Silkeleme Sorunu


araç sadece bir ve ikinci viteste ikinci viteste daha yoğun şekilde gaza çok az dokunulduğunda ufak bir tekleme yapıyordu. soğukta daha belirgin oluyordu gece saatlerinde.
Aynı benim aracı anlatıyorsunuz şuan.

Hatta ilk çalıştırmadan belli bir süre sonra aracın devri normale dönüyor ya, boş viteste gaza çok hafif dokunup devri sabit tutmaya çalışın titreyecek mi devir saati? ve motor sarsılıyor, biraz gaza fazla basın giderek azalarak kayboluyor
ama alt devirlerde motor soğukken yapmaya devam ediyor bobinleride değiştiricem yakında ama bu sorun ateşleme sisteminden kaynaklı belli
Tuhaf olabilir ama akü etkileyebilir mi 1.5 yıllık akü var araçta
Akü sanmıyorum hocam , değişin diyeceğim de o da ucuz değil ki artık. Bir de 1.5 yıl çok erken, aracın sürekli yatıyor çalışmıyor olması gerek. Ha sürekli çok kısa mesafe kullanıyorsanız bir ölçüm yaptırın.

bir önceki akümün bitiminde hiç bu tarz şikayetlerim yoktu benim.

Bobin ben de değiştirmedim, 4 buji yetkili serviste değiştim meraktan, çözülmedi problem, daha 36 bin km kullanmıştım o bujileri hala duruyor bagajımda.

1 ve 2. Viteslerde oluyor diyorsunuz ya aslında 5 ve 6 da da oluyor ama hissetmiyor olabilirsiniz. Örneğin 6. Vites 75 km hız Düz yolda giderken gaza çok hafif basarak ilerleyin araç bir gaz veriyor bir gaz bırakıyormuş gibi hissedebilirsiniz.

Tabi motor soğukken, motor ısınınca neredeyse tamamı kayboluyor bende...

Bunu araca yabancı birine, ustaya, yetkili servis çalışanına deneyimletmekte zorlanıyorum.

Ezbere konuşuyorlar hemen , devirsiz kullandığınızdan öyle oluyor azıcık basın korkmayın yakmaz diye espri katıyor bir de.

Diğerine götürüyorsun hata mesajı yok ki hata verene kadar böyle binin diyor. Hata verse senin ustalığına ne gerek var onu ben de bilirim...

Motor kulağına bakın sağlam mı boşluk var mı diyorum. Eliyle motoru tutup sallıyor yok sağlam diyor.

O istiyor ki sadece yağ bakımına gelsinler işçilikten de kazanayım parçadan da ayrı kazanayım, böyle sıkıntılı işlerle uğraşmayayım, işi zaten çırağa yaptırıyor.

İşi sadece motor olan adama gideyim diyorsun o ayrı öpmeye çalışıyor, yağ eksiltiyor mu peki diyor evet diyorum. Motoru açmadan birşey diyemeyiz işi çok diyor. (Yolunacak kaz gördü)

-1.2 mi 1.4 mü
+1.2
- Bu araçta turbo 1500 den sonra açar o yüzden alt devirler ölü olur normal..
diyen bile çıktı (biliyor ama bilgiyi işine geldiği gibi yorumluyor)
 

Aynı benim aracı anlatıyorsunuz şuan.

Hatta ilk çalıştırmadan belli bir süre sonra aracın devri normale dönüyor ya, boş viteste gaza çok hafif dokunup devri sabit tutmaya çalışın titreyecek mi devir saati? ve motor sarsılıyor, biraz gaza fazla basın giderek azalarak kayboluyor

Akü sanmıyorum hocam , değişin diyeceğim de o da ucuz değil ki artık. Bir de 1.5 yıl çok erken, aracın sürekli yatıyor çalışmıyor olması gerek. Ha sürekli çok kısa mesafe kullanıyorsanız bir ölçüm yaptırın.

bir önceki akümün bitiminde hiç bu tarz şikayetlerim yoktu benim.

