Silkeleme Sorunu


golfyedi

Yeni Üye
Katılım
6 Tem 2020
Mesajlar
11
Tepkime puanı
2
İsim
Mustafa
Merhaba, 2014 vw golf 1.2 tsi 67. 000 kmde aracım var - 10 dereceden daha soğuk havalarda tek marşta çalışıyor fakat yaklaşık 30 saniyede kadar sallantı oluyor stop edecekmiş gibi çalışıyor ilk başta bu sorunlu çalışma daha sıcak havalarda veya motor sıcakken olmuyor yalnız araç rolantide iken istikrarsız aralıklarla vuruntu yapıyor sürüş esnasında ise vites farketmeksizin 1500 devir civarı sabit hızla giderken silkeleme yapıyor en belirgin bu devirde yapıyor daha doğrusu. Serviste cihaza bağlandı herhangi bir sorun gözükmüyor yazılım güncellendi düzelmedi buji değişti bobin değişti düzelmedi carbon clean yapıldı düzelmedi para alıp duruyorlar ama hiçbirşey düzelmiyor şimdide enjektörkerin kontrol edilmesi lazım diyorlar motoru komple yenileyeceğiz bu gidişle daha önce böyle bir sorun yaşayan veya tecrübesi olan arkadaşlar varsa yardımlarını bekliyorum.
 

Ek: Araç manueldir araçta çekiş düşüklüğü fazla yakma vs hiçbir sorun yoktur.
 
Aynı sorun bendede var.Aracım 1.4 tsi birebir aynı problem bobin buji değiştim düzelmedi
 
Bende de araç soğukken 1000 devir civarı devir titremesi var. Sürüş esnasında 1000 devirde eğer gaza hafif basar da sabit hızda gitmek istersem silkeleme yapıyor araç. Örneğin 2. Vites 1000 devirde yavaş yavaş gitmek yerine (gidemiyorum çünkü)
1. Vites 1600 devirlerde sürmek zorunda kalıyorum.
Eskiden böyle birşey yoktu son 1 senede ortaya çıktı.
Yetkili serviste buji değişti düzelmedi, uzunca bir süre bırakmamı söylediler imkanım olmadı, öyle idare ediyoruz bakalım.
Özel servislere sordum arıza vermeden birşey diyemeyiz, motor kulaklarına bakın diyorum adam kaputu açıyor motoru eliyle sallıyor bak sağlam diyor :) triger değiştikten sonra oldu sente atlamış mıdır diyorum sente atlamış olsa yerinde duramazsın hem de arıza verir o zaman diyorlar.
Özel servislere Aracı bırakıp gidemiyorum (güven olmaz), İş yoğunluğum sebebiyle de başlarında bekleyemiyorum.

Bİzim forumda da bir arkadaş yakıt katkısı vs ekleyerek idare ediyorum demişti, hiç denemedim onu. Görünce yazar belki
 
Bende de araç soğukken 1000 devir civarı devir titremesi var. Sürüş esnasında 1000 devirde eğer gaza hafif basar da sabit hızda gitmek istersem silkeleme yapıyor araç. Örneğin 2. Vites 1000 devirde yavaş yavaş gitmek yerine (gidemiyorum çünkü)
1. Vites 1600 devirlerde sürmek zorunda kalıyorum.
Eskiden böyle birşey yoktu son 1 senede ortaya çıktı.
Yetkili serviste buji değişti düzelmedi, uzunca bir süre bırakmamı söylediler imkanım olmadı, öyle idare ediyoruz bakalım.
Özel servislere sordum arıza vermeden birşey diyemeyiz, motor kulaklarına bakın diyorum adam kaputu açıyor motoru eliyle sallıyor bak sağlam diyor :) triger değiştikten sonra oldu sente atlamış mıdır diyorum sente atlamış olsa yerinde duramazsın hem de arıza verir o zaman diyorlar.
Özel servislere Aracı bırakıp gidemiyorum (güven olmaz), İş yoğunluğum sebebiyle de başlarında bekleyemiyorum.

Bİzim forumda da bir arkadaş yakıt katkısı vs ekleyerek idare ediyorum demişti, hiç denemedim onu. Görünce yazar belki
Bende triger değiştirdim yılı geldiği için acaba çok hassas bir ayarı var yapamadılarda ondanmı oldu diye düşünmedim değil ama rolantideki silkelemenin asenkron bir şekilde olması beni kayış konusundan uzaklaştırdı yanılıyorda olabilirim bilmiyorum
 
Bende triger değiştirdim yılı geldiği için acaba çok hassas bir ayarı var yapamadılarda ondanmı oldu diye düşünmedim değil ama rolantideki silkelemenin asenkron bir şekilde olması beni kayış konusundan uzaklaştırdı yanılıyorda olabilirim bilmiyorum
Yetkili servistemi değişti hocam? Benimki özel servisti

Düz yolda sabit hızla giderken (örneğin 75km 6.vites) çok ufak silkeleme hissediyorum. Yani araç gaza bir basıyor bir bırakıyormuş gibi hissediyorum. Biraz fazla basarsam gaza sorun ortadan kayboluyor ama bu sefer de hızım sabit kalmıyor.

20-30 km yol yapıp iyice ısındıysa, bu sorunları hissettirmiyor araç, ya da çok az yapıyor ben hissedemiyorum diyeyim.

Volant denilmiş bazı yerlerde, motor kulakları denilmiş, kötü yakıt denilmiş (pandemi döneminde benzinden etanol eksik etmeleri?)
Oksijen sensörü, mapp sensörü, boğaz kelebeği temizliği, boğaz kelebeği adaptasyonu vs. vs. Çok şey okudum beynim bulandı...

Yazılanların hepsini yapsak zaten aracın motor bölümünü sıfırlamış oluyoruz.

Aklıma bir şey daha geldi, eski konularda kronik bir sorun olan kam mili sensöründen bahsedilmiş.
https://www.golftutkusu.com/topic/2020-kam-mili-degisimi-ueretici-aksiyonu/

Servis aksiyonları sorgulama linki imiş
https://binekarac.vw.com.tr/app/local/ssh/servis-aksiyonlari.html
 
Yetkili servistemi değişti hocam? Benimki özel servisti

Düz yolda sabit hızla giderken (örneğin 75km 6.vites) çok ufak silkeleme hissediyorum. Yani araç gaza bir basıyor bir bırakıyormuş gibi hissediyorum. Biraz fazla basarsam gaza sorun ortadan kayboluyor ama bu sefer de hızım sabit kalmıyor.

20-30 km yol yapıp iyice ısındıysa, bu sorunları hissettirmiyor araç, ya da çok az yapıyor ben hissedemiyorum diyeyim.

Volant denilmiş bazı yerlerde, motor kulakları denilmiş, kötü yakıt denilmiş (pandemi döneminde benzinden etanol eksik etmeleri?)
Oksijen sensörü, mapp sensörü, boğaz kelebeği temizliği, boğaz kelebeği adaptasyonu vs. vs. Çok şey okudum beynim bulandı...

Yazılanların hepsini yapsak zaten aracın motor bölümünü sıfırlamış oluyoruz.

Aklıma bir şey daha geldi, eski konularda kronik bir sorun olan kam mili sensöründen bahsedilmiş.
https://www.golftutkusu.com/topic/2020-kam-mili-degisimi-ueretici-aksiyonu/
Özel serviste yaptırdım bende birebir aynı şeyler ısınıncada yaptırmak istersem yaptırıyorum silkelemeyi, eksantrik (kam) mili sensörünü de değiştirdim düzelmedi bu ya çok basit bir sorun yada çok ince bir sorun yetkili servisteki usta bile kafayı taktı yapamadığı için
 
Benim aracımda sabit 130km ile giderken silkeleme yapıyordu, bazen çok hafif bazen ard arda. DSG zannetmiştim ama garanti kapsamında enjektör değiştirerek çözdüler. Şu an problem yok.
 
Benim aracımda da sabit hızda giderken 5. 6. vites 2 bin devir, ayağımı gazdan çektiğim zaman sanki arkadan bişey çekiyormuş gibi sanki frene ufak ufak basıyormuşum gibi oluyor. Çok hızlı bir şekilde güç ve hız kesiyor anlamadım bakımları yeni 1000 km oldu daha bujileri de yeni. Acaba yakıttan dolayı mı oluyor bütün bunlar çoğu kişide var benzer sorunlar...
 
Golf 1.2 2016 sahibiyim. 2.viteste düşük devirde silkeleme standart sanırım. Daha evvel Sandero kullandım onda böyle bir durum yoktu. Bende bujilerden şüphelendim ama kronik bir durummuş demek. Aynı sorunu bende yaşıyorum. Kullanmamla alakalı diye en son kendime attım suçu ama ondan değilmiş demek. 2.vites te devir düşünce bende bu sefer debriyaja basıyorum ara ara silkelemeden önce. Alışık olmadığım bir durum ama alışacağız galiba.
 
bu sorunu triger degistirdikten sonra bizim 1.2tsi polo'da da yasamistik hareket halindeyken silkeleme problemini cozduk fakat rolantide 1in asagisina dusmemesini cozemedik Tekrar stop edip calistirinca dusuyor tabi.. Fakat ecu neden gaz verip 1de tutuyor anlamadim. Senkron problemi mi var anlamiyorum. Kullanimda sikinti yok simdilik.

ve evet bobinle falan ilgisi yok ayrica. bir tekrar goz atacagiz

bu yuzden golf'un trigeri degistirmeye cekiniyorum. 😅

simdilik konunun takipcisiyim
 

Valla triger değişimi sonrası çok kullandım hiç bu sorun yoktu.Yakın zamanda meydana çıktı.Yazılım yaptırdığım firma bi ihtimal yüksek basınç pompasından olabiliceğini iletti ama yaklaşık 4-5 bin tl bandında fiyatı.Deneme yapamıyorum o yüzden.Bi ihtimal serviste uğraşan arkadaşlar servis danışmanlarına iletebilirlerse orada ücretsiz deneyebilirler diye düşünüyorum
 

Geri
Üst Alt