Golf 7 Antifriz eksiltme ve Klima Izgarasından beyaz duman gelmesi


Hocam durum şöyle şehir içi yada 30-40km lik sürüşlerde sorun yok. Ama otoban yolculuğu yaptığımda oluyor. Bu arada kapakta boşluk yok sadece rahat dönüyor. Kapaktaki tahliye kısmıda ıslak görünüyor baktığımda. Kapağı yeni aldım kaliteli yan sanayi. Kalorifer peteklerim tıkalı öncelik onu halledip devam ederse yeni kapak temin etmeyi düşünüyorum
Selamlar, birebir aynı durumu yaşıyoruz. Nereden suyu attığını bulamıyorum flashla alta dogru baktigimda bir yerde su da göremiyorum. Genleşme kabimin delindigini dusunerek basta yenisini aldım kap ve kapağı degistirdim. Behr - Mahle Genleşme kabı ve Topran marka kapak aldim. Max seviyenin biraz ustunde su vardi. Gun icerisinde yaptigim 100km gibi yol sonrasında suyu tahliye ettigini gördüm. Klima acikken bunu yaptigini farkedip ekleme yapmadan aracımı kullanmaya devam ettim. Bugün yine otoban kullandım. 100km kadar bir yol yaptım eve donup kaputu actigimda yine antifriz attigini gördüm. Sebebini bilmiyorum ancak can sıkıyor. Herhangi bir ustaya güvenim de yok ne yazık ki. Ben de bir konu acmistim bununla ilgili : https://www.golftutkusu.com/topic/23310-triger-devir-daim-set-degisimi-sonrasi-su-atmasi
 

Selamlar, birebir aynı durumu yaşıyoruz. Nereden suyu attığını bulamıyorum flashla alta dogru baktigimda bir yerde su da göremiyorum. Genleşme kabimin delindigini dusunerek basta yenisini aldım kap ve kapağı degistirdim. Behr - Mahle Genleşme kabı ve Topran marka kapak aldim. Max seviyenin biraz ustunde su vardi. Gun icerisinde yaptigim 100km gibi yol sonrasında suyu tahliye ettigini gördüm. Klima acikken bunu yaptigini farkedip ekleme yapmadan aracımı kullanmaya devam ettim. Bugün yine otoban kullandım. 100km kadar bir yol yaptım eve donup kaputu actigimda yine antifriz attigini gördüm. Sebebini bilmiyorum ancak can sıkıyor. Herhangi bir ustaya güvenim de yok ne yazık ki. Ben de bir konu acmistim bununla ilgili : https://www.golftutkusu.com/topic/23310-triger-devir-daim-set-degisimi-sonrasi-su-atmasi
Selamlar,

Ben de antifiriz eksiltme problemi yaşıyorum, bakalım kontroller tamamlansın deneyimlerimi aktarırım.
 
Son düzenleme:
Ben de yaşıyorum :D. Eğer aracın su akıttığını düşünmüyorsanız ancak eksiltiyorsa bir forumda okuduğuma göre ya genleşme kabının kapağı tam kapatılmadığından basınç kaybı yaşıyormuş, bu yüzden sistem tam çalışmıyormuş, araç tam sıcak değilken açıp geri kapatabilirsiniz, basınç kaybı da boruların sertliğinden anlaşılır az çok. Ya da bu kaçak klima sisteminden olur, klimanın muslukları kaçırarak iç keçeleri ıslatır, böylelikle aracın altına antifriz akmaz ancak klimalar açıldığı zaman nem ve antifriz kokusu meydana gelir. Bu problemi yaşadım, musluklardan akıyor sandım ancak klimanın adı yanlış hatırlamıyorsam servo motoru isimli bir parçası değişti. Eğer aracınız dizelse emme manifoldu soğutma sistemi (MQB dizeller ChargeCoolerlara sahip) manifoldun içine antfriz kaçırıyor, içeride yakıyor olabilir. Bu durumda beyaz duman atma gibi sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Benim aracımda direkt yere akıtıyor. Ancak motor sıcakken yere akan antifriz çok soğuk ve klima açıkken akıyor yüksek ihtimal. Klimayı daha seyrek kullanmaya başladım, normalde 2-3 günde bir dolduruyordum şuan 1 hafta oldu daha uyarı vermedi. Yarın servise gideceğim sizleri de bilgilendiririm.
 
