Golf 8 Alternatör/Akü arızası


sparklez

Yeni Üye
Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.
 
Son düzenleme:
Dışarıda değiştirdim. Araçta 59 ah Efb vardı , varta 70 ah efb taktım 4500 e . Kodlamayı da serviste yaptım.Bazı arkadaşlar 70 ah takmanın alternatöre ek bir çalışma yükü getirip getirmeyeceğini öğrenmek lazım dediler ama ben o sırada takmıştım. O yüzden aynı aküyü takmakta fayda olabilir, 59 ah veya 70 ah olmasının bir sakıncası yok diyende vardı. Sorun olabilir diyen de oldu.
59 ah akü zaten montaj hattında takılan parça ve dışarda bulmanız imkansıza yakın merak eden arkadaşlar için yazıyorum bunları golf 8 için 60ah takın değişen hiçbir şey olmayacaktır birkaç amper farkı alternatör tölere edebilir ama 70ah soru işareti, dediğiniz gibi takılır takılmaz diyenler ikiye ayrılıyor.
 
Upvote 0
Dışarıda değiştirdim. Araçta 59 ah Efb vardı , varta 70 ah efb taktım 4500 e . Kodlamayı da serviste yaptım.Bazı arkadaşlar 70 ah takmanın alternatöre ek bir çalışma yükü getirip getirmeyeceğini öğrenmek lazım dediler ama ben o sırada takmıştım. O yüzden aynı aküyü takmakta fayda olabilir, 59 ah veya 70 ah olmasının bir sakıncası yok diyende vardı. Sorun olabilir diyen de oldu.
70ah akü sığdı mı peki? akünün ortasındaki koruma metal plakayı takmamışsındır herhalde. bir de serviste kodlamaya ne kadar verdiniz?
 
Upvote 0
Evet sığdı. Koruma metal plakayı taktım. Az zorlandı ama yerleşti.servis kodlamaya 2500 istedi. Veremem dedim. Servis müdürü ile görüştüm, bulunduğum ilde servis olmadığı için aküyü dışarıda takmak zorunda kaldığımı anlattım. Sağolsun ücretsiz haletti.
 
Upvote 0
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.
Sonuç ne oldu alternatör değişti mi sizin
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt