Yıllık periyodik bakım


Bir çok yağ seçici uygulama ilk 100/150k sonrası bir üst kalınlıkta yağ öneriyor. Yet serviste her gelene 5w30 koyuyor varil ne gelirse vs.. iş görür mü görür ama ömürden gidiyor.:)

Filtre de Mann ve Mahle en iyi iki marka Mann da piyasanın yarısından fazlası sahte sık sık baskın yapılıyor. Merdiven altı üretimi çok, Filtron Bosch dan iyi fiyat performans açısından.

10w40 yağlar genelde yarı sentetik kalın sınıfında 2005 ve öncesi araçlara uygun ..

Bütçe uygun olursa Mann yağ, hava, poleni alın shell istasyonlarından yağı aldığınızda işçilik almıyorlar. ( Ustaya bir miktar .....)

Shell istasyonları yağları herhangi bir yerden alamaz yakıtı ve perakende aldığınız tüm ürünler shell markasının sorumluluğunda istasyonu kapatırlar. Girişi belli satılan ürün belli otomasyon yakıtından satılan iğneye kadar kontrol ediliyor.

Kullandıkları filtrelere bir şey diyemem eksikleri o bence,, Yağları ve antifrizleri güzel filtreler vasat.
Hava ve poleni takarsınız çok kolay .

Ekli dosyayı görüntüle 64463
Üstat o detayi bilmiyordum sağ olasin. Ben 190 k km oldugum icin tam emin olmamakla beraber 10w 40 koyduğunu düşünüyorum Bosch car ın. O zaman kalın yağ bana daha uygun diyebilir miyiz 5 30 yerine 10 40 mi düşünmeli miyim acaba?

2005 oncesi araclara daha uygun demissiniz 2009 um ben, hangi kalınlıktaki yağı tercih etmeliyim emin olamadim su an.

Sağ olasin hocam şu Shell olayi iyiymis ustaya bir miktar ateşleriz bosch car a 600 işçilik 400 de kdv bayilincaya kadar:)

Mann bu işin nirvanasi diyebilir miyiz o zaman filtrelerde?
Öyleyse çok tuzlu değilse filtreleri Mann dan bakayim üstat hem de icime sinmis olsun.
 

Yetkili servis içindi benim yorumum ama doğrudur sizin dediğinizde. Polomuzda var. Bugün fiyat aldım servisten. 32 binde 2019 model standart bakım + bujiler için indirimli 5800 tl istediler. Ben bi düşünim size dönerim diyip kapadım :).
Hocam sessizce oradan uzaklaş bence:) şaka gibi fiyat
 
Çokmuş daha önce yazdım tekrar yazarım polen hava filtresi değişimi kolay işçilik vermeye gerek yok buji bile 16 lık lokma anahtarı varda kolay gerisini de uygun olarak sanayide halledersiniz.
 
Çokmuş daha önce yazdım tekrar yazarım polen hava filtresi değişimi kolay işçilik vermeye gerek yok buji bile 16 lık lokma anahtarı varda kolay gerisini de uygun olarak sanayide halledersiniz.
Evet hocam ve de yağı shellden alip orada da yağ ve yağ filtresi değişimi yaptirirsak sanirim en makul fiyata olayi çözmüş oluyoruz.
 
Üstat o detayi bilmiyordum sağ olasin. Ben 190 k km oldugum icin tam emin olmamakla beraber 10w 40 koyduğunu düşünüyorum Bosch car ın. O zaman kalın yağ bana daha uygun diyebilir miyiz 5 30 yerine 10 40 mi düşünmeli miyim acaba?

2005 oncesi araclara daha uygun demissiniz 2009 um ben, hangi kalınlıktaki yağı tercih etmeliyim emin olamadim su an.
10w40 hitler motora 1.6 eski nesillere dizel pomp duse araçlara genelde atılıyordu size uymaz 5w30 veya 5w40 uygun..
Sağ olasin hocam şu Shell olayi iyiymis ustaya bir miktar ateşleriz bosch car a 600 işçilik 400 de kdv bayilincaya kadar:)
Mann bu işin nirvanasi diyebilir miyiz o zaman filtrelerde?
Öyleyse çok tuzlu değilse filtreleri Mann dan bakayim üstat hem de icime sinmis olsun.
Mann orjinal olduğu sürece 10/15bin km sorun çıkarmaz. ucuz ürünler havayı yağı iyi filtre etmeyeceğinden ilerde büyük masraflar açabilir.
 