Ben de yaşıyorum :D. Eğer aracın su akıttığını düşünmüyorsanız ancak eksiltiyorsa bir forumda okuduğuma göre ya genleşme kabının kapağı tam kapatılmadığından basınç kaybı yaşıyormuş, bu yüzden sistem tam çalışmıyormuş, araç tam sıcak değilken açıp geri kapatabilirsiniz, basınç kaybı da boruların sertliğinden anlaşılır az çok. Ya da bu kaçak klima sisteminden olur, klimanın muslukları kaçırarak iç keçeleri ıslatır, böylelikle aracın altına antifriz akmaz ancak klimalar açıldığı zaman nem ve antifriz kokusu meydana gelir. Bu problemi yaşadım, musluklardan akıyor sandım ancak klimanın adı yanlış hatırlamıyorsam servo motoru isimli bir parçası değişti. Eğer aracınız dizelse emme manifoldu soğutma sistemi (MQB dizeller ChargeCoolerlara sahip) manifoldun içine antfriz kaçırıyor, içeride yakıyor olabilir. Bu durumda beyaz duman atma gibi sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Benim aracımda direkt yere akıtıyor. Ancak motor sıcakken yere akan antifriz çok soğuk ve klima açıkken akıyor yüksek ihtimal. Klimayı daha seyrek kullanmaya başladım, normalde 2-3 günde bir dolduruyordum şuan 1 hafta oldu daha uyarı vermedi. Yarın servise gideceğim sizleri de bilgilendiririm.
Detaylı yanıtınız için teşekkür ederim hocam, bendeki sorunu detayli anlattigim konu linki ustteki mesajimda yer aliyor. Buraya da fotoğraf ekliyorum bendeki antifriz atması şu şekilde oluyor. Konuyu actigimdan bu zamana klima kullanmiyordum. Dünkü sürüşümde AC tuşu aktif olmayacak sekilde klimayi açtım. Eve geldiğimde yine fotograftaki ornek gibi antifriz atmıştı.

IMG_5804.jpeg
 
Detaylı yanıtınız için teşekkür ederim hocam, bendeki sorunu detayli anlattigim konu linki ustteki mesajimda yer aliyor. Buraya da fotoğraf ekliyorum bendeki antifriz atması şu şekilde oluyor. Konuyu actigimdan bu zamana klima kullanmiyordum. Dünkü sürüşümde AC tuşu aktif olmayacak sekilde klimayi açtım. Eve geldiğimde yine fotograftaki ornek gibi antifriz atmıştı.

Ekli dosyayı görüntüle 78027
Hocam zannedersem ki genleşme kabına bağlanan metal borular var motor kulağının altındaki gibi, yanlış hatırlamıyorsam bir tane de yukarıda olması lazım o borulardan. Oradan atıyor olabilir. Yüksek ihtimal fazla basınç ya da antifriz varsa bu şekilde tahliye ediyor / akıtıyor olabilir. Aktığı zaman uyarı verecek derecede düşüyor mu yoksa düşüp belirli bir seviyede kalıyor mu? Çünkü kaçan yerin direkt motora ilerleyen, direkt çıkan sıcak suyu tahliye eden bir bağlantısı yok, basınçla alakası olması lazım. Aynı zamanda eğer kaçak görünebilecek bir yerdeyse motoru çalışır halde bırakıp boruları dikkatlice inceleyin. Kaçak görünecek yerdeyse kaçağın olduğu kısımlardan antifriz, hava baloncukları, hava kaçırma sesi veya ıslaklık görebilirsiniz. Genleşme kabını değiştirdiyseniz problem pek onda değil gibi. Yine de ilerlerse yetkili servise ya da tanıdık ustaya göstermekte fayda var. Ben de takipteyim, yarın aracı servise bırakıcam sizleri de bilgilendiririm.

