Golf 7 tdi su eksiltme


aozbas

Üye
Katılım
8 Şub 2020
Mesajlar
76
Tepkime puanı
28
İsim
Abdullah
Merhaba arkadaşlar
Araç az miktarda su eksiltiyor. Su eksik uyarısı verince genleşme kabında max seviyesine kadar tamamladım. Şimdi yine min seviyeye düşmüş. Az daha düşse yine uyarı verecek.

Acaba conta mı yandı diye şüphelendim. Kontrol için motor yağına baktım, köpüklenme yok. Genleşme kabındaki suyun içine yağ karışmış gibi de görünmüyor

Bir şey dikkatimi çekti. Motor soğukken genleşme kabı su seviyesi min çizgisinde idi. Kapağı açtığımda bir tıslama sesiyle basınç boşaldı ve su seviyesi min max ortasına geldi. Acaba diğer golf 7 tdi ler de durum aynımı. Yani motor soğukken bile genleşme kabında basınç oluyor mu.
 

Valla ben bu dcx motordan çektiğimi de şimdiye kadarki hiçbi arabamdan çekmedim galiba. Bütün arabalarıma çocuğum gibi bakarım soğuk çalıştırma ve sıcakken stop etme kurallarına uyarım. 3 takım jant değiştirdim orjinalden başka jant takmadım üst seviye markalardan başka lastik takmadım. Babamdan başka kimseye araba vermem.Bakım zamanlarını aksatmam motora çeşme suyu koymam en zor durumda bile 1 litre saf su olur arabamın bagajında. Bu su eksiltme sorunu başladığında da antifriz eksilmesin diye motul 5 litre g13 antifriz aldım saf suyla karıştırdım eksildikçe ondan ilave ediyordum.

ben ona bu kadar özenli davranırken sağolsun 3 kere debriyaj alt merkezi patlattı 1 kere turbo kırdı 1 emme manifoldu değişti. Artık inşallah bu son olur.
wosvegen konforlu güzel araç yapıyor ama çok arıza,masraf çıkartıyor.
 
Upvote 0

Benim araçtada eksiltme vardı kaynağını kapaktan buldum nasıl buldun derseniz parmağımı araç sıcakken kapağın etrafında gezdirdim ve nemliydi. Kapağı değiştirdim düzelmişti ama şimdi yine başladı kapak bulamıyorum orijinal bulsam iyi olucakta. :)
 
Upvote 0
Test kiti almıştım. Onu denedim nihayet. Test sonucuna göre conta sağlam. Kaçak yok. Motor yıpranma testi sonucunda iyi çıktı.
Tabi bu test ne kadar güvenilir bilemem. Ama şimdilik içim biraz rahatladı.

@Can1889 sizin aracın durumu ne oldu. Sebep egr mi çıktı.
Merhaba, siz de sorunu bulabilidiniz mi acaba?
 
Upvote 0
merhaba
2014 CLH motor Leon’um var. 130.000 km’de.
2-3 ayda ( yaklaşık 6.000km) 3-4 Lt su eksiltti.
İzmir’de göstermediğim yer kalmadı. Herkes ilk önce contadan mümkün değil diyip teste başlıyor.
Basınç testlerinde bulamıyorlar. Kesin EGR dir diyorlar. Kontrolde EGR den olmadığını söyleyip son çare conta’da karar kılıyorlar. Şimdi contadan kaçak olma ihtimali yok diyip sonunda contaya bağlanması bana doğru gelmiyor ve ihtimal neticesinde 50.000+ para ile sürece başlatmak istemiyorum. Başına böyle bir olay gelen var mıdır? Ne önerirsiniz?
Şimdiden çok teşekkürler.
Konuyu hortlattım kusura bakmayın…
 
Upvote 0
merhaba
2014 CLH motor Leon’um var. 130.000 km’de.
2-3 ayda ( yaklaşık 6.000km) 3-4 Lt su eksiltti.
İzmir’de göstermediğim yer kalmadı. Herkes ilk önce contadan mümkün değil diyip teste başlıyor.
Basınç testlerinde bulamıyorlar. Kesin EGR dir diyorlar. Kontrolde EGR den olmadığını söyleyip son çare conta’da karar kılıyorlar. Şimdi contadan kaçak olma ihtimali yok diyip sonunda contaya bağlanması bana doğru gelmiyor ve ihtimal neticesinde 50.000+ para ile sürece başlatmak istemiyorum. Başına böyle bir olay gelen var mıdır? Ne önerirsiniz?
Şimdiden çok teşekkürler.
Konuyu hortlattım kusura bakmayın…
Merhabalar başıma gelen olaydan ve değişen parçalardan edindiğim tecrübeye istinaden

Önce yağ dolum kapağını açıp kapakta gri balçık gibi bi kalıntı var mı kontrol edin bu yağ soğutucusunda arıza olup olmadığını gösterir

2.si motorun ön kısmında aftercooler dediğimiz sulu manifold var en çokta bunlardan arıza yapıyor sulu soğutmaya istinaden kanallar patlayıp motora hava ile su veriyor ..
test ettirmenizi öneririm

Conta kolay kolay clh motorlarda sorun çıkartmıyor
 
Upvote 0
Değerli dostlar bu su kaçağı için yetkili serviste işlem yaptırıp ödenen ücret ile ilgili bilgi verebilecek olan var mı?
 
Upvote 0
Merhaba arkadaşlar
Araç az miktarda su eksiltiyor. Su eksik uyarısı verince genleşme kabında max seviyesine kadar tamamladım. Şimdi yine min seviyeye düşmüş. Az daha düşse yine uyarı verecek.

Acaba conta mı yandı diye şüphelendim. Kontrol için motor yağına baktım, köpüklenme yok. Genleşme kabındaki suyun içine yağ karışmış gibi de görünmüyor

Bir şey dikkatimi çekti. Motor soğukken genleşme kabı su seviyesi min çizgisinde idi. Kapağı açtığımda bir tıslama sesiyle basınç boşaldı ve su seviyesi min max ortasına geldi. Acaba diğer golf 7 tdi ler de durum aynımı. Yani motor soğukken bile genleşme kabında basınç oluyor mu.
Sorunu cozebildinmi benim golf 7 aracımda aynı sorun başladı genleşme kabını degistirtim kapağıyla birlikte ama yeni kap şişti ve açılmıyor aracı fazla kurcalatmak istemiyorum o yüzden soruyrum
 
Upvote 0
Benim aracımda su eksiltiyor ama bendeki problem iç kısımdaki ısıtıcı peteğin giriş bağlantı contasından sızdırıyor ve bu sebeple araç ısındığı zaman içeriyi kötü bi koku kaplıyor.
 
Upvote 0
Benim aracımda su eksiltiyor ama bendeki problem iç kısımdaki ısıtıcı peteğin giriş bağlantı contasından sızdırıyor ve bu sebeple araç ısındığı zaman içeriyi kötü bi koku kaplıyor.
Hocam kalarifer peteğine baktırın kaçırma olabilir bir radyatörcü veya elektrikçiye söktürüp baktırın
 
Upvote 0
merhaba
2014 CLH motor Leon’um var. 130.000 km’de.
2-3 ayda ( yaklaşık 6.000km) 3-4 Lt su eksiltti.
İzmir’de göstermediğim yer kalmadı. Herkes ilk önce contadan mümkün değil diyip teste başlıyor.
Basınç testlerinde bulamıyorlar. Kesin EGR dir diyorlar. Kontrolde EGR den olmadığını söyleyip son çare conta’da karar kılıyorlar. Şimdi contadan kaçak olma ihtimali yok diyip sonunda contaya bağlanması bana doğru gelmiyor ve ihtimal neticesinde 50.000+ para ile sürece başlatmak istemiyorum. Başına böyle bir olay gelen var mıdır? Ne önerirsiniz?
Şimdiden çok teşekkürler.
Konuyu hortlattım kusura bakmayın…
Merhaba, aynı motorlu benim Octavia'mda da aynı sorun vardı Watercooler'da çok ince bir çatlak çıktı. Usta onu bypass edip birkaç gün bin dedi. Sonrasında su kaçağı olmayınca watercooler'ı değiştirdik sorun çözüldü. Benim aracın konusunun altına da detaylı şekilde yazdım
 
Upvote 0
merhaba
2014 CLH motor Leon’um var. 130.000 km’de.
2-3 ayda ( yaklaşık 6.000km) 3-4 Lt su eksiltti.
İzmir’de göstermediğim yer kalmadı. Herkes ilk önce contadan mümkün değil diyip teste başlıyor.
Basınç testlerinde bulamıyorlar. Kesin EGR dir diyorlar. Kontrolde EGR den olmadığını söyleyip son çare conta’da karar kılıyorlar. Şimdi contadan kaçak olma ihtimali yok diyip sonunda contaya bağlanması bana doğru gelmiyor ve ihtimal neticesinde 50.000+ para ile sürece başlatmak istemiyorum. Başına böyle bir olay gelen var mıdır? Ne önerirsiniz?
Şimdiden çok teşekkürler.
Konuyu hortlattım kusura bakmayın…
Eriş oto izmirde oraya gösterin isterseniz mutlaka yardımcı olurlar
Eriş Volkswagen
0535 467 94 53

https://g.co/kgs/ueT4DSU
 
Upvote 0
Maalesef biz de karşılaştık bu durumla kısa zamanda 3 kez su eksiltti.
Bugün yetkili servise gittik bu şikayetle Emme Manifoldu değişecekmiş bir sürü rakam tutacak gibi 30-40bintl civarı.
Parça yokmuş karar vereceğiz belki özel servise gösteririm.
Durduk yere masraf çıktı.
İlk kez golf üzdü beni...
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt