;

Kontağı çevirmek isteyince MFA ekranında uyarı yazısı çıkıyor: Fren pedalına basınız diye 
hmm poloda istemiyor fren, öğrenmiş oldum :000074-medium:

 
Teşekkürler @EMRAH ATTS ve diğer arkadaşlar faydalı bilgiler paylaşmışsınız. Arkada kalmasın diye bazılarını tekrar yazıp bir de yorumum olacak.

- sıkışık trafikte S modunda kullanarak daima 1. vites kalkışını sağlamak, kavrama-balata aşınmasını önlemek (7 ileri olanda). 6 ileri olan yaplı olduğu için onda gerek yok bence

- 6 ileri olanların araç giderken N konumuna alınmaması gerekiyor yoksa bozulur, bu hemen tüm otomatik vitesler için prensip olarak geçerli

- park manevralarında gaza basmaya gerek yok, D veya R konumuna alın frenden ayağınızı yavaşca kaldırın Golf ünüz sizin yerinize gaza basacaktır. Bu durum her düzgün otomatik araçta böyledir, park manevrasında gaza basılmaz.

- Kolun D S R geçişlerinde düğmeye basılıp basılmaması! Doğrusu düğmeye gerekmedikçe basmamaktır. Böylece örneğin en geri S moddsn kolu korkusuzca ileri P ye doğru itebilirsiniz. Düğmeye basmamış olduğunuz için, vites koluna bakmadan itebilirsiniz, eğer ki fazla itmişseniz en çok N ye düşer ama en azından geçmemesi gereken R ye geçmeye çalışmaz, geçemez. Gerekmedikçe basmamak size kıllanım emniyeti ve kolaylığı sağlar

Son söz: Vites kutusu kolunun nasıl hareket etmesi gerektiğini Mercedes in zigzaglı yolundan anlaysbilirsiniz. Bir şiir gibi hareket eder ve hiçbir şekilde kolun pozisyonuna bakmanıza gerek bırakmadan zigzaglarda istenen yerde durur.  :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt