TSI ve TDI eksilen motor yağı marka ve cinsi ne olmalı?



Dışarda satılan yağdan alacaksanız almanız gereken yağın bir resmi; Castrol Edge LL 5W-30

Ekli dosyayı görüntüle 5180

Servislerde satılan fabrikanın üretim aşamasında koyuğu özel yağ; Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30

Ekli dosyayı görüntüle 5181
Değerli Hocalarım @forzaGilles ve @silvershadow bu fabrikanın üretim aşamasında koyduğu yağı bakıma götürdüğümüz servisten parayla mı alıcaz varil olmaması için ? Anladığım kadarıyla dışarda parayla satılmıyo servis haricinde. 1lt yetiyor mu bakım için  :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@EMİR Hocam servise aracı götürdüğünüzde varil açık yağ istemediğinizi belirtin kapalı kutu yağlardan kullanılması istediğiniz söyleyin., gidip yedek parça bölümünden kendiniz de satın alabilirsiniz., Aracınız benzinliyse 4lt. yağ alır yani 4 adet almanız gerekiyor., Dizel ise 4.6 litre alır dizelde 5 adet almak gerekir., Ve malesef sadece 1lt. 'lik kutularda satılmaktadır..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@EMİR Hocam servise aracı götürdüğünüzde varil açık yağ istemediğinizi belirtin kapalı kutu yağlardan kullanılması istediğiniz söyleyin., gidip yedek parça bölümünden kendiniz de satın alabilirsiniz., Aracınız benzinliyse 4lt. yağ alır yani 4 adet almanız gerekiyor., Dizel ise 4.6 litre alır dizelde 5 adet almak gerekir., Ve malesef sadece 1lt. 'lik kutularda satılmaktadır..
Hocam merhabalar,

Bugüne kadar servislere böyle bir talepte bulunmadım. Acaba her servis bu durumu uygun karşılar mı? 5 lt alıp kalan bir tanesini de yedekte kullanmak üzere bagaja atabiliriz. Bende nisan ayı gibi servise gitmem gerekiyor. Bir bakalım.

 
@Lycian Hocam merhaba, böyle bir talebi reddetmeleri gibi bir durum söz konusu olamaz., Bu ürünün satılmasının sebebi zaten benim gibi sizin gibi aracında açık varil yağ kullanılması istemeyen insanlar için satılmaktadır zaten!  :) Aynı şekilde benim aracım dizel olduğu için 4.6litre yağ alıyor., ben kalan yağı aynı sizin düşündüğünüz gibi her ihtimale karşı bagajda muhafaza ediyorum., Sizinde 1 tane fazladan alıp bagaja atmanız olası yağ eksilme sıkıntısına karşı yedek bulundurmanız iyi olur.. Zaten bilindiği gibi TSI motorlarda "kullanım tarzınıza" göre yağ eksiltme durumları (kullanım klavuzunda bile yazmaktadır) olabilmektedir., (tsi motor her 10.000km max. 1litre yağ eksiltmesi tsi motorda normal kabul edilir, eğer aracı sakin fazla devirli kullanmıyorsanız tsi motor her 10.000km de 500-600ml yağ eksiltir )., Tüm turbo şajlı motorlar yapısı gereği bir miktar yağ eksiltir bu normal bir durumdur., En azından araç herhangi bir sebebten yağ eksiltirse yada yağ lambası yakarsa veya mecburiyetten yağ ilave etme durumu söz konusu olursa, böyle bir durumda o anda temin edememe veya aynı yağı dışarda bulamıyacağınız için fakat elinizde yedek olduğundan hem başka marka yağ ile motorda bulunan yağı karıştırmanın, hem de bunun doğuracağı olumsuz etkileri engellemiş olursunuz.. :)  

