1.2 TSI Golf 7 Yağ Eksiltme


Umutpe

Yeni Üye
Katılım
20 May 2023
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Konum
Samsun
İsim
Umut
Araç
Golf 7 2013 model tsi
Merhaba
Aracım golf 7 2013 model 131.500 km de
128 binde bakımlarını yaptırdım . Dün yap seviyesi azaldı uyarısı verdi 1 lt yağ koydum düzeldi . 3500-4000 km arası uyarı veriyor . Sorun ne olabilir bilgisi olan var mı .
 

Benim tsi motorlar için bir tezim var.
Araç motor hacmi ne olursa olsun eğer aracı sıkıştırırsanız tsi motor yağ eksiltmeye başlıyor Ve bu bir kronik sorun mudur değil midir bilmiyorum adamlar kendileride söylüyor zaten. İnkar etmiyorlar. Ama normal dışı yağ yakmalar hariç (sorunlu olanlar var) bu yüzden yolda kalan motor indiren biri yok. Aracı sıkıştırıyorsanız 4 5 bin km de 1 l normal bir durum. Sorun yok motorda.
 
Upvote 0

Benim tsi motorlar için bir tezim var.
Araç motor hacmi ne olursa olsun eğer aracı sıkıştırırsanız tsi motor yağ eksiltmeye başlıyor Ve bu bir kronik sorun mudur değil midir bilmiyorum adamlar kendileride söylüyor zaten. İnkar etmiyorlar. Ama normal dışı yağ yakmalar hariç (sorunlu olanlar var) bu yüzden yolda kalan motor indiren biri yok. Aracı sıkıştırıyorsanız 4 5 bin km de 1 l normal bir durum. Sorun yok motorda.
Merhaba hocam, sıkıştırmaktan kastınız nedir. Hangi devir bantlarında vites değiştirilmesi normal bir sürüştür?
 
Upvote 0
Yukarıda da yazdığım gibi yapıları gereği tüm içten yanmalı motorlar, pistonun yağlanması ve yukarıya çıkarken bu yağı silindir çeperine sürmesi, akabinde pistonun yanma ile tekrar aşağıya inmesi ile segmanların piston çeperindeki yağı aşağıya sıvazlamasıyla mikron seviyesinde de olsa bir miktar ya piston çeperinde kalır ve yanma ile yanar ya da buharlaşır. Bu da yağda kullanım süresine göre bir miktar eksilme yapar. Bu eksilme yağ değişimi süresince eksilme uyarısı alacak düzeyde değildir. Segmanlarda ve piston yataklarında (silindirde) aşınma varsa bu eksilme daha fazla olacaktır. Herbir piston basıncı buji sökülerek ölçülebilir. Belli bir seviyede basınç eksikliği varsa segman değişimi veya gerekli müdahale yapılmalıdır. Çünkü bu durum güç üretimini de düşürecektir. Bendeki gibi çok az eksilme için 300-500 ml yağ ilavesi ile bir sonraki yağ değişimine kadar durum idare edilir. Motora müdahaleden önce bir çözüm yolu da önerildiği gibi 5w40 gibi vizkozitesi bir tık daha yüksek yağ denenebilir. 5w30'a göre eksilmeyi biraz daha düşürecektir.
 
Upvote 0
Yukarıda da yazdığım gibi yapıları gereği tüm içten yanmalı motorlar, pistonun yağlanması ve yukarıya çıkarken bu yağı silindir çeperine sürmesi, akabinde pistonun yanma ile tekrar aşağıya inmesi ile segmanların piston çeperindeki yağı aşağıya sıvazlamasıyla mikron seviyesinde de olsa bir miktar ya piston çeperinde kalır ve yanma ile yanar ya da buharlaşır. Bu da yağda kullanım süresine göre bir miktar eksilme yapar. Bu eksilme yağ değişimi süresince eksilme uyarısı alacak düzeyde değildir. Segmanlarda ve piston yataklarında (silindirde) aşınma varsa bu eksilme daha fazla olacaktır. Herbir piston basıncı buji sökülerek ölçülebilir. Belli bir seviyede basınç eksikliği varsa segman değişimi veya gerekli müdahale yapılmalıdır. Çünkü bu durum güç üretimini de düşürecektir. Bendeki gibi çok az eksilme için 300-500 ml yağ ilavesi ile bir sonraki yağ değişimine kadar durum idare edilir. Motora müdahaleden önce bir çözüm yolu da önerildiği gibi 5w40 gibi vizkozitesi bir tık daha yüksek yağ denenebilir. 5w30'a göre eksilmeyi biraz daha düşürecektir.
5.40 kullanmanın bir zararı olmaz mı hocam
 
