Golf 7 tdi su eksiltme


aozbas

Üye
Katılım
8 Şub 2020
Mesajlar
76
Tepkime puanı
28
İsim
Abdullah
Merhaba arkadaşlar
Araç az miktarda su eksiltiyor. Su eksik uyarısı verince genleşme kabında max seviyesine kadar tamamladım. Şimdi yine min seviyeye düşmüş. Az daha düşse yine uyarı verecek.

Acaba conta mı yandı diye şüphelendim. Kontrol için motor yağına baktım, köpüklenme yok. Genleşme kabındaki suyun içine yağ karışmış gibi de görünmüyor

Bir şey dikkatimi çekti. Motor soğukken genleşme kabı su seviyesi min çizgisinde idi. Kapağı açtığımda bir tıslama sesiyle basınç boşaldı ve su seviyesi min max ortasına geldi. Acaba diğer golf 7 tdi ler de durum aynımı. Yani motor soğukken bile genleşme kabında basınç oluyor mu.
 

Aynı durumla karşılaşmıştım bu yaz. @forzaGilles hocamın belirttiği gibi belirli aralıklala görüldüğünü tecrübe ettim.
 
Upvote 0

Abdullah bey aynı sorun bende de var. Aracım 2018 1.6 tdi passat.

2 günde bir yaklaşık 1 litre su eksiltiyor. Basınç testi yaptık hiçbir yerden kaçak yok devirdaim söküldü onda da problem yok yedek su deposu kapagı 3 kez deişti sorun yine devam ediyor

Cuma günü egr'nin su borularını by pass ettik 2 gündür deniyoruz muhtemelen yarın su eksiltirse onu da elemiş olacagız. Dua ediyorum inşallah bu sefer bulmuşuzdur :)

Necati abime burdan saygılarımı sevgilerimi yolluyorum
 
Upvote 0
Abdullah bey aynı sorun bende de var. Aracım 2018 1.6 tdi passat.

2 günde bir yaklaşık 1 litre su eksiltiyor. Basınç testi yaptık hiçbir yerden kaçak yok devirdaim söküldü onda da problem yok yedek su deposu kapagı 3 kez deişti sorun yine devam ediyor

Cuma günü egr'nin su borularını by pass ettik 2 gündür deniyoruz muhtemelen yarın su eksiltirse onu da elemiş olacagız. Dua ediyorum inşallah bu sefer bulmuşuzdur :)

Necati abime burdan saygılarımı sevgilerimi yolluyorum
Bizim arabalarda suyun girmediği delik yok anlaşılan. Egr, yağ soğutucu, kalorifer vs. ihtimaller çok. Sizin sonucu merakla bekliyorum. İnşallah masraflı birşey değildir.
Benim araç çok az eksiltiyor. Su eksik uyarısı alınca 2 parmak eklemiştim. Şimdide max seviye üstüne gelmiş. Hatta belki eksiltmiyor.
Beni şimdi asıl düşündüren genleşme kabındaki su niye kaygan. Sanki yağlı gibi. Onu araştıracağım bakalım.
 
Upvote 0
Test kiti almıştım. Onu denedim nihayet. Test sonucuna göre conta sağlam. Kaçak yok. Motor yıpranma testi sonucunda iyi çıktı.
Tabi bu test ne kadar güvenilir bilemem. Ama şimdilik içim biraz rahatladı.

@Can1889 sizin aracın durumu ne oldu. Sebep egr mi çıktı.
 
Upvote 0
Hocam biz sebebi 2 ay süren denemelerden sonra geçtiğimiz hafta bulduk. Suçlu emme manifoldu çıktı. Yoğunluktan siteye girmeyi de unutmuşumcevap geç oluyor kusura bakmayın.

Manifolda giden su borularını da direkleyip onu da yaklaşık 10 gün tecrübe ettik araç su eksiltmedi. Ki ben günde ortalama 300 km yol yapıyorum.

3 gün önce emme manifoldunu orjinal yenisiyle değiştirdik, 2 gündür çok şükür eksilme yok. Ama maalesef biraz pahalı parça.

Yine de bununla kurtardığımıza seviniyoruz tabi. Geriye sadece üst kapak kalıyordu, egr denedik basınç testini 2-3 sefer yaptık 3 defa yedek su deposu kapağı değiştirdik :)
Kapakta sıkıntı olsaydı çok canımız yanardı
 
Upvote 0
Hocam biz sebebi 2 ay süren denemelerden sonra geçtiğimiz hafta bulduk. Suçlu emme manifoldu çıktı. Yoğunluktan siteye girmeyi de unutmuşumcevap geç oluyor kusura bakmayın.

Manifolda giden su borularını da direkleyip onu da yaklaşık 10 gün tecrübe ettik araç su eksiltmedi. Ki ben günde ortalama 300 km yol yapıyorum.

3 gün önce emme manifoldunu orjinal yenisiyle değiştirdik, 2 gündür çok şükür eksilme yok. Ama maalesef biraz pahalı parça.

Yine de bununla kurtardığımıza seviniyoruz tabi. Geriye sadece üst kapak kalıyordu, egr denedik basınç testini 2-3 sefer yaptık 3 defa yedek su deposu kapağı değiştirdik :)
Kapakta sıkıntı olsaydı çok canımız yanardı
emme manifoldunu mu degistirdiniz yoksa intercooler yani sogutucusunu mu? emme manifold degistiyse neden degisti? genelde sogutucusu catlak oldugu icin motora su akitir yaga vs de karisir fakat manifoldtan bagimsiz degisiyor o parca. pistonlara su dolacagi icin zaman zaman atesleme hatasi verdirdigide olur. uzun vadede motor icin sikinti. cozmussunuz, gecmis olsun.

bu aralar cok goruyorum yag sogutucusu patlak, manifold sogutucusu patlak arabalar. bir coguda motor yemis. tabi gorduklerim arabanin yagina suyuna hic acipta bakmayan insanlarin araci genelde. su kabini vazelin gibi oluyor. antifiriz kullanimina / kirecsiz su / seyreltme oranlarina dikkat etmek gerek.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
emme manifoldunu mu degistirdiniz yoksa intercooler yani sogutucusunu mu? emme manifold degistiyse neden degisti? genelde sogutucusu catlak oldugu icin motora su akitir yaga vs de karisir fakat manifoldtan bagimsiz degisiyor o parca. pistonlara su dolacagi icin zaman zaman atesleme hatasi verdirdigide olur. uzun vadede motor icin sikinti. cozmussunuz, gecmis olsun.
Yanlış bilmiyorsam dcx motorda intercooler yok, sadece emme manifoldunun içinde ufacık bi radyatör var o da tek başına değişmiyor manifoldun içine gömülü duruyor. Bu sebeple komple değişim yapıldı. Eğer yanlış biliyorsam da düzeltirseniz sevinirim.

Arabada 3-4 günde bir 1 litreye yakın su eksiltme haricinde hiçbir sorun yaşamıyordum. Çekişte düşüklük hiç olmadı, yağda su veya suda yağ yok ikisi de berraktı.
 
Upvote 0
Yanlış bilmiyorsam dcx motorda intercooler yok, sadece emme manifoldunun içinde ufacık bi radyatör var o da tek başına değişmiyor manifoldun içine gömülü duruyor. Bu sebeple komple değişim yapıldı. Eğer yanlış biliyorsam da düzeltirseniz sevinirim.

Arabada 3-4 günde bir 1 litreye yakın su eksiltme haricinde hiçbir sorun yaşamıyordum. Çekişte düşüklük hiç olmadı, yağda su veya suda yağ yok ikisi de berraktı.
dogrudur hocam aklim 1.2tsi a gitti.
 
Upvote 0
Valla ben bu dcx motordan çektiğimi de şimdiye kadarki hiçbi arabamdan çekmedim galiba. Bütün arabalarıma çocuğum gibi bakarım soğuk çalıştırma ve sıcakken stop etme kurallarına uyarım. 3 takım jant değiştirdim orjinalden başka jant takmadım üst seviye markalardan başka lastik takmadım. Babamdan başka kimseye araba vermem.Bakım zamanlarını aksatmam motora çeşme suyu koymam en zor durumda bile 1 litre saf su olur arabamın bagajında. Bu su eksiltme sorunu başladığında da antifriz eksilmesin diye motul 5 litre g13 antifriz aldım saf suyla karıştırdım eksildikçe ondan ilave ediyordum.

ben ona bu kadar özenli davranırken sağolsun 3 kere debriyaj alt merkezi patlattı 1 kere turbo kırdı 1 emme manifoldu değişti. Artık inşallah bu son olur.
 
