@Striker02degerli hocam kontak açıksa her vitese geçebilir yolda giderkende aynı şekilde p ve r dahil tabiki böyle birşeyı yapmamanızı öneririmsıkısık trafiktede n veya manuele alabilirsiniz ama n konumda rampa kalkış destegi çalışmaz

manuel veya s konum tavsıyemizde araç hemen 2.vitese geçmemesi için adım adım ilerlerken araç 2. viteste olursa manuel vites bir araçla sürekli 2. vitesle kalkıyormuşcasına kavrama omrunu kısaltır :
Peki yakıt tüketimini artırır kanaatindeyim s modu?

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

değerli hocam;

Manuel mod ile direksiyonun yanındaki kulakçıklardan idare edilen tiptronik mod farklı farklı şeyler..

Manuel moda elbette dururken alabiliriz. Ama tiptronik moda alamayız hocam.
Ben bigün d modda giderken direksiyon kulakçıklarına dokundum hemen manuel gibi oldu ama ellemeyince belli süre hemen d moduna geri gecıyor bu zararlımı?

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Peki yakıt tüketimini artırır kanaatindeyim s modu?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Değerli Hocam;

Yakıt tüketimini olumsuz etkileyeceği doğru ama aslında iki ucu keskin kılıç gibi...

Yakıttan kaçayım derseniz bir kaç bin liralık kavramadan olma olasılığı var uzun vadede.

Yok S moda geçerseniz de yakıt tüketimi derdi var..

Ancak ikincisi yani yakıt tüketimi daha katlanılabilir bir sonuç sanırım. Ayrıca yakıt tüketimini gerçekte arttıranın dur kalk olduğu gerçeğini de gözden kaçırmamalı.

Ve bir konuda daha uyaralım tekrar. S modda uzun süre kullanmak DSG' nin aşırı ısınması ve arıza yapması olasılığını güçlendirir. Kısa sürelerle ve sadece yoğun trafikte hiç bir zararı yok. sadece yüksek devirde bir üst vitese geçtiği için daha yarım boy ilerlemeden ikinci vitese atmasını önlemek için de kullanılabilir bu mod.

Ben bigün d modda giderken direksiyon kulakçıklarına dokundum hemen manuel gibi oldu ama ellemeyince belli süre hemen d moduna geri gecıyor bu zararlımı?

Sent from my iPhone using Tapatalk


Hiç bir zararı yok hocam. 

Bir süre kulakçıklara müdahale etmez veya redline denen yüksek devirlere çıkartırsanız otomatik olarak manuel veya tiptronik moddan çıkar.

Sağ kulakçık bir kaç saniye süre ile çekili tutulursa da aynı işlevi görür ve Tiptronik kullanımı kapatarak otomatik konuma geçer.

 
Hiç bir zararı yok hocam. 

Bir süre kulakçıklara müdahale etmez veya redline denen yüksek devirlere çıkartırsanız otomatik olarak manuel veya tiptronik moddan çıkar.

Sağ kulakçık bir kaç saniye süre ile çekili tutulursa da aynı işlevi görür ve Tiptronik kullanımı kapatarak otomatik konuma geçer.
Hocam bugun daha yeni denedim s moda aldım sıkısık trafıkte cözüm olmadı maalesef yıne devir 2 ye gelmeden vites yuksellti :/

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Otomatik arabalarda araç dururken ve vites D konumundayken ayağınız frende durmak zorundadır. Bunun sebebi arabanın ileri doğru ivmelenme eğilimi olmasından dolayıdır.

Ama artık birçok araçta 'auto hold' dediğimiz teknoloji geliştirildi ki bu hem bizim daha konforlu araç kullanmamızı sağlıyor hem de şanzımanın ömrünü uzatıyor.

Aracı kullanırken kısa hızlanmalarda veya hız testlerinde vites kolunu aşağı doğru ufak bir "sihirli dokunuş" ile aracın bütün karakteri değişiyor.

'S' modu en verimli hızlanmayı en doğru devirde ve tam zamanında yaparak size motordan maksimum güç almayı sağlıyor.

Bunu bir örnekle pekiştirerek bitirmek istiyorum: motor, beygir gücü ve torku aynı olan manuel vites Leon FR ile defalarca kalkışlar yaptım.

Hepsinde de yaklaşık bir araba önde tamamladım. Bunu vitesi manule alarak veya direksiyondan kumanda ederek elde etmeniz zor. Çünkü devir saatinin hangi viteste en verimli olduğunu bilemiyorsunuz.

İyisi mi siz hiç vitese dokunmayın, gaza basmak istediğinizde 'S' ye alın ve gerisini Golf e bırakın  s=bigstar

 
tıguan gecer hocam kalıba göre  hafif fakat tıguan 150 km hızda golf gibi biraz daha hızlan demiyor havalanmış gibi oluyor :(

 


Geri
Üst Alt