Not: kutuların üzerinde üretim tarihleri yazmaktadır., Açılmamış yağların raf ömrü 5 yıl denilse de aslında bir yağın gerçek raf ömrünün 3 yıl olduğunu çok az insan bilir., Fakat yine de 2 yıl dan fazla süre rafta bekliyen yağın kullanılması tavsiye edimez sebebi; aşırı sıcağa-soğuğa maruz kalma olasılığı, rutubet, nemli ortam vs.. gibi etkenler yağın raf ömrünü kısaltır., Yetkili servislerde sürekli bir sürkilasyon olduğundan bu zamana kadar 6 ay dan daha eski bir yağ ile karşılaşmamış olsam da siz yine de alacağınız yağların üretim tarihlerini kontrol ediniz :) Aracı servise götürdüğünüzde önce yedek parça bölümüne gidip yağları satın alıp sonrasında servis danışmanına teslim ederseniz bu esnada yağların üretim tarihlerini de kontrol etme şansınız olur., Diğer şekilde servis danışmanına kapalı kutu yağlardan kullanılarak yağ değişimi yapılması talebinizi belirtirseniz kapalı kutu yağ kullanırlar fakat sıkıntı yağın tarihini görme şansınız kutular çöpte olacağından olmaz., Fakat dediğim gibi ben bu zamana kadar uzun süre rafta bekliyen eski yağ ile seviste raslamadım..

 
@forzaGilles hocam peki bu yağı kullanıp kullanmadığını nasıl anlarız malum içeriye alınmıyoruz bakımlarda :)  

 
@forzaGilles hocam peki bu yağı kullanıp kullanmadığını nasıl anlarız malum içeriye alınmıyoruz bakımlarda :)  
Hocam sıkıntızı anlıyorum bu devirde malesef insanlara güven olmuyor., şöyle yapabilirsiniz bazı servislerde camlı bölümün arkasından aracınızın bakım/onarım işlemlerini takip edebiliyorsunuz., bu servislerden birini seçip (altur ve avek'te bu mümkün) yağın varilden mi yoksa sizin talep ettiğiniz gibi kapalı kutu olanından mı kullanıldığı endişesi olmadan bakımı izlemeniz mümkün., Daha önce belirtmiştim ama tekrardan söyliyeyim; Açık olan varillerden doldurulan yağ ile kapalı kutu satılan yağ aynı yağdır., Farkı şudur 40-50 litrelik büyük varil den doldurulan yağ sürekli olarak hava ile teması olduğundan., ayrıca yağ varilinin bulunduğu ortamdaki tozlar ile teması mümkün olması., + olarak varilden yağı doldurmak için alınan "kabın" kullanıldıktan sonra bilindiği gibi bir kenarda atölyede durması kabın sürekli toz-kir ile teması gibi durumlar mühtemel olduğundan., kapalı kutu yağ kullanmak sizi bu gibi olumsuz durumlardan kurtaracaktır., Her ikisi de aynı yağdır açık yağın olumsuzluklarını belirttim..,

şimdi de bu yağın fiyatını ve açık olan ile kapalı kutu olarak satılan bu ürünün fiyat farkını yazayım;

Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30

1 litrelik kapalı kutu fiyatı: 61.85 lira (sadece 1 litre olarak satılır)

Aynı yağın varilden doldurulan açık olanı: 54 lira (idi son sorduğumda)

 
@forzaGilles İlk bakımına yakın olduğum ve forumu o zamanlar takip etmediğimden Erel'de gitmiştim, iyi olduklarını söyleyebilirim benim açımdan ancak kafa karıştırıcı durumlar olabiliyor malesef, diğer bakım için dediğiniz servislere gitmeyi düşüneceğim ayrıca bu yağın 4 LT likleri satılıyor ( bkz : hepsiburada ) 115 TL diyor. Bundan alsak bir problem olmaz sanırım? 

 
 hemen gelidim @fcsrn Yağ konusu görünce dayanamadım kendimde 2 madeni yağ markanın bayisi olan bir firmam var zamanında ibiza cupra aldığımda konunun net araştırmalarını yapmıştım.

Bizler Genelde 40 ve 100 derecedeki içinde geçen yağın yağladığı milimetre karesi olan değere önem veririz TSI motorlarda ise durum biraz daha detaya iniyor ve HTHS ( High Tempature High Shear = Ne kadar Yüksek HTHS, o kadar koruyuculuk. Yağın oluşturduğu koruyucu film. HTSH 2 markada çok iyidir biri Motul 300 V & Redline firmalarında Redline satışı ülkemizde mevcut değil ama Motul 300V mevcut Ben yazın Antalya 'da Malum sıcaklık ortalaması bir hayli yüksektir Motul 300 V 5-40 Kullanıyorum HTSH oranı ciddi derecede yüksektir 4 ve 4.5 üzeri Spor otomobillerde genelde önerilir yazılımılı araçlarda vazgeçilmez bir yağdır :)   . Kışın Ani sıcaklık değişimi nedeninden dolayı ise motul spesifik 504 /507 00 geçiyorum. 

