1.2 TSI Düşük Devirde Silkeleme Vuruntu


@Kysr038 bobinde değiştim olmadı bu sabah bidaha bıraktım arabayı tekrar trigeri senteyi söktürüp yeniden taktırıyorum merakla bekliyorum ne olacağını arıza ışığı yakmadı diye kavrama değişecek diyor herkes ezbere bakımdan önce arabadan bir gram şikayetim yoktu bekleyip görecez şimdi😀
Sağlam arabayı alıp bozup veriyorlar işte hocam...
Umarım bu sefer triger sentesi doğru yapılır da sorununuz kalmaz
 

Arkadaşlar polo 1.2 tsi 2015 model araç aldım. Ekspertizde birşey cıkmadı. Buji ve bobin komtrolü yaptırın dedi. Cok dikkat etmedim. Araç 2000 devir altında düşünce Aşırı titreme yapıyot. Boştayken gaz verince de aynı şekilde. aracı götürdüm özel servise bujiler ve bobinler değiştirildi yinede çözüm olmadı. Bujiler ngk marka takıldı düzelmedi bosch takıldı. Snra bobinlerde değiştirildiğinde düzelmeyince onları tekrar söktürdüm usta işi çözemeyevek diye. Ki çözülmeyince yok siboplar yok enjEktörler denilip motor rektefiye etmeye kadar götürdüler işi aracı alıp cıktım. Aynı durumu yaşayan varda lütfen yardımcı olsun.
Hocam boyle bir ariza ile bir müşteride ugrastik ve inanilmaz şekilde 4 gun aradan sonra ecu beyin cikti isin icinden o birde presli beyin kolay kolay acilmiyor bulabiliyorsan denemelik bir beyin bulup fullback kopyalayip bir deneyin muhakak
 
Aracıma 3. Kez buji değişildi sentesi normal denildi ilk takılınca herşey normal ertesi gün yine aynı şekilde 2. Vites düşük devir (1500 civarı) genelde rampa çıkarken tekleme zorlanma ve alttan ses oluyor artık mide bulandırıcı bir hale geldi triger bakımına girene kadar hiç bir sorunu olmayan arabamın bu işlemlerden sonra olmasına anlam veremiyorum aracı cihaza bağladığımızda 1 tane bile hata yok artık ne yapacağımı bilmiyorum
 
Benim de aracım triger değişti geçen hafta 1000-1500 arası devirde sabit gazda giderken silkeleme oluyor araç 1-2-3-4 silindir yanma odası kesikliği hatası veriyor trigeri tekrar kontrol ettirdim fakat sorun düzelmedi ustam rektefiye olacak dedi üst kapak sökülüp taşlama conta değilimi subapları. Yenilemmesi vs vs bi çok işlem olacağını söyledi şuan kara kara düşünüyorum bu işlemler için alt limit 20.000₺
Sorun düzeldi mi hocam? Şuan aynı sorunu bende yaşıyorum.
 
arkadaşlar merhaba bendede aynı sorun var 2014 model 1.2 tsi 1500 2000 devir arası fena silkeliyor, bobin buji değişimleri işe yaramadı, servise götürdüm subaplar temizlendi özellikle bir ve ikinci silindir kısmında kurum yakıt karışımı yapışkan bir kirlilik vardı temizlendi güya değişen bir şey olmadı yine, sordum nedir ne yapacağız dediler beyin hata vermemiş belli değil bir şey yapamayız, ancak deneme ile değişe değişe bulunur. aracıda yeni almıştım ilk iş trigere baktırdım değişmiş olduğunu söyledi usta yağı filtresi değişti bir yıldır kullanıyorum (15bin km dir kullanıyorum yağ değişim yapıcam tekrar) hata vermiyor yoldada bırakmıyor sorun olan devrin üstünde kullanıyorum sorun cıkmıyor ama berbat bir durum, kompresörüne sentesine baktılar normal dediler sanayi ustaları ama burada okuduğum kadarıyla sente gibi. sorunu sente dışında çözen varmı yardım lütfen @mehmetferhatyildiz @Btk6c @Ramazanağırbaş68
 
arkadaşlar merhaba bendede aynı sorun var 2014 model 1.2 tsi 1500 2000 devir arası fena silkeliyor, bobin buji değişimleri işe yaramadı, servise götürdüm subaplar temizlendi özellikle bir ve ikinci silindir kısmında kurum yakıt karışımı yapışkan bir kirlilik vardı temizlendi güya değişen bir şey olmadı yine, sordum nedir ne yapacağız dediler beyin hata vermemiş belli değil bir şey yapamayız, ancak deneme ile değişe değişe bulunur. aracıda yeni almıştım ilk iş trigere baktırdım değişmiş olduğunu söyledi usta yağı filtresi değişti bir yıldır kullanıyorum (15bin km dir kullanıyorum yağ değişim yapıcam tekrar) hata vermiyor yoldada bırakmıyor sorun olan devrin üstünde kullanıyorum sorun cıkmıyor ama berbat bir durum, kompresörüne sentesine baktılar normal dediler sanayi ustaları ama burada okuduğum kadarıyla sente gibi. sorunu sente dışında çözen varmı yardım lütfen @mehmetferhatyildiz @Btk6c @Ramazanağırbaş68

Sanayi ustalarını senteden olduğuna ikna edememiştim ben de.

Yetkili servise rica minnet ,işçilik ücreti karşılığında, triger kayışını söktürüp tekrar taktırmıştım; düzelmişti.

Bir aracı sürücüsünden daha iyi kimse anlayamıyor tanımıyor. Diyorsunki triger değişti ondan sonra başladı bu problem, hayır öyle olsa beyine arıza düşer diyor.

Hele ki bazı sanayi ustaları, sizin bir fikriniz varsa onu ciddiye almamak gibi bir alışkanlıkları var.
 
Sanayi ustalarını senteden olduğuna ikna edememiştim ben de.

Yetkili servise rica minnet ,işçilik ücreti karşılığında, triger kayışını söktürüp tekrar taktırmıştım; düzelmişti.

Bir aracı sürücüsünden daha iyi kimse anlayamıyor tanımıyor. Diyorsunki triger değişti ondan sonra başladı bu problem, hayır öyle olsa beyine arıza düşer diyor.

Hele ki bazı sanayi ustaları, sizin bir fikriniz varsa onu ciddiye almamak gibi bir alışkanlıkları var.
Sente Yarım diş kaçık olsa bile araç anormal davranıyor ve beyine asla hata mesajı kaydı düşürmüyor. Yaşandı.

Yarım diş kaçıklığı sanayide çoğu usta gözüyle görse bile normal diyor. Ustanın gözünün sentesi kaçmış haberi yok.
 
arkadaşlar merhaba bendede aynı sorun var 2014 model 1.2 tsi 1500 2000 devir arası fena silkeliyor, bobin buji değişimleri işe yaramadı, servise götürdüm subaplar temizlendi özellikle bir ve ikinci silindir kısmında kurum yakıt karışımı yapışkan bir kirlilik vardı temizlendi güya değişen bir şey olmadı yine, sordum nedir ne yapacağız dediler beyin hata vermemiş belli değil bir şey yapamayız, ancak deneme ile değişe değişe bulunur. aracıda yeni almıştım ilk iş trigere baktırdım değişmiş olduğunu söyledi usta yağı filtresi değişti bir yıldır kullanıyorum (15bin km dir kullanıyorum yağ değişim yapıcam tekrar) hata vermiyor yoldada bırakmıyor sorun olan devrin üstünde kullanıyorum sorun cıkmıyor ama berbat bir durum, kompresörüne sentesine baktılar normal dediler sanayi ustaları ama burada okuduğum kadarıyla sente gibi. sorunu sente dışında çözen varmı yardım lütfen @mehmetferhatyildiz @Btk6c @Ramazanağırbaş68
silkeleme 5 ve 6. viteste oluyorsa hava filtresinden bile silkeleme yapabilir 15bin km olmuş bir de son dönemde havada çok fazla toz var
hava filtresi tıkanmış olabilir
ben ustaların bu hemen bobin buji değiştirme merakını anlamıyorum az çok gözle bile belli oluyor arızalı olduğu
bir de bobin arızalandığında araçta motor arıza ışığı yanıp sönmeye başlar bu yanıp sönme olayı elektriksel bir arıza olduğu zaman olur
bir de tavsiye veriyim yağ ve filtreleri 10 binde değiştir bence
 
silkeleme 5 ve 6. viteste oluyorsa hava filtresinden bile silkeleme yapabilir 15bin km olmuş bir de son dönemde havada çok fazla toz var
hava filtresi tıkanmış olabilir
ben ustaların bu hemen bobin buji değiştirme merakını anlamıyorum az çok gözle bile belli oluyor arızalı olduğu
bir de bobin arızalandığında araçta motor arıza ışığı yanıp sönmeye başlar bu yanıp sönme olayı elektriksel bir arıza olduğu zaman olur
bir de tavsiye veriyim yağ ve filtreleri 10 binde değiştir bence

Hava filtresi tıkanık olsa hava alma ihtiyacı gaza bastıkça yani devir yükseldikçe artar ve buna bağlı olarak yüksek devirlerde sorun daha da artar diye düşünüyorum, burada 1500 2000 devir arasıyla sınırlı kalması bu sorunun dediğiniz durumu sanki saf dışı bırakıyor gibi geldi. Tabi denemeden bilinmez benimkisi düz mantıkla sadece bir varsayım oldu şuan.

Siz tamir konularında bir çoğumuzdan daha deneyimlisiniz çoğu şeyi kendiniz yapıyorsunuz hatta, o yüzden dediğinizi denemekte fayda var. En azından filtre yenilenmiş olur bu sayede.

arkadaşlar merhaba bendede aynı sorun var 2014 model 1.2 tsi 1500 2000 devir arası fena silkeliyor, bobin buji değişimleri işe yaramadı, servise götürdüm subaplar temizlendi özellikle bir ve ikinci silindir kısmında kurum yakıt karışımı yapışkan bir kirlilik vardı temizlendi güya değişen bir şey olmadı yine, sordum nedir ne yapacağız dediler beyin hata vermemiş belli değil bir şey yapamayız, ancak deneme ile değişe değişe bulunur. aracıda yeni almıştım ilk iş trigere baktırdım değişmiş olduğunu söyledi usta yağı filtresi değişti bir yıldır kullanıyorum (15bin km dir kullanıyorum yağ değişim yapıcam tekrar) hata vermiyor yoldada bırakmıyor sorun olan devrin üstünde kullanıyorum sorun cıkmıyor ama berbat bir durum, kompresörüne sentesine baktılar normal dediler sanayi ustaları ama burada okuduğum kadarıyla sente gibi. sorunu sente dışında çözen varmı yardım lütfen @mehmetferhatyildiz @Btk6c @Ramazanağırbaş68
Vites farketmeden belli bir devir aralığında yapıyordu benimkisi. Hatta boş viteste o devirde sabit tutmak istediğinizde vuruntu titreme silkeleme artıyor, üstünde ya da altındaki devirlerde azalıyor.

Siz de araç hareket etmiyorken vites boşta iken deneyiniz, 1500 - 2000 devir arasında sorun var dediğiniz noktada gazı sabit tutmaya çalıştığınızda tekleme vuruntu sarsıntı eşliğinde buna izin vermiyorsa devir saati titriyorsa, triger kayışını söktürüp sentesi doğru bir şekilde geri taktırmak çözüm olacak.

Ancak bunu özel servislerin başaracağına inancım zayıf, yetkili serviste yaptırmak maliyetli olacak belki ama triger sökme takma prosedürlerini doğru sırada ve ölçüde yapacaklarını düşünüyorum
 
ustamı aradım neden olabilir diye o da direk bujiden dedi
bujilerin değiştiğini söyledim servisin verdiği orijinal buji olmadığı sürece yine yapar diyor
1500-2000 devir arası ateşlemeye en çok ihtiyaç duyulduğu zamanmış
bilgi bu şekilde
 
Hiç duymadım, inandırıcı değil! Bunu söyleyene "usta al bujileri tak sorun giderse buji ve işçiliği öderim" diye söyle, bakalım yanaşır mı?
 
ustamı aradım neden olabilir diye o da direk bujiden dedi
bujilerin değiştiğini söyledim servisin verdiği orijinal buji olmadığı sürece yine yapar diyor
1500-2000 devir arası ateşlemeye en çok ihtiyaç duyulduğu zamanmış
bilgi bu şekilde
Geçenlerde buji ve bobinleri set olarak değiştirdim, servisten almadım, parçacıdan aldım ngk olarak. Bende bahsettiğiniz sorun mevcut değil ama ngklarla da böyle bir sorum mevcut değil. Ondan olmaması gerek. Bende sadece rölantide titriyor biraz, arada bir lambda sonda 2 oksijen sensörü arızası veriyor o kadar (gerçi onu da ne yapacağım bilmiyorum sildirip devam ediyorum)
 
Hiç duymadım, inandırıcı değil! Bunu söyleyene "usta al bujileri tak sorun giderse buji ve işçiliği öderim" diye söyle, bakalım yanaşır mı?
Aslında arkadaş buradaysa gönder bendeki bujileri takıp deneyelim dedi piyasada satılanların çoğu sahteymiş
Ben de dedim arkadaş burada değil
 
Son düzenleme:
merhabalar cevaplar için teşekkür ederim , 1 vitesi çabuk geçiyoruz 2 viteste 1500 2000 devir arası deliriyor gazı hafif azaltıyorum kesiliyor gazı hafif artırıyorum kesiliyor gaz pedalını bırakıyorum kesiliyor belli oranda basarken oluyor, 3 ve 4 vitesde aynı devirde çok hafif oluyor 5 vitesde yok gibi oluyor yine aynı devirde, boşda aynı devirde yok, şunuda merak ediyorum vitesteki 2000 devirle boşdaki 2000 devir aynımı bilemiyorum, bazen viteste şanzumandamı sorun diye düşünüyorum, bazen gaz pedalındamı sorun diyorum , belirsizlik can sıkıcı, sıfır yağ filtre ikende sorun vardı, beyinde hata yok yanma kesintisi var dedi usta bu arada, beş tane usta gezdim ilk bir ay sonra saldım bende bir yıldır kullanıyorum işte alıştık idare ediyoruz birbirimizi
@GolfTutkulu @datdat @rsimsek
 

@teke28

Ben de umutsuzluğa kapılmıştım, hatta aracı sürmek dahi istemiyordum, 1 yıl katlandım bu duruma. Çözüldüğünde aracı sıfır almış gibi oldum
 

Geri
Üst Alt