Bobin ben de değiştirmedim, 4 buji yetkili serviste değiştim meraktan, çözülmedi problem, daha 36 bin km kullanmıştım o bujileri hala duruyor bagajımda.

1 ve 2. Viteslerde oluyor diyorsunuz ya aslında 5 ve 6 da da oluyor ama hissetmiyor olabilirsiniz. Örneğin 6. Vites 75 km hız Düz yolda giderken gaza çok hafif basarak ilerleyin araç bir gaz veriyor bir gaz bırakıyormuş gibi hissedebilirsiniz.

Tabi motor soğukken, motor ısınınca neredeyse tamamı kayboluyor bende...

Bunu araca yabancı birine, ustaya, yetkili servis çalışanına deneyimletmekte zorlanıyorum.

Ezbere konuşuyorlar hemen , devirsiz kullandığınızdan öyle oluyor azıcık basın korkmayın yakmaz diye espri katıyor bir de.

Diğerine götürüyorsun hata mesajı yok ki hata verene kadar böyle binin diyor. Hata verse senin ustalığına ne gerek var onu ben de bilirim...

Motor kulağına bakın sağlam mı boşluk var mı diyorum. Eliyle motoru tutup sallıyor yok sağlam diyor.

O istiyor ki sadece yağ bakımına gelsinler işçilikten de kazanayım parçadan da ayrı kazanayım, böyle sıkıntılı işlerle uğraşmayayım, işi zaten çırağa yaptırıyor.

İşi sadece motor olan adama gideyim diyorsun o ayrı öpmeye çalışıyor, yağ eksiltiyor mu peki diyor evet diyorum. Motoru açmadan birşey diyemeyiz işi çok diyor. (Yolunacak kaz gördü)

-1.2 mi 1.4 mü
+1.2
- Bu araçta turbo 1500 den sonra açar o yüzden alt devirler ölü olur normal..
diyen bile çıktı (biliyor ama bilgiyi işine geldiği gibi yorumluyor)
aynı şeyleri yaşıyoruz aracı havalar daha çok soğuk olmadan aldım o zamanlar bir problem yoktu ne zamanki hava eksi derecelere indi o teklemeler başladı ama fikrim bence ateşleme sisteminden olacağı çünkü bujiler iki kez değişti tamirci hata olabilir belki diye sıcak motorda ilkin arttı ikinci sefer eski haline döndü fakat bu her zaman yapmıyor böyle bazen biniyorum yapıyor bazen biniyorum yapmıyor veya yapıyorsada çok zayıf yaptığı için hissetmiyorum.
Bobin denemesi yaptırıcam gibi fakat motor sıcakken fazla yapmadığı için bariz belli olana kadar teklemeler yaptırmamayı düşünüyorum yada tüm bobibleri değiştirip deneme yapıcam başka bir yol yok galiba
 
bu sorunu triger degistirdikten sonra bizim 1.2tsi polo'da da yasamistik hareket halindeyken silkeleme problemini cozduk fakat rolantide 1in asagisina dusmemesini cozemedik Tekrar stop edip calistirinca dusuyor tabi.. Fakat ecu neden gaz verip 1de tutuyor anlamadim. Senkron problemi mi var anlamiyorum. Kullanimda sikinti yok simdilik.

ve evet bobinle falan ilgisi yok ayrica. bir tekrar goz atacagiz

bu yuzden golf'un trigeri degistirmeye cekiniyorum. 😅

simdilik konunun takipcisiyim
Klimayi acarsaniz silkeler
 
Klimayi acarsaniz silkeler
yok hocam klima ile ilgili degil. klima calistiginda arabanin istop etmemesi icin ecunun gaz verdigi bu yuzden titresimlerin hissedilecegi dogrudur. bizdeki sorunu gercekten anlayamadik. @Mmt0634 hocamizin cozumunu degistirmekten farkli olarak oksijen sensorunu temizlemeyi deneyecegim
 
Son düzenleme:
Aynı benim aracı anlatıyorsunuz şuan.

Hatta ilk çalıştırmadan belli bir süre sonra aracın devri normale dönüyor ya, boş viteste gaza çok hafif dokunup devri sabit tutmaya çalışın titreyecek mi devir saati? ve motor sarsılıyor, biraz gaza fazla basın giderek azalarak kayboluyor

Akü sanmıyorum hocam , değişin diyeceğim de o da ucuz değil ki artık. Bir de 1.5 yıl çok erken, aracın sürekli yatıyor çalışmıyor olması gerek. Ha sürekli çok kısa mesafe kullanıyorsanız bir ölçüm yaptırın.

bir önceki akümün bitiminde hiç bu tarz şikayetlerim yoktu benim.

Bobin ben de değiştirmedim, 4 buji yetkili serviste değiştim meraktan, çözülmedi problem, daha 36 bin km kullanmıştım o bujileri hala duruyor bagajımda.

1 ve 2. Viteslerde oluyor diyorsunuz ya aslında 5 ve 6 da da oluyor ama hissetmiyor olabilirsiniz. Örneğin 6. Vites 75 km hız Düz yolda giderken gaza çok hafif basarak ilerleyin araç bir gaz veriyor bir gaz bırakıyormuş gibi hissedebilirsiniz.

Tabi motor soğukken, motor ısınınca neredeyse tamamı kayboluyor bende...

Bunu araca yabancı birine, ustaya, yetkili servis çalışanına deneyimletmekte zorlanıyorum.

Ezbere konuşuyorlar hemen , devirsiz kullandığınızdan öyle oluyor azıcık basın korkmayın yakmaz diye espri katıyor bir de.

Diğerine götürüyorsun hata mesajı yok ki hata verene kadar böyle binin diyor. Hata verse senin ustalığına ne gerek var onu ben de bilirim...

Motor kulağına bakın sağlam mı boşluk var mı diyorum. Eliyle motoru tutup sallıyor yok sağlam diyor.

O istiyor ki sadece yağ bakımına gelsinler işçilikten de kazanayım parçadan da ayrı kazanayım, böyle sıkıntılı işlerle uğraşmayayım, işi zaten çırağa yaptırıyor.

İşi sadece motor olan adama gideyim diyorsun o ayrı öpmeye çalışıyor, yağ eksiltiyor mu peki diyor evet diyorum. Motoru açmadan birşey diyemeyiz işi çok diyor. (Yolunacak kaz gördü)

-1.2 mi 1.4 mü
+1.2
- Bu araçta turbo 1500 den sonra açar o yüzden alt devirler ölü olur normal..
diyen bile çıktı (biliyor ama bilgiyi işine geldiği gibi yorumluyor)
"Hatta ilk çalıştırmadan belli bir süre sonra aracın devri normale dönüyor ya, boş viteste gaza çok hafif dokunup devri sabit tutmaya çalışın titreyecek mi devir saati? ve motor sarsılıyor, biraz gaza fazla basın giderek azalarak kayboluyor"
Kısmı birebir bendede var

Bu arada araç 2 gün üst üste hareket halinde iken motor lambası yaktı söndürdü ilk gün 1. 4. Silindirlerde tekleme uyarısı çıktı 2. Gün 2. 3. Silindirlerde tekleme tabi ben bilerek tekleme sırasında gaz vermedim teklemeye devam ettirdim o yüzden uyarı verdi buji bobin kontrol edildi onlardan değilse geriye bobin enjektör bağlantı kabloları ike enjektör bobinleri kalıyor gibi 4 enjektörde tıkanacak değil aynı anda o yüzden enjökterlerin bobinlerinden şüpheleniyorum hala tanıdık ustadan enjektör aldım 4 tane sıfır servise götürüp taktırmayı düşünüyorum parçadan fazla çakmasınlar diye 4 ünü 2600 e bırakacak düzelmezse geri bile alırım sorun yok dedi o yüzden servise gidecem büyük ihtimal 1 ay içinde bulunduğum ilde servis yok memlekette baktıracam
 
