rsimsek
Üye
Bence en alt tek çizgi kalana kadar normal. O durumda arada bir yol eğimine göre uyarı verebilir.
Bende de aynı uyarıyı verdi 3.ayda 6200 km yaptım. Aldığımda 4 diş vardı zaten şimdi 3 diş kaldı. Bu şekilde sürüş risk oluşturur mu acaba anca haftaya alabildim servisten randevu3 aydır kullandığım golf 8.5 1.5 116 hp aracım, 2800 km’de bugün yağ seviyesi düşük uyarısı verdi. Sizin yorumlarınız sayesinde genel bir sorun olduğunu anladım. Yarın mekanik servise götürüp ekleteceğim. Fabrika çıkışının yağ seviyesinin düşük olması çok saçma olmuş. Üzdü.
ben şimdi gideceğim, sizin için bilgi alırım ama anladığım kadarıyla tek çizgiye kadar sorun olmuyor diyorlar. Dönüşte yazarım.Bende de aynı uyarıyı verdi 3.ayda 6200 km yaptım. Aldığımda 4 diş vardı zaten şimdi 3 diş kaldı. Bu şekilde sürüş risk oluşturur mu acaba anca haftaya alabildim servisten randevu
Bakalım para isteyecekler mi kimisinden istemişler kimisinden istememişler arabayı aldıktan sonra fotosu vardı 4 diş olarak gözüküyor yağı az geldi zaten para vermemek için direteceğimben şimdi gideceğim, sizin için bilgi alırım ama anladığım kadarıyla tek çizgiye kadar sorun olmuyor diyorlar. Dönüşte yazarım.
Ben de aracı Avek'ten aldım. Doğuş Oto Esenyurt'tan randevu alıp gittim ve servis danışmanına yağ uyarısının fotoğrafını gösterdim. Hiç sorun çıkarmadılar ve ücretsiz yarım litre yağ eklediler sağ olsunlar.Dün benim aracım da yağ seviyesi düşük diye uyarı verdi. Aldığımda 4 çizgiydi dün üçe düşmüş. Bugün geri söndü fakat yine de Ankara Arca'ya gittim ve yağ eklenmesi gerektiğini söylediler. Yarım litre civarı eklenmesi gerekiyormuş fakat ücret talep ettiler. Ödemek istemediğimi aracın daha 6 binde olduğunu söyledim. Arabayı konya yolundaki doğuş bayisinden almışsınız bir de oraya sorun dedi. Dedim ne alaka nereden aldığımın ne önemi var. Neyse Doğuş'a sordum onlar da ücret talep etti. Üstüne üstlük konya yolundaki bayinin servis danışmanı oldukça küstahtı. Bana "işin doğrusunu öğretmeye" çalışıyormuş. Ben bunlara para kazandırmak istemiyorum Otomol'den vs yağı alıp orada ekleteceğim.
Aynı yağ seviyesi düşük uyarısı bende de yaptı sonra dört çizgiye çıktı ve uyarı söndü. Bundan bir kaç hafta sonra randevu dahi almadan servise uğradım ve hiçbir ücret talep etmeden yağı en üst çizginin bir tık altına kadar eklediler. Aracı aldığım bayi ülkenin bir ucunda, servis için gittiğim bayi diğer ucundaydı. Garanti kapsamında eklemeleri gerekir. Çünkü bu olağan dışı bir durum. Ayıplı mal kapsamına girer. E devletten tüketici hakem heyetine başvurup ödediğiniz parayı geri alabilirsiniz diye düşünüyorum.Dün benim aracım da yağ seviyesi düşük diye uyarı verdi. Aldığımda 4 çizgiydi dün üçe düşmüş. Bugün geri söndü fakat yine de Ankara Arca'ya gittim ve yağ eklenmesi gerektiğini söylediler. Yarım litre civarı eklenmesi gerekiyormuş fakat ücret talep ettiler. Ödemek istemediğimi aracın daha 6 binde olduğunu söyledim. Arabayı konya yolundaki doğuş bayisinden almışsınız bir de oraya sorun dedi. Dedim ne alaka nereden aldığımın ne önemi var. Neyse Doğuş'a sordum onlar da ücret talep etti. Üstüne üstlük konya yolundaki bayinin servis danışmanı oldukça küstahtı. Bana "işin doğrusunu öğretmeye" çalışıyormuş. Ben bunlara para kazandırmak istemiyorum Otomol'den vs yağı alıp orada ekleteceğim.
Ben de aracı Avek'ten aldım. Doğuş Oto Esenyurt'tan randevu alıp gittim ve servis danışmanına yağ uyarısının fotoğrafını gösterdim. Hiç sorun çıkarmadılar ve ücretsiz yarım litre yağ eklediler sağ olsunlar.
Garantisi olan arabada bu uyarı veriyorsa ücret talep etmemeleri gerekir. Ayıp gerçekten.
Ben de aynı sizin gibi düşünüyorum. Kendilerini "Kitapçıkta üretici yazmış. Bu araç iki bakım arası 1 litreye kadar yağ yakabilir. Normaldir. Garantiye girmez." diyerek saçma bir şekilde savunuyorlar. Bana aracı satarken makyajla o geldi bu geldi diyor, kitapçığı aracı teslim ederken torpidoya koyarken veriyor. Ben alırken nereden bilebilirim bu aracın yağ yakacağını veya kitapçıkça yazdığını? Yaptıkları iş çok saçma. Dediğim gibi bakıma bile gitmem bu iki bayiye de. Doğuş genel merkezini arayıp şikayet oluşturacağım.Aynı yağ seviyesi düşük uyarısı bende de yaptı sonra dört çizgiye çıktı ve uyarı söndü. Bundan bir kaç hafta sonra randevu dahi almadan servise uğradım ve hiçbir ücret talep etmeden yağı en üst çizginin bir tık altına kadar eklediler. Aracı aldığım bayi ülkenin bir ucunda, servis için gittiğim bayi diğer ucundaydı. Garanti kapsamında eklemeleri gerekir. Çünkü bu olağan dışı bir durum. Ayıplı mal kapsamına girer. E devletten tüketici hakem heyetine başvurup ödediğiniz parayı geri alabilirsiniz diye düşünüyorum.
Burada bir çoğu arkadaşın da belirttiği gibi biz zaten aracı alırken yarı seviyenin altında bize teslim ettiler. Kitapçıkta değinilen durumun ötesinde bir durum söz konusu. Bazı servisler olayı yanlış yorumlamış. Daha 2000 km deki araçların henüz ilk birkaç ayında bu uyarıyı vermesi kitapçıktaki eksiltmeyle açıklanamaz. Şöyle ki daha bu araçların bakımına 10000 km ya da aylar var. Burada kesinlikle ayıplı mal söz konusu. Telafi etmek zorundalar. Umarım bir sonuç alırsınız.Ben de aynı sizin gibi düşünüyorum. Kendilerini "Kitapçıkta üretici yazmış. Bu araç iki bakım arası 1 litreye kadar yağ yakabilir. Normaldir. Garantiye girmez." diyerek saçma bir şekilde savunuyorlar. Bana aracı satarken makyajla o geldi bu geldi diyor, kitapçığı aracı teslim ederken torpidoya koyarken veriyor. Ben alırken nereden bilebilirim bu aracın yağ yakacağını veya kitapçıkça yazdığını? Yaptıkları iş çok saçma. Dediğim gibi bakıma bile gitmem bu iki bayiye de. Doğuş genel merkezini arayıp şikayet oluşturacağım.