10w40 hitler motora 1.6 eski nesillere dizel pomp duse araçlara genelde atılıyordu size uymaz 5w30 veya 5w40 uygun..


Mann orjinal olduğu sürece 10/15bin km sorun çıkarmaz. ucuz ürünler havayı yağı iyi filtre etmeyeceğinden ilerde büyük masraflar açabilir.
Sağ olasın üstat bu değerli bilgilerin için. Evet haklısınız, o zaman sorun yaşamamak ve huzurla binmek için filtreleri Mann almaya çalışacağım👍
 
arkadaşlar benim araç 2015 model , her sene servis bakımlı.

120 bin km ye yaklaşıyor. servis 7500 civarı bir fiyat verdi ağır bakım için . ekstra triger vesaire kayışlar değişecek.

sanayiye mi geçelim ne dersiniz ? orada ne kadar tutar tahmini ? bir de devir daimi değişmiyorlar sadece kaçak olursa değişiriz dediler.
 
Son düzenleme:
Yani hocam fiyat olarak çok fark edeceği bariz ama ağır bakim triger vs icin de riske etmemek gerek. Eğer tanidik cok iyi bir usta varsa dusunulebilir tabi ama ustatlar bu konuda fikir verirse daha yararli olur tabi. Bana 7500 biraz fazla gibi geldi hocam
 
arkadaşlar benim araç 2015 model , her sene servis bakımlı.

120 bin km ye yaklaşıyor. servis 7500 civarı bir fiyat verdi ağır bakım için . ekstra triger vesaire kayışlar değişecek.

sanayiye mi geçelim ne dersiniz ? orada ne kadar tutar tahmini ? bir de devir daimi değişmiyorlar sadece kaçak olursa değişiriz dediler.
Devirdaim değişmeyeceğine göre araç 1.2 tsi sanırım ina set 1000tl + Vkayış ve bilyası 400 desek 1500 yuvarlasak. Dizel gibi pahalı değil set. iyi bir yağ 4 litre 800 / 1000 arası. filtreler yağ hava polen 550 / 5 Litre motul g13 antfriz autocool 500
1500+800+550+500 = 3350 Kaliteden ödün vermeden malzeme böyle .. geri kalan işçilik serviste tabi o kadar çalışan kira maliyetler Ben zorunlu olmadıkça yet.. uzak duruyorum. O faturada 10 larca civata görünce tepem atıyor.:) Varil yağ vs..
işçilik özelde 1000/1500 tutar gibi..
 
Hocam veya üstadım desem daha doğru olur sanırım bu kadar teknik bilgiye sahip olmak üstat sıfatına haiz olmak demektir:)

Öncelikle çok teşekkür ediyorum bu değerli ve benim için de bir o kadar yararlı bilgileriniz için. Üstelik benim modelime de değinmiş olmanız (mk5 1.4 tsi) harika oldu. Çünkü modelden modele, yıldan yıla çeşitli farklılıklar göstereceğinden bununla ilgili doğrudan kullanışlı linkler attığınız için emeğinize sağlık.

O zaman liqui moly'den TSI uyumlu yağa attığınız linkten bakacağım.

Sonrasında da benim kasaya uyumlu Mann filtre bakiyorum verdiğiniz linkten üretim tarihine de dikkat ederek.

Yalnız iki küçük sorum olacaktı üstat.

Geçen sene Bosch car servisten yıllık periyodik bakım yaptırırken sanki yağa 10w 40 dediğini hatırlıyorum. Yanlış mı hatırlıyorum acaba? Mümkün değil mi 10w 40 bize? 5w 30 mu olmali kesinlikle?

