Yukarıda da yazdığım gibi yapıları gereği tüm içten yanmalı motorlar, pistonun yağlanması ve yukarıya çıkarken bu yağı silindir çeperine sürmesi, akabinde pistonun yanma ile tekrar aşağıya inmesi ile segmanların piston çeperindeki yağı aşağıya sıvazlamasıyla mikron seviyesinde de olsa bir miktar ya piston çeperinde kalır ve yanma ile yanar ya da buharlaşır. Bu da yağda kullanım süresine göre bir miktar eksilme yapar. Bu eksilme yağ değişimi süresince eksilme uyarısı alacak düzeyde değildir. Segmanlarda ve piston yataklarında (silindirde) aşınma varsa bu eksilme daha fazla olacaktır. Herbir piston basıncı buji sökülerek ölçülebilir. Belli bir seviyede basınç eksikliği varsa segman değişimi veya gerekli müdahale yapılmalıdır. Çünkü bu durum güç üretimini de düşürecektir. Bendeki gibi çok az eksilme için 300-500 ml yağ ilavesi ile bir sonraki yağ değişimine kadar durum idare edilir. Motora müdahaleden önce bir çözüm yolu da önerildiği gibi 5w40 gibi vizkozitesi bir tık daha yüksek yağ denenebilir. 5w30'a göre eksilmeyi biraz daha düşürecektir.