Edit: Bildiğim kadarıyla maksimumun üzerinde dolum varsa araç uygun seviyeye gelene kadar tahliye ediyor antifrizi.
 
Hocam zannedersem ki genleşme kabına bağlanan metal borular var motor kulağının altındaki gibi, yanlış hatırlamıyorsam bir tane de yukarıda olması lazım o borulardan. Oradan atıyor olabilir. Yüksek ihtimal fazla basınç ya da antifriz varsa bu şekilde tahliye ediyor / akıtıyor olabilir. Aktığı zaman uyarı verecek derecede düşüyor mu yoksa düşüp belirli bir seviyede kalıyor mu? Çünkü kaçan yerin direkt motora ilerleyen, direkt çıkan sıcak suyu tahliye eden bir bağlantısı yok, basınçla alakası olması lazım. Aynı zamanda eğer kaçak görünebilecek bir yerdeyse motoru çalışır halde bırakıp boruları dikkatlice inceleyin. Kaçak görünecek yerdeyse kaçağın olduğu kısımlardan antifriz, hava baloncukları, hava kaçırma sesi veya ıslaklık görebilirsiniz. Genleşme kabını değiştirdiyseniz problem pek onda değil gibi. Yine de ilerlerse yetkili servise ya da tanıdık ustaya göstermekte fayda var. Ben de takipteyim, yarın aracı servise bırakıcam sizleri de bilgilendiririm.

Edit: Bildiğim kadarıyla maksimumun üzerinde dolum varsa araç uygun seviyeye gelene kadar tahliye ediyor antifrizi.
Su seviye uyarisi almadim hocam, kacak icin motoru calisir halde birakip baktigimda da bir kacaga rastlamadim. Surekli olan bir sey de değil dedigim gibi. Yetkili servise birakmayi dusunuyordum ben de ama ariza tespit için ne kadar bir ucret talep ediliyor bilmiyorum bu yuzden henüz gitmedim. Sizden bu konuda da haber bekliyorum hocam umarım fazla bir masraf olmaz 🙏
 
Su seviye uyarisi almadim hocam, kacak icin motoru calisir halde birakip baktigimda da bir kacaga rastlamadim. Surekli olan bir sey de değil dedigim gibi. Yetkili servise birakmayi dusunuyordum ben de ama ariza tespit için ne kadar bir ucret talep ediliyor bilmiyorum bu yuzden henüz gitmedim. Sizden bu konuda da haber bekliyorum hocam umarım fazla bir masraf olmaz 🙏
Bugün bıraktım aracı arızayı bulup parça fiyatı vs. haber verecekler. Sürekli olmaması garip, bir yerden kaçırmıyor da tahliye ediyor gibi. En mantıklısı yetkili servise götürüp arıza tespit yaptırmak ya da VCDS veya OBDII'si olan bir tanıdığınızla arıza kodlarını okuyabilirsiniz. Şimdiden geçmiş olsun, sizleri de bilgilendiririm.
 
Merhabalar ,

Benim sorunum çözüldü kısaca size neden kaynaklandığını bahsedeyim,

Aracımı triger bakımına soktuğumda, antifiriz tankı hafif kurumlandığı için değiştirelim dendi ve değiştirdik. Motor su ile yıkandı, daha sonra yeni tank takıldı antifiriz eklendi vesaire.
Bakımdan sonra belki bir sefer eksiltme olabilir, uyarı alırsan ekleyip devam et, tekrar olursa gelirsin kontrol ederiz dedi.
Bakım günü giderken eksiltti, daha sonrasında tekrar eksiltti ve dün kontrole girdik.
Takılan antifiriz tankının kapağı tam oturmadığı için eksiltme yaşıyormuşuz.
Herhangi bir sorun olmadan çok şükür çözüldü.

Antifiriz tankınızı ve kapağını kontrol ettirin.

Herkese keyifli sürüşler.
 
