Arkadaslar klasik dsg tıkırtısı değil. Tam olarak gıcırdama sesi. Dün 1 saat kadar sıkışık trafikte kaldıktan sonra bu sesleri duydum. Özellikle 1-2-3-4-5. Viteslerde. Sabah ses yok. Ancak yinede servise gideceğim.
Vites konsolunun bulunduğu bölümdeki izolasyon malzemelerinden geliyor olabilir mi? Bir üyemizde olmustu 

 

Merhaba bende golf 6 1.6 tdi highline manuel kullanicisiyim 3 gun once babama almis oldugumuz yeni tiguan yokuslarda kaydiriyor. Auto hold actigimizda ise kaydirma yapmiyor. Golf 6 dsg de ise boyle bir sıkıntı yoktu 3 saniye ye yakın tutuyordu. Yardımcı olabilirmisiniz.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Merhaba bende golf 6 1.6 tdi highline manuel kullanicisiyim 3 gun once babama almis oldugumuz yeni tiguan yokuslarda kaydiriyor. Auto hold actigimizda ise kaydirma yapmiyor. Golf 6 dsg de ise boyle bir sıkıntı yoktu 3 saniye ye yakın tutuyordu. Sent from my iPhone using Tapatalk
Baba kullaniyorsa autohold acik gezin hep. Bu rahatliga alisinca insan her arabada ariyor.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Ama normalde kaydırmaması gerekmiyor mu ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Ama normalde kaydırmaması gerekmiyor mu ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hocam VW de şuan kullanılan yokuş kalkış asistanının adı Auto Hold'dür. Siz bu sistemi kapatırsanız doğal olarak bir miktar kaydırma yapacaktır.

Golf 6 da sistem ile auto hold farklı sistemler. Golf 6'da 3 sn tutuyorken auto hold ile isterseniz 1 saat durun bırakmaz. ;)

 
@fcsrn Eren hocam bilgilendirme için teşekkür ederiz. 

 
ben auto hold ve start/stop kapalı kullanıyorum, yokuşta kaydırmıyor frenden ayağımı çekince öne atıyor kendini...

 
ben auto hold ve start/stop kapalı kullanıyorum, yokuşta kaydırmıyor frenden ayağımı çekince öne atıyor kendini...
alla alla ben bunu bilmiyordum. deneyelim bakalım. teşekkürler @magic hocam

 
@magicHocam autohold kapalıyken nasıl yokusta araba durur ve sonra ileri atılır? O zaman autohold niye var:) ben de autohold açıkken bile hafif yokusta bazen kayıyor biraz.

 
@The_avengers hocam şu an sadece Auto hold mevcut araçlarımızda. Yokuş kalkış desteği eski teknoloji onun yanında.

 
@ladinkayin Gıcırdama sesi bende yok Hocam. Frenlerden mi geliyor.
Herzaman olmuyor hocam. Ama bazen hani  freni yavaşça bırakırsınız da araç (golf değil ) yavaşça hareket ederken bir ses gelir ya ona benzer bir sesi duyuyorum. Herhalde hafif yokusta frene bastigimda golf un kafası karışıyor bu adam duracak mi autohold u calistirsam mi calistirmasam mi diye biraz düşünüyor o esnada da araç biraz geri kayıyor. 

 

Her ne kadar DSG konusunda sizlerin tecrübeleri kadar bir birikime sahip değil isem de 5 yıl konvansiyonel otomatik şanzıman kullanmış biri olarak bir kaç cümle sarf etmek isterim.
Öncelikle daha evvel bahsetmiştim yaklaşık 4.5 yıl 100.000 km bir OV Renault Laguna 2.0 Turbo geçmişim var. Elektrikli park freni zaten benim adıma yeni bir özellik olmadığından o noktada hiç zorlanmadığımı, D konumunda hiç bir sıkıntı yaşamadığımı ifade edebilirim. Ancak sıkışık trafik noktasında özellikle manuel kullanın denildiği için bugün birkaç deneme yaptım ancak pek istediğim gibi olmuyor sonuç bunu geliştirmek için pratik yapmak dışında neler yapılabilir bilmiyorum ki özellikle konvansiyonel OV şanzımanlarda sürekli dur kalk hiç bir sorun teşkil etmezken açıkçası DSG açısından kavramaya hasar verecek şeyler yapıyormuş duşuncesi rahatsız ediyor biraz. Bu konuda yazdıklarınızı okumak güzel ve büyük zevk alıyorum. Tekrar tüm yazanlara teşekkür ederim.
Geleneksel vites kutusunda hidrolik kavrama - tork konvertörü - olduğu için hiç sorun yok. Bakınız onların çok daha gelişmiş türleri Mercedes G-Tronic ve BMW ZF.

VW nin sisteminde 7 ileri olanlar kuru kavramalı olduğu için dediğiniz doğru. Tork konvertörlü kadar güvenilir olması imkansız. Dur kalklarda yapısı gereği kesinlikle zorlanıyor (bütün markalarınki aynı). O nedenle VW nin de tekrar yağı kavramaya geçeceği söyleniyor.

 

Geri
Üst Alt