Alttaki tabloda değerler mevcuttur.  

Bu arada Motul 300 V gibi yağların Ester bazlı oluşu ve kimyasal testlere girmeyişi formülünü kimseye vermek istemediklerinden dolayıdır o nedenle hiç bir motor üreticisinin onayı bulunmamaktadır.

TDI motora geldiğimizde Leon 1.6 TDI DSG aracım var ve yazılımını kendim yeniden yaptım bu biraz hobi yazlım işi bende  şuan tahminen 130 hp larda 280 nm tork var ve yıllardır liqui moly top tec 4200 kullanıyorum hatta servise kendim veriyordum yağı tabi sattığım için bir şey diyemiyolardı çünkü üzerinde 504/ 507 00 onayı var ve Direk Alman Malı :)  Hatta sonrasında bir çok usta kendi araçlarına benden yağ istediler şuan hala bir dostluğumuz var kendileriyle Bu yağın güzelliği DPF sürekli cidden dolmuyor. Ustalarda kendi araçlarında bunu farketmişler ve soğukta akış gücü çok iyi malum dizel araçlar soğuk havalarda daha geç ısınıyorlar. Birde yıllardır bu yağ modeli ödül alıyor. Almanya'da bu firmaya çok önem veriyorlarmış ben Berlin de ki fuarda gördüm giden gelen bitmiyordu standlarına diğer katkı maddelerine aşırı derecede talep vardı. Alman kalitesi işte :)  O nedenden dolayı şuan piyasanın en pahallı yağı :)

28i3gn8.jpg


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles İlk bakımına yakın olduğum ve forumu o zamanlar takip etmediğimden Erel'de gitmiştim, iyi olduklarını söyleyebilirim benim açımdan ancak kafa karıştırıcı durumlar olabiliyor malesef, diğer bakım için dediğiniz servislere gitmeyi düşüneceğim ayrıca bu yağın 4 LT likleri satılıyor ( bkz : hepsiburada ) 115 TL diyor. Bundan alsak bir problem olmaz sanırım? 
Hocam daha önce pek çok kez yazmıştım tekradan belirtiyim dışarda satılan normal Edge LL ile Edge Professional LongLife III birbirinden farklı yağlardır., Edge Professional LongLife III diğer normal Edge'den farklı olarak mikro filtreleme teknolojisi ile üretilir, bu yağ fabrikanın ilk dolum aşamasında araca koyduğu "özel ilk dolum yağı" olarak geçer., içinde özel bir marker ilave edilmiştir bu marker sayesinde yağ uv ışığa tutulduğunda renk değiştirir ve yani sahteciliğe karşı koruması vardır (bizzat kendim kaliteli bir uv fener ile test edip şahit oldum)., ayrıca Edge Professional karbon nötr bir yağdır., dışarda satılan normal Edge ile Edge Professional yağı iki ayrı bardağa koyun yada peçeteye her ikisinden damlattığınızda arada ki farkını görebilirsiniz. + olarak bardaklara koyduğunuz bir miktar yağın içine minik bir bilya attığınız da bilyelerin tabana çöküşü esnasındaki geçen süre birbirinden farklı olduğunu şahit olursunuz., kısacası birbirinden farklı yağlardır..

 
@forzaGilles anladım hocam alırken mutlaka dikkat edeceğim teşekkürler bilgilendirme için :)  

@satli hocam bende bu konu hakkında ufak bir araştırma yaptım yanlış ya da eksik bir şey varsa aydınlatmanızı dilerim 

- Yoğunluk: 1 litresinin kaç kilogram olduğu. Sayı ne kadar yüksekse o kadar ağır.

- Viskozite: Akmaya karşı direnç. Sayı ne kadar yüksekse o kadar yavaş akar.

- Viskozite indeksi: Viskozite endeksi bize bir yağın ısıya maruz kaldığında ne kadar inceleceğini gösterir. Rakam ne kadar yüksekse, ısıya maruz kaldığında yağ o kadar az incelir. 

