Golf 8 Alternatör/Akü arızası


sparklez

Yeni Üye
Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.
 
Son düzenleme:

İyi niyete de iyi alıştılar zaten parça fiyatı 1000 euro yoktur 800 e doğuşa gelişi vardır 200 işçilik al sana 35k fatura bakımı hep bende yaptır ayağına.
Yapacak bir şey var mı yok aynısı başıma gelse ben de serviste değişime giderim.
Her ne hikmetse her parça 120k geçen bir arkadaşın audi mmi ekranı bozuluyor 120k fiyat biçiyorlar vs vs araç zaten vergisiz 1 milyon 😡
Yağ fiyatı herşeyi açıklıyor. Çok katlı yağ fiyatı var. %30 indirimli olsa bile pahalı.
Ağır bakım öncesi gittiğiniz bakımda %50 indirim yapıyorlar. Ağır bakıma gelsin diye yapılmış stratejik bir hamle. Sonra gidince yine %50 yaparlar diye düşünüyorsunuz ve sonuç olarak yapmıyorlar yine aynı..
Alışveriş sitelerinde de aynı yöntem. Önce artır sonra indirmiş gibi görün..
 
Upvote 0

Hayır iki demiri birbirine sürterken çıkan sese benziyor rahatsız edici tiz bir ses
Merhaba bu şekilde bir sesi 21 Model Golfümde alıyorum. Yelken modu devreye girerken ve çıkarken ara ara duymaya başladım son zamanlarda böyle iki metalin birbirine sürtmesi gibi ciyaklama sesi gibi bir ses mi sizinki
 
Upvote 0
Merhaba bu şekilde bir sesi 21 Model Golfümde alıyorum. Yelken modu devreye girerken ve çıkarken ara ara duymaya başladım son zamanlarda böyle iki metalin birbirine sürtmesi gibi ciyaklama sesi gibi bir ses mi sizinki
Evet aynen öyle
 
Upvote 0
Merhaba herkese, arabam maalesef dün tekrardan aynı arızayı verdi. 4448924 ü aradım, bu aracı lütfen kullanmayın olduğunuz yerde durun biz çekici gönderiyoruz dediler ve arabamı en yakın servise çektiler. Gelişmeleri aktaracağım.
Merhaba, dün arabamı teslim aldım. Arabamı aynı sorunla iki kez servise bırakmak zorunda kaldığım için servis çok ilgilendi haklarını yiyemem. Hatta talep etmediğim halde ikame araç tahsis ettiler(taigo/2022).
Sürecin başından sonuna kadar servisle her irtibata geçtiğimde ortaklaşa vardığımız karar arabanın nesi var nesi yok ise ortaya çıkana kadar arabanın serviste kalması idi. Ben bu konuda onlara sıkıntı çıkarmadım, onlar da ellerinden geleni yapacaklarını söylediler. Sürecin başından sonuna kadar Almanya ile irtibat halinde oldular ve tüm raporlamalar ve testler Almanya ile yapıldı. Gelinen noktada sorunun gateway ünitesi arızasından kaynaklandığı anlaşıldı(bana dendiğine göre arabanın sol tarafını ilgilendiren bir sensör arızalı olduğu için sürekli sinyal üretiyor, bu sebeple 12v aküyü tüketiyor. Test amaçlı takılan sıfır aküyle bile aynı sorun devam ediyor. Yoksa mevcut akülerin ömrü iyiymiş.) Arabam serviste yaklaşık 12 gün kaldı. Dün arabamı teslim aldım, iki günlük süreçte bir uyarı almadım. Umarım sorun çözülmüştür.
Edit: bu arada benim arabamın garantisi haziran ayında bitti, şu an iyi niyet garantisi devam ediyor sadece.
@aylmer @GolfTutkulu @Azoks @ogzogz @cihad16
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Merhaba, dün arabamı teslim aldım. Arabamı aynı sorunla iki kez servise bırakmak zorunda kaldığım için servis çok ilgilendi haklarını yiyemem. Hatta talep etmediğim halde ikame araç tahsis ettiler(taigo/2022).
Sürecin başından sonuna kadar servisle her irtibata geçtiğimde ortaklaşa vardığımız karar arabanın nesi var nesi yok ise ortaya çıkana kadar arabanın serviste kalması idi. Ben bu konuda onlara sıkıntı çıkarmadım, onlar da ellerinden geleni yapacaklarını söylediler. Sürecin başından sonuna kadar Almanya ile irtibat halinde oldular ve tüm raporlamalar ve testler Almanya ile yapıldı. Gelinen noktada sorunun gateway ünitesi arızasından kaynaklandığı anlaşıldı(bana dendiğine göre arabanın sol tarafını ilgilendiren bir sensör arızalı olduğu için sürekli sinyal üretiyor, bu sebeple 12v aküyü tüketiyor. Test amaçlı takılan sıfır aküyle bile aynı sorun devam ediyor. Yoksa mevcut akülerin ömrü iyiymiş.) Arabam serviste yaklaşık 12 gün kaldı. Dün arabamı teslim aldım, iki günlük süreçte bir uyarı almadım. Umarım sorun çözülmüştür.
Edit: bu arada benim arabamın garantisi haziran ayında bitti, şu an iyi niyet garantisi devam ediyor sadece.
@aylmer @GolfTutkulu @Azoks @ogzogz @cihad16
Geçmiş olsun. Çözüm bulunduğuna sevindim.