Servise gitmedim enjektörleri aldığım ustaya taktırdım araçta değişen birşey yok sabah çalışırken yine rolantide silkeleme yaptı yavaş yavaş topladı enjektöri geri taktıracağım. Yakasım geliyor aracı iyice soğudum saçmalıklarından, bu arada map ve oksijen sensörlerini de sensör spreyi ile temizleyip taktım onunda etkisi olmadı. Aynı araçtan olan arkadaşın aracını çalıştırdım dikkatimi çeken birşey oldu onun araç çalıştırınca devir 1100 civarı sabit kalırken benimki 1000 in altında durmaya çalışıyor belkide ondan silkeliyor rolantiyi ayarlayamadığı için ama sebebi ne olabilir bilmiyorum beynim sulandı iyicene
 
Servise gitmedim enjektörleri aldığım ustaya taktırdım araçta değişen birşey yok sabah çalışırken yine rolantide silkeleme yaptı yavaş yavaş topladı enjektöri geri taktıracağım. Yakasım geliyor aracı iyice soğudum saçmalıklarından, bu arada map ve oksijen sensörlerini de sensör spreyi ile temizleyip taktım onunda etkisi olmadı. Aynı araçtan olan arkadaşın aracını çalıştırdım dikkatimi çeken birşey oldu onun araç çalıştırınca devir 1100 civarı sabit kalırken benimki 1000 in altında durmaya çalışıyor belkide ondan silkeliyor rolantiyi ayarlayamadığı için ama sebebi ne olabilir bilmiyorum beynim sulandı iyicene
Hocam merhaba gelişme var mı ?

Bende de araç soğukken 1000 devir civarı devir titremesi var. Sürüş esnasında 1000 devirde eğer gaza hafif basar da sabit hızda gitmek istersem silkeleme yapıyor araç. Örneğin 2. Vites 1000 devirde yavaş yavaş gitmek yerine (gidemiyorum çünkü)
1. Vites 1600 devirlerde sürmek zorunda kalıyorum.
Eskiden böyle birşey yoktu son 1 senede ortaya çıktı.
Yetkili serviste buji değişti düzelmedi, uzunca bir süre bırakmamı söylediler imkanım olmadı, öyle idare ediyoruz bakalım.
Özel servislere sordum arıza vermeden birşey diyemeyiz, motor kulaklarına bakın diyorum adam kaputu açıyor motoru eliyle sallıyor bak sağlam diyor :) triger değiştikten sonra oldu sente atlamış mıdır diyorum sente atlamış olsa yerinde duramazsın hem de arıza verir o zaman diyorlar.
Özel servislere Aracı bırakıp gidemiyorum (güven olmaz), İş yoğunluğum sebebiyle de başlarında bekleyemiyorum.

Bİzim forumda da bir arkadaş yakıt katkısı vs ekleyerek idare ediyorum demişti, hiç denemedim onu. Görünce yazar belki

Ben servise götürdüm aracı bunlar için hatta sürüş de yaptırdım ama çok az silkeleme vardı. "Çok normal bir sıkıntı yok, soğuk motorda daha fazla böyle olur , çalışma karakteristiği böyle" vs. dedi. İstersen böyle kullan daha da belirginleşirse arıza ışığı vb yakarsa getir dedi.

Özel serviste Triger değişiminden sonra ortaya çıktı sorun, sente ayarı yanlış takmış olabilirler mi? söküp kontrolünü yapabilir misiniz, dedim.

İlk başta "tüm dağıtılacak sökülecek değişim işçiliği kadar işçilik çıkar 1800 lira civarında ve sente ayarsızsa arıza ışığı yakardı zaten, bu kadar süre kullanamadan da sorun yaşardınız" dedi.

Sonra biraz düşündü, sente 2 diş ayarsızsa arıza yakardı ama 1 diş ayarsız takılmışsa buna sebep olabilir belki" dedi.

"Sente aparatı ile yaptıklarına emin misin, Yaptırdığın yere götür istersen açıp kontrol etsinler" dedi, özel servislere güvenim kalmadığını belirterek, onların açmasını kontrol etmesini ısrar ettim. Ücrette biraz indirim yapılmasını istedim, sanırım 1000 tl civarı olacak...

Fren hidrolik yağım hiç değişmemişti onu da değişsin dedim (9 yıl 95 bin km)

Şanzıman yağı değişimine ısrar etsem de değiştirilmez dedi, sadece şanzıman sökülür de işlem yapılırsa o zaman değişildiğini belirtti (daha önce forumdan okuduğum da böyle idi)

Arka frenler iyi ama ön fren balataları değişimi gerekir dedi, onu da eklettim daha önce hiç değişmemişti çünkü.

Sensörleri de konuştuk, mapp sensörlerin ikisini başka araçtan söküp deneyerek kontrol ettiğimi sorunun gitmediğini, ama oksijen sensörlerini deneyemediğimi arızanın bunlardan olma ihtimalini de sordum. Pek ihtimal vermedi, aracının sürüşünde çekişinde gücünde problem yokki aracın sensörlerle alakalı birşey olsun, arıza vermeli dedi.

Genel özet: bu tarz ufak sorunlarda eğer araç arıza yakmıyorsa sorun yok anlamına geliyor, hem yetkili servis hem özel servisler için böyle. Ya sorun büyüyüp arıza verecek araç, ya da böyle kullanmaya devam.
 
Bu sorun için acarlarda bir ustayla görüştüm.Subaplarda biriken kurumlardan yaptığını söyledi temizleme için elimizde makine olmadığını üst kapağı sökerek yapabiliriz dediler ama mantıksız yaptırmanı önermiyoruz arıza yakarsa sorun artarsa yapabiliriz demişti.Doğuşta makine varmı dedim bilmiyoruz dediler. Bazı y dışı bakım videolarında izlemiştim bizim motorlarda periyodil bakımda enjektörleri söküp bir çubuk sokup kuru buz ile sanırım subapları tertemiz yapıyorlardı.Öyle bir işlem burada varmı bilemiyorum ama onu yerine liqui moly subap temizleyici attım depoya sanki biraz işe yaradı gibi sizlerde deneyebilirsiniz
 
Merhaba, 2014 vw golf 1.2 tsi 67. 000 kmde aracım var - 10 dereceden daha soğuk havalarda tek marşta çalışıyor fakat yaklaşık 30 saniyede kadar sallantı oluyor stop edecekmiş gibi çalışıyor ilk başta bu sorunlu çalışma daha sıcak havalarda veya motor sıcakken olmuyor yalnız araç rolantide iken istikrarsız aralıklarla vuruntu yapıyor sürüş esnasında ise vites farketmeksizin 1500 devir civarı sabit hızla giderken silkeleme yapıyor en belirgin bu devirde yapıyor daha doğrusu. Serviste cihaza bağlandı herhangi bir sorun gözükmüyor yazılım güncellendi düzelmedi buji değişti bobin değişti düzelmedi carbon clean yapıldı düzelmedi para alıp duruyorlar ama hiçbirşey düzelmiyor şimdide enjektörkerin kontrol edilmesi lazım diyorlar motoru komple yenileyeceğiz bu gidişle daha önce böyle bir sorun yaşayan veya tecrübesi olan arkadaşlar varsa yardımlarını bekliyorum.

Aynı sorun bendede var.Aracım 1.4 tsi birebir aynı problem bobin buji değiştim düzelmedi

Golf 1.2 2016 sahibiyim. 2.viteste düşük devirde silkeleme standart sanırım. Daha evvel Sandero kullandım onda böyle bir durum yoktu. Bende bujilerden şüphelendim ama kronik bir durummuş demek. Aynı sorunu bende yaşıyorum. Kullanmamla alakalı diye en son kendime attım suçu ama ondan değilmiş demek. 2.vites te devir düşünce bende bu sefer debriyaja basıyorum ara ara silkelemeden önce. Alışık olmadığım bir durum ama alışacağız galiba.

Bu durum kronik değil bence.İki senedir araç bende son 3-4 aydır bu sorun meydana çıktı

bu sorunu triger degistirdikten sonra bizim 1.2tsi polo'da da yasamistik hareket halindeyken silkeleme problemini cozduk fakat rolantide 1in asagisina dusmemesini cozemedik Tekrar stop edip calistirinca dusuyor tabi.. Fakat ecu neden gaz verip 1de tutuyor anlamadim. Senkron problemi mi var anlamiyorum. Kullanimda sikinti yok simdilik.

ve evet bobinle falan ilgisi yok ayrica. bir tekrar goz atacagiz

bu yuzden golf'un trigeri degistirmeye cekiniyorum. 😅

simdilik konunun takipcisiyim

aynı sorun benim 1.4 tsi 2015 benzinli manuel aracımda da var.

dediğiniz gibi soğuk havalarda yeni çalıştırıp erken hareketlerde oluyor , bazen o silkeleme stop etme ile sonlanıyor.

ben havaya bağlıyorum açıkçası, mekanik açıklamasını bilemem ama :)

1.2 tsi aracımda soğuk havalar ile başladı bu problem 118 binde araç bir kez epc ile motor arızası verdi ışıklarda durunca tekledikten sonra . Daha sonra arıza vermedi teklemedi araç sadece bir ve ikinci viteste ikinci viteste daha yoğun şekilde gaza çok az dokunulduğunda ufak bir tekleme yapıyordu. soğukta daha belirgin oluyordu gece saatlerinde.
Triger termostat yağ bakımı yaptırdım bujileri değiştik ngk buji kontrolde daha çok yapmaya başladı
alt devirlerde olan problem 3000 devirin üstünde gelmeye başladı.
Tekrar dükkana döndük bujiler tekrar değişti üst devirdeki gitti tekrar ama alt devirlerde motor soğukken yapmaya devam ediyor bobinleride değiştiricem yakında ama bu sorun ateşleme sisteminden kaynaklı belli
Tuhaf olabilir ama akü etkileyebilir mi 1.5 yıllık akü var araçta
Benim sorunum çözüldü. Konudaki herkesi etiketlemek istedim.

Özel serviste triger değişiminden sonra başlamıştı zaten, hem rolantide beklerken hafif düzensiz sarsıntılar, hem de 1000 devir civarı sürüşte vuruntu yaşatıyor idi.

Yetkili servise triger kontrolü için bıraktım.
Sonuç: sente 1 diş kayık takılmış onu söküp düzgünce taktılar, aracı teslim aldım soğuk motorda özellikle denedim, özlemişim bu kadar düzenli ve güzel çalıştığını, sürüş konforu bile ilk aldığım hale döndü diyebilirim.

Eğer triger değişmişseniz daha önce ve bu tarz sorunlarınız varsa, mutlaka kontrol ettirin, özel servislere güvenemiyorsanız (benim gibi) yetkili servise bırakın.
 
@Kysr038 cozdugunuze sevindim hocam. Golf icin triger degisimi yapacagim ben de. Km dolmadi henuz fakat yil itibariyle degismesi gerektigini dusunuyorum. Yetkili servisten yapacagim buyuk ihtimalle.

Polo icin ise dediginizi dikkate alacagim.
 
öncelikle herkese merhabalar. son zamanlarda bu sorun bende de olmaya başladı ve canımı çok sıktı. (araç 2017 1.4 tsi dsg 80 bin km) bendeki sorun ise şöyle; gaza yavaşta dokunduğumda 1. vitesten 2.vitese geçişte kaputun altından hafif bir silkelenme geliyor. devamlı değil bazen oluyor. özellikle yavaş ve sabit bir şekilde gaza dokunduğumda yapıyor. şayet gaza hızlı dokunduğumda böyle bir sorun olmuyor. kimisi kavrama, kimisi şanzıman takozu, kimisi mekatronik kart dedi. arkadaşın birinde de böyle bir sorun varmış. kavrama demişler. değişmişler gene düzelmemiş. dsg yazılım güncelleme yaptırdıktan sonra düzeldiğini, kavramayı boşuna değiştirdiğini söyledi. valla kafam allak bullak oldu. ne yapmamı önerirsiniz ?
 
öncelikle herkese merhabalar. son zamanlarda bu sorun bende de olmaya başladı ve canımı çok sıktı. (araç 2017 1.4 tsi dsg 80 bin km) bendeki sorun ise şöyle; gaza yavaşta dokunduğumda 1. vitesten 2.vitese geçişte kaputun altından hafif bir silkelenme geliyor. devamlı değil bazen oluyor. özellikle yavaş ve sabit bir şekilde gaza dokunduğumda yapıyor. şayet gaza hızlı dokunduğumda böyle bir sorun olmuyor. kimisi kavrama, kimisi şanzıman takozu, kimisi mekatronik kart dedi. arkadaşın birinde de böyle bir sorun varmış. kavrama demişler. değişmişler gene düzelmemiş. dsg yazılım güncelleme yaptırdıktan sonra düzeldiğini, kavramayı boşuna değiştirdiğini söyledi. valla kafam allak bullak oldu. ne yapmamı önerirsiniz ?
Selamlar, benzer problemleri scala 1.5 dsg de yaşıyordu bir arkadaşım. Dag kullanıcı verisini sıfırlayınca düzeldiğini söylemişti. Servis oncesi kolayca deneyebilirsiniz bence. Forumda var nasil yapıldığı bilgisi.
 
Selamlar, benzer problemleri scala 1.5 dsg de yaşıyordu bir arkadaşım. Dag kullanıcı verisini sıfırlayınca düzeldiğini söylemişti. Servis oncesi kolayca deneyebilirsiniz bence. Forumda var nasil yapıldığı bilgisi.
kardeş çok teşekkürler. sabah kalkar kalmaz dediğini yaptım çıktım yarım saat denedim şimdilik yapmıyor. inşallah daha da yapmaz. güzel günler seninle olsun.
 
Benim sorunum çözüldü. Konudaki herkesi etiketlemek istedim.

Özel serviste triger değişiminden sonra başlamıştı zaten, hem rolantide beklerken hafif düzensiz sarsıntılar, hem de 1000 devir civarı sürüşte vuruntu yaşatıyor idi.

Yetkili servise triger kontrolü için bıraktım.
Sonuç: sente 1 diş kayık takılmış onu söküp düzgünce taktılar, aracı teslim aldım soğuk motorda özellikle denedim, özlemişim bu kadar düzenli ve güzel çalıştığını, sürüş konforu bile ilk aldığım hale döndü diyebilirim.

Eğer triger değişmişseniz daha önce ve bu tarz sorunlarınız varsa, mutlaka kontrol ettirin, özel servislere güvenemiyorsanız (benim gibi) yetkili servise bırakın.
Aynen hocam arastirdim sorun ordan kaynaklaniyor. İlk firsatta sente ayarı yaptıracağım.
 

Aynen hocam arastirdim sorun ordan kaynaklaniyor. İlk firsatta sente ayarı yaptıracağım.
Sizin de triger kayışı değişimi olmuş muydu ki hocam ?

Triger kayışının kendi kendine, yani normal kullanımda, sente ayarının kaçtığını, kaydığını duymadım daha önce.

Sadece vurdurarak çalıştırılan araçlarda (bir ihtimal) sente ayarının kaçabileceğini okumuştum bir yerlerde.

Benim sorunumda dışardan birisine sürdürüp "evet, sorun var" dedirtememek canımı çok sıkmıştı.

En son (arabadan pek anlamayan) eşim sürdüğünde o da söyledi "1. viteste 2. viteste böyle böyle oluyor, eskiden böyle birşey hatırlamıyorum senin aracında" dediği anda, masrafı 2 - 3 bin tl bile olsa o triger kayışından yapıp yapmadığına emin olmam lazım diyerek servise bıraktım aracı.

İyi ki de ısrarcı davranmışım.
 

Geri
Üst Alt