Bir de evet Mann fitrenin en kaliteli filtrelerden birisi olduğuna değinmişsiniz fakat merak ettiğim Bosch u dandik filtreler kategorisine almışsınız. Bosch bu konuda yetersiz mi kaldı gerçekten, şaşırtıcı. Hiç düşünmeden güvenip satın alabilirdim siz söyleyene kadar.
Bosch (buji, enjektör, sensör, elektronik parçalar gibi istisnai bazı parçalar) haricinde artık eskisi gibi kaliteli değil, filtreleri fason üretim yaptırıyor.

Aracınız için uyumlu yağlar;

(VW504.00 üretici onayı olan)
LongLife III tip 5W-30 ve 5W-40 yağlar.

(VW502.00 üretici onayı olan)
5W-30 ve 5W-40 yağlar.

Daha önce de söylediğim gibi;
Mk5 1.4 TSI 122 ps CAXA motor için yağ filtresini alırken özellikle dikkat ediniz yanlışlık olmasın, hatta gerekirse servisten uyumlu olan filtrenin parça kodunu öğrenin, o parça koduyla Mann filtredeki karşılığını söylebiliriz. O şekilde doğru filtreyi alırsınız.
 
Bosch (buji, enjektör, sensör, elektronik parçalar gibi istisnai bazı parçalar) haricinde artık eskisi gibi kaliteli değil, filtreleri fason üretim yaptırıyor.

Aracınız için uyumlu yağlar;

(VW504.00 üretici onayı olan)
LongLife III tip 5W-30 ve 5W-40 yağlar.

(VW502.00 üretici onayı olan)
5W-30 ve 5W-40 yağlar.

Daha önce de söylediğim gibi;
Mk5 1.4 TSI 122 ps CAXA motor için yağ filtresini alırken özellikle dikkat ediniz yanlışlık olmasın, hatta gerekirse servisten uyumlu olan filtrenin parça kodunu öğrenin, o parça koduyla Mann filtredeki karşılığını söylebiliriz. O şekilde doğru filtreyi alırsınız.
Üstat çok çok teşekkür ediyorum tavsiyelerin ve hassasiyetin için. Tamamdir filtreye özellikle dikkat edeceğim evet 3 tane ayni tip filtre var dikkat edin demistiniz aklimda:)

Yağlar vs için de çok sağ olun tamamdir.
 
Devirdaim değişmeyeceğine göre araç 1.2 tsi sanırım ina set 1000tl + Vkayış ve bilyası 400 desek 1500 yuvarlasak. Dizel gibi pahalı değil set. iyi bir yağ 4 litre 800 / 1000 arası. filtreler yağ hava polen 550 / 5 Litre motul g13 antfriz autocool 500
1500+800+550+500 = 3350 Kaliteden ödün vermeden malzeme böyle .. geri kalan işçilik serviste tabi o kadar çalışan kira maliyetler Ben zorunlu olmadıkça yet.. uzak duruyorum. O faturada 10 larca civata görünce tepem atıyor.:) Varil yağ vs..
işçilik özelde 1000/1500 tutar gibi..
1.2 lerde devir daim niye değişmiyor yok mu
 
1.2 lerde devir daim niye değişmiyor yok mu
Var diğer tarafta triger bölümünde değil conta ve çürümelerden dolayı eksiltme yaparsa değişir. Zamanında kaliteli antifriz kullanılmışsa değişim süreci uzayabiliyor. Rulmanına çok az yük biniyor arızalanma olasılığı yarı yarıya daha az..
 

Devirdaim değişmeyeceğine göre araç 1.2 tsi sanırım ina set 1000tl + Vkayış ve bilyası 400 desek 1500 yuvarlasak. Dizel gibi pahalı değil set. iyi bir yağ 4 litre 800 / 1000 arası. filtreler yağ hava polen 550 / 5 Litre motul g13 antfriz autocool 500
1500+800+550+500 = 3350 Kaliteden ödün vermeden malzeme böyle .. geri kalan işçilik serviste tabi o kadar çalışan kira maliyetler Ben zorunlu olmadıkça yet.. uzak duruyorum. O faturada 10 larca civata görünce tepem atıyor.:) Varil yağ vs..
işçilik özelde 1000/1500 tutar gibi..
hocam araç imzamdaki 1.4 tsi 122 hp benzin manuel
 

Geri
Üst Alt