Golf 8 Alternatör/Akü arızası


sparklez

Yeni Üye
Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.
 
Son düzenleme:

Dışarıda değiştirdim. Araçta 59 ah Efb vardı , varta 70 ah efb taktım 4500 e . Kodlamayı da serviste yaptım.Bazı arkadaşlar 70 ah takmanın alternatöre ek bir çalışma yükü getirip getirmeyeceğini öğrenmek lazım dediler ama ben o sırada takmıştım. O yüzden aynı aküyü takmakta fayda olabilir, 59 ah veya 70 ah olmasının bir sakıncası yok diyende vardı. Sorun olabilir diyen de oldu.
59 ah akü zaten montaj hattında takılan parça ve dışarda bulmanız imkansıza yakın merak eden arkadaşlar için yazıyorum bunları golf 8 için 60ah takın değişen hiçbir şey olmayacaktır birkaç amper farkı alternatör tölere edebilir ama 70ah soru işareti, dediğiniz gibi takılır takılmaz diyenler ikiye ayrılıyor.
 
Upvote 0

Dışarıda değiştirdim. Araçta 59 ah Efb vardı , varta 70 ah efb taktım 4500 e . Kodlamayı da serviste yaptım.Bazı arkadaşlar 70 ah takmanın alternatöre ek bir çalışma yükü getirip getirmeyeceğini öğrenmek lazım dediler ama ben o sırada takmıştım. O yüzden aynı aküyü takmakta fayda olabilir, 59 ah veya 70 ah olmasının bir sakıncası yok diyende vardı. Sorun olabilir diyen de oldu.
70ah akü sığdı mı peki? akünün ortasındaki koruma metal plakayı takmamışsındır herhalde. bir de serviste kodlamaya ne kadar verdiniz?
 
Upvote 0
Evet sığdı. Koruma metal plakayı taktım. Az zorlandı ama yerleşti.servis kodlamaya 2500 istedi. Veremem dedim. Servis müdürü ile görüştüm, bulunduğum ilde servis olmadığı için aküyü dışarıda takmak zorunda kaldığımı anlattım. Sağolsun ücretsiz haletti.
 
Upvote 0
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.
Sonuç ne oldu alternatör değişti mi sizin
 
Upvote 0
Evet durum güncellemesi yapmak istiyorum, Salı günü aracı servise kendim götürdüm. Arabamda ilk aldığım günden beri olan bir hırıltı sesi vardı, biz de sanıyorduk ki elektrik motorundan. Bir de son zamanlarda araçla yokuş aşağı inerken frene basınca tiz bir ses çıkmaya başlamıştı, böyle fren sesi gibi ama ötme sesine de benziyor, en son da işte bu akü uyarısı çıkmıştı. Servise gidince bu ötme sesini duymak istediler, deneme sürüşüne çıktık, o sesi duyamadık yok çok müsait değildi ama hırıltı sesini duydu görevli ve bu normal değil ki dedi. Servise geri döndük, kaputu açtı ve bana motordaki alternatör denen?? şeydeki yaklaşık 0.5 cm’lik çatlağı gösterdi. Şok oldum. Hasarlı parçayı değiştirdiler, uyarının alternatör beslemesindeki problem kaynaklı olduğunu, aküyü şarj ettiklerini ve artık bir sorun olmadığını söylediler. Dün arabamı teslim aldım, o uyarıyı görmedim, umarım ben de dahil bir daha kimse bu sorunu yaşamaz 🙏🏻
Merhaba herkese, arabam maalesef dün tekrardan aynı arızayı verdi. 4448924 ü aradım, bu aracı lütfen kullanmayın olduğunuz yerde durun biz çekici gönderiyoruz dediler ve arabamı en yakın servise çektiler. Gelişmeleri aktaracağım.
 
Upvote 0
Merhaba herkese, arabam maalesef dün tekrardan aynı arızayı verdi. 4448924 ü aradım, bu aracı lütfen kullanmayın olduğunuz yerde durun biz çekici gönderiyoruz dediler ve arabamı en yakın servise çektiler. Gelişmeleri aktaracağım.
Geçmiş olsun, umarım net bir şekilde çözüm bulunur bu sefer.
 
Upvote 0
Aynı sorun benimde başıma geldi 1.0etsi kullanıcısıyım çekici ile araç servise çekilmek zorunda kaldı alternatör bozulmuş araç 25000 km garantisi bittiği için iyi niyet garantisi adı altında indirim yapıldı parçanın normal fiyatı 120k imiş indirm üzerine serviste değişim yaptırdım yeni takılan parça 2 yıl garantili olur ücret ödendiği için
 
Upvote 0
Aynı sorun benimde başıma geldi 1.0etsi kullanıcısıyım çekici ile araç servise çekilmek zorunda kaldı alternatör bozulmuş araç 25000 km garantisi bittiği için iyi niyet garantisi adı altında indirim yapıldı parçanın normal fiyatı 120k imiş indirm üzerine serviste değişim yaptırdım yeni takılan parça 2 yıl garantili olur ücret ödendiği için
Geçmiş olsun. Ne kadar ödediniz?
 