Maliyet, hangi parça, parça mı röle mi değişti?
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Geçmiş olsun. Çözüm bulunduğuna sevindim.

Maliyet, hangi parça, parça mı röle mi değişti?
Teşekkür ederim 🙏🏻
Benden 2500 tl falan aldılar, geçen sefer de yaklaşık bu kadar ödemiştim. Gateway ünitesi diye bir şey değiştirmişler.
 
Upvote 0
Merhabalar,

Geçenlerde etsi arızaları ile ilgili bir youtube videosuna denk geldim ve forumda araştırınca bu başlığa ulaştım. 2024 1.5 etsi kullanıcısıyım. Başlıklar genelde 1.0 etsi motorlar için için açılmış ancak mantıken problemlerin baş göstermesi bir kaç yıl almış. Bu nedenle sıfır bir araba için erken konuşmak doğru gelmese de 1.5 etsi için benzer problemler yaşayan var mı merak ettim. Araçlar konusunda çok bilgili olmadığım için olası gelebilecek problemler konusunda kendimi geliştirmek istiyorum. Bu nedenle bu konu özelinde fikri ve bilgisi olan arkadaşlar paylaşım yapabilirse çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim. Alta ilgili video linkini de ekliyorum.

 
Upvote 0
Merhabalar,

Geçenlerde etsi arızaları ile ilgili bir youtube videosuna denk geldim ve forumda araştırınca bu başlığa ulaştım. 2024 1.5 etsi kullanıcısıyım. Başlıklar genelde 1.0 etsi motorlar için için açılmış ancak mantıken problemlerin baş göstermesi bir kaç yıl almış. Bu nedenle sıfır bir araba için erken konuşmak doğru gelmese de 1.5 etsi için benzer problemler yaşayan var mı merak ettim. Araçlar konusunda çok bilgili olmadığım için olası gelebilecek problemler konusunda kendimi geliştirmek istiyorum. Bu nedenle bu konu özelinde fikri ve bilgisi olan arkadaşlar paylaşım yapabilirse çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim. Alta ilgili video linkini de ekliyorum.

Dsg bombası bitti şimdi bu başladı..
Garantisi bitmiş etsilar düşman başına tabiri yavaş yavaş oluşacak gibi, bu sistemi komple söküp düz tsi çevirme rahatlıkla olabiliyorsa en iyi çözüm olur sanırım. Vw ve bu emisyon kurallarının en büyük kazığı oldu bu olay, dümenden bir hibrit çalışması..
Garantiyle binenler mutlu mutlu binmeye devam etsin çok yayılmadan da garanti bitmeden biterayak satarlar.
 
