Golf 8 Alternatör/Akü arızası


sparklez

Yeni Üye
Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.
 
Son düzenleme:

Bu sorunu 1.5 etsi kullanıcısı bir arkadaşım yaşadı onunda aracı 2021 model golf 8, servis 120 bin masraf çıkardı. Oda dışarda yaptırdı 50-60 bin liraya halletti.
 
Upvote 0
Merhaba, bir süredir 12 v uyarısı alan biri olarak biraz endişelendim açıkcası, hangi parçalar değişim veya tamir görüyor? bilginiz varsa biraz daha açar mısınız?
 
Upvote 0
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.
çok üzücü bir durum geçmiş olsun. servisi arayıp biraz sert falan konuşun indirim isteğin. olmadı dışarda yaptırmaya çalışın ama bu arabanın ustaları pek yok diye biliyorum. aracınız kaç km de
 
Upvote 0
Merhaba, bir süredir 12 v uyarısı alan biri olarak biraz endişelendim açıkcası, hangi parçalar değişim veya tamir görüyor? bilginiz varsa biraz daha açar mısınız?
servise gidin belki sadece akünüz bitmiştir
 
Upvote 0
Bu fiyata alternatör ve iki akü değişimi mi dahil?


Yani teknik olarak 48 v akü de 12 volt akü de alternatörden besleniyor. Beslenmeyen akü sürüş esnasında şarj olmayacağı için yani alternatör arızalanmışsa bitiyor.

Teknik olarak hata var.
Sırasıyla eğer ki aracın alternatörü arızalanmışsa aracın sürüş işletimiyle şarj edin uyarısı vermemesi gerekir. Bunu ancak alternatör sağlamsa ve akü zayıflamışsa vermesi gerekir.

Yani buradaki hatanın altını çizebilirsiniz. Araç sizi yanlış yönlendirmiş. Sürüş yapmamanız gerekirdi. Ve dolayısıyla hem 12v akü hem de 48v akü bitmiş olacak ve bu da akülerin sağlığını olumsuz etkiler, kullanılamaz hale getirir.

Bu bir yazılım sorunu ile oluşan mağduriyet maalesef, telafi edilmeli..

Etsi tasarruf zannederken bu şekilde basit yazılım hatalarıyla kullanıcısına ekstra masraf çıkarmış olması üzücü.
Tıpkı telefon bataryaları kullanıcı tarafından değiştirilemeyip mutlaka serviste değiştirilebilir olması gibi.
Kısaca döngü devam ediyor.

Geçmiş olsun.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Bu fiyata alternatör ve iki akü değişimi mi dahil?


Yani teknik olarak 48 v akü de 12 volt akü de alternatörden besleniyor. Beslenmeyen akü sürüş esnasında şarj olmayacağı için yani alternatör arızalanmışsa bitiyor.

Teknik olarak hata var.
Sırasıyla eğer ki aracın alternatörü arızalanmışsa aracın sürüş işletimiyle şarj edin uyarısı vermemesi gerekir. Bunu ancak alternatör sağlamsa ve akü zayıflamışsa vermesi gerekir.

Yani buradaki hatanın altını çizebilirsiniz. Araç sizi yanlış yönlendirmiş. Sürüş yapmamanız gerekirdi. Ve dolayısıyla hem 12v akü hem de 48v akü bitmiş olacak ve bu da akülerin sağlığını olumsuz etkiler, kullanılamaz hale getirir.

Bu bir yazılım sorunu ile oluşan mağduriyet maalesef, telafi edilmeli..

Etsi tasarruf zannederken bu şekilde basit yazılım hatalarıyla kullanıcısına ekstra masraf çıkarmış olması üzücü.
Tıpkı telefon bataryaları kullanıcı tarafından değiştirilemeyip mutlaka serviste değiştirilebilir olması gibi.
Kısaca döngü devam ediyor.

Geçmiş olsun.
bu etsi olayınında tasarruf külliyen yalan 100kmde 0.5 litre tasarruf edincez diye günün sonunda 100k akü batarya ücreti saplıyorlar
 
Upvote 0
Bu fiyata alternatör ve iki akü değişimi mi dahil?


Yani teknik olarak 48 v akü de 12 volt akü de alternatörden besleniyor. Beslenmeyen akü sürüş esnasında şarj olmayacağı için yani alternatör arızalanmışsa bitiyor.

Teknik olarak hata var.
Sırasıyla eğer ki aracın alternatörü arızalanmışsa aracın sürüş işletimiyle şarj edin uyarısı vermemesi gerekir. Bunu ancak alternatör sağlamsa ve akü zayıflamışsa vermesi gerekir.