Upvote 0
Aynı sorun benimde başıma geldi 1.0etsi kullanıcısıyım çekici ile araç servise çekilmek zorunda kaldı alternatör bozulmuş araç 25000 km garantisi bittiği için iyi niyet garantisi adı altında indirim yapıldı parçanın normal fiyatı 120k imiş indirm üzerine serviste değişim yaptırdım yeni takılan parça 2 yıl garantili olur ücret ödendiği için
Gelde hakaret etme(servise)
 
Upvote 0
Aynı sorun benimde başıma geldi 1.0etsi kullanıcısıyım çekici ile araç servise çekilmek zorunda kaldı alternatör bozulmuş araç 25000 km garantisi bittiği için iyi niyet garantisi adı altında indirim yapıldı parçanın normal fiyatı 120k imiş indirm üzerine serviste değişim yaptırdım yeni takılan parça 2 yıl garantili olur ücret ödendiği için
Biraz detay verebilir misiniz?
Günlük ne kadar kullanılıyor aracınız?
Akü durumu nedir? Garanti dahilindeyken herhangi bir akü uyarısı aldınız mı?
 
Upvote 0
Biraz detay verebilir misiniz?
Günlük ne kadar kullanılıyor aracınız?
Akü durumu nedir? Garanti dahilindeyken herhangi bir akü uyarısı aldınız mı?
Araç 2021 model günlük 5-10km yapıyor 3.araç olduğu için az kullanıyor.Akü ile ilgili 2021 yılında hata almıştım 1 gece şarj da kaldı sorun yok dediler başkada bu zamana kadar akü ile başka sorun yaşamadım ama vites kolu arızası için servise bıraktığı da 1 gece serviste yattı aldığımda gidişi farklı gelmişti ertesi gün sabah çalıştırıp sürüş yaptım 2-3 km sonra arıza verdi servisi aradım çekici ile servise gitti alternötür yanmış dediler sonrası parça varmış değişim yapıldı şansızlık mıdır bilmiyorum artık
 
Upvote 0
Araç 2021 model günlük 5-10km yapıyor 3.araç olduğu için az kullanıyor.Akü ile ilgili 2021 yılında hata almıştım 1 gece şarj da kaldı sorun yok dediler başkada bu zamana kadar akü ile başka sorun yaşamadım ama vites kolu arızası için servise bıraktığı da 1 gece serviste yattı aldığımda gidişi farklı gelmişti ertesi gün sabah çalıştırıp sürüş yaptım 2-3 km sonra arıza verdi servisi aradım çekici ile servise gitti alternötür yanmış dediler sonrası parça varmış değişim yapıldı şansızlık mıdır bilmiyorum artık
2021 model aracın aküsü 2021'de hata veriyor şarj ediliyor. Serviste yatan aracı alıyorsunuz ve ertesi gün alternatörü yanıyor. Biraz tuhaf geldi sıralama. Bir sorun var ve bunun için servise gidiyorsunuz ardından başka bir sorun çıkıyor. Bana sıralama tuhaf geldi. Garanti de bitmiş oluyor bu sürede..
Demediniz mi serviste yattı ve ardından böyle oldu diye?..

Geçmiş olsun.
 
Upvote 0
2021 model aracın aküsü 2021'de hata veriyor şarj ediliyor. Serviste yatan aracı alıyorsunuz ve ertesi gün alternatörü yanıyor. Biraz tuhaf geldi sıralama. Bir sorun var ve bunun için servise gidiyorsunuz ardından başka bir sorun çıkıyor. Bana sıralama tuhaf geldi. Garanti de bitmiş oluyor bu sürede..
Demediniz mi serviste yattı ve ardından böyle oldu diye?..

Geçmiş olsun.
Alternatörün bozulması 3-4 ay önce başıma geldi servis ile görüşmemde aldığım cevap benim aracım olsa bende serviste birşey olduğunu düşünürdüm ama şans denk gelmiş dediler hiç inandırıcı gelmedi gece boyu belkide kontak açık kaldı zaten aracı servise bıraktığımda radyosu ile oynanmış oluyor büyük ihtimalle çalışanlar radyo dinliyor aracı tamir ederken ama yapacakta birşey yok araç bozulmuş ve serviste yapılacağı içi el mahkum gibi oluyor fiyatta anlaşıp yaptırıp çıktım çok da yapacak birşey olmuyor.
Teşekkürler
 
Upvote 0

İyi niyete de iyi alıştılar zaten parça fiyatı 1000 euro yoktur 800 e doğuşa gelişi vardır 200 işçilik al sana 35k fatura bakımı hep bende yaptır ayağına.
Yapacak bir şey var mı yok aynısı başıma gelse ben de serviste değişime giderim.
Her ne hikmetse her parça 120k geçen bir arkadaşın audi mmi ekranı bozuluyor 120k fiyat biçiyorlar vs vs araç zaten vergisiz 1 milyon 😡
 
Upvote 0

Geri
Üst