@MaDOnion @Ender @Nature and cars çok teşekkürler.
@olimpio @Erhandz sizlere de hayırlı olsun.
Değinmek istediğim yeni konular;
1) Araç 2300 km civarına ulaştı. Yakıt tüketiminde 0,3-0,4 litreye yakın azalma var. Bunu net olarak her gün gittiğim 30 kmlik iş güzergahında gözlemliyorum. Biraz tırmanarak gittiğim bol bol virajlı bir yol. İlk günlerde hem giderken hem dönerken >6 lt ortalamalar görürken, şimdi giderken >6 lt, dönerken 5,6-5,7 lt civarlarını görebiliyorum. 5000km sonrası biraz daha düşeceğini, ilk rutin bakım sonrası da tam değerini bulup 5-5,5 lt arasında sabitleneceğini düşünüyorum. Şehir içindeki dolaşmalarla beraber uzun süreli ortalamam ise 6,5 lt. Alacak arkadaşlara bilgilendirme olsun.
2) Aracı alırken, Allstarda zaten arka cam karartmalar var iken, ön camlara yaptırmadan olmaz deyip, ön camlar film + kaput kaplama + tüm araç seramik kaplama + Koltuk motor koruma(bunu paradan saymıyorum) 1500 tlye yaptırdım. Aracımın renginden olacak ki (kurşun gri) kaput kaplama bir matlık veya renkte ton farkı benzeri görüntü yaratmadı. Bariz de bir kalınlığı hissediliyor kesinlikle kuş lekesi ve deterjan tutmadı. Seramik de dokunurken hissediliyor ve parlak gösteriyor. Yıkarken de suyu kaydırması muazzam. Özellikle
@silvershadowun söylediğine göre bunlar biraz daha uyguna dışarda da yaptırılabilirmiş, araştırın derim. Memnuniyeti sorarsanız, memnunum. Aracı aldığım bayinin servisi(Denizli Batı) üstünkörü bir iş yapmamış.
3) Rodaja da
@fcsrn ve
@silvershadow arkadaşların öncü tavsiyeleriyle dikkat ediyorum hala. Yavaş yavaş deviri artırıyorum ve arada gazlıyorum. Dümdüz eğimsiz bir yolda, arabada toplam 450 kglık insan var iken 170i gördüğüm an ayağımı gazdan çektim bir kere
Fiesta 2007 tdciden sonra bu arabadan ödüm koptu
Gaz pedalında ayağım %60-70 seviyesindeydi. Bu benim rutin ihtiyacım olan hız değil de insan arabasının huyusunu suyunu ne yapabileceğini görmek istiyor sabırsızlıkla, o yüzden verdim gazı. 1.2 110 hp bu araba için her gün yeterliliğini göstermeye devam ediyor.
4) DSG ile ilgili de; belki de tek kritik dikkat konusu olan arabayı park edip durdururken ilk N'ye alıp, elektronik park frenini çektikten sonra ayağı frenden çekerek arabayı el frenine oturttuktan sonra P'ye alıp kontağı kapatıp arabadan çıkmaya dikkat edildiği sürece sanki bir sorun çıkmayacağa benziyor. Hissiyat mükemmel, yokuş iniş çıkıştaki o akıllılık bizden fazla
5) Daha önce şoför kapısından trim veya kapı lastiği sesi arasında tereddüt ederek foruma yazdığım sesin de kaynağını net olarak kapıda milimetrik seviye farkına dayandırdım. Artık neredeyse duymuyorum ama ilk bakımda not ettirip kapı ayarlarını elden geçirteceğim.
6) Güncel donanım değerlendirmesi ise; Bixenon Plus ve Jantları için bile alan alabilir bu paketi.
Edit not: Hız sabitleyici kafamı karıştırıyor. Tasarruf yaptırıyor mu anlayamadım. İş yolumun yarısı 16 km ayrılmış yol ve çok ufak eğim değişimleri var ara ara o kadar. Rodajda olduğum için hız sabitleyici rutin kullanmamakla beraber sadece 2 defa bu parkurda ekonomi denemesi yaptım. Birinde 90a birinde de 100e sabitleyip tüketimi not ettim. Bunun dışında da 80 ile 110 arası değişken hızlarda gaz pedalını okşayarak hızı manuel olarak stabil(sabit demiyorum dikkat, devri eğime ve tepkiye uygun stabilitede tutarak, mesela bu 80den 110a çıkış sürem belki 3km mesafede gerçekleşerek oldu diyebilirim) halde kullandım. Bu şekilde kullanımda, hız sabitleyiiciyle aldığı değerlerin 0,3-0,4 lt ortalama altında değerler aldım. Bu bağlamda, hız sabitleyici hem aracı alırken hem de kullanırken ufak da olsa bedeli ödenecek bir konfor unsuru mu yoksa bu konforu verirken cepte kar bırakan bir ekonomik bileşen mi karar veremedim. Özellikle konu hakkında bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum? (Aracın 1.2 olması, rodaj döneminde olduğunu, deneme yapılan parkurun 16 km olduğunu da tekrar hatırlatıyorum)
@silvershadow @fcsrn @EMRAH ATTS @Beşiktaş1903