2013 tdi CLH motor enjektör diplerinde yağlanma

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Genco53
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Genco53

Üye
Katılım
27 Ara 2022
Mesajlar
179
Tepkime puanı
102
Konum
İatanbul
İsim
Gencay
Araç
Golf VII
Değerli arkadaşlar merhaba,
CLH motor kodlu aracımda enjektör diplerinde tabiri caizse yağ göleti oluşmaya başlamıştı. Özellikle 3.ve 4. enjektör dibinde. Buna bağlı olarak enjektör keçesi (contası) değiştirildi. Contaları aldığım ilk parçacı araç şase koduna baktıktan sonra conta kutusundan 2'si farklı marka 4 tane conta verdi. Dedim uyumsuzluk olmasın. Kodlarına baktım aynı kodda ürünleri veriyorum dedi. Neyse aldık taktık 1 hafta sonra durum aynı.
Başka parçacıdan ELRİNG marka 4 tane conta alarak yine değişim yaptım. 2 gündür gözlemliyorum. çok hafif bir nemlilik başlamış. Bu süreçte yağ uyarısı vs vermiyor. Yağ seviyem, kontrol çubuğundan baktığımda 2 çizginin ortasında. Araç 149000kmde. Son yağ bakımını 145binde Toptec 4200 Luqui Molly ile değişim yaptım.

Sorum şu: Forumlarda gördüğüm kadarıyla conta değişimi olmasına rağmen enjektör diplerinde yağlanması devam edenler KÜLBÜTÖR kapağı ( üst kapak ) değiştirdiğini bazı araçlarda üst kapağın belli bir sonra içeriye yağ sızdırdığını belirtmiş.

*Conta değişiminden külbütör kapağına geçmeden evvel arada başka bir işlem yapılabilir mi ?
*Kaçınılmaz son külbütör kapağını değiştirirsem nelere dikkat etmeliyim ?
*Eğer hafif bir sızıntı ile devam edecek olursam bu motora zarar verir mi ?

Zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederim.
 

Bilgi güncellemesi: yaklaşık 1000km kullandım, enjektör diplerinde yağlanma, kapağın contasından sızdırma gibi şikayetler tamamen bitti.
 
Upvote 0

Bilgi güncellemesi 2 : Külbütör kapağını komple değiştirdim. ( orjinal olarak )
Aracı çok fazla kullanamadım. Gözlemleri yapıp size yine bilgi vereceğim.
Selam, külbütör kapağının fiyatı neydi..? Yetkili serviste mi değiştirdiniz?
Geçmiş olsun..
 
Upvote 0
Değerli arkadaşlar merhaba,
CLH motor kodlu aracımda enjektör diplerinde tabiri caizse yağ göleti oluşmaya başlamıştı. Özellikle 3.ve 4. enjektör dibinde. Buna bağlı olarak enjektör keçesi (contası) değiştirildi. Contaları aldığım ilk parçacı araç şase koduna baktıktan sonra conta kutusundan 2'si farklı marka 4 tane conta verdi. Dedim uyumsuzluk olmasın. Kodlarına baktım aynı kodda ürünleri veriyorum dedi. Neyse aldık taktık 1 hafta sonra durum aynı.
Başka parçacıdan ELRİNG marka 4 tane conta alarak yine değişim yaptım. 2 gündür gözlemliyorum. çok hafif bir nemlilik başlamış. Bu süreçte yağ uyarısı vs vermiyor. Yağ seviyem, kontrol çubuğundan baktığımda 2 çizginin ortasında. Araç 149000kmde. Son yağ bakımını 145binde Toptec 4200 Luqui Molly ile değişim yaptım.

Sorum şu: Forumlarda gördüğüm kadarıyla conta değişimi olmasına rağmen enjektör diplerinde yağlanması devam edenler KÜLBÜTÖR kapağı ( üst kapak ) değiştirdiğini bazı araçlarda üst kapağın belli bir sonra içeriye yağ sızdırdığını belirtmiş.