Upvote 0
Ben kendi fikrimi belirteyim

***Garanti uzat
***İyi niyette kal
***Periyodik bakımlara yetkiliye abone ol

Benim cebimdem 112 bin lira çıksa ?

Bu markanın bu aracını ivedi olarak şutlar bi daha bu markanın yanından yakınından gecmezdim .

Benim gözümde Aracın adli sicili bozulmuştur, sabıkalıdır, yüz kızartıcı suç işlemistir.

Yetkili servis ne diyor ??

Bakın başınıza böyle şeyler gelebilir
Garanti uzatın iyi niyette kalın bakımlara yetkiliye gelin !

aracı satarım senin markandan uzak dururum
Size 5 kuruş para yedirmem
 
Upvote 0
Merhabalar,

Geçenlerde etsi arızaları ile ilgili bir youtube videosuna denk geldim ve forumda araştırınca bu başlığa ulaştım. 2024 1.5 etsi kullanıcısıyım. Başlıklar genelde 1.0 etsi motorlar için için açılmış ancak mantıken problemlerin baş göstermesi bir kaç yıl almış. Bu nedenle sıfır bir araba için erken konuşmak doğru gelmese de 1.5 etsi için benzer problemler yaşayan var mı merak ettim. Araçlar konusunda çok bilgili olmadığım için olası gelebilecek problemler konusunda kendimi geliştirmek istiyorum. Bu nedenle bu konu özelinde fikri ve bilgisi olan arkadaşlar paylaşım yapabilirse çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim. Alta ilgili video linkini de ekliyorum.


Merhaba.
1.5 etsi için yanılmıyorsam rastlamadım.
Arıza yaşayanlar da yine yanılmıyorsam ikinci ya da üçüncü yılında karşılaştılar..

Genel olarak bu arızaya yönelik yazıları yorumları geçmiş sayfalarda yapmışım..
Eklediğiniz YouTube videosuna baktığınızda da içeriği çoğunluğu buradan alınmış..

Kısaca ortada bir sorun var ve bu sorunun sonucu başa ne geleceği de planlanmış gibi multimedya bilgilendirmesi bile hazır..
Multimedya bilgilendirmesi aracı sürüş yöntemiyle şarj edin diyor, sürüş yapıyorsunuz alternatör yanıyor..
Yani burada bir hata var ve araç kullanıcıyı yanlış bilgilendirip daha fazla masraf ettiriyor. Bu da ne yazık ki garanti bitince oluyor.

İlk sayfadaki paylaşımım.
Bu fiyata alternatör ve iki akü değişimi mi dahil?


Yani teknik olarak 48 v akü de 12 volt akü de alternatörden besleniyor. Beslenmeyen akü sürüş esnasında şarj olmayacağı için yani alternatör arızalanmışsa bitiyor.

Teknik olarak hata var.
Sırasıyla eğer ki aracın alternatörü arızalanmışsa aracın sürüş işletimiyle şarj edin uyarısı vermemesi gerekir. Bunu ancak alternatör sağlamsa ve akü zayıflamışsa vermesi gerekir.

Yani buradaki hatanın altını çizebilirsiniz. Araç sizi yanlış yönlendirmiş. Sürüş yapmamanız gerekirdi. Ve dolayısıyla hem 12v akü hem de 48v akü bitmiş olacak ve bu da akülerin sağlığını olumsuz etkiler, kullanılamaz hale getirir.

Bu bir yazılım sorunu ile oluşan mağduriyet maalesef, telafi edilmeli..

Etsi tasarruf zannederken bu şekilde basit yazılım hatalarıyla kullanıcısına ekstra masraf çıkarmış olması üzücü.
Tıpkı telefon bataryaları kullanıcı tarafından değiştirilemeyip mutlaka serviste değiştirilebilir olması gibi.
Kısaca döngü devam ediyor.

Geçmiş olsun.


1.5 etsi de bunu yaşayacaksa onu da çözmeliler.
Duymadık görmedik bilmiyoruz demek çözüm değil.
 
Upvote 0
Merhaba.
1.5 etsi için yanılmıyorsam rastlamadım.
Arıza yaşayanlar da yine yanılmıyorsam ikinci ya da üçüncü yılında karşılaştılar..

Genel olarak bu arızaya yönelik yazıları yorumları geçmiş sayfalarda yapmışım..
Eklediğiniz YouTube videosuna baktığınızda da içeriği çoğunluğu buradan alınmış..

Kısaca ortada bir sorun var ve bu sorunun sonucu başa ne geleceği de planlanmış gibi multimedya bilgilendirmesi bile hazır..
Multimedya bilgilendirmesi aracı sürüş yöntemiyle şarj edin diyor, sürüş yapıyorsunuz alternatör yanıyor..
Yani burada bir hata var ve araç kullanıcıyı yanlış bilgilendirip daha fazla masraf ettiriyor. Bu da ne yazık ki garanti bitince oluyor.

İlk sayfadaki paylaşımım.



1.5 etsi de bunu yaşayacaksa onu da çözmeliler.
Duymadık görmedik bilmiyoruz demek çözüm değil.
çok haklısın hocam, işi ticarete dökmediklerini umalım.
 
Upvote 0
Merhabalar,

Geçenlerde etsi arızaları ile ilgili bir youtube videosuna denk geldim ve forumda araştırınca bu başlığa ulaştım. 2024 1.5 etsi kullanıcısıyım. Başlıklar genelde 1.0 etsi motorlar için için açılmış ancak mantıken problemlerin baş göstermesi bir kaç yıl almış. Bu nedenle sıfır bir araba için erken konuşmak doğru gelmese de 1.5 etsi için benzer problemler yaşayan var mı merak ettim. Araçlar konusunda çok bilgili olmadığım için olası gelebilecek problemler konusunda kendimi geliştirmek istiyorum. Bu nedenle bu konu özelinde fikri ve bilgisi olan arkadaşlar paylaşım yapabilirse çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim. Alta ilgili video linkini de ekliyorum.

bu arkadaşımızı uzun yıllardır (2013) takip ediyorum. otomobil konusunda deneyimli ve bilgilidir. Gusto sahibidir. bildiğim kadarıyla güncel olarak amerika'da veya kolombiya'da yaşıyor. Ülkemiz gerçeklerini, güncel satılan araç modellerinin durumunu ne kadar internet üzerinden yakalayabiliyordur bilemiyorum. Ancak 4 yıldır ikinci el sahip olduğum 2021 üretimli 1.0etsi 50 bin km'dir her gün İstanbul trafiginde kullanıyorum. Yakınımda farklı coğrafyalarda ve tarzlarda bu aynı aracı farklı donanımla kullanan 4 kişi var. ve bu araçlar 50binden az km de değil. Bilimsel olarak istatistik sayılmayabilir ancak deneyimdir. Aracı sahip olmadan, duyumlar istatistikler üzerinden yapılan yorumlara göre hangisi daha geçerlidir. karar tabi ki sizin. Videoyu ben de izledim. buraya yazmışımdır, vites kolu dışında büyük bir sorun da yaşamadım. Araçtan oldukça memnunum ve ülkemizde haklı veya haksız şekilde çok sayılarda satılan vw olması sebebiyle sorunlara hızlı ve kalıcı çözüm bulunabildiğini biliyorum. (mk 7,5 da öğrendiğim kadarıyla benzer bir hatayı iki kişinin yaşayıp garantiden değiştirdiğini öğrendim.) Bahsi geçen sorunları yaşamayacağımın garantisi yok. ancak farklı arac kullananlar bilir. hiç bir araçta bu garanti yoktur. özellikle ilk dönemlerinde. BMW en cok el değiştiren markadır. bazı modelleri çeyrek altın gibi hızlıdır. bunun sebebi sağlamlığı, sorunsuzluğu, ucuz parça işçilik falan değildir. Çok sayıda kişinin bir şekilde beğenisini kazanmasıdır.
 
Upvote 0

Geri
Üst