DermanAluc
Üye
valla farlar çok güzel olmuş.bazı yerlerde camı söktükleri için yaptırmaktan vazgeçmiştim.ama gidip görmek isterim.eğer camı sökmeden yaptılarsa helal olsun sıfırdan farksız olmuş
referans noktası sıfırlanacaksa/sağlanacaksa itirazım yok, benim dediğim araçta zaten kayıtlı referans noktasına göre kara düzen ayar yapılacaksa şekilde düşündüm.Özetle sensöre bir referans noktası sağlanmalı ki sensör de bu değere göre sağlıklı çalışmasını yerine getirebilsin.
Sensörün doğru çalışması için bir referans değeri olması lazım ki bu sayede seviyeyi doğru yapabilsin., bunu da aracın fabrikasyon ağırlığa en yakın ağırlığı sağlayarak yapabilirsiniz.,referans noktası sıfırlanacaksa/sağlanacaksa itirazım yok, benim dediğim araçta zaten kayıtlı referans noktasına göre kara düzen ayar yapılacaksa şekilde düşündüm.
Bu arada eski ampullerin sahte olduğuna emin misiniz? Benimde geçenlerde ampulum patladı, daha doğrusu kırılmış nasıl olduysa, yakın zamanda satma planım olduğundan çıkma arayışına girdim ancak sizin mesajı görünce değmez diye düşündüm.
Philips marka xenon ampüllerinin orjinalinin etiketi bu şekilde yani (sizin paylaştığınız resimdeki gibi) değildir.@DermanAluc sağolun hocam , bende kesinlikle camın sökülmesine karşıyım
@forzaGilles hocam nerden anlaşılıyor çıkan ampulün sahte olduğunu
tabi ki doğru bir referans noktası olması lazım, benim bahsettiğim durum halihazırda araçta kayıtlı olan referans noktasını kullanma durumu için geçerli. yani diyelim ki farı değiştirdim yeni farı taktım araç bu farı kendi bildiği referans noktasına göre ayarlayacak ancak far ayarsız olduğundan kesilme çizgisi olması gerekenden (mesela) yukarıda olacak ondan sonra hiç bir bilgisayar cihaz vs kullanmadan duvarın karşısına arabayı yanaştırıp far üzerinden vidalarla ayar yaptığımda olması lazım, yani bu ayardan sonra arabaya yükte koysam koyduğum yükü de alsam otomatik yükseklik ayarı benim yaptığım ayara getirmeli tekrar.Sensörün doğru çalışması için bir referans değeri olması lazım ki bu sayede seviyeyi doğru yapabilsin., bunu da aracın fabrikasyon ağırlığa en yakın ağırlığı sağlayarak yapabilirsiniz.,
Arkadaşın paylaştığı resimdeki ampülden bahsediyorsanız evet malesef o ampül sahte., Ampülünüz eskidiyse veya patladıysa aracı satma düşünceniz olsa bile alacak kişi ampül masrafını sizden isteyecektir ve siz satana kadar da gece güvenli bir yolculuk yapmanız lazım değil mi., Ampülü yetkili bir satıcıdan alırsanız zaten sahte ampüle denk gelme olasılığınız düşük ihtimal., Türkiye ‘de satılan Philips marka xenon ampüllerin malesef %90 ‘ı sahte oluyor., bu sebebten Osram tercih ediyoruz.,
Osram ‘da ampülün sahte olup-olmadığı kontrol edebiliyoruz ve kontrol aşamasında ampül sahte mi değil mi %100 doğruluk ile sonuç alabiliyoruz.
Eski usül aracı duvara yanaştırıp farın kesilme çizgisini “ufak bir hata payı” ile yapabilirsiniz ancak farın ışık yoğunluğunu hesaplayarak farı sağa mı döndürmeniz lazım yoksa sol konuma mı döndürmeniz lazım..? bunu makinaya bağlamadan anlamak mümkün değil., Şahin kadar keskin bir gözlere sahip olsanız yine de anlamanız mümkün değil.,tabi ki doğru bir referans noktası olması lazım, benim bahsettiğim durum halihazırda araçta kayıtlı olan referans noktasını kullanma durumu için geçerli. yani diyelim ki farı değiştirdim yeni farı taktım araç bu farı kendi bildiği referans noktasına göre ayarlayacak ancak far ayarsız olduğundan kesilme çizgisi olması gerekenden (mesela) yukarıda olacak ondan sonra hiç bir bilgisayar cihaz vs kullanmadan duvarın karşısına arabayı yanaştırıp far üzerinden vidalarla ayar yaptığımda olması lazım, yani bu ayardan sonra arabaya yükte koysam koyduğum yükü de alsam otomatik yükseklik ayarı benim yaptığım ayara getirmeli tekrar.
far sökülüp takıldığında, kalibrasyon prosedürü başlatıldığında vs referans noktası sıfırlanıyorsa OK, ancak referans noktası değişmediği sürece ağırlık değişmesinin etkisi olmaması lazım.
patlayan daha doğrusu kırılan ampulün yerine çalışan bir ampul takacağım tabi ki ancak bunun sıfır olma şartı olduğunu düşünmüyorum, benzer şekilde sahte ya da dandik bir ampul takmayı da düşünmüyorum. aracı alacak kişi ampuller değişti mi diye sorarsa çıkma taktığımı da gönül rahatlığı ile söylerim. Benim fabrikasyon ampul de osram (ford) çıktı, güvenilir bir çıkma bulamazsam osram alacağım.
Birbirimizi anlamadığımız çok açık, dediğiniz gibi daha fazla tartışmaya gerek yok.Eski usül aracı duvara yanaştırıp farın kesilme çizgisini “ufak bir hata payı” ile yapabilirsiniz ancak farın ışık yoğunluğunu hesaplayarak farı sağa mı döndürmeniz lazım yoksa sol konuma mı döndürmeniz lazım..? bunu makinaya bağlamadan anlamak mümkün değil., Şahin kadar keskin bir gözlere sahip olsanız yine de anlamanız mümkün değil.,
Referans noktası (sıfır noktası) konusuna gelirsek, farı yerinden sökmeden ampülü değiştirmeniz mümkün olmadığı için her halükarda kalibrasyon bozulacak., yani bu konuyu daha fazla istişare etmemizin bir anlamı olmuyor.
Patlayan ampül yerine 2. el bir ampül veya sıfır bir ampül veya yan sanayi bir ampül veya sahte bir ampül takmanız hakkında bir yorum yaptığımı zannetmiyorum bu karar tamamen sizin paşa gönlünüz ile alakalı bir durum olduğu için ve ben de bu konuda herhangi bir yorum yapmadığımı göz önüne alırsak sözün sonu sanırım..
Vardır., lüxmetre cihazı ile ampülün lux değeri ölçülür. ampül eskidikçe lux değerinde azalma olur.,Değerli arkadaşlar bixenon farın aydınlatma ömrünün bittiğini ya da SOS verdiğini anlama yolu yöntemi var mıdır? Xenon ampuller ömrünü bitirdiklerinde pembeleşiyor fakat o son aşama oluyor, ışık şiddetini ölçen ampullerin değişmesi gerektiğini gösteren bir cihaz vs var mıdır ?