Merhabalar ,

Benim sorunum çözüldü kısaca size neden kaynaklandığını bahsedeyim,

Aracımı triger bakımına soktuğumda, antifiriz tankı hafif kurumlandığı için değiştirelim dendi ve değiştirdik. Motor su ile yıkandı, daha sonra yeni tank takıldı antifiriz eklendi vesaire.
Bakımdan sonra belki bir sefer eksiltme olabilir, uyarı alırsan ekleyip devam et, tekrar olursa gelirsin kontrol ederiz dedi.
Bakım günü giderken eksiltti, daha sonrasında tekrar eksiltti ve dün kontrole girdik.
Takılan antifiriz tankının kapağı tam oturmadığı için eksiltme yaşıyormuşuz.
Herhangi bir sorun olmadan çok şükür çözüldü.

Antifiriz tankınızı ve kapağını kontrol ettirin.

Herkese keyifli sürüşler.
Merhaba,
Benim de trigger devir daim set değişimi sonrasi usta eksiltebilecegini soylemisti sizin gibi. Sonrasinda su atmasi olunca deponun delindiğini düşünerek değiştirttim aslında genleşme kabı ve kapak yeni alindi yani. Kapağı kapatırken tık etmesi gerekiyor onu da yapıyorum ama bilemiyorum. @alaras ın da dediği gibi kaçak degil de tahliye gibi bir sey yapiyor.
 
Merhaba,
Benim de trigger devir daim set değişimi sonrasi usta eksiltebilecegini soylemisti sizin gibi. Sonrasinda su atmasi olunca deponun delindiğini düşünerek değiştirttim aslında genleşme kabı ve kapak yeni alindi yani. Kapağı kapatırken tık etmesi gerekiyor onu da yapıyorum ama bilemiyorum. @alaras ın da dediği gibi kaçak degil de tahliye gibi bir sey yapiyor.

Devir daim değişimi sonrası eksiltme diye bir durum yok, eksilmesi normal değildir ve bir sıkıntıya işaret eder. Klasik usta üfürmelerinden biri.

Olayın aslı şöyle: Devir daim değiştirirken bir miktar soğutma sıvısı eksilir. "Ustamız" bunu pis bir bidonda şebeke suyu (bazı yerlerde ise daha beter, kuyu suyu) ile tamamlar. O arada soğutma sisteminde hava kalır. Normalde onu diagnostik cihaz kullanarak tahliye ettirmesi gerekir ama vakti kıymetlidir, yapmaz. Yolda hava bir miktar tahliye edilir, soğutma sıvısı seviyesi düşer (eksilir yani) doğal olarak.

Pek önemli bir konu değil sanılabilir ama esasında çok önemlidir. Misal, EA288 dizellerde değişik şartlarda devreye girip çıkan 3 tane soğutma devresi var. Bir yerlerde hava cebi kalırsa ibre yerinden oynamadan motora hararet dahi yaptırılabilir. Havasını aldırmak 10 dakika bile sürmeyen basit iştir halbuki.
 
Devir daim değişimi sonrası eksiltme diye bir durum yok, eksilmesi normal değildir ve bir sıkıntıya işaret eder. Klasik usta üfürmelerinden biri.

Olayın aslı şöyle: Devir daim değiştirirken bir miktar soğutma sıvısı eksilir. "Ustamız" bunu pis bir bidonda şebeke suyu (bazı yerlerde ise daha beter, kuyu suyu) ile tamamlar. O arada soğutma sisteminde hava kalır. Normalde onu diagnostik cihaz kullanarak tahliye ettirmesi gerekir ama vakti kıymetlidir, yapmaz. Yolda hava bir miktar tahliye edilir, soğutma sıvısı seviyesi düşer (eksilir yani) doğal olarak.

Pek önemli bir konu değil sanılabilir ama esasında çok önemlidir. Misal, EA288 dizellerde değişik şartlarda devreye girip çıkan 3 tane soğutma devresi var. Bir yerlerde hava cebi kalırsa ibre yerinden oynamadan motora hararet dahi yaptırılabilir. Havasını aldırmak 10 dakika bile sürmeyen basit iştir halbuki.
Bu konuda bir bilgim yoktu hocam, bu hava alma olayını sonradan yaptırabilir miyiz?
 