Upvote 0
Yukarıda da yazdığım gibi yapıları gereği tüm içten yanmalı motorlar, pistonun yağlanması ve yukarıya çıkarken bu yağı silindir çeperine sürmesi, akabinde pistonun yanma ile tekrar aşağıya inmesi ile segmanların piston çeperindeki yağı aşağıya sıvazlamasıyla mikron seviyesinde de olsa bir miktar ya piston çeperinde kalır ve yanma ile yanar ya da buharlaşır. Bu da yağda kullanım süresine göre bir miktar eksilme yapar. Bu eksilme yağ değişimi süresince eksilme uyarısı alacak düzeyde değildir. Segmanlarda ve piston yataklarında (silindirde) aşınma varsa bu eksilme daha fazla olacaktır. Herbir piston basıncı buji sökülerek ölçülebilir. Belli bir seviyede basınç eksikliği varsa segman değişimi veya gerekli müdahale yapılmalıdır. Çünkü bu durum güç üretimini de düşürecektir. Bendeki gibi çok az eksilme için 300-500 ml yağ ilavesi ile bir sonraki yağ değişimine kadar durum idare edilir. Motora müdahaleden önce bir çözüm yolu da önerildiği gibi 5w40 gibi vizkozitesi bir tık daha yüksek yağ denenebilir. 5w30'a göre eksilmeyi biraz daha düşürecektir.
Şehir efsanesi hocam yağı değiştirip yakmasını önlemek.
 
Upvote 0
Başımızdan geçen bir olayı anlatayım kısaca : Pinti bir komşum internetten uygun fiyata mobil yağ aldı ve bakımlarını yaptırdı yağ konuldu ortalama 5bin km sonra yağ ışığı yandı 700ml ekledik orta seviyeye geldi neyse aradan 2 ay geçti 1.500 km sonra yine yaktı ışığı.
Hep eksiği tamamlayarak devam etti yalnız motor sesi çok değişmişti.
Bir yerine zarar verecek diye yeni yağ Shell hx8 ile değiştirdi yağı tdi cay motor/ 4.5L yağ konulmuş 9k da ışık yaktı baktık çok az eksiltmiş 300ml kadar.. Olması gerektiği gibi 4.7L koyulsa belki 10k ihtiyaç olamayacak.
Kötü yağ motora her açıdan sıkıntı 3/4 kere kalitesiz yağ kullanılsa o motordan hayır gelmez..

Castrol - Mobil piyasada en çok sahtesi olan 2 marka 1 tane orjinal varsa 3 tane sahtesi var.
1000 liralık yağ 300/400 lira olamaz alırken kimse dikkat etmiyor.
Yağını / Antifrizini ertelememek kaliteli kullanmak gerekiyor.

Kaliteli orjinal yağ ile eksiltme yapıyorsa motor içine girilmeli..
 
Upvote 0
Yaklaşık 3 Yıldır 2016 model 1.2 TSI kullanıyorum. Özellikle 6000-7000 KM aralığında sıkça yağ kontolü yapıyorum ve her defasında bu aralıkta 0,5 Litre kadar yağ eksildiğini söyleyebilirim. Yağ takviyesi yaparak periyodik bakıma kadar devam ediyorum. Önümüzeki bakımda kullanılmak üzere Mobil 1 ESP aldım.
 
Upvote 0
Yaklaşık 3 Yıldır 2016 model 1.2 TSI kullanıyorum. Özellikle 6000-7000 KM aralığında sıkça yağ kontolü yapıyorum ve her defasında bu aralıkta 0,5 Litre kadar yağ eksildiğini söyleyebilirim. Yağ takviyesi yaparak periyodik bakıma kadar devam ediyorum. Önümüzeki bakımda kullanılmak üzere Mobil 1 ESP aldım.
Şanzıman ve mekatroink yağı değişmlerini yaptın mı başkan birde haldex kavrama yağı? aracım 60binde 1.2 tsi 2016
 
Upvote 0
@Mekin Hocam, şanzıman ve mekatronik yağı değişmlerini yapmadım. Aracım 63.000 KM'de. Bu KM'de yapmak gerekiyor mu?
 
Upvote 0
@Mekin Hocam, şanzıman ve mekatronik yağı değişmlerini yapmadım. Aracım 63.000 KM'de. Bu KM'de yapmak gerekiyor mu?
60bin bakımda yapılması daha iyidir. Belki 100bine kadar da kullanabilirsin veya daha fazla.. ama klavuzda 60binde bir şanzıman yağı yağının değiştirilmesinden bahseder. Mekatronik yağını da değiştirisen daha sağlıklı ve uzun kullanımda etki eder. Bu yağlar ömürlük diyenler var sakın aldanma. Bu yağ kontrollerini ne kadar özen gösterirsen aracına ve dsg ne o kadar iyi bakmış olur ve ömrünü uzatırsın. Birde 60 binde bir bujilerini değiştir.
 
Upvote 0
@Mekin Hocam, bilgilendirme için teşekkür ederim. Bu arada aracım manuel, şanzıman yağı değişimini mutlaka dikkate alacağım.
Önümüzdeki periyodik bakımda değişimi yapılmak üzere buji ve arka fren balatası da aldım :)
 
Upvote 0
Bu 3-5 binde 1-2 lt yağ yakan araç motorları zamanında ucuz etin yahnisi hesabı 300 lük yağı 150 ye internetten veya sanayiden alıp 150 kar eden motoru aşındıran sahip sahibe hikayesi şimdi günah çıkartma zamanı sanayideki papaz efendi sizleri bekliyor bizdeki mantık şu iki yıl biner satarım bakımı en aza hallet iyi de bu arabalar milli servet o arabaya biniyorsan o yağı almalısın.
 
Upvote 0
5.40 kullanmanın bir zararı olmaz mı hocam
Segmanların durumuna göre yağın kalın (viskoz) olması eksilmeyi azaltabilir.
Netice itibariyle hareketli kısımlar aşınmaya maruz kalıyor. Belli bir düzeyde aşınma varsa gres yağı olsa kurtarmaz, müdahale edilmeli. O durumu da silindir/piston kompresör basıncı ile anlamak mümkün olabilir.
 
Upvote 0
Merhaba hocam, sıkıştırmaktan kastınız nedir. Hangi devir bantlarında vites değiştirilmesi normal bir sürüştür?
Ani kalkış, sürekli dur kalk trafik, kısa mesafe sürüşler, yokuş yukarı fazla kullanım, tozlu pis hava olan yerlerde kullanım bu uzar gider. Ama her şey normal ve yağ yakma 2.000 km de 1 l ye kadar düşmüşse o zaman sorun olabilir. TSI motor yağ yakar. Yakmaz diyene inanmayın üzülürsünüz.
 
Upvote 0

@Salih Sayın, tüm içten yanmalı motorlar yağ yakar. TSI motor yağ yakar derken diğerleri yakmaz anlaşılmasın! Eksiltme konusunda elimde bir veri yok ama eğer doğruysa tsi şu tip motorlara göre daha fazla eksiltir deseniz (eğer öyle bir istatistiki bilgi varsa) daha doğru olurdu. Çünkü turbo olayı var. Atmosferik motordan farklı olabilir.
Zamanında 10w40 3k'lık madeni yağlar kullanırken bile yağın 3k km'yi bulmadan eksildiğini hatırlarım.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt