Golf 8 Alternatör/Akü arızası


sparklez

Yeni Üye
Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.
 
Son düzenleme:


Merhaba, benim de 2022 model bir golf 8 aracım var, aracı Nisan ayında satın aldım, aldıktan sonra 1 ay geçmeden vites mekanizması ile ilgili arıza verdi, servise götürdüm ve Almanya’dan parça geleceğini bunun kronik bir problem olduğunu söylediler, sonrasında değişim yaptılar neyse ki garantisi henüz bitmemişti, mayıs ayının sonunda bitti. Şimdi de arabam dün iki kez 12v beslemesi kısıtlı, aracı dikkatli kullanın diye uyarı verdi, aracı özenli kullandığım halde aldığımdan beri sürekli bir problem yaşıyorum. Şu anda da yaşadığım yerden servise gitmek için bile en az yarım saat yol yapmam lazım. Yolda kalma durumum olur mu, bu ne anlama geliyor, yapılabilecek bir şey var mı bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim
 
Upvote 0
Benim araç ile bir aydır aynı hatayı görüyorum . Özelikle havalar soğuduktan sonra olduğunu düşünüyorum, muhtemelen akü zayıfladı diye düşünüyorum, ama hareket ettikten sonra start stop sorunsuz bir şekilde devreye giriyor. Sabahları çalıştırdıktan sonra park manevra devre dışı veya ekranın,kameranın çalışmaması gibi hatalar alıyorum ama 2 dk sonra normale dönüyor. Artık aküden mi başka bir şeyden mi kaynaklanıyor bilmiyorum.
 
Upvote 0
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.
Merhaba,hocam son durumda ne yaptınız? Sorunu çözdünüz mü? Çözüldü ise nasıl bir işlem yaptınız?
 
Upvote 0
Merhaba, benim de 2022 model bir golf 8 aracım var, aracı Nisan ayında satın aldım, aldıktan sonra 1 ay geçmeden vites mekanizması ile ilgili arıza verdi, servise götürdüm ve Almanya’dan parça geleceğini bunun kronik bir problem olduğunu söylediler, sonrasında değişim yaptılar neyse ki garantisi henüz bitmemişti, mayıs ayının sonunda bitti. Şimdi de arabam dün iki kez 12v beslemesi kısıtlı, aracı dikkatli kullanın diye uyarı verdi, aracı özenli kullandığım halde aldığımdan beri sürekli bir problem yaşıyorum. Şu anda da yaşadığım yerden servise gitmek için bile en az yarım saat yol yapmam lazım. Yolda kalma durumum olur mu, bu ne anlama geliyor, yapılabilecek bir şey var mı bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim
Aylin hanım merhaba sizinle birebir aynı süreçleri yaşadım, muhtemelen Antakyada'sınız ve İskenderundaki Gümüş servisine götürüyorsunuz arabanızı.. ben vites kolu arızası aldığımda garantim biteli 1 ay olmuştu ve bu kronik arızalı parçayı iyi niyet garantisinden bile değiştirmediler 32 bin tl ödedim mecburen. 12v besleme arızası sürdükten bir süre sonra kayboluyorsa bence bir sıkıntı olmaz bayiye sürerek gidin. Akünüzün ömrü azalmıştır muhtemelen bi kontrol edilsin, alternatörde sorun olacağını sanmıyorum. Sonuç olarak siz özenli kullansanız bile böyle kronik sorunları var golf 8'in maalesef.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Merhaba,hocam son durumda ne yaptınız? Sorunu çözdünüz mü? Çözüldü ise nasıl bir işlem yaptınız?
Hocam aracı sanayide bir akücüye götürdüm test ettiler değerleri, akü berbat durumdaydı çok zayıftı ve ömrü bitmişti bu yüzden alternatörün aküyü beslemek için normalden daha fazla çalıştığını akünün beslenmediği için alternatör arızası yakmış olduğunu söylediler. 60ah EFB Bosch akü takıldı tekrar test ettiler değerleri her şey olması gerektiği gibiydi bu sefer, 3 haftadır kullanıyorum hiç bir sıkıntı yok şu an için hatta akü değişiminden sonra ses sisteminde bir iyileşme fark ettim.
 
Upvote 0
hayırlı olsun hocam, bir şey soracam aküyü değiştirmeden önce start stop normal şekilde çalışıyor muydu? birde akü tanıtma gibi bir işlem yaptınız mı? Direk aküyü takıp kullandınız mı?
 
Upvote 0
Aylin hanım merhaba sizinle birebir aynı süreçleri yaşadım, muhtemelen Antakyada'sınız ve İskenderundaki Gümüş servisine götürüyorsunuz arabanızı.. ben vites kolu arızası aldığımda garantim biteli 1 ay olmuştu ve bu kronik arızalı parçayı iyi niyet garantisinden bile değiştirmediler 32 bin tl ödedim mecburen. 12v besleme arızası sürdükten bir süre sonra kayboluyorsa bence bir sıkıntı olmaz bayiye sürerek gidin. Akünüzün ömrü azalmıştır muhtemelen bi kontrol edilsin, alternatörde sorun olacağını sanmıyorum. Sonuç olarak siz özenli kullansanız bile böyle kronik sorunları var golf 8'in maalesef.
Evet durum güncellemesi yapmak istiyorum, Salı günü aracı servise kendim götürdüm. Arabamda ilk aldığım günden beri olan bir hırıltı sesi vardı, biz de sanıyorduk ki elektrik motorundan. Bir de son zamanlarda araçla yokuş aşağı inerken frene basınca tiz bir ses çıkmaya başlamıştı, böyle fren sesi gibi ama ötme sesine de benziyor, en son da işte bu akü uyarısı çıkmıştı. Servise gidince bu ötme sesini duymak istediler, deneme sürüşüne çıktık, o sesi duyamadık yok çok müsait değildi ama hırıltı sesini duydu görevli ve bu normal değil ki dedi. Servise geri döndük, kaputu açtı ve bana motordaki alternatör denen?? şeydeki yaklaşık 0.5 cm’lik çatlağı gösterdi. Şok oldum. Hasarlı parçayı değiştirdiler, uyarının alternatör beslemesindeki problem kaynaklı olduğunu, aküyü şarj ettiklerini ve artık bir sorun olmadığını söylediler. Dün arabamı teslim aldım, o uyarıyı görmedim, umarım ben de dahil bir daha kimse bu sorunu yaşamaz 🙏🏻
 
Upvote 0
Evet durum güncellemesi yapmak istiyorum, Salı günü aracı servise kendim götürdüm. Arabamda ilk aldığım günden beri olan bir hırıltı sesi vardı, biz de sanıyorduk ki elektrik motorundan. Bir de son zamanlarda araçla yokuş aşağı inerken frene basınca tiz bir ses çıkmaya başlamıştı, böyle fren sesi gibi ama ötme sesine de benziyor, en son da işte bu akü uyarısı çıkmıştı. Servise gidince bu ötme sesini duymak istediler, deneme sürüşüne çıktık, o sesi duyamadık yok çok müsait değildi ama hırıltı sesini duydu görevli ve bu normal değil ki dedi. Servise geri döndük, kaputu açtı ve bana motordaki alternatör denen?? şeydeki yaklaşık 0.5 cm’lik çatlağı gösterdi. Şok oldum. Hasarlı parçayı değiştirdiler, uyarının alternatör beslemesindeki problem kaynaklı olduğunu, aküyü şarj ettiklerini ve artık bir sorun olmadığını söylediler. Dün arabamı teslim aldım, o uyarıyı görmedim, umarım ben de dahil bir daha kimse bu sorunu yaşamaz 🙏🏻
ötme sesinden kastınız 48v akü devreye girerken çıkarkenki koltuk altından gelen cıt cıt sesi değil dimi
 
