silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Değerli Hocalarım @forzaGilles ve @silvershadow bu fabrikanın üretim aşamasında koyduğu yağı bakıma götürdüğümüz servisten parayla mı alıcaz varil olmaması için ? Anladığım kadarıyla dışarda parayla satılmıyo servis haricinde. 1lt yetiyor mu bakım içinDışarda satılan yağdan alacaksanız almanız gereken yağın bir resmi; Castrol Edge LL 5W-30
Ekli dosyayı görüntüle 5180
Servislerde satılan fabrikanın üretim aşamasında koyuğu özel yağ; Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30
Ekli dosyayı görüntüle 5181
Hocam merhabalar,@EMİR Hocam servise aracı götürdüğünüzde varil açık yağ istemediğinizi belirtin kapalı kutu yağlardan kullanılması istediğiniz söyleyin., gidip yedek parça bölümünden kendiniz de satın alabilirsiniz., Aracınız benzinliyse 4lt. yağ alır yani 4 adet almanız gerekiyor., Dizel ise 4.6 litre alır dizelde 5 adet almak gerekir., Ve malesef sadece 1lt. 'lik kutularda satılmaktadır..
Hocam sıkıntızı anlıyorum bu devirde malesef insanlara güven olmuyor., şöyle yapabilirsiniz bazı servislerde camlı bölümün arkasından aracınızın bakım/onarım işlemlerini takip edebiliyorsunuz., bu servislerden birini seçip (altur ve avek'te bu mümkün) yağın varilden mi yoksa sizin talep ettiğiniz gibi kapalı kutu olanından mı kullanıldığı endişesi olmadan bakımı izlemeniz mümkün., Daha önce belirtmiştim ama tekrardan söyliyeyim; Açık olan varillerden doldurulan yağ ile kapalı kutu satılan yağ aynı yağdır., Farkı şudur 40-50 litrelik büyük varil den doldurulan yağ sürekli olarak hava ile teması olduğundan., ayrıca yağ varilinin bulunduğu ortamdaki tozlar ile teması mümkün olması., + olarak varilden yağı doldurmak için alınan "kabın" kullanıldıktan sonra bilindiği gibi bir kenarda atölyede durması kabın sürekli toz-kir ile teması gibi durumlar mühtemel olduğundan., kapalı kutu yağ kullanmak sizi bu gibi olumsuz durumlardan kurtaracaktır., Her ikisi de aynı yağdır açık yağın olumsuzluklarını belirttim..,@forzaGilles hocam peki bu yağı kullanıp kullanmadığını nasıl anlarız malum içeriye alınmıyoruz bakımlarda
Hocam daha önce pek çok kez yazmıştım tekradan belirtiyim dışarda satılan normal Edge LL ile Edge Professional LongLife III birbirinden farklı yağlardır., Edge Professional LongLife III diğer normal Edge'den farklı olarak mikro filtreleme teknolojisi ile üretilir, bu yağ fabrikanın ilk dolum aşamasında araca koyduğu "özel ilk dolum yağı" olarak geçer., içinde özel bir marker ilave edilmiştir bu marker sayesinde yağ uv ışığa tutulduğunda renk değiştirir ve yani sahteciliğe karşı koruması vardır (bizzat kendim kaliteli bir uv fener ile test edip şahit oldum)., ayrıca Edge Professional karbon nötr bir yağdır., dışarda satılan normal Edge ile Edge Professional yağı iki ayrı bardağa koyun yada peçeteye her ikisinden damlattığınızda arada ki farkını görebilirsiniz. + olarak bardaklara koyduğunuz bir miktar yağın içine minik bir bilya attığınız da bilyelerin tabana çöküşü esnasındaki geçen süre birbirinden farklı olduğunu şahit olursunuz., kısacası birbirinden farklı yağlardır..@forzaGilles İlk bakımına yakın olduğum ve forumu o zamanlar takip etmediğimden Erel'de gitmiştim, iyi olduklarını söyleyebilirim benim açımdan ancak kafa karıştırıcı durumlar olabiliyor malesef, diğer bakım için dediğiniz servislere gitmeyi düşüneceğim ayrıca bu yağın 4 LT likleri satılıyor ( bkz : hepsiburada ) 115 TL diyor. Bundan alsak bir problem olmaz sanırım?
Aynen dogru dediginiz dusuk tork ve hp ureten motorlar icin ht oraninin yuksek olmasina gerek yok . O nedenle honda toyota vb dusuk tork ureten motorlarin yaglari ht oranlari 2.5 ve altidir . Ama TSİ motorlar hakkinda cidden net cevap vermek zor stres yuksek basinc fazla turbo yaglamasi ve ayni zamanda surekli yag buhari mevcut .@forzaGilles anladım hocam alırken mutlaka dikkat edeceğim teşekkürler bilgilendirme için [emoji4]
@satli hocam bende bu konu hakkında ufak bir araştırma yaptım yanlış ya da eksik bir şey varsa aydınlatmanızı dilerim
- Yoğunluk: 1 litresinin kaç kilogram olduğu. Sayı ne kadar yüksekse o kadar ağır.
- Viskozite: Akmaya karşı direnç. Sayı ne kadar yüksekse o kadar yavaş akar.
- Viskozite indeksi: Viskozite endeksi bize bir yağın ısıya maruz kaldığında ne kadar inceleceğini gösterir. Rakam ne kadar yüksekse, ısıya maruz kaldığında yağ o kadar az incelir.
HT / HS olayı ise, yeni ya da kullanılmış motor yağlarının 150 santigrat derecede konik rulman simülatörü viskozimetresi ile ölçümü imiş. Okuduğum kaynaklara göre HT / HS olayında yağların HT/HS sınıflandırmasına girebilmesi için 3.7 cP ya da mPa.s (viskozite) den yüksek olması gerekiyor. Buradan çıkan sonuç ise şu;
Motor soğuk iken yağın daha akışkan olmasını isteriz ancak motor ısındığı zaman yağın olması gerektiğinden fazla akışkan olması ( incelmesi ) motoru tam yağlayamama durumunu ortaya çıkaracağı için tercih edilmemelidir. HT/HS testinde ise çalışma sıcaklıkları normal binek araçlara göre yüksek performans motorlarında ( F1, Supercar vb) bu değerin mümkün olduğu kadar yüksek olması o aracın yağlanması konusunda zaruridir. Bazı testlerde ise HT/HS oranı yüksek yağların normal araçlarda bu oranı düşük yağlara göre daha fazla yakıt tükettiği gözlenmiştir. Yani HT/HS oranı yüksek yağ kullanmak standart bir kullanıcı için fazla yakıt sarfiyatı anlamına gelir. Bu yağ ağır stres altındaki motorlarda kullanılmalıdır.
/monthly_2017_01/11111111.png.ab4c48b788049522441ddf522d2e5171.png