Ne yaparsanız yapın yağ eksiltir. Yağ markasıyla veya kullanım tarzıyla alakası yok.
Sıfır km 1.2 tsi almıştım, rodajına falan çok dikkat ettim hiç basmadım zorlamadım devrinde kullandım daha ilk bakıma yetişemeden lamba yakmıştı. Satıcı hanfendiye aracı satarken bu motorların yağ eksilttiğini söylemediniz dedim, kitapçığında yazıyordu alırken baksaydınız dedi.
Yetkili servis tanıdıktı, motoru elden geçirsek bile yine eksiltir bunlar böyle dediler. Zamanla eksiltme sıklığı arttı, en son 7000 km de lamba yaktı sırf buna sebep 70.000 km de iken sattım arabayı, yağ eksilten arabayı bünyem kaldırmadı, efendim bu böyleymiş, kitapçığında yazıyormuş, bizimki az eksiltiyormuş, motor yapsak yine eksiltebilirmiş, yok yağ buharlaştığı için eksiliyormuş falan çok kafaya takmıştım kabullenemedim. Ben hacımurattan, torostan, broadway den velhasıl traktörden yetiştim, onların teknolojisi dahamı iyiydi hiçbir yerinde çatlak patlak yoktu da onda buharlaşmıyordu bunda mı buharlaşıyor. Tsı motor çok yüksek ısıda çalışıyormuş falan filan, motor yağ eksiltemez, eksilten motor normalse artık ve teknolojin böyleyse size hayırlı işler. Saçma sapan yerlerde-vakitte lamba yakar.
Gelen müşteriye tsi leri anlattım, bu aracında şu kadar km ...litre eksilttiğini söyledim kaç müşteri geri gitti, sırf yağ eksilttiğini söylüyorum diye full yetkili servis bakımlı cillop gibi araba aylarca ilanda kalmıştı en son biri ben biliyorum bunları seninki az eksiltiyormuş dedi ona göre anlaştık aldı gitti.
1.2 de eksiltmeyen yok, aracı az kullandığı için lamba yakamadan bakıma giren var onlar diyor ki " yoo benimki eksiltmiyor", ya az eksilten yada çok eksilten var.
Ancak herşeye rağmen golfleri seviyorum.
Kısmet olursa 1.5 rline gönlümde yatıyor, sanırım onlarda böyle bir sorun yok ( madem yağ eksiltme normal diyordun ey vw, neden yeni araçların yağ eksiltmiyor ) araştırmak lazım. Nasip.