Yani buradaki hatanın altını çizebilirsiniz. Araç sizi yanlış yönlendirmiş. Sürüş yapmamanız gerekirdi. Ve dolayısıyla hem 12v akü hem de 48v akü bitmiş olacak ve bu da akülerin sağlığını olumsuz etkiler, kullanılamaz hale getirir.

Bu bir yazılım sorunu ile oluşan mağduriyet maalesef, telafi edilmeli..

Etsi tasarruf zannederken bu şekilde basit yazılım hatalarıyla kullanıcısına ekstra masraf çıkarmış olması üzücü.
Tıpkı telefon bataryaları kullanıcı tarafından değiştirilemeyip mutlaka serviste değiştirilebilir olması gibi.
Kısaca döngü devam ediyor.

Geçmiş olsun.
Bu 12V akü, Alternatör ve gergi rulmanı gibi birkaç aktarım parçasının işçilik dahil maliyeti.

Dedikleriniz tamamen doğru, ben sadece akünün zayıfladığını düşünüyorum çünkü kısa süreli bir alternatör arızası yaktı, öncesinde akü çok fazla zayıf kullanıldığından gücü düşmüş olabilir ve alternatör gerekli akımı veremiyor gibi bir arıza almış olabilirim. Ayrıca yetkili servisle görüştüğümde de akünün durumunun kötü olduğunu ama alternatör için sadece değişimi "Tavsiye" ettiklerini söylediler, şimdilik sadece akü değiştirip arabayı teslim alacağım sorunun çözüleceğini düşünüyorum. Sorun devam ederse mecburen belirttikleri ücrete razı olacağım çünkü dışarda yapılması oldukça zor bir işlem ve yazılımsal olarak karmaşık.
 
Upvote 0
Dedikleriniz tamamen doğru, ben sadece akünün zayıfladığını düşünüyorum çünkü kısa süreli bir alternatör arızası yaktı, öncesinde akü çok fazla zayıf kullanıldığından gücü düşmüş olabilir ve alternatör gerekli akımı veremiyor gibi bir arıza almış olabilirim. Ayrıca yetkili servisle görüştüğümde de akünün durumunun kötü olduğunu ama alternatör için sadece değişimi "Tavsiye" ettiklerini söylediler, şimdilik sadece akü değiştirip arabayı teslim alacağım sorunun çözüleceğini düşünüyorum. Sorun devam ederse mecburen belirttikleri ücrete razı olacağım çünkü dışarda yapılması oldukça zor bir işlem ve yazılımsal olarak karmaşık.
Verilen fiyata neler dahil?
Akü durumu kötü ise zaten cihaz çıktısına bakılarak sonuca varılır.
Alternatör arızalı ise yine akü bozulacak. Alternatör arızalı ise zaten aracın sizi yanlış yönlendirmesi söz konusu. Gerekli testleri yapsınlar. Yerden akü denesinler. Sorun çözülürse akülerin servisteki ömrü araç kaynaklıysa 3 yıl. İyi niyet vs. diyerek aracın hatalı yazılımı sebebiyle ekstra bir de 48 v akünüz tehlikede.
 
Upvote 0
Garanti biteli 1yıl oldu, sadece iyi niyet kapsamı adı altına %10 indirim uygulayabileceklerini söylediler. Yine de 3 yılda alternatör bozulması normal değil.

Garanti bitti ise sıkıntı, iyi niyet diye bir şey yok zaten şehir efsaneleri arasına girdi maalesef...
Vw de kalitesizlik her geçen gün artıyor en az beş yıl sorun yaşamamamız gerek aslında ama maalesef sırf bu nedenle garanti uzattım araç alırken 2026 sonunda binmeye devam edecek olursam yine uzatacağım...
Allah(cc) yardımcınız olsun Mk8 ve Mk8,5 da özellikle garantisiz araç almamaya dikkat etsin herkez...
 
Upvote 0
Bu 12V akü, Alternatör ve gergi rulmanı gibi birkaç aktarım parçasının işçilik dahil maliyeti.

Dedikleriniz tamamen doğru, ben sadece akünün zayıfladığını düşünüyorum çünkü kısa süreli bir alternatör arızası yaktı, öncesinde akü çok fazla zayıf kullanıldığından gücü düşmüş olabilir ve alternatör gerekli akımı veremiyor gibi bir arıza almış olabilirim. Ayrıca yetkili servisle görüştüğümde de akünün durumunun kötü olduğunu ama alternatör için sadece değişimi "Tavsiye" ettiklerini söylediler, şimdilik sadece akü değiştirip arabayı teslim alacağım sorunun çözüleceğini düşünüyorum. Sorun devam ederse mecburen belirttikleri ücrete razı olacağım çünkü dışarda yapılması oldukça zor bir işlem ve yazılımsal olarak karmaşık.
12v değiştirdiğiniz aküye ne kadar ödediniz
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt