- Katılım
- 2 Ocak 2016
- Mesajlar
- 1,629
- Tepkime puanı
- 11
aynen hocam.bende yıllardır manuelci biri olarak DSG'ye geçiş yapmışlardanım sizin gibi.ve sanki herkesin haberi olmuş da aracı aldığımdan beri acayip trafik oluyor benim DSG almamı beklliyorlardı sanırım s=bigstar@zambor007 Hocam daha önce düz ve otomatik vites kullanmış ve şu an dsg kullanan biri olarak söyleyebileceğim kafanız hiç karışmasın. Dsg sanki araçta hiç vites yokmuş hissi uyandırıyor.Geçişler çok sessiz ve yumuşak. Burda arkadaşların bahsettiği şeyler sürüş ihtiyacını ve konforunu artırmaya yönelik yapılmış yardımcı donanimlardir. Yani vitesi s pozisyonuna veya manuel moda almadan da gayet konforlu bir sürüş oluyor ama aracı kesfettikce bu ekstra özellikleri de kullanacağınız pozisyonlarda kullanma ihtiyacı duyuyorsunuz. Bence dsg çok keyifli yıllarca otomatik vitese karşı durmus biri olarak su an dsg den vazgecemiyorum. Öyleki manuel araç kullanmakta zorlanıyorum. Vites değiştirmek zul geliyor. Teşekkürler Ww.
Kıymetli Üstadım;bence zaten yeterince karışık bir konu, tercihlere ya da alışkanlıklara göre anlatılınca daha da karışıyor, ilk mesajın bütün detayları kapsayacak şekilde ayrıntısıyla güncellenmesi çok daha güzel olurdu...
mandalın çalışma mekanizması debriyaj gibi mi mesela? öyleyse basan da var basmayan da nasıl iki durumda da sorun çıkmıyor kılavuzda ne yazıyor bu işin teknik açıklaması nedir?
Değerli Hocam;DSG hakkındaki bu hayati bilgiler için teşekkürler. Alışkanlık haline getirdiğimizde bizlere çok yarar sağlayacağına eminim.
Bilinen bir uyarının bu konu altında da olmasının ve konu sonlandırılırken yapılacak son güncelleme içinde yer almasının uygun olacağını düşünüyorum.
Aracı kısa ya da uzun süreli park ederken, fren ağırlığının dsg şanzıman üzerinde kalmaması amacıyla; Direkt P'ye almak yerine önce N'ye alıp el frenini çekerek aracın yola yerleşmesini (ağırlığın el frenine oturmasını) sağlamak gerekiyor, sonrasında P'ye alarak stop etmek. Bildiğim kadarıyla DSG şanzımanın ömrü için olumlu bir uygulama olarak geçiyor bu park etme yöntemi.
Bir de sorum olacak, DSG için yazılmış bu bilgiler sanırım kardeş S-tronik şanzıman için de geçerli olmalı değil mi?
Saygılar...
Daha önce hiç otomatik vites kullanmadığım için aracı alırken en çok dsg ile ilgili sorular sordum.Ustanın dediklerinden biri de yüksek hızda(devirde) giderken klimayı açma.Önce N ye al klimayı aç sonra geri D ye al...İyi hoş N i hiç kullanmıyordum ki yazdıklarınızdan sonra,zaten kullanmam.Bir de kulakçıktan vitesi arttırıp azaltmak varken manuel modda hiç kullanmıyorum,kullanacağımı da sanmıyorum...6 ileri olanların araç giderken N konumuna alınmaması gerekiyor yoksa bozulur, bu hemen tüm otomatik vitesler için prensip olarak geçerli
Degerli umut hocam o klima kompresorunun omru icin yuksek devirlerde klima kompresorune cok yuk binip kasnagini bozuyor ?Daha önce hiç otomatik vites kullanmadığım için aracı alırken en çok dsg ile ilgili sorular sordum.Ustanın dediklerinden biri de yüksek hızda(devirde) giderken klimayı açma.Önce N ye al klimayı aç sonra geri D ye al...İyi hoş N i hiç kullanmıyordum ki yazdıklarınızdan sonra,zaten kullanmam.Bir de kulakçıktan vitesi arttırıp azaltmak varken manuel modda hiç kullanmıyorum,kullanacağımı da sanmıyorum...