Bu konuda bir bilgim yoktu hocam, bu hava alma olayını sonradan yaptırabilir miyiz?

Tedbiren yaptırabilirsiniz ama aradan uzun zaman geçtiyse pek gerek kalmamıştır. Araç dururken sıcaklığı sona alıp kaloriferi devreye sokarak bir kaç dakika motoru yüksek devir kullanmanız büyük ölçüde işi çözecektir.
 
Selamlar, birebir aynı durumu yaşıyoruz. Nereden suyu attığını bulamıyorum flashla alta dogru baktigimda bir yerde su da göremiyorum. Genleşme kabimin delindigini dusunerek basta yenisini aldım kap ve kapağı degistirdim. Behr - Mahle Genleşme kabı ve Topran marka kapak aldim. Max seviyenin biraz ustunde su vardi. Gun icerisinde yaptigim 100km gibi yol sonrasında suyu tahliye ettigini gördüm. Klima acikken bunu yaptigini farkedip ekleme yapmadan aracımı kullanmaya devam ettim. Bugün yine otoban kullandım. 100km kadar bir yol yaptım eve donup kaputu actigimda yine antifriz attigini gördüm. Sebebini bilmiyorum ancak can sıkıyor. Herhangi bir ustaya güvenim de yok ne yazık ki. Ben de bir konu acmistim bununla ilgili : https://www.golftutkusu.com/topic/23310-triger-devir-daim-set-degisimi-sonrasi-su-atmasi
Klima petek temizliği yaptırdım. Cumartesi yola çıkacağım yaklaşık git gel 2000km sonuçları aktarırım hocam
 
Herkese selamlar bu klimadan beyaz duman atma durumu benimde başıma geldi maalesef. sürekli olmasada 2 defa yokuş çıkarken yüksek devirde giderken 5 - 6 saniye beyaz duman geliyor ve kötü koku bırakıyor klima temiz hava üflemiyor yani sanki.
 

Selamlar, birebir aynı durumu yaşıyoruz. Nereden suyu attığını bulamıyorum flashla alta dogru baktigimda bir yerde su da göremiyorum. Genleşme kabimin delindigini dusunerek basta yenisini aldım kap ve kapağı degistirdim. Behr - Mahle Genleşme kabı ve Topran marka kapak aldim. Max seviyenin biraz ustunde su vardi. Gun icerisinde yaptigim 100km gibi yol sonrasında suyu tahliye ettigini gördüm. Klima acikken bunu yaptigini farkedip ekleme yapmadan aracımı kullanmaya devam ettim. Bugün yine otoban kullandım. 100km kadar bir yol yaptım eve donup kaputu actigimda yine antifriz attigini gördüm. Sebebini bilmiyorum ancak can sıkıyor. Herhangi bir ustaya güvenim de yok ne yazık ki. Ben de bir konu acmistim bununla ilgili : https://www.golftutkusu.com/topic/23310-triger-devir-daim-set-degisimi-sonrasi-su-atmasi
Hocam şu an İstanbul kartaldan Antalya Kaş a geldim.

Ortalama süratim 100-120 arası yağ sıcaklığım 100-120 arası çok sıkıştırmadan geldim.

Klima peteğimin temizliğini gelmeden 1 hafta önce yaptırdım. Normalde 300 km Zonguldak yolculuğumda eksiltme uyarısı vermişti. Şu an 900km geçmiştir gezdiğim yerlerle beraber. Eksiltme yok. Umarımda olmaz. Buralar ilçeler arası çok rampa ve virajlı ve oldukça yüksek devir seyrediyorum. Şu anlık eksiltme sorunum yok. Döndükten sonra yeniden güncelleme yaparım.

Klima temizliği işe yaradı gibi görünüyor
 

Geri
Üst Alt