*Conta değişiminden külbütör kapağına geçmeden evvel arada başka bir işlem yapılabilir mi ?
*Kaçınılmaz son külbütör kapağını değiştirirsem nelere dikkat etmeliyim ?
*Eğer hafif bir sızıntı ile devam edecek olursam bu motora zarar verir mi ?

Zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederim.
Bende de 2013 Clh 1.6 tdi var 3 ve 4. Enjektörde terleme gibi kaçak var. Conta değiştirsem yine aynısı olacak.Kapak değişmesi lazım.20 bin km de yağ değiştiriyorum.Ortalama 0.3-0.5 litre yağ eksiltiyor 10-12 bin km arası... Böyle kullanıcam. Aracım 168 binde
 
Upvote 0
Külbütör kapak contası değişimi için işlemler:

1. Külbütör kapak contası
Bazı kapaklarda conta ayrı olmuyor komple kapak veriyor. 2025 Nisan kapak fiyatı indirimli 12k idi sanırım.
Conta veriyor ise KAPAK ÜZERİNDEKİ PARÇA KODU İLE istenmesi gerekiyor. 2 çeşit olabiliyormuş CLH motorda. Benim motorda conta ayrı olarak satın aldım.

2. Enjektör - külbütör kapak contası (keçe de diyorlar ama keçe değil)
Tanesi 400 gibi.

3. Enjektör pulları
Bakır pullar. Bunlar da 2 çeşit çıkıyor. Enjektör sökülünce belli oldu. İlk verdikleri pul doğru çıkmadı.

4. Enjektör o-ringler
Bunlar tek tip sanırım sorun çıkmadı.

5. Geri dönüş hattı o-ringler

6. 2 adet enjektör cıvatası

7. Karter havalandırmq borusu

8. Kam mili sensörü o-ringi tek satılmıyor. O sızdırıyor ise siyah silikon ile yalıtım denedik şimdilik yağ sızıntısı geçti.

İşlemin en kritik anı motor sıcak iken enjektörlerin hemen çıkarılması gerekiyor yoksa sıkışıyorlar. Sıcak sıcak hemen enjektörler sökülmesi gerekiyor. Enjektörler kazasız belasız çıktıktan sonra diğer işlemler için istediğiniz hızda sakin sakin çalışılabilir.

Geri dönüş hattı sökme takma o-ring değişimi çok nazik yapılmalı. Kırılabiliyor.

Enjektörler pastalanmalı.

Kapak sıkılırken 9 Nm sıra ile sıkılmalı ELSA da var.

167000 km de motorun kam milleri görüntüsü ekteki gibi. Uzay Oto yetkili servis bakımlı. SadecevShell yağ kullanıldı. Yakıt sadece Shell.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0902.jpeg
    IMG_0902.jpeg
    548.5 KB · Görüntüleme: 9
  • IMG_0901.jpeg
    IMG_0901.jpeg
    582.3 KB · Görüntüleme: 7
  • IMG_0900.jpeg
    IMG_0900.jpeg
    414.6 KB · Görüntüleme: 7
  • IMG_0895.jpeg
    IMG_0895.jpeg
    609 KB · Görüntüleme: 9
  • IMG_0890.jpeg
    IMG_0890.jpeg
    581.7 KB · Görüntüleme: 9
  • IMG_0889.jpeg
    IMG_0889.jpeg
    474 KB · Görüntüleme: 9
  • IMG_0885.jpeg
    IMG_0885.jpeg
    568.6 KB · Görüntüleme: 8
  • IMG_0868.jpeg
    IMG_0868.jpeg
    625.5 KB · Görüntüleme: 9
  • IMG_0878.jpeg
    IMG_0878.jpeg
    500.6 KB · Görüntüleme: 9
Upvote 0

Geri
Üst