Upvote 0
Valla ben bu dcx motordan çektiğimi de şimdiye kadarki hiçbi arabamdan çekmedim galiba. Bütün arabalarıma çocuğum gibi bakarım soğuk çalıştırma ve istop etme kurallarına uyarım. 3 takım jant değiştirdim orjinalden başka jant takmadım üst seviye markalardan başka lastik takmadım. Babamdan başka kimseye araba vermem.Bakım zamanlarını aksatmam motora çeşme suyu koymam en zor durumda bile 1 litre saf su olur arabamın bagajında. Bu su eksiltme sorunu başladığında da antifriz eksilmesin diye motul 5 litre g13 antifriz aldım saf suyla karıştırdım eksildikçe ondan ilave ediyordum.

ben ona bu kadar özenli davranırken sağolsun 3 kere debriyaj alt merkezi patlattı 1 kere turbo kırdı 1 emme manifoldu değişti. Artık inşallah bu son olur.
evet hocam faturaları toplayınca can sıkıcı oluyor. bugün yedek parçaya %20 ekstra zam geldi. bu sene %200'ün üzerinde zamlanmıştı. yarın ne olacağı hiç belli değil bu yüzden sorunun üzerine gidip, müdahale edip çözüme ulaştırmanız daha önemliydi. ilgilenmeyip daha kötüsü de olabilirdi. sıfır araba alabilecek durumda değilsek şu an iyi tarafından bakmak gerek. en azından sorunlarını biliyorsunuz ve nasıl çözdüğünüzüde. bir de aracınızı aldığınız fiyat ile şu anki fiyat arasında dağlar kadar fark vardır. 3-5 yanında hafif kalır. :) tekrar geçmiş olsun.
 
Upvote 0
Hocam biz sebebi 2 ay süren denemelerden sonra geçtiğimiz hafta bulduk. Suçlu emme manifoldu çıktı. Yoğunluktan siteye girmeyi de unutmuşumcevap geç oluyor kusura bakmayın.

Manifolda giden su borularını da direkleyip onu da yaklaşık 10 gün tecrübe ettik araç su eksiltmedi. Ki ben günde ortalama 300 km yol yapıyorum.

3 gün önce emme manifoldunu orjinal yenisiyle değiştirdik, 2 gündür çok şükür eksilme yok. Ama maalesef biraz pahalı parça.

Yine de bununla kurtardığımıza seviniyoruz tabi. Geriye sadece üst kapak kalıyordu, egr denedik basınç testini 2-3 sefer yaptık 3 defa yedek su deposu kapağı değiştirdik :)
Kapakta sıkıntı olsaydı çok canımız yanardı
Sorunu bulmanıza sevindim. Kapak conta işi çıkmadığına şükretmek lazım gerçekten. Cevap için teşekkürler.
 
Upvote 0
Merhaba arkadaşlar
Araç az miktarda su eksiltiyor. Su eksik uyarısı verince genleşme kabında max seviyesine kadar tamamladım. Şimdi yine min seviyeye düşmüş. Az daha düşse yine uyarı verecek.

Acaba conta mı yandı diye şüphelendim. Kontrol için motor yağına baktım, köpüklenme yok. Genleşme kabındaki suyun içine yağ karışmış gibi de görünmüyor

Bir şey dikkatimi çekti. Motor soğukken genleşme kabı su seviyesi min çizgisinde idi. Kapağı açtığımda bir tıslama sesiyle basınç boşaldı ve su seviyesi min max ortasına geldi. Acaba diğer golf 7 tdi ler de durum aynımı. Yani motor soğukken bile genleşme kabında basınç oluyor mu.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
2020 model 25 bin kmde 1.5 tsi golf aracim var. Arac gecen ay su eksiltmeye basladi, hic bir yerde kacak bulamadik. En sonunda dun yolda giderken arac stop etti ve birdaha calismadi. Servisle daha onceden yasadigim bir olumsuzluk nedeniyle araci sanayide ustama goturdum. Maalesef motor indi ve sogutma suyunun, manifold uzerindeki radyatorden motora sizdigini, bunun neticesinde de segmanlari patlattigini gorduk. Bu parca bu kadar kisa zamamda niye arizalandi, arizalandida su motora giderken neden hic bir belirti ve uyari vermedi anlamak guc. Vw den sogudum resmen.
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20220921-WA0013.jpg
    IMG-20220921-WA0013.jpg
    139.9 KB · Görüntüleme: 44
  • IMG-20220921-WA0015.jpg
    IMG-20220921-WA0015.jpg
    107 KB · Görüntüleme: 43
  • IMG-20220921-WA0011.jpg
    IMG-20220921-WA0011.jpg
    124.5 KB · Görüntüleme: 42
Upvote 0
Zannediyorum aracin su eksiltmesi yahut yag eksiltmesi araci kisa mesafelerde kullanmaktir arac isinmadan stop ediyorsun sebep budur
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt