Güncelleme (Webasto):
Arkadaşlar merhaba, webasto sisteminin montajına bu hafta yoğunluk verdim.
1-) yakıt pompasının eksik hortumlarını giderip orijinal şekline en yakın olacak biçimde tamirini gerçekleştirdim.
2-) Ardından, yakıt pompasını, aracın altından benzin deposu yanına yani orijinal baglanti ayaklarına montajladım. Yerine taktiktan sonra şamandıra üzerinde bulunan webasto hattı giriş deliğini açarak hortumu depoya ulaştırdım. Pompanın çıkış ucunu da yine arkadaki hortum konektörüne takarak aracın arkasını toparladım. Şamandıra hortum bağlantısı için tek kulaklı çelik hortum kelepçesi kullandım.
3-) Daha sonra asıl kısım olan motor bölümüne geçtim. Webasto motorunu takabilmem için sağ ön lastiği ve davlumbazı söktüm.
4-) Webastoyu montaj yerine astıktan sonra 3 adet M8 somun ile yerine sabitledim. Somunların bir tanesi aynı zamanda webasto egzosunu da tuttu.
5-) Bu işlemden sonra, daha önceden hazır hale getirdiğim webasto konektörlerini ve şasi bağlantısını tamamladım.
6- Webasto üzerinde bulunan sıcak su giriş çıkış hortumlarının ilk partisini takarak hortumların uçlarının motor içerisine ulaşımını sağladım.
7- Daha sonra, servisten temin ettiğim metal sogutma suyu hortumunu motor arkasına montajlayarak hortumları birleştirdim.
8- Sonrasında, metal hortum çıkışlarının üst taraftakini araç kalorifer hortumu üst taraftakini sökerek yeni hortumla birleştirdim.
9- Metal hortumun altta kalan çıkışını ise yine yeni aldığım hortumu kullanarak su pompasına bağladım.
Yeni hortumların takılması ve ekstra oluşan antifriz hacmi nedeniyle araca yaklaşık 750 ml ekstra antifriz ekledim.
Tüm bu işlemleri yaptıktan sonra sistemin mekanik ve elektrik montajı tamamlanmış oldu. Madde madde yazması kolay ama bu son yazdıklarım toplamda 2 dolu güne malolmuştur.
özellikle hortumların sökülmesi ve yeni hortumların takılması noktasında epey zorlandım. Hortum uçlarında bulunan segmanları açması, bulunduğu yerde takması vs epey uğraştırdı.
Montaj işlemi bittikten sonra ufak ufak kodlamalara baktım.
10-) Yakıt hattının içerisinde hava olduğundan havasının alınması için;
Basic settings- fuel line filling uygulamasını yaptım. Bu işlemi yapabilmek için yakıt hortumu webasto girişi sökmeniz ve yakıt gelene kadar beklememiz gerekir ben de öyle yaptım.
11-) Ardından webasto anatarı eşleştirmesi için ;
Basic settings- Rf transmitter key kısımına giderek anahtar eşleştirmesini tamamladım.
Kodlamam gereken klina paneli, motor bloğu, bcm unitesi, media unitesi ve webasto unitesi kisimlarini da başka bir zamana bırakarak şimdilik işlemlere ara verdim.
Okudugunuz için teşekkürler.