HT / HS olayı ise, yeni ya da kullanılmış motor yağlarının 150 santigrat derecede konik rulman simülatörü viskozimetresi ile ölçümü imiş. Okuduğum kaynaklara göre HT / HS olayında yağların HT/HS sınıflandırmasına girebilmesi için 3.7 cP ya da mPa.s (viskozite) den yüksek olması gerekiyor. Buradan çıkan sonuç ise şu;

Motor soğuk iken yağın daha akışkan olmasını isteriz ancak motor ısındığı zaman yağın olması gerektiğinden fazla akışkan olması ( incelmesi ) motoru tam yağlayamama durumunu ortaya çıkaracağı için tercih edilmemelidir. HT/HS testinde ise çalışma sıcaklıkları normal binek araçlara göre yüksek performans motorlarında ( F1, Supercar vb) bu değerin mümkün olduğu kadar yüksek olması o aracın yağlanması konusunda zaruridir. Bazı testlerde ise HT/HS oranı yüksek yağların normal araçlarda bu oranı düşük yağlara göre daha fazla yakıt tükettiği gözlenmiştir. Yani HT/HS oranı yüksek yağ kullanmak standart bir kullanıcı için fazla yakıt sarfiyatı anlamına gelir. Bu yağ ağır stres altındaki motorlarda kullanılmalıdır.

11111111.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles anladım hocam alırken mutlaka dikkat edeceğim teşekkürler bilgilendirme için [emoji4] 
@satli hocam bende bu konu hakkında ufak bir araştırma yaptım yanlış ya da eksik bir şey varsa aydınlatmanızı dilerim 
- Yoğunluk: 1 litresinin kaç kilogram olduğu. Sayı ne kadar yüksekse o kadar ağır.
- Viskozite: Akmaya karşı direnç. Sayı ne kadar yüksekse o kadar yavaş akar.
- Viskozite indeksi: Viskozite endeksi bize bir yağın ısıya maruz kaldığında ne kadar inceleceğini gösterir. Rakam ne kadar yüksekse, ısıya maruz kaldığında yağ o kadar az incelir. 
HT / HS olayı ise, yeni ya da kullanılmış motor yağlarının 150 santigrat derecede konik rulman simülatörü viskozimetresi ile ölçümü imiş. Okuduğum kaynaklara göre HT / HS olayında yağların HT/HS sınıflandırmasına girebilmesi için 3.7 cP ya da mPa.s (viskozite) den yüksek olması gerekiyor. Buradan çıkan sonuç ise şu;
Motor soğuk iken yağın daha akışkan olmasını isteriz ancak motor ısındığı zaman yağın olması gerektiğinden fazla akışkan olması ( incelmesi ) motoru tam yağlayamama durumunu ortaya çıkaracağı için tercih edilmemelidir. HT/HS testinde ise çalışma sıcaklıkları normal binek araçlara göre yüksek performans motorlarında ( F1, Supercar vb) bu değerin mümkün olduğu kadar yüksek olması o aracın yağlanması konusunda zaruridir. Bazı testlerde ise HT/HS oranı yüksek yağların normal araçlarda bu oranı düşük yağlara göre daha fazla yakıt tükettiği gözlenmiştir. Yani HT/HS oranı yüksek yağ kullanmak standart bir kullanıcı için fazla yakıt sarfiyatı anlamına gelir. Bu yağ ağır stres altındaki motorlarda kullanılmalıdır.
/monthly_2017_01/11111111.png.ab4c48b788049522441ddf522d2e5171.png
Aynen dogru dediginiz dusuk tork ve hp ureten motorlar icin ht oraninin yuksek olmasina gerek yok . O nedenle honda toyota vb dusuk tork ureten motorlarin yaglari ht oranlari 2.5 ve altidir . Ama TSİ motorlar hakkinda cidden net cevap vermek zor stres yuksek basinc fazla turbo yaglamasi ve ayni zamanda surekli yag buhari mevcut .
 
@satli aynen hocam ama mfa ekranındaki yağ sıcaklığı göstergesi ( 1.2 TSI Euro6 için doğru veri verdiğini düşünerekten )  uzun süreli otoban hızlarında (120-150 km/h) bile 100 dereceyi çok geçmiyor. 1.4 ve 1.4 ACT için yağ sıcaklık değerleri kaç okunuyor kullanıcıları aydınlatırsa sevinirim.

 


Geri
Üst Alt