Upvote 0
Evet durum güncellemesi yapmak istiyorum, Salı günü aracı servise kendim götürdüm. Arabamda ilk aldığım günden beri olan bir hırıltı sesi vardı, biz de sanıyorduk ki elektrik motorundan. Bir de son zamanlarda araçla yokuş aşağı inerken frene basınca tiz bir ses çıkmaya başlamıştı, böyle fren sesi gibi ama ötme sesine de benziyor, en son da işte bu akü uyarısı çıkmıştı. Servise gidince bu ötme sesini duymak istediler, deneme sürüşüne çıktık, o sesi duyamadık yok çok müsait değildi ama hırıltı sesini duydu görevli ve bu normal değil ki dedi. Servise geri döndük, kaputu açtı ve bana motordaki alternatör denen?? şeydeki yaklaşık 0.5 cm’lik çatlağı gösterdi. Şok oldum. Hasarlı parçayı değiştirdiler, uyarının alternatör beslemesindeki problem kaynaklı olduğunu, aküyü şarj ettiklerini ve artık bir sorun olmadığını söylediler. Dün arabamı teslim aldım, o uyarıyı görmedim, umarım ben de dahil bir daha kimse bu sorunu yaşamaz 🙏🏻
Ayrıca fren disklerinin ömrü de iyiymiş, yani fren sistemi kaynaklı değil
 
Upvote 0
hayırlı olsun hocam, bir şey soracam aküyü değiştirmeden önce start stop normal şekilde çalışıyor muydu? birde akü tanıtma gibi bir işlem yaptınız mı? Direk aküyü takıp kullandınız mı?
Start-stopta bir sıkıntı yoktu, akü tanıtma yapılmış olabilir emin değilim arabaya tablet bağlanıp 10 dakika bir şeyler yaptılar.
 
Upvote 0
Güncelleme;
Daha önce yazdığım gibi aracımda son zamanlarda,özellikle sabahları çalıştırdığım zaman,park manevra devre dışı, park sensörü devre dışı,ekranın gelmemesi,side slayt hatası,akü şarj edilmeli,12 v beslemesi kısıtlı gibi hatalar alıyordum. Aracı günlük 3-4 km kısa mesafede kullanıyordum.Muhtemelen araç aküyü şarj edecek kadar zamanı olmuyordu.Araç hareket ettikten 4-5 dk sonra tüm hatalar geçiyor ve start stop sorunsuz şekilde devreye giriyordu.Daha önce aküyü ölçtürdüğümde zayıf olduğunu söylemişlerdi ama start stop devreye girdiği için pek ihtimal vermiyordum. Bu sorunlar artmaya başladıktan sonra aküyü bir hafta önce değiştirdim henüz bir hata almadım. Bu gibi sorunları yaşayanlar akü kaynaklı olması yüksek ihtimal , duruma göre güncelleme yapacağım.
 
Upvote 0
Güncelleme;
Daha önce yazdığım gibi aracımda son zamanlarda,özellikle sabahları çalıştırdığım zaman,park manevra devre dışı, park sensörü devre dışı,ekranın gelmemesi,side slayt hatası,akü şarj edilmeli,12 v beslemesi kısıtlı gibi hatalar alıyordum. Aracı günlük 3-4 km kısa mesafede kullanıyordum.Muhtemelen araç aküyü şarj edecek kadar zamanı olmuyordu.Araç hareket ettikten 4-5 dk sonra tüm hatalar geçiyor ve start stop sorunsuz şekilde devreye giriyordu.Daha önce aküyü ölçtürdüğümde zayıf olduğunu söylemişlerdi ama start stop devreye girdiği için pek ihtimal vermiyordum. Bu sorunlar artmaya başladıktan sonra aküyü bir hafta önce değiştirdim henüz bir hata almadım. Bu gibi sorunları yaşayanlar akü kaynaklı olması yüksek ihtimal , duruma göre güncelleme yapacağım.
aküyü nerede değiştirdiniz hocam
 
Upvote 0

Dışarıda değiştirdim. Araçta 59 ah Efb vardı , varta 70 ah efb taktım 4500 e . Kodlamayı da serviste yaptım.Bazı arkadaşlar 70 ah takmanın alternatöre ek bir çalışma yükü getirip getirmeyeceğini öğrenmek lazım dediler ama ben o sırada takmıştım. O yüzden aynı aküyü takmakta fayda olabilir, 59 ah veya 70 ah olmasının bir sakıncası yok diyende vardı. Sorun olabilir diyen de oldu.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt