@calik hocam aracı yolda giderken R veya park konuma aldığınız oldumu:)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Yok benim olmadı :)

Yüksek hızda zaten müsaade etmez kutular, düşük hızlarda ise dikkat etmek gerek.

Örneğin amcamı uyarmama rağmen park manevralarında Volvo 960 ve 850 T5 ini hep hareket halinde R ve P yapardı, T5 in vites kutusu dağıldı Trabzon da evinin önünde :)

 
@calikyok ben golflerin tumunde yaptım hocam dügmeye basıp R P yaptım yola devam edip uyardı P konumda hız fazla oldugu için tutamıyor cırr yapıyor tabıkı bu zararlı birsey degerli paylaşimlarınızın devamını dilerim:D

 
'akıl akıldan üstündür' @EMRAH ATTS hocam bu işin ehli olduğundan gayet şık ve açıklayıcı yaklaşmış kendisine minnetarım.bir şey daha öğrenmiş olduk '' 2.vitesi hazırlayıp 2.vitese geçiyor sıkışık trafikte S modunu tavsiye ederim yoksa araç hep 2'de kalıp kavramayı bitiriyor''bu cümle artık benim sıkışık trafikde d modunda kullanmamamı sağlayacak :)

 
@zambor007 Hocam daha önce düz ve otomatik vites kullanmış ve şu an dsg kullanan biri olarak söyleyebileceğim kafanız hiç karışmasın. Dsg sanki araçta hiç vites yokmuş hissi uyandırıyor.Geçişler çok sessiz ve yumuşak. Burda arkadaşların bahsettiği şeyler sürüş ihtiyacını ve konforunu artırmaya yönelik yapılmış yardımcı donanimlardir. Yani vitesi s pozisyonuna veya manuel moda almadan da gayet konforlu bir sürüş oluyor ama aracı kesfettikce bu ekstra özellikleri de kullanacağınız pozisyonlarda kullanma ihtiyacı duyuyorsunuz. Bence dsg çok keyifli yıllarca otomatik vitese karşı durmus biri olarak su an dsg den vazgecemiyorum. Öyleki manuel araç kullanmakta zorlanıyorum. Vites değiştirmek zul geliyor. Teşekkürler Ww.
aynen hocam.bende yıllardır manuelci biri olarak DSG'ye geçiş yapmışlardanım sizin gibi.ve sanki herkesin haberi olmuş da aracı aldığımdan beri acayip trafik oluyor benim DSG almamı beklliyorlardı sanırım  s=bigstar

 
bence zaten yeterince karışık bir konu, tercihlere ya da alışkanlıklara göre anlatılınca daha da karışıyor, ilk mesajın bütün detayları kapsayacak şekilde ayrıntısıyla güncellenmesi çok daha güzel olurdu...

mandalın çalışma mekanizması debriyaj gibi mi mesela? öyleyse basan da var basmayan da nasıl iki durumda da sorun çıkmıyor kılavuzda ne yazıyor bu işin teknik açıklaması nedir?

 
Yararlı konu,

Manuel düşünürken, bugün DSG test ettik. Büyük rahatlık gerçekten. 
Frene basmadan S veya M ye geçilebileceğini ilk kez duydum. Hatta mandala ne için bastığımı anlamadan her seferinde bastım şimdiye kadar.

Dsg nedir? Nasıl kullanılır tarzı bir kullanım klavuzu oluşturulabilirse çok çok faydalı olacaktır.

 
@Mechatronikdegerli hocam tekrar hosgeldiniz bununla ilgili paylasımlarımızı önceki yazısmamızda bulabılırsınız eger ki aklınıza takılan bırsey olursa çekinmeden sorabılırsınız bızler bırbırımızle yardımlasmak için buradayız:)

 
DSG hakkındaki bu hayati bilgiler için teşekkürler. Alışkanlık haline getirdiğimizde bizlere çok yarar sağlayacağına eminim.

Bilinen bir uyarının bu konu altında da olmasının ve konu sonlandırılırken yapılacak son güncelleme içinde yer almasının uygun olacağını düşünüyorum.

Aracı kısa ya da uzun süreli park ederken, fren ağırlığının dsg şanzıman üzerinde kalmaması amacıyla; Direkt P'ye almak yerine önce N'ye alıp el frenini çekerek aracın yola yerleşmesini (ağırlığın el frenine oturmasını) sağlamak gerekiyor, sonrasında P'ye alarak stop etmek. Bildiğim kadarıyla DSG şanzımanın ömrü için olumlu bir uygulama olarak geçiyor bu park etme yöntemi.

Bir de sorum olacak, DSG için yazılmış bu bilgiler sanırım kardeş S-tronik şanzıman için de geçerli olmalı değil mi?

Saygılar...

 
@HaKsaygıdeger hocam kesinlikle stronık dsgnin audi adı denebilir paylasımınız için tesekkurler :'(

 
@arfkyncsağolun saygıdeger arıf hocam bu yasımda bu iltifatlarınız inanın gogsumu kabartıyor:')

 
bence zaten yeterince karışık bir konu, tercihlere ya da alışkanlıklara göre anlatılınca daha da karışıyor, ilk mesajın bütün detayları kapsayacak şekilde ayrıntısıyla güncellenmesi çok daha güzel olurdu...

mandalın çalışma mekanizması debriyaj gibi mi mesela? öyleyse basan da var basmayan da nasıl iki durumda da sorun çıkmıyor kılavuzda ne yazıyor bu işin teknik açıklaması nedir?
Kıymetli Üstadım;

Tam da sizin söylediğiniz gibi düşünüyorum ben de 

Bu nedenle 13. madde boştu (artık dolu :)  ) ve zamanla doldurulmasını düşündük.

Teşekkürler 

 
DSG hakkındaki bu hayati bilgiler için teşekkürler. Alışkanlık haline getirdiğimizde bizlere çok yarar sağlayacağına eminim.

Bilinen bir uyarının bu konu altında da olmasının ve konu sonlandırılırken yapılacak son güncelleme içinde yer almasının uygun olacağını düşünüyorum.

Aracı kısa ya da uzun süreli park ederken, fren ağırlığının dsg şanzıman üzerinde kalmaması amacıyla; Direkt P'ye almak yerine önce N'ye alıp el frenini çekerek aracın yola yerleşmesini (ağırlığın el frenine oturmasını) sağlamak gerekiyor, sonrasında P'ye alarak stop etmek. Bildiğim kadarıyla DSG şanzımanın ömrü için olumlu bir uygulama olarak geçiyor bu park etme yöntemi.

Bir de sorum olacak, DSG için yazılmış bu bilgiler sanırım kardeş S-tronik şanzıman için de geçerli olmalı değil mi?

Saygılar...
Değerli Hocam;

Benim bildiğim Dikey konumlu motorlarda DSG adını alan çift kavramalı yarı otomatik robotize şanzıman motorun yanlamasına yerleştirildiği Audi'de Stronic adını alır. Tek farkları da budur .  :000073-medium:

 
6 ileri olanların araç giderken N konumuna alınmaması gerekiyor yoksa bozulur, bu hemen tüm otomatik vitesler için prensip olarak geçerli
Daha önce hiç otomatik vites kullanmadığım için aracı alırken en çok dsg ile ilgili sorular sordum.Ustanın dediklerinden biri de yüksek hızda(devirde) giderken klimayı açma.Önce N ye al klimayı aç sonra geri D ye al...İyi hoş N  i hiç kullanmıyordum ki yazdıklarınızdan sonra,zaten kullanmam.Bir de kulakçıktan vitesi arttırıp azaltmak varken manuel modda hiç kullanmıyorum,kullanacağımı da sanmıyorum...

 

Daha önce hiç otomatik vites kullanmadığım için aracı alırken en çok dsg ile ilgili sorular sordum.Ustanın dediklerinden biri de yüksek hızda(devirde) giderken klimayı açma.Önce N ye al klimayı aç sonra geri D ye al...İyi hoş N  i hiç kullanmıyordum ki yazdıklarınızdan sonra,zaten kullanmam.Bir de kulakçıktan vitesi arttırıp azaltmak varken manuel modda hiç kullanmıyorum,kullanacağımı da sanmıyorum...
Degerli umut hocam o klima kompresorunun omru icin yuksek devirlerde klima kompresorune cok yuk binip kasnagini bozuyor ?

 

Geri
Üst Alt